Canon EF 85mm f/1.2 L USM II Lens - Reviews

Everhart 10-07-2011 Product jaar of meer in bezit

9,4
Heerlijk objectief om mee te fotograferen.
Schiet er eigenlijk alles mee waar ik hem voor kan gebruiken. Kleuren, contrast, bokeh, scherpte, allemaal geweldig.
Portretten tot full body vanaf f1.2 ziet er geweldig uit, maar denk wel even aan de scherpte diepte die je wilt gebruiken. Met slecht licht (bv concerten) gaat ook uitstekend. Je contrast, kleur en scherpte komen er hier ook nog eens echt geweldig uit. Vergeet deze lens wel voor snel bewegende objecten met een grote diafragma, dat is zijn achillespees. Combinatie van de duur focus (toch lang niet zo enorm slecht) en kleine scherptediepte gaat daadwerkelijk goed scherpstellen niet of nauwelijks lukken.
Wat mij betreft is dit dé lens naast een 35L/24L op locatie.

phatom009 15-09-2008 Product half jaar in bezit

Erg scherpe lens, kan niet anders zeggen. ik gebruikte de lens veel voor portet foto's maar moet toegeven dat ik persoonlijk foto's met een diafragma van 1.2 heel scherp vindt maar dan b.v. alleen op de ogen en ik wil graag het hele gezicht scherp. Onder moeilijke omstandigheden is dit natuurlijk super maar ik heb de lens van de hand gedaan om andere inversteringen te doen en gebruik inmiddels de Canon 5D, Canon 30D, Canon 24-105 4.0 IS L, 70-200 2.8 IS L en de Canon 400 2.8 L.
Ik moet eerlijk bekennen de lens is super maar het maar net waarvoor je hem wilt gebruiken. De lens neemt meer licht op dan met het menselijk oog waarneembaar. Nogmaal niet slechts over deze lens (is ook zeer waardevast).

Ruud S. 24-05-2007 Product half jaar in bezit

Dit is de mooiste lens van Canon met een vast brandpunt en heeft een geweldige lichtsterkte.
De foto's zijn echt briljant te noemen.
Ik kan geen min punt bedenken.
Ik gebruik deze lens met een 5d body, dus full frame.
Ook op volle opening al erg scherp.
Beetje vreemd is wel, dat er geen rubber afsluit ring opzit om af te sluiten op de camera.

Hansvdw 27-07-2006 Product paar dagen in bezit

Superieur!!!!! De mooiste lens van Conon die ik ooit op mijn camera heb gehad.
Als je hier eenmaal mee gefotografiierd heb ben je de (hoge)aanschafprijs snel
vergeten.