Sony SEL55F18Z - Reviews

Grootste diafragma
1,8

Raden ZFR 17-06-2015 Product kwartaal in bezit

9,4
de Sony SEL 55 1.8 is DE scherpste lens in deze range. De lens is gemaakt als een tank, de zonnekap is echter van hoogwaardig plastic. De prijs is hoog, maar de kwaliteit ook, en you get what you pay for. In dit geval is het elke euro waard.

dutch j 04-03-2015 Product maand in bezit

De scherpte bij volle opening is uitstekend en ook de hoeken van het beeld presteren dan goed. Dat was voor mij de reden om het objectief te kopen, omdat ik regelmatig bij weinig licht werk. Het contrast is bij F1,8 ook al goed en de kleurweergave mooi natuurlijk. De scherpstelling van de Sonnar is snel en accuraat. De bouw is solide en bij handmatig scherpstellen loopt de scherpstelring mooi soepel.

enkhome 19-02-2015 Product paar weken in bezit

Dit Zeis prime objectief is een must have als basis lens voor je A7 camera die de kwaliteit van camera en objectief pas echt laat "zien". Een prachtige dept of field, en een ongekende beeldkwaliteit.
Een vette 10

Seeky 19-02-2015 Product maand in bezit

9,4
Deze lens presteert uitzonderlijk goed op alle gebieden. Scherpte is al hoog in het centrum op f1.8, en rond f2.8 is de scherpte hoog over het hele beeld.
De Zeiss coatings zorgen voor een contrastrijk beeld, wat de scherpte ten goede komt, en ook fantastische kleuren oplevert.
Scherpstelling is natuurlijk afhankelijk van de camera waarop de lens gebruikt word, maar op de Sony ILCE-7 of A7 is de scherpstelling snel en nauwkeurig. Voor manuele focus is er de prachtige soepele metalen scherpstelring. Autofocus is geruisloos, en vindt intern plaats.
De bouwkwaliteit of degelijkheid is zeer hoog zoals bij de meeste FE lenzen. De buitenkant is volledig van metaal en voelt hoogwaardig aan. Tevens is de lens stof- en spatwaterdicht, wat de degelijkheid ten goede komt. De lenskap is gedeeltelijk van metaal en past kwalitatief goed bij de lens.

Tenslotte, de hoge scherpte, prachtige bokeh en luxueuze bouwkwaliteit maken het de prijs zeker waard!

Robert-Paul Jansen 14-02-2015 Product paar weken in bezit

Na lang twijfelen toch voor de 55mm gekozen in plaats van de 35mm. En zonder spijt! Dit is echt een geweldige lens, waarmee handmatig scherpstellen echt zeer prettig werkt in combinatie met de kleuren die de onderwerpen die in focus zijn belichten. Ik ben daardoor steeds meer handmatig gaan focussen wat de foto's nog persoonlijker maakt.

Wanneer ik de kinderen fotografeer zet ik de lens op autofocus en die werkt echt perfect. Snel en accuraat.

Meestal gebruik ik de lens 'open' op f/1.8. Echt een aanrader, zeker in vergelijkmet de standaard lens. Met deze lens moet je wellicht een keer stap naar achter zetten maar de kwaliteit is echt vele malen beter.

NielsA7r 09-02-2015 Product paar weken in bezit

Dit is het beste prime-objectief dat heb. Ik heb het in eerste instantie als aanvulling gekocht op Canon L objectieven die ik middels een adapter op mij A7r gebruik. Inmiddels overweeg ik ook andere Sony / Zeiss objectieven aan te schaffen. Het 55mm objectief is licht in gewicht en toch erg degelijk gemaakt. De bokeh is fijn en de lens is erg scherp en nauwkeurig ook bij F 1.8.

ralf mitsch 18-01-2015 Product paar weken in bezit

ik heb de lens nu een aantal weken in mijn bezit en ben heel tevreden over de prestatie. het is een van mijn beste objectieven voor mijn a6000.
niet goedkoop, maar het geld waard.

rob haan 15-01-2015 Product paar dagen in bezit

9,4
Een oerdegelijk uitgevoerd objectief, met een aan de analoge tijd denkende kleurweergave in een moderne strakke uitvoering.
Een hoog contrast en met een waanzinnige scherpte
De vertrouwde degelijkheid van Zeiss, in combinatie met de digitale Sony A7 Mark2, een top set.

