Nikon AF-S DX NIKKOR 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR II

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon AF-S DX NIKKOR 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR II op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,1

Michel 04-07-2019

Goede kwaliteit all-round lens

Ik kocht 9 jaar geleden deze lens samen met m'n Nikon D300s. Ik heb er 10000'en foto's mee gemaakt en altijd heel tevreden over geweest. Het is een fijne lens, 18-200 is een zalig bereik, foto's zijn van een prima kwaliteit (als je niet naar de pixels gaat kijken in de randen en hoeken), en ze heeft me in al die tijd nooit in de steek gelaten. Voor mij een perfect reislens.

Vorige week kocht ik opnieuw deze 18-200mm lens voor m'n 2 jaar 'oude' D500, zodat m'n 1e 18-200 lens op de D300s kan laten voor m'n dochter.

Een echte aanrader als all-round lens.

Voor specifieke toepassingen heb ik andere lenzen (12-24mm groothoek, 105mm macro, 50mm F1.4, en recent een 24-70 F2.8).

Pluspunten

• bereik 18-200
  • goeie beeldstabilisatie
  • gewicht en omvang
  • scherpte in het midden

Minpunten

• scherpte aan de randen