Jabra Move - Reviews

zwart
Soort
koptelefoon (op oor)

wegmans 15-01-2015 Product paar dagen in bezit

Heerlijk licht op de oren, fantastisch vol geluid, vooral een goede bas zonder het midden en hoog tekort te doen. Prima te koppelen aan telefoon, tablet en laptop.
Slechts een probleem met deze geweldige koptelefoon; mijn kinderen (tieners) hebben 'm ook ontdekt en ik ben hem nu dus regelmatig kwijt.
Overigens, gekocht bij Phonehouse en daar was ie slechts 85 Euro.

Neoxiz 19-10-2014 Product paar weken in bezit

Zit perfect klinkt perfect en de batterij gaat goed meerdere werkdagen mee. Helemaal top dus! Het enige nadeel is dat hij niet super mooi is maar daar kan ik wel omheen door de rest van de kwaliteiten van de koptelefoon.

282231 19-10-2014 Product paar dagen in bezit

Al enige tijd was ik op zoek naar een lichte comfortabele, omgevingsgeluidsafschermende over-the-ear headset en deze eigenschappen heb ik gevonden in de Jabra Move Wireless. Het fijne ervan is dat deze ook draadloos is, waardoor ik lekker vrij kan bewegen. Het gewicht had iets lichter gemogen, maar dat komt waarschijnlijk door de duurzame materiaal verwerkt in de headset. Zelf verbind ik hem met mijn Samsung Galaxy Note 2 en hij geeft prima geluid. Het is alleen wel jammer dat niet alle geluidsprofielen via Bluetooth werken, maar met de bijgeleverde draad lukt dat gelukkig wel. De draad is eveneens licht maar het geluid verstoorde iets wanneer ik aan de plug van het draad zit, maar dat valt verder reuze mee.

Via Bluetooth verbindt de headset vrij snel met de telefoon en de accu gaat lang mee. Wel wordt er al vroeg gewaarschuwd dat de batterij bijna leeg is. Kortom, een prima draadloze over-the-head headset tegen een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Pluspunten:
- omgevingsgeluid wordt goed afgeschermd
- goed geluid
- stevig, hoogwaardig materiaal en goed afgewerkte design
- simpele en gebruiksvriendelijke bediening
- headset wordt snel verbonden met mijn telefoon via BT
- lange afspeeltijd op een volgeladen accu
- mogelijkheid om de headset ook te verbinden met je toestel via draad

Minpunten:
- niet alle geluidsprofielen van mijn telefoon kunnen worden toegepast via BT
- melding dat de batterij bijna leeg is komt te snel
- geluidskabel om de headset te verbinden met je toestel voelt breekbaar aan

vaatwastabletje 17-10-2014 Product maand in bezit

De headset geeft een heel goed geluid, en sluit goed af op de oren. De headset geeft geen drukkend zweterig gevoel, en dat is wel heel belangrijk.
De 3,5 mm aansluiting op de headset is heel handig en schakeld gelijk de headset uit, met als gevolg dat ik maar 1 headset nodig heb voor de verschillende aparaten die ik gebruik.
De volumeknopjes zijn wel wat lastiger in te drukken en de functie om naar volgend nummer te gaan werkt niet altijd.

De headset is niet opvouwbaar, maar is wel heel degelijk en dat vind ik veel belangrijker.
Hiervoor heb ik de Halo2 gebruikt, en ook al is deze wel opvouwbaar, laat ik deze nu thuis liggen omdat de Move een veel beter geluid geeft en goed aansluit op mijn hoofd.
Ik heb een wat groter hoofd en toch zit de headset heel comfortabel, en is ruim aanpasbaar.

mrdremel 17-10-2014 Product paar weken in bezit

Dit is een heel comfortabele hoofdtelefoon. Fijne zachte schelpen en goed verstelbaar. Het voelt echt aan als een luxe product.

Functionaliteit is ook heel goed. Ik kan mijn prive en werk mobiel tegelijk verbinden. Muziek luisteren met de één en als de andere telefoon overgaat, pauseert hij de muziek. Bellen met dit apparaat werkt ook prima. Beide kanten goed te verstaan.

Het feit dat je zoveel controle kunt doen met de knoppen op beide schelpen is ook prettig. (pauzeren, gesprek aannemen, volgend/vorig nummer, volume, stem commando's)

Ik gebruik hem 5 dagen per week van en naar het werk een uur lang en de accu redt het dan de gehele week.

De geluidskwaliteit word ik ook vrolijk van. Mooi helder en lekkere diepe bassen.

Helemaal tevreden.

