Philips SHB7250 - Reviews

Model
over het hoofd
Klankkast
gesloten

Beoordeling op basis van 10 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

SMPN 15-04-2015 Product paar dagen in bezit

Met enige angst ging ik aan de slag om de boel te verbinden met mijn telefoon. Normaal vragen bluetoothconnecties wel enig geduld en inzicht. Zo niet bij deze koptelefoon. Binnen enkele seconden was het gepiept. Supereenvoudig. Hulde daarvoor.
Het geluid is prima. Klinkt mooi vol en omdat ik eerst altijd via dopjes luisterde, viel t me gelijk op dat er weinig omgevingsgeluid doorsijpelt. Heel fijn.
De vormgeving vind ik nogal conservatief. Wat niet per se een slecht punt is, maar wil je opvallen: dat gaat met deze koptelefoon niet lukken. Voor mij is t prima, lekker tijdloos.
Aan de volume- en aan- en uitknopjes moet ik nog wel even wennen. Soms moet ik m nog even afzetten om het juiste knopje te vinden. Maar dat gaat al wel een stuk beter dan in het begin. Komt wel goed.
Al met al ben ik zeer tevreden over de koptelefoon.

MTBert 18-04-2015 Product paar weken in bezit

Een koptelefoon met veel knopjes, gaat dat wel goed komen. Zonder problemen. Het koppelen van de koptelefoon met de computer, Ipad en telefoon was een fluitje van een cent. Wel even de (compacte) gebruiksaanwijzing lezen.

Pluspunten:
- geluidskwaliteit
- draagcomfort
- accu van de koptelefoon

Minpunten:
- ontbreken eenvoudige aan- en uitknop
- koptelefoon voelt goedkoop aan wat betreft materiaalgebruik.

pjotter344 17-06-2016 Product paar weken in bezit

goede koptelefoon voor het geld

Zoals alle reviews is het een goede koptelefoon voor het geld. Koppelen via bluetooth is appeltje/eitje en het geluid is goed voor wat betreft muziek luisteren. Wanneer ik de microfoon gebuik om te communiceren via whatsapp, facetime of skype komt er een hoge pieptoon wat best welhinderlijk is. Vandaar de 5 voor geluidskwaliteit. Hiervoor een nieuwe gehaald welke dat ook heeft. Daar ik het hoor tijdens communicatie via Apple apparaten doet Philips er niets aan en kaatst de bal door naar Apple. Op de fiets is er veel windgeruis te horen.

Lamers-IT 10-01-2016 Product paar dagen in bezit

Na vergelijk (rekening houdend met het budget) van de SHB7150 en SHB7250 heb ik beide hoofdtelefoons vergeleken met elkaar. Draagcomfort van de 7250 was stukken fijner, maar na beide te hebben gekoppeld aan mijn iPhone bleek het geluid van de 7250 zo veel "voller" te zijn (en dat was voordat ik de equalizer boost had gevonden).

Zeer fijne (nee, GEWELDIGE) hoofdtelefoon voor dat geld (€69,99) en derhalve een echte aanrader!!!

Arie 28-08-2017 Product paar maanden in bezit

Goede BT koptelefoon voor de prijs

Goede koptelefoon maar niet overmatig luid. De binnenafmeting hadden volgens mij nèt een anderhalf centimetertje in omtrek ruimer mogen zijn, maar een belangrijkere tekortkoming is dat de oorschelpen niet genoeg diepte hebben, waardoor ze pijn gaan doen als je de koptelefoon langere tijd draagt. Ik heb dit zelf opgelost door bij twee rubber ringen te kopen (7 millimeter dik, 7 centimeter doorsnee) die eigenlijk voor hydraulische leidingen bedoeld zijn. Ik kreeg ze voor een kleine 6 piek bij een bedrijf in Twente die zo vriendelijk waren ze gewoon over de post op te sturen voor een keertje. Ik heb er een klein stukje tussenuit geknipt om het passend te maken en het ronde stuk rubber dat ik zo verkreeg opnieuw in ring-vorm binnenin de oorschelpen gestopt waardoor deze de goede hoogte kregen. Dit werkt perfect, ze zijn nu voldoende comfortabel.

Pluspunten

• Goede batterijtijd.
  • Een stem meldt verbinding en lege batterij
  • Laadt zeer snel op via micro-usb aansluiting
  • Comfortabele afwerking rondom
  • Gemaakt van plastic; licht maar toch stevig

Sweety 18-07-2017

Goed voor weinig geld

Een in alle opzichten geslaagd product deze Philips bleutooth hoofdtelefoon.
Veel instellingsmogelijkheden en de vormgeving daar is over nagedacht.
En wie denkt dat de relatief lage prijs een mindere kwaliteit betekend heeft het mis.
Natuurlijk een 4 maal duurdere hoofdtelefoon is qua comfort beter.
Wat deze hoofdtelefoon presteerde bij de geluidsweergave mag er zijn een aanrader.

Han Solo 04-05-2017 Product paar maanden in bezit

Slecht ontwerp

Helaas kwam ik er te laat achter dat hij een blauw knipperlampje aan de voorkant heeft en niet is uit te zetten.
Deze weerkaats in mijn bril of in de televisie, de enige oplossing is hem andersom te dragen
waardoor links en rechts niet meer kloppen en hij niet lekker zit.

