Jabra Vega

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Jabra Vega op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,1

racemaniac 15-07-2015
Geschreven voor: Jabra Vega

Ik heb deze koptelefoon recent aangeschaft om op kantoor (open kantoor, vrij luide omgeving) wat stilte te vinden.

Mijn ervaringen na hem 2 dagen te gebruiken op kantoor:
De active noise cancellation werkt zeer goed. Ik zit vlak langs een radiator waar airco/verwarming uit komt, en die best wel wat geluid maakt en een raam dat regelmatig open staat. Eens je de koptelefoon opzet hoor je er ver niets meer, gewoon stilte :). Ik heb wel gemerkt dat scherpe geluiden van recht voor of achter mij soms nog wat feller doorkomen, maar het verschil tussen met en zonder koptelefoon in een kantoor omgeving is dag en nacht :).

Afwerking
De koptelefoon ziet er best goed uit, ook mooi afgewerkt, zeer goed gedaan. Het bijgeleverde kabeltje met microfoon is wat flashy, maar dat past wel in het design thema van de koptelefoon. Het kabeltje is naar mijn zin ook een beetje kort. Mijn laptop staat een beetje verder van mij (apart keyboard), en de kabel is nu al bijna gestrekt in gebruik. Een beetje langer zou handig zijn. Alles voelt en ziet er goed en stevig afgewerkt uit :).

Comfort
Dit is iets dat altijd moeilijk is in het begin als je een nieuwe koptelefoon hebt. Maar Zeker rond de oren zit hij van de eerste moment gewoon goed. Het zijn ook zeer grote oorpads, die zeer comfortabel de oren omsluiten, en die zelfs zonder ANC al heel wat geluid tegenhouden. Boven aan het hoofd zit hij ook behoorlijk goed, het is nu ik hem pas heb nog een beetje wennen, maar je voelt direct of het goed zit, en dat is zeker het geval hier :).

Geluidskwaliteit
Wat dit betreft ben ik geen grote expert, maar m'n eerste reflex is dat me er niets speciaals opvalt, en dat is eigenlijk hoe het hoort. Het geluid klinkt gewoon goed, geen felle bas of scherpe tonen of ... . Ik beluister veel instrumentale muziek, en alles komt gewoon goed door.

Bediening
Iets waar je niet snel op let, maar de bediening vind ik ook goed gedaan. Het knopje om de ruis onderdrukking aan of uit te zetten zit goed in elkaar, makkelijk op de tast te vinden, en met een ledje eronder dat batterijstatus aangeeft. En je kan ook midden op de rechterschelp duwen om in eavesdropping mode te gaan (eigenlijk het omgekeerde van noise cancellation, hij laat dan actief alle geluid door, en zet de muziek uit), en dat zit ook praktisch in elkaar. Het microfoontje op de kabel zit ook op een goede hoogte, alles is goed uitgedacht :).

Conclusie
Ik ben zeer tevreden van mijn aankoop, en de eerste dag merkte ik al dat bij het naar huis rijden in de auto de motor plots veel luider klonk, en de muziek in de auto toch iets zachter mocht, omdat m'n oren nu niet meer de hele dag in een lawaaierige omgeving hadden gezeten :).