Sennheiser PX 100-II - Reviews

Klankkast
open

Bahazzie 09-09-2016 Product paar dagen in bezit

Goed mits equalizer

Het verschil met oortjes is natuurlijk enorm. Goede geluidskwaliteit MITS je met een equalizer alles onder de 100 Herz zo'n 10 decibel afknijpt. Anders is de bas VEEEL te sterk en is er niet echt naar te luisteren. Met equalizer op zowel telefoon als laptop, zeer goede geluidskwaliteit. Heerlijk rustig smooth en gedetailleerd zonder schel te zijn.

Minpunten

• Kabelbreuk te vaak

Paul Dav 25-07-2014 Product half jaar in bezit

Prima koptelefoon, uitstekende geluidskwaliteit. Erg jammer dat de PX100-II voor de 3e keer na 6 tot 9 maanden een kabelbreuk ontstaat. Telkens vlakbij de plug. Navraag leert dat dit niet gerepareerd kan worden. (kan niet worden geslodeert)

baspaan 22-03-2014 Product paar dagen in bezit

6,8
Inmiddels 2 PX 100 en 1 px 100 II versleten. Alle drie door draadbreuk binnen 1 jaar na aankoop. Ben zeer tevreden over geluidskwaliteit en draagcomfort, maar voor mij geen Sennheiser meer.

LarzzTop 29-07-2013 Product jaar of meer in bezit

6,5
Gekocht als opvolger van de PX 100. Prima geluid. Al een jaartje in bezit. Plotseling valt midden in een nummer de linkerkant uit. Kabelbreuk! Niks gek mee gedaan. Hoe kan dit? Sennheiser, jullie bieden toch kwaliteit! Maar weer overgegaan op de oude PX 100. Doet het nog steeds prima. PX 100-II is kennelijk toch kwetsbaar door die dunnere enige kabel. Tegenvaller!

hdtrwe 12-04-2013 Product paar dagen in bezit

Draagcomfort: hij zit wat strak op een groot hoofd
Vormgeving: best netjes, zwart met metaal
Geluidskwaliteit: opvallend in de recensies hiervoor is de genoemde neutrale bas, maar ik kan het alleen maar eens zijn met de reviewer die de bas te overheersend vindt. Middentonen en vooral hoge tonen komen er daardoor minder goed uit. Minpunten dus vanwege de verkeerde balans. Maar ik geeft toch een 8 omdat deze koptelefoon het geluid bijzonder zuiver doorgeeft. Voor strijkkwartetten en orgelconcerten een ideaal ding.

Henri 21-03-2013 Product paar dagen in bezit

Ik heb deze Sennheiser PX 100-II nu 6 maanden in mijn bezit en ben uiterst tevreden over dit product. Hij zit lekker en drukt niet op de oren. Het geluid is geweldig voor een koptelefoon van dit formaat en voor deze prijs. Mooie diepe bass en heldere hoge hogen. Ik gebruik de koptelefoon voornamelijk bij mijn laptop als fanatiek gamer.

DJ Punt 14-03-2013 Product half jaar in bezit

Mooi geluid voor dit geld.
Groot nadeel is de duurzaamheid.
Na een tijdje viel het geluid van een van de twee kanten uit.
Garantie, hoop gedoe: nieuwe gekregen van de winkel.
Na een tijdje ging toen het frame kapot (inklapsysteem).
Jammer hoor, want als het een solide apparaat was, zou het een zeer goede prijs/kwaliteit-verhouding zijn.

Drs. P 31-12-2012 Product paar dagen in bezit

Na het terugbrengen van de Sony ZDR-ZX300 deze Sennheiser maar eens geprobeerd. Een goede beslissing zo blijkt, want voor dezelfde prijs ervaar ik een wereld van verschil. Het geluid is goed gebalanceerd en helder, mooi basgeluid bovendien. De koptelefoon is licht maar degelijk, en je vergeet bijna dat je hem op hebt. Het enige minpunt dat ik kan bedenken is het vrij korte (1,2m) snoer. Nu heeft zo'n beetje elke koptelefoon dit probleem, en voor een paar euro heb je een verlengkabel van 3 meter, dus echt zwaar kan ik dit niet laten wegen. Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen, aangezien ik de koptelefoon pas een kleine week in mijn bezit heb. Wel zit er een handig opbergtasje bij zodat hij niet ten prooi zal vallen aan nieuwschierige katten of andere huisdieren.

BobDeBouwer20 18-08-2012 Product paar dagen in bezit

Het enthousiasme van de reviewschrijvers en de gunstige prijs heeft mij overgehaald om voor deze, weet ik nu, superbe hoofdtelefoon te kiezen.
Na hem getest te hebben op m'n Blackberry Torch moet ik zeggen ; dit product maakt zijn belofte volledig waar.

Mp3-tjes van 320 kbps worden HiFi weer gegeven.
Fijn draagcomfort.
Licht !

