Apple MacBook Air - Reviews

Geheugen
8 GB

Joëlle 10-09-2016 Product paar weken in bezit

Degelijke laptop

Ik heb deze Macbook nu bijna 2 weken in mijn bezit.

Wat mij opviel toen ik de doos opende is dat de Macbook van een zeer mooie aluminium behuizing voorzien is. Die er naast dat hij er erg strak uitziet ook nog eens erg licht en dun is. Het scherm knalt er naar mijn mening ook uit, het glanzende TN scherm geeft kleuren goed weer maar is wel vetvinger gevoelig. Het scherm heeft een resolutie van 1440x900 wat naar mijn idee meer dan voldoende is voor een 13,3'' scherm. Ook beschikt de Macbook over toetsenbord-verlichting waardoor het werken in een donkere omgeving zeer comfortabel word. De accu gaat bij mij zeker een hele dag mee zonder te laden. Aan het eind van de dag heb ik nog tussen de 15% en 20% over. En op werkdagen zelf nog meer. De eenvoudige OS is ook zeer gebruiksvriendelijk (zelf vind ik het makkelijker werken dan Windows). De Macbook beschikt over 2 USB 3.0 poorten waardoor bestanden overdragen nóg sneller gaat. De 2 USB poorten zijn eventueel uit te breiden met een USB-hub. Naast de USB poorten heeft deze Macbook ook 1 Thunderbolt poort die ik zelf niet gebruik. Maar je kan hier adapters in doen waardoor je een externe monitor aan kan sluiten.

Helaas zit er geen DVD/CD speler in, maar daarvoor krijg je wel een erg dunne laptop. En externe DVD/CD spelers die je via de USB poort aan kunt sluiten zijn los verkrijgbaar in de winkel.
Ook zijn er standaard apps meegeleverd zoals MacKeeper, wat nogal veel spam oplevert maar niet persé nodig is. Hiervoor heb ik Malewarebytes geïnstalleerd wat ook prima werkt. Daarnaast zijn er standaard Office programma's die niet geopend kunnen worden met MS Office waar eigenlijk iedereen mee werkt. Maar met een Office 365 abonnement is dit snel verholpen. Ook krijg je bij een Office 365 abonnement een OneDrive van 1TB bij. Waardoor de 128GB die in de laptop aanwezig is al snel genoeg word. Gelukkig kan je bijna alle standaard apps van de Macbook verwijderen.

De Macbook Air 2016 erg snel door zijn:
- i5 dual-core processor die geklokt is op 1600 MHZ en een turbo-boost heeft van 2700 MHZ
- 8 GB ram geheugen
- 128 GB SSD die ervoor zorgt dat de Macbook binnen 15 seconden opgestart is. Maar ook erg snel is met programma's openen.

Ik raad dit product zeker aan. Vooral aan mensen die veel onderweg zijn zoals studenten. De Macbook Air past gemakkelijk in een rugtas. Het is een enorme uitgave waar ik nog geen spijt van heb gehad.

Pluspunten

• Aluminium behuizing
  • Goede accu
  • Eenvoudige OS
  • 2x 3.0 USB
  • Lichtgevend toetsenbord

Minpunten

• Geen DVD/CD speler
  • Apps meegeleverd

rndzw 05-09-2016 Product paar weken in bezit

Compacte alleskunner

Even wennen aan de layout ten opzichte van Windows (met de nadruk op ''even'' want het went snel). De laptop is heerlijk compact en licht waardoor hij ideaal is voor de mobiele gebruiker. De behuizing is zeer degelijk en de afwerking perfect. De accuduur is zeer ruim (tot wel 12 uur bij normaal gebruik) en snel oplaadbaar (van leeg naar vol in +/- 90 min). Ook het instelbare verlichte toetsenbord is een fijne optie. Enig minpuntje is de beeldkwaliteit (geen retina-display) maar dat is de prijs die je betaald voor de langere accuduur.
Kortom, voor met name ''kantoor/schoolwerk'' is dit een ideale compacte alleskunner. Voor liefhebbers van films en games laat de beeldkwaliteit te wensen over waardoor je al snel bij de flink duurdere Macbook Pro uitkomt.

Pluspunten

• Compact
  • Lichtgewicht
  • Snel
  • Degelijk
  • Afwerking

Minpunten

• Beeldkwaliteit

Swivri 12-06-2016 Product paar dagen in bezit

Dunne en snelle laptop

Mooi vormgegeven laptop met goede beeldkwaliteit. Handig in gebruik. Gemakkelijk te combineren met IPhone en iPad. Veel apps beschikbaar.