Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS HSM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS HSM op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Bart DR 24-07-2019

Upgrade, eindelijk

Na vele jaren eindelijk een gegaan voor een vervanging van mijn Nikon 18-55 3.5-5.6 basislens uit de jaren stilletjes. Die lens kreeg ik bij m'n D60 instapper. Geen slechte kameraad maar de Sigma maakt het op alle vlakken toch een stuk leuker. Iets meer zoombereik, toch lichtsterker en de handige vibratie reductie. De lens voelt heel degelijk aan, stelt vlotjes scherp in alle stilte. Ik zocht iets gewoons (had de Nikon 18-140 3.5-5.6 in het achterhoofd, maar de verkoper bij Kamera Express in Dilbeek raadde mij toch deze 'deftige' lens aan voor mijn 'deftige D500. Heel tevreden met deze goede raad en met mijn aankoop. Vergeleken met mijn vorige 'speelgoed' geeft deze een leuke onscherpte op de achtergrond waar ik met de vorige lens niet aan kon. Wel wat vervorming natuurlijk op 17mm maar dat valt met wat post processing recht te trekken als je dat wil. De zoombeweging gebeurt tegen de klok in, in tegenstelling tot bvb de Nikon-lens, dat went moeilijk na al die jaren.

Pluspunten

• Voelt degelijk aan
  • Stelt vlot en stil scherp
  • Value for the money

Minpunten

• Zoombeweging gebeurt omgekeerd dan bij Nikon
  • Had deze veel eerder moeten overwegen ;-)