Jabra ROX Wireless - Reviews

4,5

• Slecht

ui30 26-01-2016 Product kwartaal in bezit

3,8
Dit is een grote teleurstelling. Ik heb dit headsetje zo'n 3 maanden geleden gekocht en het zag er veelbelovend uit. Mooi verpakt, mooi product waar aandacht aan is besteed. Voldoende oordopjes in verschillende maten. Ook worden er 3 setjes "wings" meegeleverd. Deze kan je aan de oordopjes bevestigen en moeten ervoor zorgen dat de dopjes beter in je oren blijven zitten.

Na verloop van tijd begint dit product echter ernstig tegen te vallen.

Het draagcomfort:
Hier is eigenlijk van alles mis. Er worden weliswaar 3 maten dopjes meegeleverd, maar geen van de drie setjes passen echt goed. Ze vallen daarom snel uit je oren. Het gebruik van de wings is niet echt een oplossing. Het is heel lastig deze zo op de dopjes te zetten dat ze echt helpen. Daar komt bij dat ze heel gemakkelijk van de dopjes afglijden. Je moet dan opnieuw passen en meten om ze er goed op te krijgen. Doordat ze zo gemakkelijk eraf gaan ben ik ze al een paar keer bijna kwijtgeraakt. Onhandig gemaakt, niet goed over nagedacht.

Geluidskwaliteit:
De verpakking/specs suggereren een groot bereik. Feitelijk is dat ook zo, deze headset heeft zeer diepe bassen en heldere hoge tonen. In het middensegment mist echter de nodige "kracht", waardoor het geluid in de middentonen soms blikkerig klinkt. Het gekke is dat dit probleem er niet is wanneer de Jabra-app wordt gebruikt. Met deze app kan je muziek afspelen en wordt een Dolby-filter gebruikt om het geluid te verbeteren. De middenfrequenties komen dan veel beter tot hun recht. Raar dat er softwarematige trucerij moet worden toegepast om mooi, evenwichtig geluid te krijgen. Komt bij dat de app niet al te stabiel is, hij crasht zeer geregeld en is daarmee geen goed alternatief voor de app die ik normaal gebruik.

Duurzaamheid:
Dit vind ik echt het grootste probleem. De duurzaamheid. Ik had het al over de afvallende wings, de rek lijkt er domweg uit te gaan, maar ook de batterijduur neemt snel af. Ik gebruik deze headset nu zo'n 3 maanden en ik merk dat de batterij het nu al niet zo lang volhoudt. Daarbij komt dat het laden soms lang duurt. Ook gebeurt het me nu geregeld dat het laadlampje 's morgens groen is maar dat de batterij toch leeg blijkt te zijn. Zodra ik namelijk de oortjes in doe en ik check het batterijniveau, krijg ik meteen "Recharge battery" te horen...

Samengevat:
Teleurstellend product. Ziet er erg mooi en goed afgewerkt uit, maar daar blijft het dan wel bij. Ik zou dit product niet kopen en ook niet aanraden. Geen Jabra meer voor mij.

Makethathecatwise 22-01-2016 Product half jaar in bezit

3,8
oordopjes vallen gauw uit, al bij een zuchtje wind of bij matig regenweer. Earwings raken gauw los, dus bij donker weer zijn ze gauw kwijt

wiheda10 08-06-2014 Product maand in bezit

5,8
Op zich een top model voor mensen die op de racefiets zitten. Het oortje heeft earwings zoals Jabra deze noemt, die in de oorschelp vallen i. p. v. achter het oor. Op een racefiets zit je veelal met een steekbril en je race helm, dan is er achter het oor nog weinig plaats voor een standaard headset. Helaas moeten de elastische van rubber gemaakte earwings om het ronde oordopje heen geschoven worden en zitten verder niet vast. Er zitten voor links en rechts 4 verschillende maten voor grote of kleine oren bij. Helaas maar 1 paar per maat. Tijdens het fietsen heb je vaak tegenwind, zweet en toch wel wat beweging met je hoofd om alle verkeersdeelnemers in de gaten te houden. De rubberen earwings schuiven hierdoor langzaam van het oordopje af. Je voel ineens dat je oordopje uit het oor valt en je bent de earwings verloren. Die vindt je niet meer terug. Onderweg ben ik gebeld en god hoorbaar, ook ik voor de andere zijde. Voor de rubberen earwings moet Jabra iets anders vinden, dat deze vast blijven zitten. De ROX is nog niet zo lang op de Nederlandse markt. Het is dus nog niet mogelijk om de verloren earwings vanaf de fabriek te bestellen. Er ligt nu een mooie headset die de award 2014 heeft gewonnen bij mijn sportspullen die nu niet meer te gebruiken is mits ik de nieuwe earwings kan bestellen.