Nikon 18-200MM F/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX NIKKOR - Reviews

Filtermaat
72 mm

ro.es 14-07-2014 Product paar weken in bezit

9,6
Ik heb deze lens ter aanvulling voor mijn Nikon D7100. Het maakt de D7100 in combinatie met deze Nikkon 18-200mm wel een zwaar geheel.

Ik had standaard op de camera een Nikkon 18-140mm en vond het prijsverschil de moeite waard om naar 200mm over te stappen. De kwaliteit van de lens is in alle opzichten geweldig. Het is de perfecte oplossing voor fotografie op reis.

Zoomt mooi in en uit en de werking is niet anders als dat ik al jaren van Nikon gewend ben. In de Tele stand is een statief geen overbodige luxe.

Roan 53 26-05-2011 Product half jaar in bezit

Deze lens nu een paar half jaar in mijn bezit. Werkt goed en snel. Ook prettig, dat je niet steeds lenzen moet verwisselen.Ook beelstabilisatie en scherpstelling werken lekker snel en goed.
Kleuren zijn ook prima.
Een aanrader voor iedereen.

dogo 01-09-2010 Product kwartaal in bezit

Heb heel lang getwijfeld over de aanschaf van deze lens en veel verschillende alternatieven overwogen, uiteindelijk toch mijn 18-105 verkocht en deze lens gekocht. Absoluut geen spijt! Ik heb de lens nu 2 mnd. en heb inmiddels al vele foto's hiermee gemaakt waaronder een vakantie in Bali. Vanaf het begin viel mij op dat de kleuren voller/mooier zijn dan de 18-105, ben geen professional maar het verschil kan ik wel zien (eigenlijk buiten verwachting). Het grote zoom bereik is erg fijn en ik gebruik het echt ten volle. Vertekening valt mij totaal niet op, ook niet bij de extreem ingezoomde foto's met het diafragma vol open, maar ja, ik bekijk de foto's dan ook niet met een "vergrootglas". De "bokeh" is zeer acceptabel, ik wil het zelfs bijna mooi noemen maar besef dat een 80-200/2.8 deze zal overtreffen. Heb geen schaduw gezien bij flitsen met de pop-up flits bij 18 mm maar gebruik eigenlijk altijd een externe flitser. Pop-up flits is echt zwaar inferieur. Ideaal dat je geen lenzen hoeft te wisselen en dan toch gelijk een 200 mm tele in de hand hebt, en daarbij zeer goede kwaliteit foto's kan maken. Uiteraard is deze lens niet zo lichtsterk (3.5-5.6) maar in de praktijk heb je daar weinig last van en het relatief lage gewicht is daarbij wel zo prettig. Alle voordeel heb zijn nadeel.

hjvantoorn 26-05-2010 Product paar weken in bezit

Gebruik deze lens in combi met de Nikon D3000. Ben super tevreden over dit objectief.

Enig nadeel is dat de standaard flitser bij 18mm een schaduw geeft van de lens. Dit heb ik opgelost door een externe flitser te gebruiken (Nikon SB-400).

Degelijke lens, het is wel degelijk mogelijk filters te plaatsen op deze lens (72mm)
Zakt ook niet in zoals de voorganger van dit type wel zou doen, er zit ook een vergrendeling op zodat je hem op 18mm kan vast zetten bij vervoer.

BasRentmeester 22-01-2010 Product paar dagen in bezit

Deze lens nu een paar maanden in mijn bezit. Werkt goed en snel. Ook prettig, dat je niet steeds lenzen moet verwisselen.Ook beelstabilisatie en scherpstelling werken lekker snel en goed. Geen spijt van deze toch wel prijzige lens!