Philips SHQ7300OR/00 - Reviews

Soort
oordopjes

Rob Tinga 10-05-2016 Product paar weken in bezit

Goede Sporthoofdtelefoon voor grote oren

Deze sporthoofdtelefoon heb ik besteld voor het hardlopen. De muziek kwaliteit is goed bellen er mee gaat ook prima tijdens het lopen zonder gekraak en windgeruis.

Wat ik erg jammer vind is dat de oplaadaansluiting en accu in de oortjes verwerkt zit en niet in het snoer tussen de twee oortjes, dit zorgt ervoor dat het draagcomfort niet optimaal is doordat de oortjes vrij groot zijn. De 3 sets verwisselbare dopjes zijn niet universeel en door de alleen maar grote meegeleverde rubber dopjes is deze ongeschikt voor mensen met kleine oren/dames. De meegeleverde vleugeltjes in twee maten zijn met hardlopen handig en zorgen ervoor dat ze een stuk beter blijven zitten.

Er wordt een hoesje meegeleverd om alles in te bewaren zodat je de rubber dopjes niet meteen kwijtraakt en je hem goed beschermt kan bewaren. De bediening met de drie knopen is makkelijk en het volume kan erg/te hard gezet worden. Er zit een klip op de de draad tussen de oortjes waarmee je de afstand kan inkorten wat handig is met hardlopen, zodat je geen last heb van een slingerende draad in je nek. De afspeeltijd is met ruim 5uur voldoende voor dagelijks gebruik en zouden het een marathon vol moeten houden.

Techspotter.nl 06-05-2016 Product paar weken in bezit

Prima doppen!

Sinds de aanschaf van mijn Pebble Time was ik zoekende naar een Bluetooth headset/koptelefoon. Eén van de beperkingen van de Pebble is namelijk dat je geen telefoongesprekken kunt voeren. Maar met een Bluetooth headset zou ik telefoongesprekken kunnen voeren via mijn Oneplus Two smartphone, die ik op z’n beurt bedien met mijn Pebble Time. In theorie zou ik dus niet meer mijn telefoon uit de broekzak hoeven te halen voor een gesprek. Je hoeft je telefoon niet eens bij je te hebben, tenminste, als die zich maar op een maximale afstand van zo’n 10 meter bevindt.

Bovendien heb je met een Bluetooth koptelefoon geen last meer van draadjes die in de knoop gaan of ergens achter blijven haken…

Waarom de Philips SHQ7300?

Tijdens mijn zoektocht kwam ik tot de conclusie dat een Bluetooth koptelefoon te duur is voor het doel wat ik voor ogen had. Een goede Bluetooth koptelefoon of in-ears kost toch minimaal €50,-! Maar op een zaterdagochtend stonden deze Bluetooth in-ears van Philips op iBood met een redelijke korting. Na een snelle vergelijking via de Tweakers pricewatch (goedkoopste was €50,-) tikte ik de gevraagde €35,90 af (waarvan €5,95 aan verzendkosten) en binnen een week kon ik de in-ears afhalen op het lokale postkantoor. So far so good…

Eerste indruk

Tja, ze zijn oranje. Ik geef er zelf niks om, maar opvallen doen ze wel. De in-ears worden geleverd met sportief (Philips: “sneldrogend”) opberg etui, drie paar oordopjes van verschillend formaat (dopjes van mijn Sennheiser in-ears passen er trouwens niet op) en twee paar vleugels van verschillende grootte om het geheel in je oor te houden. En dat laatste ga je nodig hebben. Het Bluetoothsysteem en de batterij zitten namelijk in de dopjes verwerkt waardoor de dopjes van behoorlijk formaat zijn en best ver uit je oren steken. Vergeleken met mijn Sennheiser in-ears zijn ze wel drie keer zo groot!

In de verpakking zit ook een ‘snelstartgids’ die helemaal niet zo snel is, want ze hebben gelijk alle talen op één velletje geprint. Dus ff zoeken naar Nederlands… Voor de rest duidelijk, maar het is ook niet echt rocketscience. Zonder snelstartgids kom je er ook wel.

De snelstartgids laat je eerst de batterij opladen. De in-ears waren binnen het uur opgeladen, te zien aan het ledje in het rechteroordopje (waar ook je ook de mini-usb inplugt) dat uitgaat. Bij het aanzetten van de in-ears hoor je een melodietje dat een beetje hapert… vreemd, maar verder niet boeiend.

