Samyang 8mm f/3,5 Aspherical IF MC Fish-eye - Reviews

groothoek fish-eye
Grootste diafragma
3,5

Bas Waanders 11-03-2013 Product paar dagen in bezit

Voor creatieve fotografie en astro/weerfotografie heb ik deze lens gekocht . Om met de deur in huis te vallen : voor deze prijs tref je normaal geen fisheye aan ! Reken dan op het dubbele . Uitgepakt deed de lens echt robuust aan : geen plastic speeltje maar een ding van 450 gram . Nadeel is dat er geen elektronische verbinding is tussen objectief en camerahuis ( Canon550D ) . Maar manueel fotograferen is geen probleem , autofocus is sowieso zelden in gebruik . Het is even spelen met de instellingen en diafragma , en dan kom je er achter dat deze lens goede prestaties levert met een gezichtsveld van ca 170 graden . Nadeel : ik moest even wennen aan het focussen , de eerste opnames waren een beetje onscherp , maar ook daar ben ik nu overheen . Hoe zeggen ze dat ook alweer ? Bang for the buckets ! Een Canon fisheye kost je algauw het dubbele .

Kgroenev 02-03-2013 Product paar dagen in bezit

9,4
Op basis van de test in Focus deze fish eye lens gekocht voor op een Nikon D5100. Prima en stevig uitgevoerde lens. Scherpstellen kan niet met een AF, maar dat is geen probleem. Licht wordt wel in combinatie met de camera goed geregeld. Prachtige lens, zeer verrassende kleuren en haarscherpe foto's en dat voor een lens van nog geen 300,-. Gekocht bij Digimaxx. Snelle levering en veruit de goedkoopste. (Datum 28 feb 2013)

FotoFries 14-01-2013 Product half jaar in bezit

Deze lens bevalt uitstekend op mijn canon . Heel aparte opnames vooral in gebouwen en met de video opnamens . Uitstekende kwaliteit mechanisch en opties voor weinig geld. Je moet er wel mee leren werken, alles moet met de hand worden ingesteld. Back to basic dus.
Voordeel is dat door ontbreken van motor en elektronica deze ook niet defect kan raken. Lens gaat mensenleven mee, dus.

Ken Ken 23-09-2011 Product paar dagen in bezit

Op 22 sep avond voor 21.00 uur had ik op Cameranu.nl besteld en verzocht om voor 16:45 uur de bezorging te leveren. Daarna heb ik een paar emails van de bevestiging ontvangen met een vriendelijke uitleg wat ze gaan doen met mijn opmerking. Goede service vind ik.
Gis. middag ontvangen en gelijk getest. De body is veel beter dan ik verwacht had; stevig en het gevoel is super! Eenmaal de lens in je handen, zou je niet denken dat het 300 euro waard is. Ik heb vanochtend een paar foto's gemaakt van de zonsopgan. Resultaat was schiterend! Kleur is mooi, contrast is goed. Ik ben helemaal blij mee met deze lens.
Het is dat hij een manual lens is, dus... ik moet nog even aan wennen.