Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM - Reviews

Filtermaat
67 mm

Anton Noniem 27-04-2016 Product jaar of meer in bezit

Nog een kapotte....

Ook mijn canon EF-S17-85 mmf/4-5.6 is usm-exemplaar is kapot; AF blijft heen en weer springen en is onbruikbaar geworden. Heb deze lens zeker niet veel gebruikt.
Na zoveel vergelijkbare defect-meldingen kan Canon toch niet blijven volharden dat het niet aan hun ontwerp kan liggen?
Afrader dus!

nvhees 23-02-2016 Product jaar of meer in bezit

5,8
Ook die van mij is er mee opgehouden. Ik schat na 3000 foto's. De AF doet het niet meer en blijft maar heen en weer wieberen. Heeft iemand een tip welke lens (een betere!) ik als vervanging kan nemen?

Hendri 20-11-2015 Product jaar of meer in bezit

6,6
Mooie lens echter hoorde ik meerdere mensen al klagen over communicatie fout, nu is dat ook het geval bij mijn lens.
Uitraad geen garantie en Cannon blijkt het probleem niet te erkennen volgens de winkel. Raar dat ik 4 mensen in mijn directe omgeving ken met het zelfde probleem mijn lens was de laatste!

timverheyen 28-05-2015 Product jaar of meer in bezit

Geachte heer Verheyen,

Naar aanleiding van uw email van dinsdag 26 mei 2015.

Wat u aangeeft betreft uw objectief is inderdaad en bekend probleem met dit objectief.

Helaas repareert Canon dit niet onder garantie en zal de klant zelf voor deze kosten opdraaien.

U kan het objectief bij ons indienen wij zullen deze doorsturen naar het repair centre waar het objectief wordt gecontroleerd.

U ontvangt vervolgens een prijsopgave van hen en kan beslissen of u tot reparatie wilt over gaan.

De verwachte reparatiekosten zullen ongeveer € 150.- bedragen ( onder voorbehoud van de exacte klacht )

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet / With kind regards / Mit freundlichen Grüßen / Meilleures Salutations / Distini saluti / Saludos cordiales,

Jessica Musters

Verzonden: dinsdag 26 mei 2015 19:49
Aan: Foto Konijnenberg België
Onderwerp: Canon lens 17-85

Beste heer/mevrouw

Ik heb een 2-tal jaar geleden de Canon lens EF 17-85 bij jullie gekocht? Nu stelt de lens zich niet meer scherp in AF. Na wat surfen op het internet blijkt dat dit probleem zeer veel voorkomt en dit eigenlijk een fabrieksfout is. Verschillende mensen hebben dit al voorgelegd bij Canon maar zij weerleggen dit.

Wat moet ik nu doen?

Mvg

Tim Verheyen

JanDungen 23-02-2015 Product jaar of meer in bezit

2,6
Hier ook het bekende defect.
Camera schiet steeds in de error.
Dan doet hij het weer even in een bepaald bereik of met een andere focus instelling. Ook niet veel gebruikt. Schijnt een kabelbreuk in de lens te zijn of iets dergelijks. Slechte, goedkope materialen gebruikt. Waardeloos product. Ook nooit plezier van gehad. Vaak onscherpe foto's door slechte AF van de lens. Donkere kleuren. Een schande dat deze lens nog wordt aangeboden in fotozaken ed. Mijn advies niet kopen of je moet van gokken houden. Over de Canon EF 70-300/4.0-5.6 IS USM daar in tegen ben ik wel tevreden, goede AF, mooie kleuren, heldere foto's.

morrisons 08-12-2014 Product jaar of meer in bezit

Was tot vandaag zeer tevreden over deze lens totdat na bijna 5 jaar ook bij mij de beruchte foutmelding tevoorschijn kwam tijdens een vakantie. Dus lens niet meer te gebruiken.

Vind ik echt slecht nu ik zoveel dezelfde ervaringen lees op internet. Toch geen goedkope lens geweest en afschrijving voor dik 4 jaar is dus veel te hoog. Ik ga canon aanschrijven en zal de reactie via deze site delen en tevens gebruik maken van social media om de reactie van CANON te delen.