Standw 17-10-2014 Product paar weken in bezit

Pluspunten:
+ Lange batterijduur.
+ Fijne kussentjes, waardoor je geen last krijgt van je oren.
+ Sterke bas, mits de stand van je headphone goed afgesteld is.
+ Maakt makkelijk verbinding met bluetooth
+ Handsfree bellen werkt goed.
+ Goede prijs/kwaliteitverhouding
+ De bediening op de headphone werkt perfect (volume regelen, terugbellen etc.)

Minpunten:
- In de wind hoor je hoge piepen van de wind. Met name op de fiets.
- Op de fiets is moeilijk handsfree te bellen. Aangezien je moeilijk te verstaan bent.
- Niet opvouwbaar
- De melding 'Battery low' wordt vaak herhaald en onderbreekt enigszins de muziek.
- De band kan na lange tijd vervelend gaan zitten. Na anderhalf tot 2 uur.

sam.jaques 16-10-2014 Product paar weken in bezit

+ Heel gemakkelijk en snel te connecteren met andere toestellen.
- Er wordt spijtig genoeg te vaak herhaald dat de batterij bijna op is, hierbij wordt ook de muziek onderbroken.
+ De batterij gaat heel lang mee
- Een pluspunt zou zijn dat hij opvouwbaar is
+ Voelt erg sterk aan en is dat ook

eddy-m 16-10-2014 Product paar weken in bezit

Ben zeer blij met de aankoop van de jabra move wireless headphone!
ik gebuik hem voor bijna al mijn toestellen met bluethooth, ( gsm, tablet, laptop) werkt echt super.
wat ook leuk is is de spraakfunktie wanneer verbonden of niet.
Heb hem al enkele keren gebruikt om te bellen met mij samsung galaxy s4 en dat werk perfect, ideaal om handenvrij te bellen dus.

wwkoopman 03-10-2014 Product paar dagen in bezit

Koptelefoon zit stevig op je hoofd en heeft fijne kussentjes waardoor je geen zere oren van krijgt. (Wat ik wel krijg bij de meeste koptelefoons)
Geluidskwaliteit via bluetooth naar telefoon is prima, maar naar mijn laptop klinkt het heel anders en dof. Ik weet niet of het aan mijn laptop ligt of aan mijn koptelefoon. Tot nu toe ben ik zeer tevreden met mijn koptelefoon en heb ik geen spijt van mijn aankoop.

Pluspunten:
-Geluidskwaliteit
-Design
-Goede afsluiting

Minpunten:
-Slechte geluidskwaliteit bij een bluetooth-verbinding met mijn laptop
-Niet opvouwbaar

Snowden 03-10-2014 Product paar dagen in bezit

Vlak voordat deze headset werd aangeboden had ik een andere headset gekocht (JBL Type: J88i). Een paar dagen later kwam deze headset uit en twijfelde erg. Verzendkosten heen 6e + verzendkosten terug 7e + hogere kosten van de Jabra.

Toch besloot ik het te doen vanwege het design en de draadloze functionaliteit. Nu twee dagen in gebruik en hij zit perfect. Blijft zitten met hardlopen, fijne kussentjes, mooi materiaal, dun design (geen drill koptelefoon uiterlijk). Zeker blij met die paar extra euro's die ik ervoor betaald heb.

Ik dacht dat je niet kon skippen tussen liedjes, maar dit is ook gewoon mogelijk (volume up in blijven drukken, of volume down). Dit was mijn enige minpunt, maar ook dit is dus geregeld.

Hij was ook connected met mijn Chromebook Pixel, maar nu lukt dat even niet meer. Ik denk echter dat dit aan mijn Chromebook ligt ipv de Jabra aangezien ik hem niet uit de lijst krijg. Even kijken hoe ik dit oplos.

Anyways, ideaal voor op werk of thuis. Geen geneuzel meer met een te kort of te lang draad. Even naar boven lopen en pc laten liggen? Geen probleem.

Review wordt wel erg lang. Mocht je nog vragen hebben dan kan je reageren en hopen dat ik hier op antwoord.

Groet Frank

vaatwastabletje 02-10-2014 Product paar dagen in bezit

comfortable headset, sluit heel goed aan op mijn hoofd en geef net de juiste hoeveelheid druk. gaan net iets over mijn oren heen maar geeft geen afgesloten gevoel.
De oorkussens zijn heel zacht. Een nadeel is dat de headset niet opvouwbaar is zoals bijvoorbeeld de Halo2, maar deze move geeft wel een veel betere afsluiting.
De gebruikte materialen geeft ook een hele degelijke en premium look.