Philips SHB7250 - Reviews

over het hoofd
Klankkast
gesloten

pjotter344 17-06-2016 Product paar weken in bezit

goede koptelefoon voor het geld

Zoals alle reviews is het een goede koptelefoon voor het geld. Koppelen via bluetooth is appeltje/eitje en het geluid is goed voor wat betreft muziek luisteren. Wanneer ik de microfoon gebuik om te communiceren via whatsapp, facetime of skype komt er een hoge pieptoon wat best welhinderlijk is. Vandaar de 5 voor geluidskwaliteit. Hiervoor een nieuwe gehaald welke dat ook heeft. Daar ik het hoor tijdens communicatie via Apple apparaten doet Philips er niets aan en kaatst de bal door naar Apple. Op de fiets is er veel windgeruis te horen.

Lamers-IT 10-01-2016 Product paar dagen in bezit

Na vergelijk (rekening houdend met het budget) van de SHB7150 en SHB7250 heb ik beide hoofdtelefoons vergeleken met elkaar. Draagcomfort van de 7250 was stukken fijner, maar na beide te hebben gekoppeld aan mijn iPhone bleek het geluid van de 7250 zo veel "voller" te zijn (en dat was voordat ik de equalizer boost had gevonden).

Zeer fijne (nee, GEWELDIGE) hoofdtelefoon voor dat geld (€69,99) en derhalve een echte aanrader!!!

MTBert 18-04-2015 Product paar weken in bezit

Een koptelefoon met veel knopjes, gaat dat wel goed komen. Zonder problemen. Het koppelen van de koptelefoon met de computer, Ipad en telefoon was een fluitje van een cent. Wel even de (compacte) gebruiksaanwijzing lezen.

Pluspunten:
- geluidskwaliteit
- draagcomfort
- accu van de koptelefoon

Minpunten:
- ontbreken eenvoudige aan- en uitknop
- koptelefoon voelt goedkoop aan wat betreft materiaalgebruik.

SMPN 15-04-2015 Product paar dagen in bezit

Met enige angst ging ik aan de slag om de boel te verbinden met mijn telefoon. Normaal vragen bluetoothconnecties wel enig geduld en inzicht. Zo niet bij deze koptelefoon. Binnen enkele seconden was het gepiept. Supereenvoudig. Hulde daarvoor.
Het geluid is prima. Klinkt mooi vol en omdat ik eerst altijd via dopjes luisterde, viel t me gelijk op dat er weinig omgevingsgeluid doorsijpelt. Heel fijn.
De vormgeving vind ik nogal conservatief. Wat niet per se een slecht punt is, maar wil je opvallen: dat gaat met deze koptelefoon niet lukken. Voor mij is t prima, lekker tijdloos.
Aan de volume- en aan- en uitknopjes moet ik nog wel even wennen. Soms moet ik m nog even afzetten om het juiste knopje te vinden. Maar dat gaat al wel een stuk beter dan in het begin. Komt wel goed.
Al met al ben ik zeer tevreden over de koptelefoon.

JvanDijk90 13-04-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb de SHB7250 nu een paar dagen in mijn gebruik. Voorheen gebruikte ik altijd oordopjes (met draad) om muziek te beluisteren dus dit is een hele nieuwe ervaring.

Na het uitpakken de koptelefoon meteen verbonden met mijn telefoon. Dit ging kinderlijk eenvoudig: knopje op de koptelefoon indrukken, apparaat selecteren op de telefoon en luisteren maar! De NFC functie helaas niet kunnen testen omdat mijn apparaten dit niet ondersteunen. Na jaren een draad gebruikt te hebben is de draadloze functionaliteit ook een feest.

Het draagcomfort van de koptelefoon is zeer goed. De kussentjes vallen mooi om mijn oren heen en hij zit niet te strak of te los: eigenlijk precies goed. Het lijkt haast wel of de koptelefoon speciaal voor mijn hoofd is gemaakt.

De vormgeving is prima: de koptelefoon is netjes afgewerkt en oogt robuust, ondanks het feit dat hij voornamelijk uit plastic bestaat. De koptelefoon heeft naar mijn mening echter geen hippe of modieuze uitstraling.

De geluidskwaliteit is zeer goed, mooie diepe bass (ook bij een hoger volume) en de zowel de hoge als lage tonen klinken mooi.

Na een paar dagen is het enkel speculeren wanneer het op duurzaamheid aankomt. Maar het merk kennende en met het product in de hand lijkt me dit prima in orde!