Nikon AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR - Reviews

Filtermaat
77 mm

mjadewit 16-03-2014 Product maand in bezit

9,4
Heb een Nikon D800 camera. Had een 28-300mm objectief. Niet tevreden over de kwaliteit. Heb nu dit objectief 1 maand in bezit en ben zeer tevreden. Mooie scherpe foto's en ga maar door. Getwijfeld tussen dit objectief en de 24-70mm. Geen seconde spijt gehad van deze keuze. Is een allround objectief.

Pluruk 10-05-2011 Product maand in bezit

Lang getwijfeld tussen de 24-70 f/2.8 en deze 24-120 f/4. Veel tests, en beoordelingen gelezen van beide lenzen, en veel foto's bekeken.
Uiteindelijk gekozen voor de 24-120 f/4. en heb daar nog geen moment spijt van gehad. Je hebt VRII, en 50mm meer bereik. Ik mis de lichtsterkte f2.8 (nog) niet. Op f/4. al zeer goede resultaten wel duidelijk lichtafval aanwezig in de hoeken, maar ook de 24-70 f/2.8 heeft daar bij volle opening last van al is het minder. Het diafragma wat knijpen, en het is verdwenen. Vertekening (ton) aan de groothoek kant, en (pin) aan de telekant zijn aanwezig, maar met software prima te corrigeren. Scherpte is goed tot zeer goed, accurate en snelle AF, contrast en kleur zijn dik in orde. De lens is degelijk en goed gebouwd, de 24-70 f/2.8 wint het hier, die is gebouwd als een tank. Ik gebruik de lens op de D700, en vind het een prettige combinatie.