Nikon AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED - Reviews

2,8

9,9

Rob 23-07-2016 Product kwartaal in bezit

Profesionele groothoek

Dit is mijn beste objectief in mijn bezit tot nu toe en zal niet snel overtroffen worden denk ik.

Ik heb hem aangeschaft op basis van de goede reviews die dit objectief altijd heeft gekregen en ik ben daarin nooit teleurgesteld.
Nog regelmatig word ik aangenaam verrast door de kwaliteit van de opnames die ik met dit objectief heb gemaakt.
Gebruik hem nu op een cropcamera (D7200) en ben dan ook zeer benieuwd naar de resultaten wanneer ik mijn huidige camera ga inruilen voor een fullframe exemplaar.
Kan alleen maar (nog) beter zijn.

Dirk-Jan 25-04-2016 Product paar dagen in bezit

Wat een toplens van Nikon!

Ik was flabbergasted. Of in gewoon Nederlands; Ik was overbluft van de expertise, de dienstverlening en het geduld van de verkoper bij KameraExpress. Hij nam alle tijd om de voor- en nadelen van andere lenzen te laten zien. Het gebruik van de verschillende lenzen te demonstreren om mijn camera en me uit te leggen in welke situaties welke lens het beste presteert. Subliem gewoon!
En de gekozen lens? Subliem gewoon. In alle opzichten. Snelheid en geruisloosheid van scherpstellen. Scherpte en contrast zijn subliem. En het belangrijkste gezien mijn (on)handigheid: hij kan tegen een stootje.

Dirk-Jan

hans veerkamp 30-08-2012 Product kwartaal in bezit

heb een D700 met 24-70 2.8 maar sinds ik deze lens bezit heb ik hem niet meer van de camera gehad Eigenlijk gekocht voor 4 weken New York maar ook voor huis en tuin zeer geschikt

Scary 12-04-2012 Product paar dagen in bezit

Een echte superlens! Zwaar en degelijk, front lijkt wat kwetsbaar dus vooral opletten als je heel dichtbij gaat zoals macro. Ook opletten met flitsen dat je ,indien nodig, de flitser op groothoekstand zet. Anders krijg je een hele mooie, niet dus, zwarte rand. Wordt geleverd met zwarte opbergtas. Deze past niet op een lowepro belt jammer genoeg. Mijn ervaring leert dat het origineel, in dit geval Nikon, beter is dan een Sigma of Tamron. Daar staat natuurlijk tegenover dat de lens soms 2x(!) zoveel kost. Is moeilijk leverbaar, ook de prijzen verschillen nogal. Ik heb de mijne aangeschaft via camera.nl, snel geleverd en beste prijs! Kortom zijn geld dubbel en dwars waard als je budget hebt! Mooie aanvulling op de reeks van Nikon zoals 24-70 2.8 en 70-200 2.8.

fvdveen 23-02-2011 Product paar dagen in bezit

Een fantastische lens met vele mogelijkheden.
Door het ontbreken van geometrische vervorming is zelfs vaak moeilijk te zien dat het om een extreme groothoeklens gaat.

De lens is erg prettig in gebruik. De autofocus is zeer stil en vooral erg snel.

Door de grote lensopening, is de lens bovendien erg comfortabel bij slechtere lichtomstandigheden.

Wel oppassen met extreem close-up, want de neiging is groot om tegen het te fotograferen object aan te lopen...

Ook bij tegenlichtopnamen werkt de lens prima. Weinig flare en open lampen worden zeer prettig als sterren weergegeven.

De mooie ronde bokeh werkt ook prima, dus bij volledige lensopening wordt de achtgrond ook onscherp op een mooie manier.

Door velen de beste lens van Nikon genoemd, en vaak een reden tot overstappen naar Nikon. Met verloopringen echter ook te gebruiken op andere merken (e.g. Canon), maar dan verliest men wel de AutoFocus functie.

Een aanrader, want ik ben er helemaal weg van!

Each.nu 01-01-2011 Product jaar of meer in bezit

Dit was mijn eerste lens op mijn D700 Fullframe NIKON.
Ik doe veel aan technische fotografie van grote objecten, m.n. grote staal constructies. Super lens, inderdaad scherp tot aan de randen, en ook bij closeup fotografie, en een grote lensopening (laag diafragma getal) een mooi scherpte verloop. (Voorgrond scherp/Achtergrond onscherp)
Zoom draait iets te licht, verder zeer degelijk uitgevoerd.
Door de zeer bolle fontlens oppassen met stoten!!
Ik ben dus zeer tevreden over dit TOP objectief.

PHF 27-12-2009 Product maand in bezit

Ik heb deze professionele lens nu een maand en heb wat primes ingeruild om deze lens aan te kunnen schaffen. Het bereik wat ik heb ingeruild dekt het bereik van 14-24 en zelfs meer. Ben nog geen moment teleurgesteld. Met name als je kijkt naar de randscherpte is dit subliem te noemen (veel groothoeklenzen en zelfs sommige primes presteren op dit punt minder). Ik gebruik de lens i.c.m. met een fullframe-camera waardoor de maximale hoek van de lens optimaal wordt benut. Inderdaad, zoals hiervoor beschreven, kan er geen filter op worden gedraaid maar heb hier tot op heden nog geen last van gehad, wel is het zo dat je toch enige voorzichtigheid moet betrachten met de frontlens. Deze is bol en in uitgeschoven toestand zou je -als je te dicht bij bijv. takken van een boom komt- wat kunnen raken. Nu vallen takken wel mee maar als het metaal is, is het wel even oppassen. Desondanks vereist (ultra-)groothoekfotografie wel van jou dat je dicht op je onderwerp moet gaan zitten waardoor fantastische effecten worden bereikt. Qua degelijkheid kan ik zeggen dat de nodige sealings zijn aangebracht waardoor de lens het nodige (spat)water kan hebben. Top lens!

Maralex 30-10-2008 Product half jaar in bezit

Ik heb de lens nu een aantal (6) maanden in gebruik.
Scherp,hoog contrast, levendige verzadigde kleuren. Wat kan je nog meer verlangen? Min puntje kan zijn het niet kunnen plaatsen van een filter.
De lens is vrij zwaar en niet erg klein.
In combinatie met mijn D-300 incl. batterypack (voor mij)een prettige handelbare set.

Alwin Sitton 22-09-2008 Product paar dagen in bezit

Ik heb deze lens net een week in mijn bezit, maar hij is mijn camera nog niet afgekomen. Wat een prachtig stuk glaswerk van Nikon. Heb eerst overwogen om een Sigma 12-24mm F/2.8 te komen, gelukkig niet gedaan. Ik neem nooit meer Sigma, wat een dramatische kwaliteit. Nikon op Nikon zal altijd het beste presteren.

Bas Rob 15-05-2008 Product maand in bezit

Wat een fantastische aankoop is deze lens geweest! Ik ben blij voor deze te hebben gekozen ipv de 12-24 DX variant omdat ik daar niet vrolijk van word als ik de commentaren lees.
Als je het geld hebt voor de 12-24 en genoeg geduld hebt om nog even door te sparen, ga dan voor deze lens zou ik zeggen.
Er is werkelijk NIETS wat ik hierop kan aanmerken. Voor de lichtsterkte hoef je het tegenwoordig wellicht niet meer te doen met digitale camera's. Maar als je alleen al kijkt naar de constructie en optische kwaliteit van een objectief als dit, is het meer dan de moeite waard.
OK, je kunt geen filters opschroeven of voorzetten. Soi! Als er één soort lens is waarin je geinvesteerde geld loont, dan is het naar mening wel een groothoeklens. Do it!