JansV 19-03-2014 Product jaar of meer in bezit

6,2
Ook hier de beruchte foutcode! Hieronder de reactie van CANON:

Hartelijk dank voor uw email.

U geeft aan dat u Error 99 ondervond op uw camera bij het gebruik van de EF-S 17-88mm lens. Wij willen u er op attenderen dat dit niet direct een fabrieksfout is, maar dat dit ook veroorzaakt kan worden door andere factoren.
Er zijn momenteel geen veelvuldig voorkomende problemen bekend over deze lens, U kunt dus gerust het zelfde model opnieuw kopen.

Mocht u verder nog vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen door te antwoorden op dit bericht.

Canon Services & Support

sedecimides 15-10-2013 Product jaar of meer in bezit

4,8
Na 2 jaar wilde de lens niet meer in of uit zomen, het mechaniek zat zo vast als een huis, voor €80 was hij weer gerepareerd. Echter nu een paar maanden later error 01. Lens ter reparatie aangeboden, echter € 230 om te laten repareren. Terwijl de lens als voor €299 wordt aangeboden. Het is een bekend probleem, maar om het te repareren met een draadboom in de lens vervangen worden. Deze draadboom maar eens los besteld en ga zelf wel eens kijken. Kosten van de draadboom, US$ 5,-

Brwe 10-09-2013 Product jaar of meer in bezit

6,6
Ben inmiddels aan mijn tweede versie van deze lens. De eerste is na 3 jaar gebruik kapot gegaan, tussen de 17 en 35 mm gaf hij de foutmelding lensfout. Na 35 mm gaf hij geen problemen.

Leon0066 01-09-2013 Product jaar of meer in bezit

6,6
Lens heeft een paar jaar prima gewerkt. Na 7000 klikken was het helaas over en uit. Foutcode 099. Weet nog niet wat ik met de lens ga doen. Reparatie loont zich niet echt. Valt erg tegen. Toch eens een Sigma of Tamron proberen.

doornec 31-07-2013 Product jaar of meer in bezit

7,4
Helaas moet ik mij aansluiten bij de meeste reviewers, ook mijn lens heeft er de brui aangegeven. In oktober 2012 voor reparatie opgestuurd, 150 euro. Nu, amper 9 maanden later weer stuk, error 01 inderdaad. Bij de winkel werd gezegd dat dit een veel voorkomende klacht is, ik begrijp dus niet zo goed waarom de lens nog wordt verkocht. Canon wast zijn handen in onschuld.

iede 15-06-2013 Product jaar of meer in bezit

7,4
Veel leuke foto's mee gemaakt en erg tevreden over de kwaliteit, na 4 jaar was deze objectief defect. De body (eos 600d) gaf een err01 melding. Van Foka begrepen dat dit een veelvoorkomende fout is. Reperatiekosten 275 euro. Toch maar overgestapt naar een andere lens.

IKwasTEVREDEN 12-06-2013 Product jaar of meer in bezit

4,6
Ook ik ben slachtoffer geworden van deze lens. Op internet staan talloze meldingen met problemen en zelfs vele websites waarop foto voor foto te zien is hoe je de knullige contstructie in de lens zelf kan repareren in plaats van honderden euro's uit te geven aan dure reparatiecentra.

Nog schokkender is het feit dat Canon echt onbeschoft is. Ze lachen je ongeveer uit en geven aan dat er helemaal geen problemen bekend zijn met deze lens. Tsja, als je de klant niet meer serieus neemt, dan verdien je ze ook niet. Ik verkoop mijn 40D op marktplaats en de diffractieve zoomlens ook. De 17-85 zal ik bij hun kantoor persoonlijk langsbrengen .

Ik stap over op Nikon en kan dit iedereen adviseren!!

stee0584 25-01-2013 Product jaar of meer in bezit

Goede snelle lens, alleen na ruim 2 jaar stuk.
Canon meerdere malen benaderd maar die zeggen gewoon, ja U heeft maar 2 jaar garantie. Die lens heeft mij dus ruim € 200
per jaar gekost.

