Sigma 18-250mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM - Reviews

Filtermaat
62 mm

JvanH 12-06-2016 Product maand in bezit

Handig allround-objectief

Heb dit objectief nu ongeveer een maand in huis. Ben er erg tevreden mee, voornamelijk met het grote zoombereik. Erg handig dat deze lens ook macrofotografie aankan.
Erg handig dat er een slotje op zit, zodat je nooit last hebt van zoom-creep (dat de lens uitklapt d.m.v zwaartekracht)
Het enige kleine nadeel vind ik het aanwezige geluid van de automatische scherpstelling tijdens het filmen.
Verder heb ik niets op dit objectief aan te merken.

Kortom: een erg handige lens voor mensen die niet graag met 3 soorten objectieven willen rondlopen!

Nuechtffniet 15-10-2015 Product paar weken in bezit

Mooie compacte lens, ideaal als standaardlens.
Nog geen vervelende punten kunnen ontdekken, ben erg tevreden.

nikkootje 15-06-2014 Product paar dagen in bezit

Vreemd dat er hier nog maar weinig reviews zijn over dit fijne alles in 1 objectief. Lang zitten twijfelen tussen de Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD en deze Sigma en uiteindelijk voor deze Sigma gekozen vanwege de iets betere reviews. Een paar dagen in bezit, en al ca. 150 testfoto's (Nikon D90)gemaakt, binnenshuis, landschap en "macro" en ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over het gewicht, de snelheid van scherpstellen en het resultaat van de foto's. Mooi van kleur en tot op zekere hoogte prachtig scherp over het hele bereik. Hier voor had ik de wat oudere Sigma 18-200 72mm. Een flink objectief met duidelijk meer gewicht en last van schaduw op flitsfoto's op korte afstand. Ook vond ik bij dat objectief de fotokleuren vrij flets, maar die "problemen" zijn met dit nieuwe objectief opgelost. Het verdraaien van de zoomring kan m.i. iets soepeler/vloeiender, maar is mede afhankelijk van de stand van de camera. Bij standje iets omhoog is er een duidelijk zwaar punt voelbaar. Samengevat: Wil je een ideaal alles in 1 objectief, dan is dit objectief een prima keuze.

Tony E 18-03-2014 Product maand in bezit

deze lens aangeschaft na het lezen van de vele reviews op internet. een fijne lens met "all in one" zoombereik, prettig als je maar 1 lens wilt/kunt meenemen.
natuurlijk doe je concessies op de duurdere (merk) lenzen maar voor mij acceptabel t.o.v. het prima zoombereik.

+ goede prijs/kwaliteit verhouding
+ zoombereik
+ afmeting/gewicht

- lichtsterkte
- randscherpte bij grootste diafragma

ReneDB 13-03-2014 Product paar weken in bezit

Prima "alleskunner", zeker als je niet voortdurend van lens wil wisselen zoals bijvoorbeeld op vakantie. Heeft een mooie scherptediepte en een fraai bokeh. Is ook lekker snel. Gebruik de lens in combinatie met een Canon 700d en ben over de lens en de combinatie zeer tevreden.