Nikon AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II - Reviews

Nikon F
Filtermaat
77 mm

fvdveen 24-11-2011 Product paar dagen in bezit

Een perfekte lens, absolute topper en must-have.

Stelt direkt scherp (eventueel begrensd binnen 5 m. tot oneindig). Kan pan-beweging detecteren bij stabilisatie (Vibration reduction).

Is waterbestendig met de camera verbonden, en weerstaat dus een vochtige, regenachtige omgeving.

Tak-scherp! Aberraties veel minder dan de 28-300 VR 2, en dus een duidelijk betere lens. Veel detail daardoor in landschap en natuurfotos.

Vanwege diafragma 2.8, ook zeer geschikt als portret lens (kort gebied van scherpte-diepte), maar dus ook bij weinig-licht omstandigheden.

Op een FX (D3x, D3s, D700, ISO 6400+) is dus ook nachtfotografie mogelijk!

Door de zeer goede optische kwaliteiten, kunnen de prime lenzen (wat vaker) thuisblijven.

Enig nadeel: zwaar (1.5 kg) en groot (20,5 mm).

Kortom: een dure, zware, maar tevens perfekte allrounder voor het Nikon-platform.

riho 05-10-2011 Product half jaar in bezit

Ongetwijfeld de beste lens die ik in mijn bezit heb. Snel, uitzonderlijk scherp en een prachtige bohem bij kleine scherptediepte.
Twee nadelen: prijs en gewicht. De lens heb je voor de rest van je leven als je er zorg voor draagt, daarom moet je dit zien als een investering. Zelfs op de tweedehands markt behoudt deze lens zijn waarde.

Harold van Lankvelt 24-07-2010 Product maand in bezit

Deze geweldige lens levert fantastische resultaten in combinatie met mijn D700.
Vanaf F4 produceert hij zeer scherpe beelden tot in de randen van het beeld.
Ik heb wel een ietsie pietsie aan CA (chromatic aberration) kunnen ontdekken bij zeer sterke contrastrijke overgangen.
Met de VR aan op 200mm bij 1/10 sec levert de lens bij mij zeer bruikbare resultaten.
Kortom een goed stuk solide glas kost wat, maar dan heb je ook wat.