Doeco Master Chief Semi-Pro

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Doeco Master Chief Semi-Pro op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

pegoorts 21-09-2013
Geschreven voor: Doeco Master Chief Semi-Pro

Deze kraan was me aangeboden als een vervanging van een professionele kraan (Franke 301400) waaraan een defect was. Ik heb nog elke dag spijt dat ik mijn superieure en mooie degelijke kraan (model 301400) heb laten vervangen door dit nutteloze concept (model 301339).
Deze kraan is "semi-professioneel", maar dan vooral met de nadruk op "Semi" ipv op "professioneel". In plaats van een kraan met twee spuitmonden en een vlotte bediening moet ik me nu elke dag ergeren aan een moeilijke bediening, moeilijke regelbaarheid en slechts een spuitmond. Franke heeft me bevestigd dat ze niet in staat waren de professionele kraan te vervangen door een gelijkwaardig product. Deze ervaring stelt me diep teleur (en zal dit blijven doen tot ik besluit een nieuwe kraan te kopen). Ik heb besloten nooit meer producten van Franke aan te schaffen.

pegoorts 05-02-2017

Dideriek, volgens mij heeft Franke wel nog onderdelen, maar deze halen zij uit de vervangen kranen bij gewone eindgebruikers. Volgens mij kan Franke op die manier de professionele kranen waarvoor een onderhoudscontract bestaat (in de horeca e.d.) blijven ondersteunen, ook na de stopzetting van de professionele kraan. Mijn defect was een simpele dichting die na vervanging niet meer lekte. Als ik in uw plaats was zou ik zeker en vast niet aanvaarden om de voorgestelde prul te laten installeren. Ik denk dat je daar spijt van blijft hebben iedere keer als je deze nieuwe kraan gebruikt. Als je vorige kraan nog onder garantie is, eis een reparatie, of eis je geld terug. Dat is mijn advies. Of beter nog, kijk uit voor een ander model, bij voorkeur zelfs van een andere fabrikant. Neem bvb Grohe... voor deze kranen zijn 20 jaar na lancering van het model nog steeds onderdelen leverbaar.
Vriendelijke groeten en succes in je strijd voor rechten als consument. Ik steun je tegen deze malafide praktijken.
Groeten,
Peter

LAMBRECHT DIDERIEK 03-02-2017

heb dezelfde professionele kraan waar het omschakelen naar de sproeier maar half zijn werk doet. Dezelfde semi professionele kraan wordt me voorgesteld. Je doet mij twijfelen. =wat was uw defect?