Pikkelateur 14-10-2016

Product overtrof mijn verwachtingen

Enigsinds sceptisch deze bluetooth hoofdtelefoon gekocht. Altijd mijn twijfels gehad over bluetooth geluidskwaliteit. Maar ik ben voor niks sceptisch geweest, wat een geweldig apparaat. Mooi design, niet te groot, maar ook niet overdreven klein.
Geluid is zeer goed te noemen en de bass is wat mij betreft echt goed als de EQ aan staat.
Oplaadtijd is zeer kort en gaat lang mee op de accu. Een iets langere laadkabel was fijner geweest (deze is ca. 50cm), voor mij is ie net te kort.
Verder geen op of aanmerkingen

Dhans 19-04-2015

Prima hoofdtelefoon voor mobiele telefoon

Papa had per ongeluk de oude bedrade hoofdtelefoon van dochterlief stuk gemaakt, dus er moest een nieuwe komen. Snoerloos leek handig, omdat snoertjes altijd kapot gaan vlak bij de aansluiting. Pas als je de hoofdtelefoon gaat gebruiken, kom je erachter hoeveel meer praktische snufjes erop zitten.

Geluidskwaliteit

Uiteraard het belangrijkste aspect van een hoofdtelefoon. En die is heel erg goed. Met MP3-tjes is de stereoscheiding geweldig, is het stil ook echt stil (geen ruis dus) en zijn de hoge(re) tonen kraakhelder. De bassen zijn wat minder (hard vooral). maar dat is
helemaal niet erg als je je oren heel wilt houden. Afspelen van een echte CD maakt het geluid iets beter, maar alleen vergeleken met een lage kwaliteit MP3. De hoofdtelefoon sluit omgevingsgeluid ook goed af.

Gebruiksaanwijzing

Hoe eenvoudig wil je het hebben? De gebruiksaanwijzing bestaat letterlijk uit een half A4-tje. En dan staat er alles op. Miniem minpuntje; iemand was vergeten harder-zachter (accrocher, decrocher) uit het Frans te vertalen. Als dat het enige is wat je kunt verzinnen ;-).

Bediening

Op de rechteroorschelp zitten 6 knopjes waarmee alles te bedienen is. In het begin even tasten, maar verder zit het allemaal heel logisch. harder, zachter, snel vooruit en achteruit, volgende nummer is allemaal te bedienen vanaf de koptelefoon. je apparaat of telefoon kan dus in je broek blijven zitten.

Bluetooth

Verbinding is prima tot een meter of vijf, afhankelijk van het zendende apparaat. Meer kan, maar dat is weer afhankelijk van muren etc..

Integratie met telefoon

We hebben hem getest met een iPhone 5. Een telefoontje dat binnenkomt neem je met een druk op de knop op. SIRI werkt ook via de koptelefoon, dus eigenlijk ook hier hoeft de telefoon niet tevoorschijn te komen om te bellen. Geluidskwaliteit lijkt ietsjes minder dan wanneer je rechtstreeks in de telefoon praat, maar volkomen acceptabel.

Integratie met computer.

Hier hadden we even wat meer problemen mee. Zowel met Yosemite als Windows 8.1 is het aankoppelen gemakkelijk, maar als de hoofdtelefoon daarna ontkoppelt willen de gewone speakers niet meer spelen. Dachten we. Eenvoudig op te lossen door de hoofdtelefoon uit te zetten.

Uiterlijk en draagcomfort

Het apparaat gaat geen designprijzen winnen, maar het is bescheiden en functioneel. Hij is superlicht en zit ook na een paar uur nog lekker op je hoofd, ook met een bril.

Opladen

Eenvoudig met een usb-aansluiting. Hij gaat erg lang mee op één lading en als hij onverhoopt toch leeg is, kan hij met een kabeltje (met mini jackplug) aangesloten worden op computer of telefoon.

Helemaal geen nadelen dan?

Als ik er dan toch een moet noemen; ook ingevouwen blijft het een "normale" hoofdtelefoon, die je niet even als oortjes in je broekzak propt. Maar ja, het zijn ook geen oortjes.

Eindoordeel

Fijne hoofdtelefoon, mooi geluid, goed geïntegreerd met iPhone. Papa wil dezelfde!

JvanDijk90 13-04-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb de SHB7250 nu een paar dagen in mijn gebruik. Voorheen gebruikte ik altijd oordopjes (met draad) om muziek te beluisteren dus dit is een hele nieuwe ervaring.

Na het uitpakken de koptelefoon meteen verbonden met mijn telefoon. Dit ging kinderlijk eenvoudig: knopje op de koptelefoon indrukken, apparaat selecteren op de telefoon en luisteren maar! De NFC functie helaas niet kunnen testen omdat mijn apparaten dit niet ondersteunen. Na jaren een draad gebruikt te hebben is de draadloze functionaliteit ook een feest.

Het draagcomfort van de koptelefoon is zeer goed. De kussentjes vallen mooi om mijn oren heen en hij zit niet te strak of te los: eigenlijk precies goed. Het lijkt haast wel of de koptelefoon speciaal voor mijn hoofd is gemaakt.

De vormgeving is prima: de koptelefoon is netjes afgewerkt en oogt robuust, ondanks het feit dat hij voornamelijk uit plastic bestaat. De koptelefoon heeft naar mijn mening echter geen hippe of modieuze uitstraling.

De geluidskwaliteit is zeer goed, mooie diepe bass (ook bij een hoger volume) en de zowel de hoge als lage tonen klinken mooi.

Na een paar dagen is het enkel speculeren wanneer het op duurzaamheid aankomt. Maar het merk kennende en met het product in de hand lijkt me dit prima in orde!