Cijrille 13-01-2015 Product maand in bezit

Wat een fantastische lens! De scherpste weergave die ik ooit met een lens heb behaald. Hij is lekker compact en toch heb je het gevoel dat je iets in handen hebt wat ik erg fijn vind. Ik gebruik de lens voornamelijk voor video, waarmee ik fantastische cinematografische resultaten behaal. een must-have voor iedere A7(R)(S) gebruiker!

(Review combinatie Sony A7s + 55mm1.8)

Sebastiaan Koopstra 31-12-2014 Product paar weken in bezit

Deze lens is qua prestaties het kleine broertje van de Otus. Zeer goede scherpte op grote(re) diafragmas, dat is waar het bij deze lens om draait. Nu ook de 50mm Art van Sigma met een Sony mount op de markt is, wordt de keusze lastiger. Het grootste verschil is dat de Sony weathersealed is en de Sigma niet maar de F/1.4 Art heeft een groter diafragma voor iets meer 'bokeh'. Qua prestaties zijn deze lenzen gelijk. De Sigma is ook €170,- goedkoper dan de Sony maar is alleen geschikt voor camera's met een A mount. Wil je hem gebruiken op een NEX, A7 variant of een A3000/5000/5100/6000 dan moet je er nog nog een Sony adapter bijkopen en zit je qua prijs op hetzelfde niveau. Al met al is de Sony/Carl Zeiss 55 mm F/2.0 Sonnar T* een ontzettend goede lens. Het enige dat wennen is, is het ontbreken van een keuzeschakelaar tussen handmatige en automatische focus en optische beeldstabisatie (als je niet beschikt over een A7II) had deze lens helemaal afgemaakt. Wie weet zien we dat terug in de opvolger?

movo99 31-12-2014 Product paar weken in bezit

Een lens die eigenlijk alleen maar te vergelijken valt met lenzen die normaliter du8zenden euro's kosten, zo scherp, vooral in het midden op 5.6. Wel even wennen aan het vast ebrandpunt van 55mm wat een andere kijk vereist.

Mausewous 05-12-2014 Product paar dagen in bezit

Deze Zeiss / Sony lens is zeer degelijk en geeft een geweldige scherpte en contrast. Ook de kleurweergave is top. Zeer geschikt voor algemene fotografie en ook protretten

Garantiegevalletje 27-08-2014 Product maand in bezit

9,6
Super gave en vooral scherpe lens! In combinatie met de A7 is dit een super set! Echt een aanrader voor als je niet groot wil in camera maar wel in kwaliteit.

Gerrit den Bseten 01-08-2014 Product kwartaal in bezit

Deze Sony FE 55mm/f1.8 is de beste lens die ik tot nu toe bij mijn Sony A7 heb. De scherpte is echt super scherp, zelden zo'n kwaliteit gezien. Het is dan ook met recht een "Prime lens". Contrast en kleurweergave is eigenlijk hetzelfde verhaal, gewoon subliem. De scherpstelling gaat bijna tot op de millimeter dat is het gevoel wat ik bij deze lens krijg. Wat degelijkheid betreft denk ik dat ik deze lens over 20 jaar nog in bezit heb. Sony ga door met deze kwaliteit dan laat je velen achter je.

RommertMarten 25-06-2014 Product paar dagen in bezit

Geweldig mooie en zeer degelijke lens van Zeiss. Past perfect bij de Sony A7. Resulaten zijn uitstekend. Zou geen betere lens voor deze kamera kunnen bedenken.

Mrs. Will 24-06-2014 Product maand in bezit

De 1.8 55 mm heb ik aangeschaft vanwege de F 1.8. Het objectief voelt lekker stevig, de zonnekap kan tegen een stootje. Deze lens werkt accuraat en belangrijkst: bookeh waar ik bookeh wil en scherp waar het nodig is. Geen spijt van deze aankoop. Blij dat ik geen zoom-objectief heb gekocht.