De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon 9522B005 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

willem 11-09-2017

Mijn standaard lens

Geschreven voor: Canon 9522B005

Het beste aan deze lens zie je gewoon direct: zijn formaat.

Ideaal voor op reis want deze lens zal niet rap ergens tegen botsen. Ook leuk dat je op straat veel minder opvalt en alles er nogal goedkoop uitziet.
De minimum scherpstel afstand is héél dichtbij.
AF is razendsnel en correct. Manueel is niet echt handig, maar gebruik ik eigenlijk amper.
Scherpte is ook goed,

De 2.8 is ook mooi meegenomen, alhoewel je foto's dan best nog eens lightroom passeren.
Ik heb zo wel al prachtige nacht-marktjes getrokken, en zelfs de melkweg is geen probleem voor deze lens.

Dat je niet kan in of uitzoomen is eerder een persoonlijke voorkeur maar 24mm is voor mij net goed, en ik weet op voorhad al hoe mijn foto er uit zal zien.

Geen IS, maar eerlijk gezegd had ik dat pas na een jaar gebruik door. Niet echt een gemis dus.

Door zijn prijs en specifieke mogelijkheden heeft deze lens bij mij de standaard lens vervangen.

Pluspunten

• formaat
  • 2.8
  • korte focus
  • scherp
  • prijs

Minpunten

• knullige manuele focus