Sony MDR-DS6500 - Reviews

Model
over het hoofd
Klankkast
gesloten

Beoordeling op basis van 82 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

J Visser 16-02-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige koptelefoon. Lekker geluid, goed bereik en makkelijk met opladen. Ziet er ook nog helemaal goed uit. Echt gewoon super. Wat een mooie koptelefoon is dit, jonegns! Klopt helemaal.

Henk 16-01-2016 Product paar weken in bezit

Ik heb bewust naar een headphone gezocht met een radio signaal omdat ik door het hele huis wil kunnen lopen met muziek in de oren zonder dat mijn huisgenoten er last van hebben. Ik kan deze headphone uren ophouden en tot zelfs in het uiterste hoekje van de zolder heb ik nog bereik. Af en toe even een hik in de doorgave van het geluid maar dat kan ook komen omdat de headphone set aan een draadloos apparaat hangt waar dit ook gebeurt. Het blijft natuurlijk een headphone dus wat vormgeving betreft doen ze allemaal niet flatteus aan. Het geluid is zuiver. Zeer blij met deze aankoop.

Barbio 09-02-2016 Product kwartaal in bezit

Een heel ergonomische headset, zit comfortabel en makkelijk aanpasbaar. De geluidskwaliteit is subliem, de vormgeving is sober en klassevol. Met andere woorden : Top !

groenendiek 02-02-2015 Product kwartaal in bezit

Mijn ervaring met de MDR-DS6500: Het draagcomfort, bereik en de accuduur vind ik heel goed. Ik kan waar ook in huis ongestoord verder luisteren.

Geluidskwaliteit: vergeleken bij enkele goedkopere koptelefoons die ik al heb gehad, is het geluid van deze Sony niet fantastisch, maar voor de meesten denk ik wel voldoende. Bass is evenwichtig, middentonen komen iets prominenter door wat goed is om spraak te kunnen verstaan, en de hoge tonen zijn helaas minder sterk aanwezig. De detailweergave is wel vrij goed.

Aansluiten kan zowel analoog (stereo, tulpstekkers) als digitaal met de meegeleverde optische kabel. Het apparaat decodeert zelf DTS wat vrij uniek is voor een draadloze koptelefoon. Tevens decodeert het Dolby Digital en Prologic II naar een virtueel 7.1 effect. Echter, dat voegt niet veel toe. Sony draagt dit gesimuleerde surround effect op handen, en het klinkt zeker niet slecht, maar het komt nog steeds door 2 speakertjes en is geenszins vergelijkbaar met een écht 7.1 home cinema systeem.

Op het zendstation zit een effectschakelaar waarmee je een digitaal effect (cinema, game, voice) kunt toevoegen. En die je gerust kunt links laten liggen want het resultaat daarvan klinkt kunstmatig en zeker niet beter dan zonder.

Je kunt zowel analoog als digitaal tegelijk aansluiten, en met een schakelaartje de input selecteren.
Dit kan wel handig zijn, omdat wanneer je de optische input gebruikt heb je geen mogelijkheid de klank bij te regelen (bass, treble) en dat is wel jammer want vooral de hoge tonen zijn (voor mij) niet genoeg aanwezig.

Toch kan ik deze koptelefoon aanraden. Zit comfortabel, ik gebruik hem zelf niet vaak maar vooral m’n vrouw is er heel tevreden over. Al vindt ze dat haar oren na een uurtje aardig warm worden... De draadloze verbinding werkt zeer goed ook door muren heen, het is degelijk gemaakt, en de prijs is heel goed - bij iBood toch ;) kortom dit was een héél goeie deal!

Coene 01-02-2016 Product maand in bezit

Super headset! Net alsof je in de cinema zit waardoor je bijna vergeet dat je hem draagt. De verschillende standen zijn zeker ook een meerwaarde. Topper!

