Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM - Reviews

filtermaat
67 mm

Tony E 10-03-2016 Product half jaar in bezit

prima lens

ik gebruik de lens op de Canon 70D als 'vakantie' lens en ben erg tevreden.
+ fijne lens met zeer bruikbaar zoombereik, vlotte en stille autofocus, goede scherpte en kleuren.
- zonnekap moet apart aangeschaft worden, concurrenten leveren deze erbij ook in deze prijsklasse.

Willem155 17-06-2015 Product paar weken in bezit

Uitstekend product, dit objectief. Inderdaad hoor je de AF motor bijna niet maar wat belangrijker is dat deze lens beter van optische kwaliteit is dan zijn voorganger (18-135 zonder STM motor).
Bij een hoge resolutie camera mis ik geen extra lange zoomfacor. De opnamen bewerk ik vrijwel altijd na. En mocht ik een uitsnede willen hebben, kan dat prima (digitale zoon op nabewerking).

Pachino 04-08-2014 Product kwartaal in bezit

Een prima objectief die het slepen van meerdere objectieven overbodig maakt. Met de 18-135mm heb je de belangrijke afstanden bij je.
Het objectief voelt degelijk aan en de kwaliteit van de foto's is voor mij uitstekend. Het objectief stelt snel en geruisloos scherp.

Het enige probleem wat ik met dit objectief heb, is dat de handmatige focus ring (MF) iedere keer defect is. Het objectief welke ik nu in mijn bezit heb, is de tweede en ook bij deze is de MF-ring defect.
Op Internet lees ik nog weinig van dit probleem en ik vind het daarom ook vreemd dat bij mij de MF-ring iedere keer defect is.

Gebruik je de MF niet, dan is dit een prima objectief. Maar voor dit geld wil ik graag wel een objectief waarbij alles werkt zoals het hoort.

Marianne vdB 12-11-2014

Pachino: Ik heb ook sinds kort een STM lens bij mijn nieuwe camera. In de winkel viel me ook op dat je niet handmatig kon scherpstellen. De ring draaide maar er gebeurde niets.Nu wist toevallig een verkoper hier iets van. Hij liet mij zien dat de scherpstelling handmatig wel lukt als je de camera aanzet. Lenzen zonder STM kun je scherpstellen zonder de camera aan te zetten. Iets wat ik regelmatig deed. Dus probeer of het wel lukt als de camera aanstaat. Succes.

morrisons 08-12-2014

Thanks voor de tip!

Pachino 09-12-2014

Beetje late reactie, maar in mijn geval stond de camera aan. Het was echt van de één op het andere moment dat de MF niet meer werkte.

Al denk ik dat het probleem zich misschien ontstaat als je met de lens gaat werken. Doordat de MF ring nogal breed is, grijp je snel de MF ring vast in plaats van de zoomring.
Als de lens dan op Automatisch staat, kan ik mij voorstellen dat dit misschien de oorzaak is?

Ik heb overigens de laatste keer wederom een nieuwe lens mogen ontvangen. Deze heb ik nog niet geprobeerd, dus ik weet niet eens of de laatste nieuwe lens wel goed is.

Toch maar een keer proberen :)

roelanttimmer 21-02-2014 Product maand in bezit

Deze lens op 700D gekocht. Snelle en stille scherpstelling tijdens filmen.
De lens is degelijk en toch niet zwaar, is een uitermate goede keus.

j.vonk555 23-01-2014 Product paar weken in bezit

Een voor deze prijs een erg goed objectief
Deze aangeschaft voor mijn Canon 600D
Maakt de standaard lens geheel overbodig
Echt een aanrader

andre krullebol 04-02-2013 Product paar dagen in bezit

vergeleken met mijn Tamron af 18-250 ld DiII is deze lens scherper en veel sneller,voelt degelijk aan en lens hoef je niet te vergrendelen, valt niet naar buiten zoals bij de Tamron

Willem155 11-03-2016

Inderdaad, ik had eerst ook deze Tamron F/3.5-6.3 DiII 18-250. Heb uitgebreid proeven genomen hoe de scherpte van Canon 18-135mm STM in vergelijking van de Tamron lens. Wat blijk ? De scherpte van de Tamron op 250 mm is aanzienlijk minder en heeft erg weinig contrast meer over. Als je een beeld uitsnijding achteraf op de PC uitvoert tot de zelfde vergroting, kom je met de Canon zeker zo goed uit.
Ik heb de manual focus ring nog getest, maar doet gewoon wat die moet doen, al moet je wel een behoorlijk stuk draaien om scherp te stellen, maar dat werkt juist wel prettig.