MT23 18-07-2012 Product paar dagen in bezit

Ben nu een paar dagen in bezit van de PX 100-II en kan je zeggen dat het simpelweg geweldig is!!! Geluidskwaliteit is gewoon ongelooflijk goed voor een koptelefoon wat bijna niks kost. De lage tonen zijn precies goed ingesteld waardoor je een geweldige bass weergave hoort. Verder zijn de hoge tonen glashelder. Voor een ieder die hierover twijfelt, STOP MET TWIJFELEN EN KOOP HET ZO SNEL MOGELIJK!!!...

Wim de W. 10-07-2012 Product paar dagen in bezit

Eindelijk een uitstekende koptelefoon gevonden, dankzij de recensies op kieskeurig.nl. Wat een subliem geluid met een geweldige dynamiek en draagcomfort.

Enkele maanden geleden had ik een koptelefoon van Beats by Dr. Dre (HD solo) aangeschaft. Wat een teleurstelling: lage tonen zijn goed maar midden en hoog is verschrikkelijk. En de koptelefoon zit te strak op m'n hoofd; niet comfortabel dus. Had diverse equalizers op mijn Sony Experia S geprobeerd, en niets hielp om een goed geluid eruit te krijgen.

Zo zie je maar dat goeie luidsprekers echt heel belangrijk zijn. Geldt immers voor je audio systeem thuis ook.

Anoniem 06-04-2012 Product paar dagen in bezit

Als bezitter van de 'oude' PX 100, was ik na het lezen van deze reviews benieuwd naar de kwaliteit van de PX 100-II, dus heb ik er een gekocht.

Het is natuurlijk in de 1e plaats een 'mobiele' hoofdtelefoon, dus ben ik de vergelijkingen gaan doen met behulp van een Cowon X7 160GB mobiele audiospeler, welke ik enkel heb gevuld met muziek in volledige Cd-kwaliteit.

De PX 100-II is bijna 10 gram zwaarder en de kussentjes zijn iets zachter, waardoor die wat meer solide en prettiger zit.
Ook het enkele koordje i.p.v. de twee bij de oude is prettiger in gebruik.

Om aangestuurd te worden heeft die wel iets meer vermogen nodig dan de PX 100. Ik heb vele nummers beluisterd, van oud tot nieuw, in diverse genres en wat kontinu opvalt is dat de PX 100-II een rustiger geluidsbeeld heeft dan de PX 100. De laatste heeft een mindere basweergave, met een meer opdringerig midden en hoog, wat een onrustiger (vervorming...) geluidsbeeld geeft. De PX 100-II is veel meer in balans over het gehele frequentiebereik en is een genot on mee te luisteren. Ook bij gebruik als een 'echte' hi-fi hoofdtelefoon, zal die zeker niet teleurstellen.

Konklusie:
Ik vind dit een hele goede hoofdtelefoon, met een zeer goede prijs-kwaliteits verhouding!

De 10 bij duurzaamheid heeft die verdient vanwege de nog steeds levende PX 100, welke ik gebruik sinds 2007, al gaat die nu met 'pensioen'...

Jasper Gerritsen 09-02-2012 Product paar dagen in bezit

Een super mooie koptelefoon van buiten en qua geluid. De bass is echt verbluffend en de mid- en hoge tonen vervormen niet of nauwelijks als het volume op maximum staat. Voor het geld is het denk ik het beste wat je kunt krijgen. Klinkt niet veel minder dan de populaire beats audio koptelefoons. Hij zit ook nog 'ns een keer echt super fijn. Als je hem een tijdje op hebt vergeet je bijna dat hij op je hoofd zit omdat hij zo fijn zit door de kussentjes die op je hoofd zitten bij het dragen. Wat ook heel fijn is is dat er maar een draad loopt naat je ipod of telefoon zodat deze niet in de knoop raakt, je krijgt er ook nog eens een tasje bij.

Al met al echt een geweldig product dat zeker bijna het dubbele waard is.

renze59 27-01-2012 Product paar dagen in bezit

Goede koptelefoon. Prima geluidskwaliteit en uitstekend draagcomfort. Ideaal om mee te nemen vanwege de mogelijkheid tot opvouwen. Aanrader.