Theo 27-01-2016 Product maand in bezit

Gebruikte materialen ogen en voelen zeer duurzaam. Uitstekende oorkussens (ik heb grote oren) die mijn oren zacht en volledig omsluiten. Je hoort vrijwel geen omgevingsgeluiden meer (voor gebruik in een luie stoel dus perfect). Tot zelfs achter in onze diepe tuin: een uitstekende ontvangst. Dat wordt genieten komende zomer !!

ChrisL 01-02-2015 Product paar weken in bezit

Hallo,

Het is een super koop. zit lekker en je kan prima op de bank een DVD of blueray kijken zonder iemand te storen.

DAVID-V1980 27-01-2014 Product paar weken in bezit

Ik was al een tijdje op zoek naar een degelijke draadloze hoofdtelefoon, maar mijn budget was toch nog iets te beperkt om de kwaliteit aan te schaffen die ik wenste, toen ik de prijzen van deze toestellen zag bij verschillende goede merken.
Gelukkig bestaat er Ibood en mijn enthousiasme kon niet op toen ik deze Sony MDR-DS6500 draadloze hoofdtelefoon zag verschijnen op hun dagaanbieding site voor een fractie van de originele adviesprijs.
Deze stond namelijk al een tijdje hoog genoteerd op mijn verlanglijstje, maar was toch nogal een voor mij persoonlijk prijzig risico om het geluid en de kwaliteit even uit te testen.

Als Sony fan ben ik in het bezit van een Playstation 3 en de recent uitgekomen prachtige Playstation 4, dus de hoofdzaak voor mij om deze hoofdtelefoon aan te kopen was vooral om te gamen en Blu-ray films te bekijken zonder compromissen te moeten sluiten op gebied van optimale geluidsbeleving en vooral, zonder mijn vriendin hiermee te hoeven storen terwijl ze thuis is.
Als video- en audioliefhebber ben ik ook in het bezit van een degelijke en volwaardige 5.1 homecinema opstelling, dus toen ik zag dat deze Sony hoofdtelefoon mij ongeveer dezelfde ervaring in stilte voor mijn omgeving en vriendin kon leveren met deze gesimuleerde 3D 7.1 Surround Sound was ik direct verkocht! Bedankt Ibood en Sony voor deze mooie actie!

Nu even hieronder mijn gebruikerservaringen voor de beperkte periode dat ik deze prachtige Sony MDR-DS6500 draadloze hoofdtelefoon heb kunnen testen sinds ik deze mijn bezit heb.

Vormgeving:

Na het uitpakken van de met zorg verpakte hoofdtelefoon viel mij direct de mooie en moderne vormgeving op die volledig bij de lijn van Sony past, met zijn kwaliteitsvolle materialen en zwartglanzende luxe uitstraling.
Het basisstation bestaat uit een mat zwarte afwerking met zwartglanzende details, net zoals de hoofdtelefoon en past perfect in zijn geheel naast mijn PS4 die net dezelfde matte en glanzend zwarte look en uitstraling heeft.
Dus op gebied van vormgeving en looks zat het voor mij al meteen goed! De power en volumeknop zitten ook goed geïntegreerd in de hoofdtelefoon en bij gebruik raak je snel gewend waar je blindelings het volume kan aanpassen naar wens.
Het leuke is dat je de hoofdtelefoon netjes op het basis- en laadstation kan plaatsen zonder een slordige indruk na te laten, het stoort totaal niet om deze mooi ontworpen hoofdtelefoon in het zicht te laten staan en hij wordt nog eens tegelijk opgeladen ook!

Draagcomfort:

Deze hoofdtelefoon is niet enkel ontworpen om er enkel goed uit te zien, maar beschikt ook over alle details die je maar kan wensen om het draagcomfort zo optimaal mogelijk te ervaren.
Zo is de beugel in verschillende stappen aan te passen aan de grootte van je hoofd en zijn de beugel en de goed aansluitende oorschelpen voorzien van zachte kunststof lederlook kussentjes en mousse van degelijke kwaliteit zoals je van een A-merk in deze prijsklasse verwacht. Ook zit de hoofdtelefoon erg comfortabel en goed, is niet te zwaar en zelfs nog na enkele uurtjes gamen merk je niet eens meer dat je hem ophebt en dat is een mooie eigenschap en compliment voor een hoofdtelefoon!

