Philips SHX20/00 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 65 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHX20/00 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

TowelieTbest 12-07-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Ik heb al andere oortjes van philips gehad en ben daar altijd heel content van geweest, maar deze oortjes niet. Deze oortjes, al hoewel ze goed zitten en er mooi uitzien, hebben een schil geluid. Ze geven nagenoeg geen bas. Ook na het aanpassen van de equiliser op mijn gsm naar maximale bas bleef het te weinig bas geven. De rest van het geluid is van goede kwaliteit maar dat geeft maar magere troost. De microfoon is ook handig. Als je op zoek bent naar een goede totaalervaring van geluid en muziek kan er geen bas ontbreken en zal je volgnes mij met deze oortjes waarschijnlijk niet tevreden zijn. Maar mensen die de oortjes willen gebruiken om te bellen en andere praktische dingen zullen er wel gediend mee zijn.

jevo47 09-07-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Geweldig product, deze in-ears!
Het omgevingsgeluid wordt vrij goed geweerd, en de kleinste maat oordoppen zijn een verademing (andere modellen/merken hebben vaak ook wel kleinere doppen beschikbaar, maar vaak toch nog iets te groot).
Ik gebruik 'm op mijn Samsung S4 en gewéldig voordeel is wel het handsfree bellen dat je met deze set kan, waarna de muziek weer herneemt.

lennart.degeyter 04-05-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Deze Philips SHX20-earphones zijn een zeer degelijke set voor elke muziekliefhebber. Ze bieden een goed geluid en een degelijk gebruiksgemak aan een goede prijs. Ik heb ervaring met letterlijk tientallen gelijkaardige earphones in dezelfde prijsklasse, en hoewel deze voor mij niet absoluut de beste zijn, bevinden ze zich zeker ergens in de top. In het kort de voornaamste plus- en minpunten:

+ Ze zien er mooi uit. Eerlijk, dat boeit me absoluut niet, maar kijk, eerlijk is eerlijk.
+ Goeie fit in het oor: hier is geen gepruts nodig om ze perfect in te krijgen om geen verstoord geluid te krijgen, wat bij de meeste in-ears wel storend kan zijn.
+ Ook een zeer goede geluidsisolatie: lawaai van buitenaf wordt goed tegengehouden. Heb ze zelf al gebruikt in dagelijks verkeer, in het openbaar vervoer en zelfs tijdens het popcorn bakken in een industriële keuken. Lawaai van buitenaf wordt niet storend en het geluid moet ook niet ontzettend hoog gezet worden.
- Goeie fit, maar niet 100% comfortabel in het dragen. De behuizing van de drivers is wat groot en zéér lichtjes oncomfortabel. Nauwelijks merkbaar, maar het is wel het verschil tussen heel licht storend en niet eens merken dat daar iets zit. Op dat vlak heb ik toch al andere earphones gehad die nog net wat beter aanvoelden.
- Er komt redelijk gemakkelijk storend geruis in de oren bij aanraking van de kabels. Opnieuw: líchtjes storend, niet enorm. Hetzelfde geldt trouwens voor wind op de fiets. Dat stoort niet altijd, maar een beetje tegenwind hoor je wel al gauw.

+ Stevigheid: de kabels en aansluitingen lijken zeer degelijk en stevig, en vooral het gebruik van een gehaakte plug, deed me plezier. (Veel te veel firma's gebruiken nog rechte plugs, die gewoon onhandiger en fragieler zijn - ik begrijp niet goed waarom.)
- Platte kabels vind ik niet zo fijn, alhoewel dat waarschijnlijk heel persoonlijk is, en deze wel nog goed zijn. Maar toch, de feel ervan vind ik niet zo aangenaam als dunnere, ronde kabels.

+ Over 't algemeen goede geluidskwaliteit. Het geluid is vol doch helder, de bassen warm en duidelijk maar niet overweldigend. Kortom, een goede geluidsbalans.

- Playback control, maar geen volume control. wat jammer voor smartphone-gebruikers.

