Sennheiser HD439

Philips FX5MBK/00 BK
9,0 (1)

8,9

jansrein 26-07-2015 Product half jaar in bezit

Goed zittend, ook voor langere periodes.
Hij is niet 100% geluidsdicht voor geluid van buiten, maar wordt wel flink gedempt, dat is wat mij betreft prima.
Positief is de vervangbare kabel, deze namelijk zit ook met een stekker in koptelefoon.
Geluidskwaliteit is ook met klassiek goed naar mijn idee.

janp23 11-08-2013 Product paar dagen in bezit

Via internet kwam ik op de HD 439 als een goede hoofdtelefoon voor het gebruik bij mijn MP4 speler en de computer.

Het draagcomfort is uitermate plezierig. De hoofdtelefoon zit als gegoten en neemt meteen de juiste stand aan. Omgevingsgeluid wordt goed afgesloten, daardoor heb ik geen last van de omgeving en de omgeving niet van mij.

Ik zou de hoofdtelefoon daarom niet gebruiken als deelnemer in het verkeer, lijkt mij erg gevaarlijk als fietser of automobilist omdat je vrijwel niets meer hoort van je omgeving.

De vormgeving is typisch Sennheiser. Daar moet je van houden. Zakelijk en strak zonder allerlei extra versieringen.

Er zit geen microfoon op of een hard/zacht regeling, maar dat vind ik ook volledig overbodig.

De geluidskwaliteit is perfect. Ik heb de hoofdtelefoon geprobeerd met pop, rock, jazz en klassiek. Het klinkt fantastisch. Voor een hoofdtelefoon van Sennheiser is er sprake van veel bass, maar niet ten koste van het midden of hoog.

Er worden twee snoeren meegeleverd, een van 140 cm en 1 van 300 cm. Dat kan erg makkelijk zijn. Bij aansluiting op de gewone stereo is een langer snoer vaak makkelijker.

Over de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen. Bij mijn eerdere Sennheisers zat het daarmee wel goed.

janp23 10-08-2013 Product paar dagen in bezit

Voor mijn mp4 speler en computer had ik een hoofdtelefoon nodig. Ik ben altijd een liefhebber geweest van Sennheiser dus na wat zoeken op internet gekozen voor de HD 439. De specificaties op papier zijn goed.

Ik heb de hoofdtelefoon nu een paar dagen in huis en ben aangenaam getroffen door het draagcomfort. De hoofdtelefoon zit goed, gaat makkelijk in de goede stand en dan voel je hem eigenlijk niet meer zitten. Gewoon prima dus.

De vormgeving is echt Sennheiser en daar moet je van houden. Geen opvallende kleuren of details.

Het belangrijkste aan een hoofdtelefoon is de geluidskwaliteit en die is echt perfect. Ik heb de hoofdtelefoon uitgeprobeerd met alle soorten muziek (klassiek, pop, rock, jazz)en hij klinkt erg goed. Voor een Sennheiser is er sprake van veel bass, maar gelukkig past dat precies in het geluidsbeeld en gaat het niet ten koste van het midden en hoog. Detaillering van het geluid is erg mooi.

Duurzaamheid kan ik nog weingi zeggen. Ik heb de HD 439 pas een paar dagen in huis. Maar vorige hoofdtelefoons van Sennheiser gingen jaren mee.