Koppelen met je telefoon gaat ook makkelijk. De middenknop van de in-ears ingedrukt houden tot het ledje blauw-wit gaat knipperen en via je telefoon kan je de boel koppelen.

Na twee weken gebruik

Ik moet zeggen dat de geluidskwaliteit best goed is. Ik ben geen kenner en het zal geen beste kwaliteit ooit zijn, maar voor mij is het een dikke voldoende. Ik gebruik de in-ears niet alleen voor muziek, maar dus ook voor telefoongesprekken.

Ook gebruik ik de in-ears voor het bekijken van Netflix- en YouTubefilmpjes op de smartphone of tablet in bed, als de vriendin ligt te slapen. Voordeel is de ontbrekende draad naar het toestel die bij mij altijd blijft haken en m’n oortje uittrekt. Nadeel is de led, die blijft knipperen wanneer er verbinding is gemaakt. In het donker kan dat irritant zijn.

Ik heb de in-ears nog niet gebruikt tijdens het sporten, waar ze dus eigenlijk voor bedoeld zijn. Normaal gesproken gebruik ik hier mijn iPod shuffle voor die nog steeds prima werkt en makkelijk in gebruik is (behalve muziek erop zetten met iTunes, ik snap sommige keuzes van Apple echt niet…). Maar goed, ik zou dus deze Philips in-ears mee kunnen nemen naar de sportschool en mijn telefoon in mijn tas kunnen laten in de locker. En als ik het echt goed wil doen neem ik mijn Pebble mee en dan kan ik daar de boel mee aansturen. Lang verhaal kort, dat heb ik nog niet geprobeerd dus.

Overigens moet je niet gaan touwtjespringen met deze in-ears van Philips, want dan vallen ze door het gewicht uit je oor. Doordat ze zo groot zijn ligt de balans buiten je oor. Ik ben een kort stukje gaan hardlopen en toen bleven ze wel gewoon zitten, dankzij de vleugeltjes waarmee je de dopjes in je oor ‘klemt’.

Ik heb de batterij pas één keer opgeladen. Volgends Philips zouden de in-ears 5,5 uur muziek kunnen afspelen. Ik heb dus nog geen 5,5 uur muziek geluisterd…

Conclusie

De Philips SHQ7300 in-ears voldoen aan mijn verwachtingen. Dat wil zeggen, ik zou er niet meer dan €35,- euro voor betalen. Voor €50 euro zou ik enigszins teleurgesteld zijn in de in-ears omdat ze, zeker met de oranje kleur, gemaakt zijn voor het sporten, en daar zijn ze te groot voor en vallen ze te snel uit je oor. Maar als je ze gebruikt op de bank, in de bus of op werk, als je maar niet extreem beweegt, zijn het goede in-ears van degelijke kwaliteit.

Pluspunten Minpunten
+ Geen draad naar toestel – Groot en daardoor uit balans
+ Snel opgeladen – Knipperend led (irritant in het donker)
+ 5,5 uur speeltijd – Verwisselbare dopjes niet universeel
+ Accessoires meegeleverd

Bennie 05-05-2016 Product paar weken in bezit

Handig zonder snoer

Altijd de koppeling van het snoer met het apparaat. Nu onbeperkte ruimte en je telefoon gewoon in een broekzak.

Stormhoof 05-05-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi design, goede geluidskwaliteit, zitcomfort kan beter

Ik gebruik de hoofdtelefoon voor bij de fitness en hardlopen. De hoofdtelefoon ziet er kwalitatief goed uit, ook het geluid is mooi. Door de oordoppen wordt omgevingsgeluid goed gefilterd, maar andere weggebruikers hoor je nog goed.Het geluid is vol, met een diepe bas.
Accuduur tot nu toe geen problemen mee gehad, door led indicator goed te beoordelen wanneer hij opgeladen dient te worden.

Minpunt aan de oordoppen is dat de inzetstukken voor de gehoorgang erg breed zijn, draagcomfort is hierdoor wat minder, met name als je gaat zweten, zakken de oordoppen wat uit. Er zijn nog 4 inzetstukken meegeleverd, maar deze lijken allemaal de zelfde grootte te hebben.
Ander minpunt is de range van de bluetooth (kan ook aan de telefoon liggen), als ik de telefoon in de broekzak doe slaat de muziek soms over. als de telefoon op de arm bevestigd wordt, of in de hand gehouden wordt is er geen probleem.

Al met al, goede kwaliteit hoofdtelefoon, goed geluid.
Zitcomfort en bluetooth range is matig.