In short: nog niet perfect, maar zeker een goed setje earphones dat ik maar al te graag vaak gebruik.

sebak 01-05-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Dit zijn mijn eerste in-ears met deze vorm (speakertje opzij gericht). Ik moest deze maand heel wat lange afstandsvluchten doen en heb deze oortjes toen telkens de hele vlucht ingehad. Met andere oortjes krijg ik na enkele uren last. Deze oortjes zijn wat vreemd omdat mijn linkeroor na meer dan 12uur nog steeds totaal geen last had van de oortjes(alsof ik ze niet eens in had), maar mijn rechteroor begon steeds na een uur ofzo te irriteren aan de oorschelp. Ze zitten wel in beide oren goed vast.

Het geluid is goed gebalanseerd. Ik heb zelf graag oortjes waar de lage tonen (bass) meer in uitkomen. Maar ik heb ook enkele high-end studio koptelefoons en de balans tussen laag, midden en hoge tonen lijkt redelijk overeen te komen met wat deze philips presteren. Een correct geluid dus, zeker voor deze prijs.

Ik vind ze ook best mooi, beetje retro, maar dat bepaalt ieder natuurlijk voor zichzelf.

Het kabeltje is plat en voelt in elk geval aan alsof het langer meegaat dan de gemiddelde oortjes (die ik meestal in een maand of twee wel kapot krijg), het raakt ook minder rap in de knoop.

koen2203 30-04-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Gebruikt voor muziek via pc, mp3 speler.
Ik ben heel tevreden. Zeer goede oortjes voor deze prijs.
- Degelijk rijk geluid voor de aangeboden prijs. Veel bas, goed in hoge tonen, geen "ruis" effect. Ook voor wie zoals ik veel naar klassieke muziek luistert een aanrader.
- Goede filtering van omgevingsgeluid door de vorm van de in ear plugs. Je hoeft het geluid dus niet harder te zetten in lawaaierige omgeving.
- Stevige, toch soepele platte kabel.
- Zou iedereen moeten passen want 3 sets rubberen oorplugs
- Vraagt meer energie (volume)van mp3 speler dan vorige oortjes, maar geluidskwaliteit ook beter. (Creative ep630)
- handige verpakking met magneetflap.

astridbarbe 29-04-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Goed draagcomfort, zeker tijdens het sporten/lopen.
Mooie vormgeving, stevig.
Goede geluidskwaliteit. Handige bediening.
Compatibel met iphone5.

cramnina 28-04-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Zitten goed in de oren en draad is platvormig waardoor hij niet in de knoop raakt.Goedkoop voor de kwaliteit.

Franky declercq 28-04-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Ik had voordien oortjes van Böse en moet zeggen dat de geluidskwaliteit even goed is
1 klein minpuntje dat je de volume niet kan regelen aan de kabel
Een aanrader

bertvd 28-04-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

+ zit comfortabel in de oren
+ blijft zitten tijdens het lopen
+ geluidskwaliteit en -sterkte zijn goed
- een beetje storing wanneer er over de draad gewreven wordt, kan hinderlijk zijn tijdens het lopen

wimwendy 28-04-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

-De totale snoerlengte had iets korter gemogen.
-Vergulde stekker bevorderd zeer sterk de geluidskwaliteit.
-Je weet perfect op 2 manieren hoe welk oortje in welk oor moet (geschreven L en R) en vormgeving.
Oorjes sluiten zeer goed af en je hebt na zelfs een uur geen pijn aan of in je oor.
Omgevingsgeluiden hoor je niet.
Zeer goede geluidskwaliteit (getest met 12 punts equilyzer)
Als dj heb ik mijn hoofdtelefoon opzij gelegd zzeer praktisch.

