Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM - Reviews

Filtermaat
77 mm

www.puraphotography.eu 10-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Every pro´s dream!

The range, the light, the focus. Definitly the F2.8. Suitable for every kind of shoot. Just not for small spaces. Wouldn´t want to miss it with my work. At 200 you need a steady hand though.

Judithvdg 03-06-2014 Product paar dagen in bezit

9,4
Zeer mooi objectief, ik heb hem een aantal keer gehuurd en nu toch zelf aangeschaft.
Hiervoor had ik de F4 variant maar nu toch overstag en de 2.8 gekocht, zeker voor de bruidsreportages een must have!

Louise Mars 20-01-2014 Product paar weken in bezit

Prachtige lens en zonder meer zijn geld waard. Mijn beste investering tot nu toe. Super scherpte verloop wat zorgt voor heldere en mooie beelden. Werkt perfect samen met mijn 5DmarkIII

HevaBu 17-01-2014 Product paar weken in bezit

9,4
Het is zonder meer de beste 70-200 lens die je bij Canon kunt kopen!
Ja, hij is duur (€ 2100) maar je krijgt het beste van het beste en niet omdat hij alleen maar duur is.
Werkelijk alles is perfect aan deze lens. De IS is een waanzinnige aanwinst en je kunt écht 4 stoppen langer uit de hand fotograferen en door de f2.8 is de scherpstelling ook bij weinig licht gewoon goed én snel!
Kwaliteit van de foto's is ragscherp, je gelooft je ogen niet.
Canon had van december 2013 t/m januari 2014 een mooie cashback actie van € 250 op deze lens en dat doet iets minder pijn in de portemonnee.
Als je het geld hebt én er voor over hebt zal deze lens je niet teleurstellen en jaren lang de allerbeste foto's geven die je maar kan wensen.

Jaap Koole 19-12-2013 Product kwartaal in bezit

Een paar jaar werkelijk genoten van de kleine broer (70-200mm f/4 IS). De f2.8 is helemaal het summum, op alle fronten, behalve degelijkheid misschien: waarom is Canon overgestapt op kunststof behuizing? Da's jammer, maar optisch is deze lens een genot.

koensuidgeest 11-12-2013 Product maand in bezit

Fantastische lens. Een workhorse waar je jaren van kan genieten. Nagenoeg geen vervorming en supersnel in de scherpstelling.

kirefotografie 18-11-2013 Product paar weken in bezit

Het is een fantastisch objectief dat je nooit in de steek laat. Ik vertrouw er op en dat is in mijn vak heel belangrijk. De kleuren zijn geweldig en de vervorming te verwaarlozen.

fotofrankie 24-12-2012 Product jaar of meer in bezit

9,6
Dit objectief kost zonder meer een hoop centjes. Echter, het is zonder meer de beste 70-200 tele-zoom die er bestaat, zowel wat eigenschappen als bouwkwaliteit betreft.
Letterlijk haarscherp over hele bereik. Had hiervoor de vanwege zijn scherpte vermaarde 135 mm. Scherpte is vergelijkbaar. Echt supersnel met scherpstellen, mooie kleuren en contrast en voor een zoom een prachtige bokeh. Voor kleuren en contrast een 9 gegeven, is ook smaakafhankelijk natuurlijk. Met 2.8 en telestand uitstekend in staat je onderwerp te isoleren van de omgeving en vol open met IS ook bij minder licht uitstekend bruikbaar.
Hiervoor ook de 70-200 F4 IS gehad, ook geweldig, maar deze 2.8 wint het toch nog op alle fronten.
Behalve op gewicht natuurlijk. Zeker met een camera uit het hogere segment wordt het een zware combinatie. toch iets om rekening mee te houden. Is dat geen bezwaar, deze nemen.
Heb je het geld er voor over, je koopt echt fotoplezier voor jaren.

linssenm 03-10-2011 Product jaar of meer in bezit

een geweldige lens
deze heeft als voordeel dat ook de autofocus blijft werken (dit ten opzichte van de f4) als je er een coverter van twee tussen plaatst

Fnurck 22-06-2011 Product paar weken in bezit

Een upgrade voor mijn oude 70-200 2.8 welke al behoorlijk scoorde op de verschillende beoordeling- en review sites. Deze nieuwe '70-200 IS' overtreft 'm op alle fronten, los van het feit nu ook over een goede 'IS' te beschikken. Zojuist een festival 'gedaan, ik hield nu beduidend meer goede en bruikbare foto's over om aan mijn opdrachtgever aan te bieden.
(Ook belangrijk; Kamera-express hield zich aan de belofte: "vandaag besteld, morgen in huis"! Mijn zoveelste goede ervaring met een van de goedkopere webwinkels)

martijn_reviewt 20-04-2011 Product paar weken in bezit

Geweldige lens!!!!!!!!

Ontzettend stevig gebouwd.
Prachtige kwaliteit foto's.

Aanschafprijs is behoorlijk hoog maar dit is dan ook het beste dat je kan krijgen.
Het gewicht is ook een nadeel.
Maar ja, daar krijg je wel bereik en prachtige beelden voor terug.