De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SEL2470Z op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Vincent Vanwetswinkel 21-02-2015
Geschreven voor: Sony SEL2470Z

Lens van zeer hoge kwaliteit!
Ik ben echt onder de indruk van de optische stabilisatie die deze lens bied in een toch wel zeer compact en licht design.
Het variabele focus mechanisme is wel even wennen maar werkt uiteindelijk prima. Zo is het bv. niet mogelijk om focuspunten te markeren op de lens voor focus-pulls bij video opnames maar langs de andere kant heb je wel de mogelijkheid om zeer nauwkeurig te focusen.
Verder zeer tevreden over de beeldkwaliteit en de lens voelt ook robuust en goedgebouwd aan.
Een echte aanrader!

Mathias N 02-06-2014
Geschreven voor: Sony SEL2470Z

Ik gebruik deze lens in combinatie met de Sony Alpha a7 en ik ben best tevreden over mijn aankoop. Naar mijn mening is deze lens net iets beter in zowat alle opzichten als de kitlens. Deze laatste heb ik namelijk ook.
Het beeld is duidelijk scherper, en de kleuren zijn net iets beter. Dit laatste kan echter snel gecorrigeerd achteraf indien nodig.
De bouwkwaliteit is veruit beter en de lens oogt ook bijzonder goed. Al moet gezegd dat deze lens ook redelijk wat groter is als de kitlens.
Alles samen een heel goede lens, zeker voor Alpha a7. Al kan ik me inbeelden dat niet iedereen de investering wil doen, zeker omdat de lens niet een wereld van verschil biedt in vergelijking met de kitlens, maar wel meer als het dubbele kost.