Sony MDR-1ABT - Reviews

Soort
koptelefoon (op oor)

8,9

Paul 04-03-2016 Product paar weken in bezit

Zeer goede koptelefoon. We hebben het nu twee weken maar wat een genot. De koptelefoon sluit goed om je oren zonder hinderlijk te worden. We gebruiken het in combinatie met spotify met verbluffend resultaat. Een aanrader

tomkosmas 29-02-2016 Product paar weken in bezit

Het dragen van deze hoofdtelefoon was even wennen, maar ik had nooit eerder lange tijd een over-ear gedragen. Het werd steeds comfortabeler omdat je zelf aan het gevoel went en de hoofdtelefoon zich ook aan je hoofd aanpast. De hoofdtelefoon oogt eigentijds en stijlvol, maar zonder te veel toeters en bellen. Het geluid is fantastisch. Zoals overal te lezen ligt de nadruk voornamelijk op de bas, maar dat zorgt met name bij moderne muziekstijlen voor een heerlijke beleving. Na een paar weken intensief gebruik heb ik nog geen enkel onderdeeltje kunnen ontdekken dat gebruikerssporen begint te tonen. Een duurzaam product dus. Wat mij erg heeft verbaasd: Met één maal per week opladen gaat de hoofdtelefoon een week lang mee, ik gebruik de hoofdtelefoon gemiddeld een uur of 2/3 per dag. De besturing aan de zijkant werkt niet altijd top heb ik gemerkt, maar dat doe ik dan wel op mijn telefoon waar ik de muziek vanaf luister.

Anoniem 24-02-2016 Product maand in bezit

Ontzettend blij met mijn aankoop, heel erg veel plezier van. De headphone zit comfortabel, heeft waanzinnig geluid en de batterij gaat lang mee. Daarbij heel gemakkelijk te verbinden met de telefoon!

Jo 23-02-2016 Product maand in bezit

De Sony MDR-1ABT is zeker niet de goedkoopste hoofdtelefoon die op de markt is, maar ongetwijfeld wel een van de beste. Wat een geluid!!! Om maar met de deur in huis te vallen. Je hoort ieder detail. Van hoog tot laag en natuurgetrouw. Fantastisch. Ik was enigszins bang dat de Bluetoothstand de nodige ruis of mogelijk enig kwaliteitsverlies met zich mee zou brengen. Niets is minder waar. Heerlijk om snoerloos van High-end audio te kunnen genieten. De hoofdtelefoon heeft een heerlijke pasvorm en sluit het omgevingsgeluid prima af. Ook na langere tijd dragen heb ik geen last van de hoofdtelefoon. Ben je bereid dit bedrag aan een hoofdtelefoon uit te geven, dan besteed je bij deze Sony iedere euro voor de volle 100%. Zeker een aanrader dus!

Joshua 20-02-2016 Product paar dagen in bezit

De koptelefoon zit geweldig. Ik kan hem langdurig dragen zonder last te krijgen het enige nadeel is dan als het warm je gaat zweten rond je oren omdat de kussens van leer zijn.
Het is een heel slank design en er zijn veel premium materialen gebruikt zoals leer en aluminium.
Het geluid is echt geweld super helder en een warme klank.

E van der Linden 19-02-2016 Product paar dagen in bezit

Sinds een week heb ik een Sony speaker in gebruik.
Installatie is erg simpel en fantastisch geluid en veel gebruiksgemak

Jurih 19-02-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige pasvorm en exclusieve afwerking. De geluidskwaliteit is top. Deze koptelefoon is een aanrader voor iedereen die optimaal wil genieten van muziek en films.

Nuno 17-02-2016 Product paar weken in bezit

6,2
De Sony MDR-1ABT produceert heel mooi geluid en het koppelen met andere apparaten via bluetooth gaat heel gemakkelijk. De batterij gaat heel lang mee en is snel op te laden
Een grote minpunt is het draagcomfort. Na 15 minuten dragen krijg ik pijn aan de achterkant van mijn oren. Bovendien wordt het leer na 1 uur dragen warm en moet ik de koptelefoon afdoen.

nico81 14-02-2016 Product kwartaal in bezit

koptelefoon zit heerlijk, voelt licht aan op je hoofd, is goed verstelbaar en de oorschelpen zitten perfect over je oren. geluid via bleutooth is goed en bellen gaat er ook heel goed mee maar koppel je de kabel aan de koptelefoon dan krijg je een perfect geluid, nog nooit meegemaakt met een headset. bastonen zijn lekker diep en niet te hard, hoge tonen komen ook goed door. moet er wel bijzeggen dat dit met een iPhone is.

Teveron25 13-02-2016 Product paar weken in bezit

Na lng zoeken en het lezen van talloze reviews, toch bij deze headphones uitgekomen. Kost wel aardig wat centen, maar het is het meer dan waard. Topproduct!

cyleo 13-02-2016 Product paar weken in bezit

De koptelefoon klinkt fantastisch. Ik had deze op het oog vanwege de LDAC functionaliteit, die het mogelijk maakt om hogere kwaliteit audio over bluetooth te versturen. Mocht je telefoon dit nog ondersteunen, dan heeft de koptelefoon ook ondersteuning voor APT-X (wat veel breder ondersteunt wordt) en ook nog steeds goed klinkt. Mocht je beide niet hebben, dan kun je hem alsnog met een draad aansluiten (wat dan weer het doel voorbij streeft).

Met de rechteroorschelp kun je eenvoudig het volume aanpassen, van track wisselen, pauzeren en de telefoon opnemen met behulp van swipe en tik-bewegingen. Dit werkt erg prettig, al is het soms even dom wrijven om het wat harder te zetten. Het blijft beter dan een knopje.

