Skullcandy Uproar Wireless wit, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Skullcandy Uproar Wireless wit, grijs op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

bverloy 29-02-2016

Ik vind de Skullcandy Uproar Wireless prijs/kwaliteit echt een zeer goeie keuze. Zowel op vlak van vormgeving, connectiviteit en niet in het minst geluidskwaliteit voldoet hij volledig aan mijn verwachtingen.

Bluetooth-verbinding en bediening
De Uproar heeft slechts drie knoppen, die discreet zijn ingewerkt in de rechteroorschelp. Door de aan-knop enkele seconden in te drukken, wordt hij vindbaar voor al je devices, en hij is verbonden in een wip. De andere twee knoppen ('+' en '-') zijn voor het bedienen van het volume, maar tegelijk ook voor het kiezen van het volgende liedje. Easy peasy.

Vormgeving en ergonomie
De Uproar is volledig uit kunststof gemaakt, maar hij voelt niet onstevig aan. Je kan hem wat groter en kleiner maken, en zo aan je eigen voorkeur aanpassen. Aan de bovenzijde is er aan de binnenkant een kussentje voorzien, en ook de oorschelpen zijn voldoende zacht afgewerkt. Let er wel op dat deze oorschelpen op je oor liggen, en je oor niet helemaal omvatten zoals sommige grotere koptelefoons. Uit ervaring weet ik dat dat soms pijnlijke oren kan opleveren, maar bij de Uproar heb ik daar nog geen last van ondervonden, ook niet als ik'm langer dan een uurtje opheb. Dat vind ik zelf een erg grote plus. Tegelijk zit hij wel stevig genoeg op je hoofd; bij het fietsen bvb blijft hij goed op z'n plaats, ook als in wat putten fietst - wat op onze Belgische wegen onvermijdelijk al wel eens gebeurt.

Geluidskwaliteit
Ben ik ook erg tevreden van. De bassen liggen behoorlijk diep, dus als je daar niet van houdt is het wel wat gewoon worden. Al komen ook de hoge tonen er goed uit wat mij betreft, en dat resulteert in een mooi vol geluid, dat mij toch wat kon verrassen gezien de beperkte grootte èn kostprijs van deze Skullcandy.

extraatjes
Er zit ook een microfoontje verwerkt in de koptelefoon. En dat in de vorm van een klein gaatje in de rechteroorschelp. Het hoeft niet te verwonderen dat dat geen geweldige kwaliteit oplevert. Maar kom, het kan handig zijn om alvast je telefoon op te nemen als die wat verder weg ligt. Maar vaak zal je die niet willen gebruiken.

De andere extraatjes blinken uit in afwezigheid; zo zit er geen draagzakje inbegrepen, en je vindt ook geen volwaardige stekker; enkel een usb-kabeltje van pakweg 30 cm is inbegrepen. Nu ja, voor die prijs mag je niet klagen veronderstel ik. Al was een klein draagzakje toch geen overbodige luxe geweest, om 'm veilig op te kunnen bergen in de rugzak.

Samengevat is dit een goeie basis-bluetoothkoptelefoon, voor een basisprijsje. Voor mij de ideale metgezel op de trein tijdens het pendelen. Heb zeker geen spijt van de aankoop, integendeel.