BF 04-05-2016 Product paar dagen in bezit

waar voor je geld

Prettige oordopjes en fantastisch geluid voor een bluetooth koptelefoon. Heb ook de (veel) duurdere Bluebuds X (180 EUR) en daar doen ze niet/nauwelijks voor onder.

H 04-05-2016 Product paar dagen in bezit

Oordoppen veel te groot

De in-ear oordoppen zijn veel te groot en passen op geen enkele manier in de gehoorgang. Doordat het gedeelte buiten de oren te groot en te zwaar is zitten ze erg oncomfortabel en moet je ze constant terugdrukken. Daardoor instaat irritatie aan het oor.
Hierdoor is de geluidkwaliteit ook verre van optimaal.
De bluetooth werkt perfect i.c.m. iPhone.
Conclusie: Spijt van deze aankoop en zeer zeker niet geschikt bij het sporten.

rcosterus 04-05-2016 Product paar weken in bezit

Waar voor je geld

6,5
Bij iBood mooie aanbieding gekocht. Vergeleken met Jaybirds die 3x duurder zijn en prima oortjes voor de prijs

Robin 04-05-2016 Product paar dagen in bezit

Zit niet echt lekker

6,3
Speciaal gekocht voor tijdens het wielrennen, ik ben Bose in ears gewend dus wellicht wat bevooroordeeld. Vandaar dat ik deze geluidskwaliteit niet super vind en het draagcomfort ook niet. Verder niet heel veel gebruikt dus over de batterijduur kan ik nog niks vertellen.

ReneDiep 04-05-2016 Product paar dagen in bezit

Matige geluidskwaliteit en oncomfortabel

6,5
De headset komt in een nette verpakking, laadt snel op en is met nfc super makkelijk te koppelen.
De dopjes voelen degelijk aan en zien er netjes uit.
Helaas houdt het voor mij daarbij op.
De geluidskwaliteit is ondermaats en ze zitten erg oncomfortabel ( beide vergeleken met mijn goedkopere philips SHQ1300 oordopjes ).
Als ik de dopjes langer in heb dan gaat dat irriteren en pijn doen. De linker blijft ook uit mijn oor vallen dus ik moet hem om de minuut terugduwen. Wederom vergeleken met mijn andere philips dopjes: die zitten perfect.
Voor mij is dit een gemiste kans. Als de geluidskwaliteit en het comfort gelijk waren aan de goedkopere dopjes had het een ideale koop geweest.

Alfred 04-05-2016 Product paar dagen in bezit

Handig en confortabel

Uitermate handig en confortabel
Zeker aan te raden voor alle sportieven
Is onmisbaar eenmaal in mijn bezit

Dpesser 04-05-2016 Product paar weken in bezit

Fijne draadloze oortjes

De oortjes zitten niet fantastisch maar dat went wel, ze zijn erg practisch door de bluetooth mogelijkheid, hij verbind snel met mijn telefoon en de accu doet het ook erg goed

marco4mail 03-05-2016 Product paar dagen in bezit

Philips SHQ7300 oranje headset

Deze headset aangeschaft voor het sporten. Snel verbonden via bluetooth met mijn Lumia 930 Windows Phone. Ook nfc werkt makkelijk en snel. Gebruiksaanwijzing amper gelezen. Alles spreekt voor zich.

Geluidskwaliteit is goed. Bass had wat beter gemogen. Haalt het net niet in vergelijking met mijn Sennheiser in ear headset. Maar beter dan menig goedkoop set.

Ik heb ermee hardgelopen en de rechter dop bleef niet goed zitten. Ik moet hiermee nog even spelen en kijken welke maat dop het beste is zodat hij wel blijft zitten. Heerlijk om weinig draad te hebben tijdens het hardlopen.

De kleur is lekker opvallend. Ook erg fijn is de afstandbediening die je snel vindt via de linkerkant. Track skippen, volume aanpassen of vooruit spoelen. Werkt prima! Geluidskwaliteit met bellen is ook goed. Mensen aan de andere kant verstaan mij goed.

De accu gaat lang genoeg mee. Overal een prima headset. Grootste voordeel is draadloos (bijna dan), snel verbinden met je telefoon en makkelijk op te bergen met bijgeleverd zakje. Je krijgt wel een beetje het gevoel dat ze erg uitsteken, maar de kleur is sowieso opvallend ;-) Duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen aangezien ik hem een week gebruik.