John

Canon_gebruiker 23-01-2013 Product paar dagen in bezit

Ik schrijf de deze review hier op Kieskeurig met als voornaamste reden dat het “gemekker” over deze lens maar eens afgelopen moet zijn. Mijn lens (inmiddels 3 jaar oud) functioneert prima en geeft scherpe foto’s met mooie kleuren.
Deze lens, die nog steeds vaak als standaard lens bij de wat professionele camera’s geleverd wordt, kun je niet en mag je niet vergelijken met de veel duurdere L lenzen van Canon. Iemand maakte eens de opmerking “Je kunt net zo goed een Volkswagen vergelijken met een Mercedes” en daar ben ik het volledig mee eens! Uiteraard zijn de dure lenzen van Canon beter maar helaas voor 90% van de doorsnee Canon spiegelreflex gebruikers niet te betalen.
Bij lenzen in de fotografie is het net als bij verrekijkers (een andere hobby van mij), je krijgt wat je er voor betaald. Ook als je om financiële redenen of uit frustratie overstapt op een ander merk.
Deze 17-85mm lens van Canon heeft dan ook een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Hij is degelijk gebouwd, heeft een supersnelle USM, is universeel toepasbaar en ligt qua prijs binnen het bereik van de gemiddelde hobby fotograaf.
Wat mij betreft dus wel een aanrader.

dominicus1 25-11-2012 Product jaar of meer in bezit

5,6
Inferieur product van Canon. Buitengewoon slechte lens, en al na 2 jaar defect. Hoge reparatiekosten, dus ga nu over tot aanschaf Tamron lenzen. Voor mij geen Canon meer.

Joost de Meij 05-04-2012 Product jaar of meer in bezit

matige lens,

foto's zijn niet echt scherm wanneer de IS aanstaat,
tevens vind ik dat de lens relatief veel vervorming geeft, vignetting (donkere hoeken op de foto), en heeft redelijk wat last van chromatic abberation (paarse randen langs objecten). De foto's komen wat flets over.

Overgestapt op L serie, stuk beter spul !

Rob023 27-01-2012 Product half jaar in bezit

6,4
Gebruik de 17-85mm lens op de EOS60D. Lens valt mij wat tegen vooral wat betreft de scherpte en de kleur. Bij inzoomen op personen worden de gezichten onscherp.

ruiter hd 09-09-2011 Product paar weken in bezit

Dit is een hele fijne lens. Mee op vakantie gehad en er veel plezier aan gehad. Het zoombereik is ideaal, het is een wat stevige lens (een "echte" lens tov de standaard kitlens), mooie kwaliteit foto's, ook in het macrobereik, het scherpstellen is heel snel en hij heeft een prima stabilisator. Zelfs met 1/8 sec sluitertijd nog een behoorlijke foto. Veel waar voor je geld. Wel even getwijfeld, want hier en daar lees je over mindere resultaten, mn in de groothoek stand. Men fotografeert dan rasters en dan zie je wat verkrommingen en wat verkleuring. En dan volgt een vergelijking met lenzen van 600 to 900 euro. In de praktijk geeft ook de groothoekstand hele mooie resultaten.

Rally Fan 06-09-2011 Product jaar of meer in bezit

6,6
Het was fijn objectief met een mooi zoombereik.
Minder geschikt om binnenshuis te fotograferen.
Maar 4 jaar met plezier gebruikt.
Helaas is de mijne dit weekend ook kapot gegaan.
Hij geeft error 99 in de body bij bepaalde diafragma waarden en bepaalde brandpuntafstanden.
Via internet kwam ik achter de oorzaak het probleem.
Door het in en uit zoomen raakt een inwendige flexibele "flatcable" beschadigd die de diafragma unit aanstuurd.
Door dit probleem zou ik niet weer dit objectief aanschaffen en voor reparatie moet het hele objectief uit elkaar gehaald worden.