Philips SHC5100/10 - Reviews

4,9

• Slecht

Marks65 25-08-2014 Product half jaar in bezit

6,8
Prima ding voor lage prijs

Geschikt voor TV;
Pa & Ma nu ook blij want pa is doof:) Moest wel in het TV menu de geluidsterkte voor de koptelefoon flink omhoog zetten.

Ruis op de achtergrond
Ja duh, het is ook een analoge koptelefoon. Gewoon zorgen dat het geluid wat je er op aansluit vodoende LUID staat. En dan de regelaar op de koptelefoon wat terugdraaien, klaar.

Andere (betere)batterijen
Tip van een vriend uit Duitsland; krab van je eigen oplaadbare batterijen de buitenzijde aan de onderste 2 cm blank. Dan worden ze wel opgeladen.

TruusJ 21-12-2012 Product paar dagen in bezit

In alle eerlijkheid. Ik heb een koptelefoon gehad van de action voor nog geen 5 euro die 100 maal beter geluid gaf dan deze draadloze koptelefoon van Phillips. Zodra er maar een tikkeltje bas bij komt kijken dan lijkt het wel of de "boxen" zijn opgeblazen. Deze gaat morgen weer terug naar de winkel en ik ga weer fijn naar de action om zo'n plastic ding van 5 euro te halen. Rond om verschrikkelijke kwaliteit!

Ooyen 08-11-2012 Product paar dagen in bezit

Nou,

ik heb hem inmiddels gekocht en in gebruik. Je moet niet denken dat je voor een prijs onder de 150,- een draadloze RF koptelefoon kan hebben geheel zonder ruis.
Na alle reacties te hebben gelezen, vond ik het juist nog wel meevallen met de ruis.
Je moet idd proberen de apparaten harder te zetten (volume) en je koptelefoon zo min mogelijk open gooien...

Ik heb hem meteen even getest met de tv en daarna met muziek (FLAC en MP3 formaat) om te kijken of het goed was en of je verschil hoort.

Als ik dan eerlijk ben:

Het geluid leek niet zuiver te klinken. Dus ik was bang dat dat aan het signaal lag. Maar nu na langer gebruik, ook achter de PC ben ik er achter gekomen dat het geluid wat er uit komt gewoon minimaal is.
Als er Bass in komt, wat op zich een mooie diepe klank heeft, maar het lijkt wel, des te meer geluiden tegelijk moet worden doorgegeven, dus een druk liedje, of een spel of film met drukke momenten, trekt de koptelefoon het slecht !

Het geluid vervormt heel erg en mij stoort het dan ook best wel.... Maarja , ik gebruik hem alleen wanneer mevrouw tv kijkt, en ik ga computeren, dat is vrij weinig, dus voor die paar keer dat ik em gebruik, vind ik het wel een redelijk ding voor deze prijs.

Jammer dat er geen tulpkabeltje bij zat, voor van TV AUDIO OUT even kabels erin te proppen, zodat je de 1 plug van de koptelefoon er in kon doen. Dit heb ik toch bij veel koptelefoons er wel bij zien staan.

Draagcomfort: in het begin lekker. zo goed als over je oor, niet helemaal. Het is allemaal stof wat fijn aanvoelt, maar als je snel zweet, raad ik het niet aan.
Toch als je een uur verder ben a 2 uur, dan gaat het wel irriteren. Bij mij op het randje van mijn oor, waar die dan op leunt.

Vormgeving, erg simpel, maar dat boeit me niet zo.

Geluidskwaliteit : bagger

Duurzaamheid : weet ik nog niet, heb em net een week.

Verder, als je muziek, tv, games luistert kijkt of speelt, en je loop weg om even drinken te pakken, dan is het wel lekker dat je niet aan een draad gebonden zit. Hij gaat wel op sommige plekken meer ruisen.

Geluid valt baggerslecht tegen, maar als je dat niet heel erg vind, is het een redelijk ding voor een goeie prijs.

JohnFrozen 26-08-2012 Product paar dagen in bezit

Op de eerste Philips SHC5100 ontving ik alleen enkele onbekende radiozenders samen met een hoop ruis en gepiep.
Na omruilen ontving ik maar moeizaam het gewenste televisie geluid, ook hierbij weer veel bijgeluiden !
Nadat ik de hoofdtelefoon 's avonds uitgezet had gaf deze de volgende dag geen enkel teken van leven meer (slaapstand ??)de ledjes branden wel maar verder bleef alles stil!
Na aansluiten op een andere audiobron kreeg ik tenslotte wel weer (slecht) geluid, maar deze gaat rechtstreeks terug naar de winkel.

V_Dirk 27-11-2011 Product paar dagen in bezit

4,5
Moest een draadloze koptelefoon hebben voor naar TV te luisteren.In de winkelstond de SHC5100 in aanbieding.Zag redelijk goed uit voor zijn prijs,en voor wat het moest dienen.Maar thuis gekomen,na mijn eerste gebruik,dacht ik wat is dit voor een slechte hoofdtelefoon.Het geluid was 2 keer niks.Moest TV hard zetten,en dan hoorde ik nog bijna niets van geluid door de koptelefoon.Na het lezen van de eerste review op kieskeurig.Koptelefoon,terug ingepakt,en terug gebracht naar de winkel.

Herman Peters 23-06-2011 Product paar dagen in bezit

6,2
Het draagcomfort is niet geweldig. Hij zit lekker maar zakt steeds weg door die variabele band. Het geluid is dramatisch slecht. Zeer veel ruis (op beide kanalen). Het volume is op de max stand nog steeds zeer laag. Dat had ik van Philips niet verwacht.