Geluidskwaliteit:

Na het gemakkelijk aansluiten op de SPDIF uitgang van mijn PS4 via de meegeleverde optische kabel en het opladen van de hoofdtelefoon, was het tijd om het geluid eens te ervaren en te testen.
Zoals gezegd ben ik een volwaardige en kwalitatieve 5.1 homecinema opstelling gewend, dus was ik erg benieuwd welke geluidservaring deze 3D 7.1 Surround hoofdtelefoon van Sony mij ging geven tijdens het gamen en films bekijken op mijn gloednieuwe PS4. Allereerst om het Surround gedeelte uit te testen viel mijn keuze op het racespel Need For Speed Rivals omdat het bij deze spellen nogal belangrijk is dat je hoort en weet van welke kant je tegenstanders je willen inhalen.
Tijdens opstart van het spel merkte ik meteen aan het lampje in het basis laadstation dat het Dolby Digital signaal van mijn PS4 direct werd herkend, mede dankzij de vele instelmogelijkheden op het basisstation van deze Sony hoofdtelefoon.
Ik heb voor de digitale input gekozen, in combinatie met de gamestand en ik moet zeggen WAT EEN GELUID dat deze draadloze hoofdtelefoon produceert, dit had ik echt niet verwacht!
Je hoort tijdens het spelen werkelijk ieder bedoeld surround detail, zoals de wagens die je van langs alle kanten proberen in te halen of de ingezette politiehelikopters die boven je hoofd zoeven, tot en met de veranderende weerseffecten zoals donder en bliksem die je hoog in de verte hoort...Echt een zeer ruimtelijke geluidsbeleving dat werkelijk te vergelijken valt met een echte homecinema surround opstelling, Sony overdrijft hierbij echt niet dat ze via deze hoofdtelefoon en 3D 7.1 kunnen simuleren, echt knap gedaan voor een draadloze hoofdtelefoon waarbij het geluid echt zuiver blijft zonder haperingen of vertragingen!
Na mijn gamesessie was het eens tijd voor wat filmactie met de cinema instelling van de hoofdtelefoon. Hier had ik gekozen voor The Dark Knight Rises op Blu-Ray en alweer werd ik niet teleurgesteld tijdens de vele actiescènes, de kogels vlogen rond mijn oren en ieder geluid werd zeer goed weergegeven, kortom ook bij films zit je met deze midden in de actie voor een totaalbeleving!

Duurzaamheid:

Dit zal ik nog met de tijd moeten ondervinden, omdat ik deze hoofdtelefoon nog maar enkele weken in mijn bezit heb om oprecht te kunnen beoordelen, maar na al vele uren gebruik en grondige inspectie ziet hij er nog altijd piekfijn uit en werkt hij nog altijd perfect. Ook maak ik mij hier niet echt zorgen over wegens de goede reputatie en kwaliteit van Sony producten en dat is met deze MDR-DS6500 niet anders, de materiaalkeuze en afwerking zijn meer dan behoorlijk te noemen en deze hoofdtelefoon voelt echt robuust aan voor veelvuldig en dagelijks gebruik. Ik zou op dit punt toch al een voorzichtige 8 durven toekennen gewoon op mijn gevoel.