Raymond Stefan Langoor 23-10-2011 Product paar dagen in bezit

Met de handzame Sennheiser PX100 II Black Hoofdtelefoon worden je trommelvliezen altijd getrakteerd op een gedetailleerde geluidsweergave. Deze hoofdtelefoon met open ontwerp laat je muziek klinken zoals de artiest voor ogen had. Bovendien is deze minihoofdtelefoon een praktische reisgenoot. Zijn oerdegelijke constructie is licht en opvouwbaar, zodat je de Sennheiser PX100 II makkelijk en onbezorgd overal mee naartoe neemt. De comfortabele hoofdband kan tegen een stootje met zijn metalen versteviging, en de enkelzijdige kabel biedt extra gebruiksgemak. Voortaan geniet je ook buiten de deur van het luistergemak van een volwaardige hoofdtelefoon

Beknopte specificaties
Frequentierespons 15 - 27 Hz-kHz
Gevoeligheid 114 dB
Impedantie 32 ohm
Active noise cancelling Nee
Draadloos Nee

Kortom een Musthave voor je oren

Rob Vooijs 22-04-2011 Product paar dagen in bezit

Vandaag via megapool de PX 100-II binnen en goed beluisterd. Hiervoor had ik de PX 100 en daarvoor de PD 100 dus mag mezelf een kenner noemen. Met de Iaudio X5L van Cowon als aansturende speler mag je je rustig in een Rolls wanen. Althans met de PX100-1 want het geluid van zijn opvolger is toch echt minder. Type II is nog steeds een prachtig geluid met vette bas maar echt minder midden en hoog, en dan vooral de dynamiek, die haalt het echt niet met zijn voorganger en dat is gewoon jammer. Kun je nog kiezen en kom je hem tegen ga voor de PX100-I die is onvoorstelbaar en niet te evenaren.
Rob

Mozart64 04-02-2011 Product half jaar in bezit

Dit is een perfecte koptelefoon, althans voor klassieke muziek. Ik vind hem wat betreft geluidskwaliteit zelfs vergelijkbaar met de dure Sennheisers, die ook nog een keer veel zwaarder zijn. De balans tussen hoog en laag is heel goed. Individuele instrumenten en muzieklijnen zijn uitstekend te volgen, terwijl het volume en gewicht van een symfonieorkest volledig tot hun recht komen. Ik heb eerder de px 100 gehad, die vrij snel stuk was. Deze nieuwe versie is veel steviger.

Realkeur 10-01-2011 Product paar dagen in bezit

5,7
Het swingt niet echt. Instrumenten komen niet los van elkaar. Een beetje rommelig, zelfs een beetje vermoeiend op den duur. De bas is wel duidelijk aanwezig zonder echt mooi (diep) te zijn. Echt hoog wordt gemist. Het sprankelt niet. Het geeft weinig luister plezier. Jammer.

De PX 100 II heb ik gekocht, omdat ik een betere hoofdtelefoon wilde hebben dan de standaard hoofdtelefoon met oordopjes van de iPod Touch.
De standaard hoofdtelefoon vind ik iets te weinig bas hebben en een klein beetje te blikkerig geluid. Niet onlogisch voor standaard "oortjes". Maar bij nader inzien vind ik het geluid ruimtelijker, losser en minder vermoeiend dan de PX 100 II. Beter hoog ook.
Het swingt meer. Tja, het voordeel van de PX 100 II is dat ik de standaard Apple hoofdtelefoon ben gaan waarderen.

Geen aanrader. Toch heb ik deze hoofdtelefoon gekocht naar aanleiding van reviews. Hoe kan dat dan?
Nog eens nagelezen. Veel mensen zijn uiterst positief over de PX 100 I. Eveneens positieve reviews over de opvolger de PX 100 II. Maar ... ik had nog verder moeten lezen. Een aantal reviews verder zijn mensen helemaal niet zo tevreden. Vooral degene die eerst een PX 100 I hadden en daar heel tevreden over waren, kochten later de opvolger de PX 100 II of ter opwaardering de PX 200 II. Zij reageerden diep teleurgesteld. Sommige zelfs boos.

En toch zijn er mensen die positief schrijven over de PX 100 II. Dat komt waarschijnlijk door de bas die nadrukkelijk aanwezig is en in eerste instantie positief opvalt. Maar na enkele minuten kom ik tot een heel andere conclusie.

Kortom: De Sennheiser PX 100 II had ik beter in de schappen kunnen laten liggen.

Gebruikt op iPod Touch, notebook en iMac.

rutger 710 05-11-2010 Product paar weken in bezit

Heb deze koptelefoon nu een week of 3 in bezit en moet zeggen dat ik superenthousiast ben! Heb tevens ook de px100-I, de voorganger(welke alweer een aantal jaar mee gaat)qua geluid zijn ze volgens mij wel hetzelfde.
En beide echt ongelooflijk, dat zo'n geluid uit zo'n koptelefoontje kan komen, geweldig!
Deze koptelefoon is nieuwer en ook een stuk strakker vormgegeven, nu maar 1 draadje in plaats van aan beide kanten een. Hij is ook wat breder en naar mijn gevoel ook degelijker. Hij ziet er gewoon iets beter uit.

Wel merk ik dat deze iets strakker op je hoofd zit dan de px100-I, is niet echt een probleem maar waarschijnlijk kan je hem iets minder lang ophouden.

Aan het twijfelen om hem te kopen!? gewoon doen, is z'n geld helemaal waard!