AKG Y40-BLK - Reviews

Klankkast
gesloten
Kleuren
zwart

Beoordeling op basis van 1 review

Anoniem 04-02-2015 Product half jaar in bezit

De Y40 is naar mijn mening een heel erg goede koptelefoon. Ik heb voor deze koptelefoon gekozen omdat het een on-ear was. Van over-ear krijg ik altijd oorpijn na een lange tijd dragen. Dat is bij de Y40 gelukkig niet het geval. Zelfs na lange tijd dragen krijg ik geen last van mijn oren.
De koptelefoon zit dus erg comfortabel en kraakt ook niet als je je hoofd draait. Iets dat voor mij ook een enorm pluspunt is.

Verder heb ik over de geluidskwaliteit niet veel toe te voegen. Deze is naar mijn mening perfect. De bas is niet heel erg hard,maar zeker aanwezig. Op hogere tonen is de koptelefoon ook erg helder. Omgevingsgeluiden worden zeker wel gedempt maar niet helemaal weggewerkt.

Ik heb over de koptelefoon wel een groot nadeel ondervonden. De koptelefoon heeft namelijk een afneembare kabel. Hiervan is de 2.5mm jackplug bij mij verbogen. Ik heb dus contact opgenomen met AKG voor een andere kabel. Deze is echter helemaal nergens te krijgen! Het officiële AKG reparatiepunt heeft hem zelfs niet. Dat is naar mijn mening een best wel groot minpunt.