Conclusie:

Sony levert met deze MDR-DS6500 draadloze 3D 7.1 Surround hoofdtelefoon een fantastisch kwalitatief product af, met oog voor design en gebruiksgemak en dat echt in de buurt komt van een echte Homecinema opstelling met speakers.
Voor de kritische mensen onder ons, het is en blijft een hoofdtelefoon en het surroundgeluid wordt gesimuleerd, maar de totaalbeleving en het ruimtelijk geluidsgevoel doet echt niet veel onder van een echt surroundgeluid met speakers.
Ik ben persoonlijk volledig tevreden met mijn aankoop en deze Sony hoofdtelefoon levert een gesimuleerd surroundgeluid dat boven mijn verwachtingen lag en het draagcomfort en lange gebruiksduur op de batterij is ook nog eens mooi meegenomen!

Pluspunten:
Mooi design en kwalitatieve afwerking.
Uitstekende 3D geluidsbeleving, zonder je omgeving of buren te storen.
Vele instelmogelijkheden naar eigen smaak.
Digitale optische en analoge aansluitmogelijkheden.
Batterijduur.
Betaalbare prijs, value for money.

Minpunten:
Kan niet worden aangesloten op een homecinema receiver via HDMI OUT (valt op te lossen met een HDMI/SPDIF splitter).
Merk specifieke speciale batterij enkel te vervangen door Sony.
Ik ga nu nog meer met mijn PS4 gamen en dat vindt de vriendin minder leuk.

Chen007 30-01-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer goede geluidskwaliteit. De bass is erg diep en aanwezig. De lage en hoge tonen zijn verfijnd. Gewoon in één woord "schitterend".

GezLor 31-01-2016

Klopt helemaal, ik heb deze v.a. dec 2013 Helaas gaan de oorschelpen/earpad scheuren en zie je daardoor het schuim (geen leer dus) Ik schrok wel van de prijs voor beide € 40,= incl.verz.kst.Maarja, het is een goede koptelefoon dat wel.

Paul 17-12-2015 Product paar dagen in bezit

Geluidskwaliteit bijzonder goed, een verassing.
Wat mij opvalt is dat je nu meer geluiden hoort in een film dan via de normale geluidskanalen (bijvoorbeeld blaffende honden op de achtergrond, met geluid via de tv niet hoorbaar zijn)
Vormgeving is wat aan de zware kant, het had wat "lichter" mogen zijn.

Charlie58 28-11-2015 Product paar dagen in bezit

Bij het eerste gebruik valt op welk geweldig geluid uit de hoofdtelefoon komt. Draag comfort is ook prima je merkt haast niet dat je deze op je hoofd hebt.
De geluidsmogelijkheden heb ik nog niet kunnen testen omdat ik de Sony zojuist hebt gekocht.

Viccy 10-12-2015

Beste Charlie58,
Heeft u ook ervaring met muziek luisteren via de radio/versterker?

Charlie58 17-12-2015

Nee, ik kan je hierbij niet helpen. Ik heb de hoofdtelefoon aangesloten op een mediakastje.

iderveaux 03-02-2015 Product maand in bezit

geluid is super van kwaliteit, ook design en draagcomfort zijn fantastisch. De hoofdtelefoon kan makkelijk opgeborgen worden terwijl hij aan het laden is.

Emmeliej 02-02-2015 Product kwartaal in bezit

Het is heel licht je voelt het nauwelijks.het geluid is geweldig. Echt omvan te genieten. En de duurzaamheid is nog afwachten. Ik verwacht er veel van maar dat kan ik niet vooruit voorspellen

RBaan 02-02-2015 Product paar weken in bezit

Het klinkt raar om surround geluid uit een koptelefoon te krijgen, maar tijdens het kijken van een film wordt al snel duidelijk dat er wel degelijk een extra dimensie te horen is.

Ik heb de koptelefoon nu een paar weken in mijn bezit en ik ben er zeer content mee. Na een kwartier heb je al niet meer door dat je hem op hebt en na een paar uur nog steeds geen warme oorschelpen of andere irritaties.

Qua vormgeving geef ik de 10 sterren, want daar heb ik niets op aan te merken, maar dit is natuurlijk een persoonlijke kwestie.

