Sennheiser Momentum - Reviews

Klankkast
gesloten
Kleuren
zwart

Beoordeling op basis van 1 review

Noorman64 15-01-2016 Product paar weken in bezit

Ik was me al een tijdje aan het oriënteren op een Bluetooth hoofdtelefoon. De Sennheiser Momentum Wireless is één van de nieuwste introducties op dit gebied. Omdat ik ervaring heb met meerdere Sennheiser hoofdtelefoons heb ik pure interesse eigenlijk zonder vooraf te luisteren voor dit product gekozen. En dat bleek een zeer aangename verassing. Dat begint al bij het uitpakken. Sennheiser heeft echt werk gemaakt van de vormgeving en bouwkwaliteit. Mooi etui met afgestikte randen met daarin (in een stoffen sleeve) de Momentum. Ik heb de ivoorkleurige versie. De combinatie van geborsteld staat, bruin leer en de leren hoofdkussens ziet er erg chique uit. Dit is niet het koopje van de week en dat merk je aan de kleinste details. Zo lijkt het Sennheiser logo op de zwarte knopen van de oorschelpen een hologram, als je het in het licht houdt heeft het alle kleuren van de regen boog.
De gesloten over het oor hoofdtelefoon heeft een stevig geluid. De bas kan indrukwekkend laag zonder te vervormen terwijl de midden en hoge tonen toch mooi in balans blijven. Bluetooth heeft inmiddels toch een niveau bereikt dat het geen beperking meer vormt voor goede geluidsweergave. Van schelheid of digitale bijgeluiden is geen sprake, mits natuurlijk binnen het bereik van de bron. Het geluid zou ik als minder neutraal omschrijven in vergelijking tot de andere Sennheisers die ik ken. Voor mij past het geluid goed bij mijn smaak met een brede muzieksmaak, heb ik in alle genres kunnen genieten van de Momentum Wireless. Deze Momentum lijkt baat te hebben bij inspelen. Het geluid wordt na enkele dagen gebruik nog beter. Het klinkt opener, transparanter en meer punchy nog dan direct uit de verpakking. Of dit mijn eigen gewenning is weet ik niet. Het verschil is goed te horen.
Er is ook een bedrade verbinding mogelijk, Bluetooth wordt dan uitgeschakeld. Je kunt de hoofdtelefoon zelfs helemaal uitzetten en dan werkt ie nog met de kabel. Het geluid blijft mooi gebalanceerd, ik heb dan wel de neiging om het volume wat luider te zetten.
De afstand die overbrugt kan worden is voor mij meer dan genoeg. Ik kan In mijn situatie makkelijk van ruimte tot ruimte gaan zonder dat de verbinding wegvalt. De bediening van de functies was in het begin even wennen. De volumeregelaar heeft bijvoorbeeld drie mogelijkheden: omhoog, omlaag en indrukken. Afhankelijk van het gebruik van het moment heeft dit verschillende effecten. Zo kun je bijvoorbeeld de batterijstatus laten melden door een vrouwenstem in het Engels door de knop 3x in te drukken. Dat werkt alleen als de muziek gepauzeerd is. Speelt muziek dan heeft deze functie het effect dat je terug gaat naar het begin van het muziekstuk of de voorgaande track. Als je het weet werkt het prima.
De actieve noise onderdrukking werkt prima vindt ik. In elk geval veel beter dan de Monster Inspiration die ik ook heb. In een kantoortuin op mijn werk kan ik ongestoord werken, zonder last te hebben van de omgeving. In het begin miste ik zelfs de beltoon van mijn bureautelefoon, dus die heb ik ingesteld dat die een lampje laat flitsen.
Het telefoneren met de hoofdtelefoon gaat prima. In een enkele situatie krijg ik het signaal dat ik verder weg klink. De verstaanbaarheid blijft goed.
Als conclusie: ik vind de Momentum Wireless een fantastische hoofdtelefoon. Ik raak er steeds meer verknocht aan en draag hem erg vaak. De prijs is stevig maar zeker te rechtvaardigen. Daardoor zul je hem waarschijnlijk ook niet in elke treincoupé veelvuldig tegenkomen en dat is wel zo prettig.