Voor deze prijs vind ik het een aanrader.

the_buzzard 28-04-2016 Product kwartaal in bezit

Philips SHQ7300 Bluetooth sport in-ears

eenvoudig te verbinden met je smartphone via nfc / bluetooth
zit degelijk in elkaar, ik gebruik de oortjes al enkele maanden en ben er zeer tevreden over

jack 26-04-2016 Product kwartaal in bezit

sporttelefoon

ze zien er goed uit, prachtig geluid. Makkelijk te koppelen aan bluetooth apparaten. echter bij bewegingen als hardlopen vallen ze steeds uit ondanks verschillende dopjes of verschillende oorschelp klemmen.

rble 25-04-2016 Product kwartaal in bezit

Zien er goed uit maar ze blijven eruit schieten

Ik was al langer op zoek naar draadloze oortjes en kocht deze destijds graag aan. Snelle levering zoals altijd en ik verheugde me op mijn eerste loop !

De connectie met de telefoon verliep snel en zonder problemen. Kleertjes aan en gaan !

Ik had men gsm op mijn heup gehongen, maar heb dit al snel moeten wijzigen naar mijn borst-schouder streek wegens slechte bluetooth verbinding... irritant maar ok.

Enkele honderde meters verder viel men oortje uit... en dit bleef zich herhalen jammer genoeg.

Thuis gekomen en andere rubberen opzetjes geprobeerd maar ook deze vallen steeds uit.

Jammer, ik gebruik ze nu nog amper en ben op zoek naar betere.

Oirsbeekmarathon 24-04-2016 Product paar dagen in bezit

Philips Bluetooth®-sporthoofdtelefoon

6,8
Sporthoofdtelefoon ziet er prima uit en maakt heel makkelijk contact met al mijn andere apparaten via Bluetooth. Echter het draagcomfort is niet goed. Ik heb alle dopjes geprobeerd maar tijdens het hardlopen blijven de dopjes losschieten. Ook het kunstof veerdeel laat dan los uit mijn oorschelp. Ik zit continu de dopjes weer in mijn oten te stoppen.

Olivierp 24-04-2016 Product paar dagen in bezit

Geen spijt van deze aankoop.

Deze hoofdtelefoon blijft goed zitten tijdens het lopen.
De geluidskwaliteit is iets minder, maar tijdens het sporten vind i dit niet erg.
Het sporten is een stuk aangenamer geworden door deze hoofdtelefoon.

Olivierp 24-04-2016 Product kwartaal in bezit

Geen spijt van deze aankoop.

Deze hoofdtelefoon blijft goed zitten tijdens het lopen.
Het sporten is een stuk aangenamer geworden door deze hoofdtelefoon.

Jiujitsukaatje 23-04-2016 Product maand in bezit

Bewegingsvrijheid met deze in-ears

Wat heerlijk dat je kunt sporten zonder die vervelende kabels in je nek! Geen gedoe met de draden naar je telefoon. En een prima geluid en ver bereik. Ik doe tijdens het hardlopen mijn telefoon in mijn zak en bij de sportschool zelfs in het kluisje.
Soms valt er 1 kant uit mijn oor tijdens het hardlopen. Maar als ik de stabilisatoren goed zet, dan blijven ze goed zitten. Ik vind de kleur mooi, lekker opvallend. Opladen gaat snel en makkelijk. Als is het wel vervelend wanneer ze leeg zijn. Dat komt nooit gelegen. Dus regelmatig 's nachts opladen. Ik gebruik hem ook bij mijn iPad om films te kijken. Ook dan is het heerlijk als je niet vast zit aan je apparaat en met je oortjes in even weg kunt lopen.
Wel even op letten dat als je van apparaat wisselt, je ook je in-ears uitlogt. Anders doet hij het op het andere apparaat niet. Ook niet als deze buiten bereik is. Het lijkt dan alsof hij geen verbinding vindt met je apparaat als je deze wilt gebruiken. Dus eerst uitloggen dan op de andere inloggen.
Ik ben super blij met deze aankoop. Aanrader! Inmiddels heeft mijn partner ze ook gekocht toen hij het gemak van de oortjes bij mij zag.

rob 23-04-2016 Product paar dagen in bezit

Op zich oke

Ik heb 3 maanden geleden dit product gekocht naar behoren deed hij wat ie moest doen en nu doet ie het niet en ik ren vaak dus zweet ik dan zit de oordopje niet helemaal zoals het hoort maar hij blijft wel gewoon in je oor want als je fitnest heb je daar geen last van maar ik denk dat het niet helemaal waterbestendig is denk dat er zweet Door komt en nu bij mij na 3 maanden het niet meer werkt voor de test is het een top apparaat mooie bas zuiver geluid ook voor telefoongesprekken