8 sterren voor duurzaamheid. Ik heb hem nog maar een paar weken in mijn bezit, dus dat is moeilijk te zeggen. Wel heb ik het idee dat de oorkussens kwetsbaar zijn. Bijvoorbeeld oorbellen en de DS6500 is geen goede combinatie.

Het bereik is prima, ik kan mijn hele huis (beneden, midden en zolder) doorlopen, zonder storen of het verbreken van de connectie. Het laadstation staat dan op de tweede verdieping.

de optische audio kabel voor digitaal geluid is meegeleverd en dat deze koptelefoon die optie heeft, is de hoofdreden voor de aanschaf. Heerlijk storingsvrij luisteren naar muziek... subliem!

Tot op heden zeer tevreden over deze koptelefoon en ik beveel hem dan ook warm aan.

BertKamp17 02-02-2015 Product paar dagen in bezit

Prima en een mooie vormgeving vind het alleen jammer dat je ook het basis station aan moet zetten dus niet alleen op je kop telefoon zit een aan knop, anders doet hij het niet, ook het overschakelen van de 2 aansluitingen moeten op het basis station worden overgeschakeld. Voor de rest een prima kop telefoon.

M.H. van den Brink 01-02-2015 Product kwartaal in bezit

Geluidkwaliteit van de Sony MDR-DS6500 is bijzonder goed.
Het meest prettig aspect is dat het geluidniveau onafhankelijk is in te stellen van het tv-geluid zelf.
Draagcomfort is zeer prettig te noemen.
De standaard met ingebouwde instellingen is zeer fraai vormgegeven en geeft een luxe uitstraling op de tv-tafel.

Han Pannevis 01-02-2015 Product half jaar in bezit

Een super koptelefoon. Spraak, muziek, actie, surround. Alle denkbare geluiden worden zeer helder weergegeven. TV kijken, muziek luisteren terwijl je rondloopt, zonder belemmerende draden, geweldig. Je hoort gras groeien, spelden vallen, mollen gangen graven en sneeuwvlokken tegen elkaar botsen. Top attribuut !

fraudecohen 01-02-2015 Product paar weken in bezit

zit prettig op je hoofd geen last van beugels die je voelt op je hoofd
prachtige vormgeving
geluidskwaliteit is subliem nog nooit ervaren met een koptelefoon ook het surround is schitterend
voelt degelijk aan geen rotzooi.
kortom ben er best blij mee en zal hem vaak op hebben

peter464 31-01-2015 Product kwartaal in bezit

Na jaren een andere koptelefoon gehad te hebben met vaak storingen en korter bereik na een jaar kocht ik deze Sony MDR-DS6500 een paar maand geleden en het verraste me steeds als ik deze hoofdtelefoon draag het net is of ik naast de DJ sta.Zo fijn gevoelig maar diepe bassen geeft die als geluid door en ook de afstand die tussen hoofdtelefoon en muziek installatie is ver en blijft zuiver zonder gehinderd te worden door de garage en bomen waar de signaaloverdracht bij andere vaak uitviel blijft deze constant bij de Sony MDR -DS 6500.
ik krijg vaak vrienden op bezoek en dan zijn ook zij verrast van het echte geluid er komt uit de hoofdtelefoon. En er hebben er twee ook dezelfde gekocht,dus nu blijft mijn muziek beluisteren niet meer beperkt tot binnenshuis maar neem ik die hoofdtelefoon Sony MDR-DS6500 ook mee naar de hobby plaats en die ligt 75 meter verder van het huis .
ik heb mijn keuze perfect genomen om deze hoofdtelefoon aan te schaffen en zal nog veel plezier hebben ermee.
echt het neusje van de zalm zoals men in de volks mond zegt
een zeer tevreden Peter.

mortierjohan 31-01-2015 Product kwartaal in bezit

kom altijd laat thuis en kijk graag nog eens televisie, klank is super het is soms alsof je in de televisie zit en het draagcomfort is meer dan oke