AKG K 912 - Reviews

6,7

Fixer65 04-03-2012 Product paar dagen in bezit

Aangeschaft via dagaanbieding, volgende dag in huis. Eerst maar eens de batterijen opladen - dat was lastig aangezien de koptelefoon heel slecht contact maakt met het oplaadcontact op het basisstation (blijft er niet goed op zitten waardoor contact verloren wordt). Tevens blijkt dat ik het geluid van mijn media set erg hard moet zetten om redelijk geluid te krijgen, en als het volume van de koptelefoon harder gezet wordt hoor ik alleen maar een constante goed waarneembare achtergrond ruis. Tevens kreeg is soms géén geluid (alleen ruis te horen) tot ik bijvoorbeeld het geluid op mijn media set aanpaste - ik heb het idee dat de basisset niet altijd detecteert dat er geluid doorkomt (en dus doorgegeven moet worden); de geluidsindicator brandde ook niet. Dus nee, dan spendeer ik liever wat meer geld aan betere kwaliteit.

Goed: prijs, draagcomfort niet slecht
Slecht: oplaadcontact, geluidsniveau, ruis, geeft geluid niet altijd meteen door

prv74 28-02-2012 Product kwartaal in bezit

Deze koptelefoon heeft een prima geluid, zeker in verhouding tot de prijs.

Daarmee houdt het ook wel op qua positieve opmerkingen.

-De ontvangst valt vaak weg, en komt dan ook niet meer terug.
-Opladen is een crime, de laadcontacten in de telefoon moeten eigenlijk elke keer handmatig worden bijgesteld anders doet-ie het niet.
-Vaak hoor ik het signaal van de buurman (die heeft ook een draadloze koptelefoon). Overschakelen naar een andere frequentie heeft dan geen zin. Pas na een half uur of zo herkent-ie de frequentie van zijn eigen ontvanger.

Met name vanwege het eerste punt heb ik besloten om hem terug te brengen.

jg1964 10-10-2011 Product maand in bezit

Als je af en toe een kraakje of een ruisje (komt gelukkig niet vaak voor) op de koop toe neemt is dit een uitstekende draadloze hoofdtelefoon. Ik prefereer hem zelfs boven m`n Sennheiser HD 515 welke ik verkocht heb omdat ik `m niet sprankelend genoeg vond klinken. Ik heb vandaag ipv het goedkope dunne en korte aansluitkabeltje een profigold interlink van 2m (dmv een adapter)er op aangesloten en daar leeft het geluidsbeeld duidelijk van op nog gedetailleerder en een strakkere Bass. Ik was al tevreden dankzij het heldere sprankelende geluid en dankzij de `tweak`is het nu alleen nog maar beter. terwijl ik deze review schrijf zit ik volop van de nieuwste anouk te genieten via de AKG 912

saartje 1 27-05-2011 Product paar dagen in bezit

Deze AKG aanschaft mede vanwege de redelijke prijs, sinds een paar dagen vol in gebruik en ik ben er zeer tevreden over.
Hij zit lekker en ziet er goed uit, ik stel geen extreem hoge eisen aan de geluidskwaliteit, maar wat ie levert vind ik prima, ik kan er 't hele huis en de tuin mee doorwandelen en 't geluid blijft goed op 'n enkel ruisje na, 'n kniesoor die daar op let.
Kortom 'n fijne hoofdtelefoon.