Jammer vind ik dat er geen Noise Cancellation op zit. Dat had voor deze prijs op zich wel gemogen en had hem helemaal compleet gemaakt. De koptelefoon sluit wel goed af, wat een het een beetje compenseert.

Het draagcomfort is goed, al begint na 2 uur het een beetje te knellen rondom mijn oren. Dat heb ik eigenlijk nog bij alle koptelefoons gehad, dus zal ik hem niet te zwaar aanrekenen.

Rob 12-02-2016 Product paar dagen in bezit

Het draagcomfort is uitstekend, de headphone sluit heel prettig aan op je oren.
De vormgeving ziet er goed uit, er zijn mooie materialen gebruikt.
Van de beluisterde headphones is het geluid van de Sony naar mijn smaak het beste.
Over de duurzaamheid heb ik geen oordeel, maar het ziet er allemaal degelijk uit.

Mar001 12-02-2016 Product paar dagen in bezit

Goed gebalanseed geluid. Zit lekker ook voor langer gebruik, ziet er mooi uit vind alleen jammer dat er geen ANC op zit voor de rest prima hoofd telefoon. Wel aan de prijzege kant.

Javier 11-02-2016 Product paar weken in bezit

Omdat mijn huidige hoofdtelefoon zijn langste tijd heeft gehad ben ik op internet op zoek gegaan naar een goede bluetooth hoofdtelefoon. Uiteindelijk op deze op gestuit van Sony. Ondanks dat hij niet goedkoop is heb ik geen moment spijt gehad van mijn aankoop. Hij zit perfect en heeft een zeer goed en zuiver geluid, ook via bluetooth. Nog geen haperingen gehad. De touch functie op de hoofdtelefoon werkt naar mijn mening zeer goed en gebruik ik veel. Ik ben al met al zeer tevreden met mijn aankoop! Omdat ik de hoofdtelefoon nog niet lang bezit kan ik nog niets zeggen over de duurzaamheid. Hij voelt wel stevig aan.

ronald 08-02-2016 Product paar weken in bezit

Nu een aantal weken in bezit. Zit lekker, degelijk materiaal en uitstekende geluidskwaliteit. Niet overdreven zware bas maar wel lekkere beat. Midden tonen en hoge tonen komen goed uit. Verschillende soorten muziek geluisterd van rock tot klassiek. Top apparaat.

Thomas 08-02-2016 Product paar weken in bezit

Fijne headphone, koppeling aan telefoon via nfc werkt ideaal. geluidskwaliteit dik in orde.

Enige tegenvaller is dat via bluetooth verbinding maken met ps4 niet werkt. Wist dat ps4 vrij kieskeurig is in het accepteren van headphones maar was er van uit gegaan dat dat met een high end koptelefoon van Sony zelf wel goed zo zitten. Nu dus via kabel aangesloten op de ps4 maar dan mis je ook het gebruik kunnen maken van de microfoon...

Barlesqieu 01-02-2016 Product paar dagen in bezit

Na veel te hebben gelezen en te vergelijken met andere bluetooth koptelefoons heb ik voor deze Sony gekozen.

De geluidskwaliteit is top! en het gebruiksgemakt is prima te noemen.

De kwaliteit van de materiaal is zeer goed. Hij is niet zoals velen andere merken van plastic gemaakt en piept en kraakt ook niet.

Als hij op je hoofd zit is het niet een lomp groot apparaat, de speakers zijn vrij plat waardoor hij niet veel aan de zijkanten uit steekt.

De touch bediening is ook modern en werkt gewoon goed.

Er zit een mooie en stevige hoes bij voor als je hem in je tas wilt meenemen.

De batterij gaat lang mee en als de batterij leeg is kun je hem gewoon via de meegeleverde aux kabel aansluiten en kun je gelijk ook muziek in HI-DEF luisteren.

De kwaliteit van de muziek is geweldig, lekker veel bas en de hoge en midden tonen koemen er erg goed uit.

Ik heb nog geen moment spijt van deze aankoop gehad en kan hem iedereen aanraden.

Karel 01-02-2016 Product paar dagen in bezit

Top Bluetooth koptelefoon, na veel wikken en wegen tussen diverse koptelefoons voor de MDR-1ABT gekozen en heb daar geen spijt van. Draagcomfort en geluid is perfect en de gebruiksduur op 1 batterijlading is minimaal 20 uur maar kan ook meer zijn want ik vind het moeilijk te timen hoe lang ik hem gebruik. Duurzaamheid kan ik na 1 mnd gebruik geen oordeel over geven maar het ziet er mooi en degelijk uit. Ik had alleen bij TV gebruik eerst wel last van Lipsinck maar dat ligt niet aan de 1ABT maar aan de gebruikte Bluetooth transmitter, Het is de combinatie die het succes maakt. Na de 3e Bluetooth transmitter met APTX (merk Konig) is het prima TV kijken. met deze combinatie kan ik het volume van de koptelefoon ook echt hard zetten wat bij die andere 2 transmitters niet kon. Resumé perfecte combinatie !!

Edward 01-02-2016 Product maand in bezit

Heel goede geluidskwaliteit, erg comfortabel, ook voor langer gebruik en je voelt dat je kwaliteit in handen hebt. Vergeleken met de Bose Quietcomfort 25 vind ik het geluid beter gebalanceerd en rijker. Enige minpuntje is dat er geen noise cancellation ingebouwd is. Had ik eigenlijk wel verwacht met zo'n premium prijs!

Willem 01-02-2016 Product paar weken in bezit

Ik heb de Sony MDR-1ABT uitgezocht voor het bekijken van films. Bij het uitproberen in de winkel scoorde deze headset het hoogst van allemaal. Mooi en rijk geluid voor het genieten van films met veel muziek.