AressAlmighty 28-04-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Deze in-ears zitten heel goed in de oren maar als je kleine oren hebt dan kun je deze in-ears niet gebruiken want dan steken ze helemaal uit. Het heeft zeer goede bas en het geluid is zeer zuiver, persoonlijk vind ik het beter dan Beats. Het is de prijs waard. Fantastische in-ears.

cmandt 28-04-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

leuk detail is de vorm van de kabel, volgens mij beter bestand tegen plooien
Zeer goede geluidskwaliteit

bassmeister 28-04-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Dit is voor zijn prijs een top headset.
zeer goed geluid en een goede demping van het omgevingsgeluid.
Ook de lage tonen komen perfect door!

lener 28-04-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

ik gebruik de oortjes ook bij het joggen. Ze houden het geluid van buitenaf perfect weg. De kwaliteit van de muziek is optimaal. De oortjes blijven zeer goed zitten en zijn gemakkelijk in te brengen.
Ik ben er zeer tevreden over.
Ik zal ze wel goed moeten wegleggen als 'Poncho' (de hond van mijn dochter) komt want die is gek op 'oortjes' :)

Lqw 28-04-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Het geluid van deze oortjes is zeer crisp en gedefinieerd. Ze zitten makkelijk en voelen heel degelijk en duurzaam aan.

PaulinaEigenhuis 05-04-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Onlangs heb ik de oortjes via iBood besteld en ik ben er enorm tevreden mee. De oortjes die ik hiervoor gebruikte waren de OnePlus JBL oorjtes. Erg goede kwaliteit geluid, maar het probleem dat ik altijd heb met in-ear, is dat ze altijd uit m'n oren vallen.

Deze oortjes van Philips deden mij heel erg denken aan Philips SHE9800, die ik ook in een actie heb gekocht op iBood. Deze waren ook heel goed, maar al snel kreeg ik het probleem dat aan één kant het geluid heel zacht werd. Ik hoop dat dit niet het geval zal zijn bij de SHX20.

De ervaring die ik tot nu toe heb gehad:

Qua draagcomfort ben ik er 100% blij mee. Ze zitten heerlijk, voel amper dat ik ze in heb zitten en vallen nooit uit. Ik hoef ze zelfs niet aan te drukken!

De vormgeving vind ik ook top, omdat ze natuurlijk daarom zo goed in je oor blijven zitten. Het ziet er natuurlijk wel een beetje maf uit, maar mij persoonlijk maakt dat helemaal niks uit. De kleuren zijn ook erg netjes toegepast en in hun algeheel zien ze er erg 'classy' uit.

Qua geluidskwaliteit ben ik niet echt een kenner, maar zelf ben ik hier heel tevreden mee. Komen goede lage tonen uit, maar ook de hoge tonen worden zeker goed afgespeeld. Het is me namelijk vaak opgevallen dat het in oortjes of het één of het ander is. Bij deze zijn beiden erg goed.

Over de duurzaamheid heb ik nu nog niks te zeggen en deze heb ik dan ook niet beoordeeld. (heb gewoon een 10 gegeven). De oortjes heb ik maar een paar dagen en dit is te kort om dit te beoordelen.
Wel is me opgevallen dat het snoer goed stevig aanvoelt en bij de aansluiting eindigt het draadje niet aan het einde, maar zit er nog een soort rubberen beschermlaag omheen. Zo kan het draadje daar ook niet volledig buigen/breken.

Al met al ben ik voorlopig volledig tevreden met deze aankoop en raad ik de oortjes zeker aan.
Mocht ik nog wat meer merken, zal ik de review updaten. :)

Ze verdienen dan ook een dikke 10 van mij.

Timo_Vitc 01-04-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Heb deze oortjes besteld na het verliezen van mijn sennheisers. Ik moet toegeven dat het geluid voor mijn "perfect" is. Helder, met een gezonde bass (gelukkig niet teveel).

De oortjes passen perfect (extra dopjes klein/middel/groot meegeleverd) en voor wie dan graag weinig storend omgevingsgeluid ervaart, zijn deze ideaal. Om deze op de fiets te dragen of deel te nemen aan het verkeer, zou ik deze niet aanraden. Je hoort namelijk heel weinig van je omgeving.

Voor mensen die prijs/kwaliteit hoog in het vaandel dragen is deze Philips SHX20 een aanrader.