Philips A5PRO/00 - Reviews

Model
over het hoofd
Klankkast
gesloten

Beoordeling op basis van 88 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

8,9

Stephan4 17-07-2015 Product half jaar in bezit

Met deze stoere hoofdtelefoon hoor je de fijnste details. Stevig gebouwd. Doordacht functioneel ontwerp. Echt een professioneel ding. Na een halfjaar zeer intensief gebruik vergelijk ik mijn toestel met een gloednieuw exemplaar zo uit de doos.

GELUID

De nieuwe hoofdtelefoon klinkt helder en gedetailleerd, neutraal en ongekleurd, direct, het gehele geluidsspectrum is in balans. Zoals verwacht mag worden van een professioneel gereedschap.
Toch heb ik afgelopen halfjaar met het andere exemplaar niet altijd ditzelfde geluid gehad. Mijn hoofdtelefoon is zich in het gebruik gaan ontwikkelen. Soms zat er een dag tussen waarin het toestel minder goed klonk, maar over het geheel genomen is de geluidskwaliteit in sprongetjes vooruit gegaan.
Als ik op dit moment de vergelijking aanga tussen het gebruikte en het nieuwe exemplaar, dan klinkt het gebruikte toestel duidelijk mooier. Op de nieuwe valt niets aan te merken, maar de ingespeelde hoofdtelefoon laat een klankschoonheid horen van absoluut topniveau.
Alles klinkt soepeler, meer vanzelfsprekend. Het verschil zit hem in de zeer zachte achtergrondgeluiden, die je misschien niet bewust mist als ze ontbreken, maar die zeer bepalend zijn voor de sfeer en de ruimtelijkheid. Het geeft als het ware de bezieling, elk muziekinstrument krijgt hierdoor zijn eigen betoverende klankschoonheid, en je krijgt het gevoel alsof je er werkelijk bij bent. De akoestiek van concertzalen komt tot leven, de plaatsing van de microfoons kun je zelfs aanwijzen, de opstelling in de opnamestudio zie je haast voor je. Deze hoofdtelefoon maakt mijn droom werkelijkheid. Deze DJ hoofdtelefoon is niet alleen goed in elektronische muziek, maar in alle stijlen. Ik geniet van een overweldigende klankschoonheid.
Mocht je deze hoofdtelefoon aanschaffen of al in je bezit hebben, weest geduldig, raak niet teleurgesteld op mindere dagen, want je eigen stemming is ook van invloed. Je krijgt iets geweldigs in handen.
Als geluid voor jou belangrijk is ga je een geweldige uitdaging aan. Je muzikale gehoor zal zich ontwikkelen en je neemt vele details in je op die je nog nooit eerder hebt gehoord.

UITVOERING

De hoofdtelefoon ziet er degelijk uit. Na een halfjaar gebruik is het toestel nauwelijks te onderscheiden van een nieuw exemplaar. Geen gebruikssporen aan de eerste. Dit zegt veel over de bouwwijze en de gebruikte materialen in de afwerking. Hiermee vergeleken zien de meeste hoofdtelefoons in de winkel, zelfs de duurdere, eruit als goedkope plastic rommel. Je raakt snel verwend met zo’n professioneel ding.

In het meegeleverde tasje gaat het pakketje veilig mee tussen mijn overige bagage. Je vraagt je af, waarom niet alle hoofdtelefoons opvouwbaar zijn. Brillen hebben ook scharnierende pootjes.

De meegeleverde kabel is zwaar uitgevoerd en zo stug als een stuk montagedraad. Het spiraalsnoer beschermt de apparatuur tegen een onverwachte ruk, mocht je ergens achter blijven hangen. Bij het uitrekken staat de kabel tamelijk strak, dus in de praktijk geeft dit weinig extra lengte. De kabel raakt onmogelijk in de knoop en de signaaloverdracht is optimaal. Ideaal voor het no-nonsense professioneel gebruik, maar bij het luisteren in je vrije tijd op je smartphone of tablet zou een lichter en soepeler snoertje welkom zijn. Dan is het los te bestellen kabeltje PHC120 geschikt. Er zit een microfoontje in verwerkt, waardoor je de hoofdtelefoon als headset kunt gebruiken. Hierin zit een drukknopje waarmee je de muziek kunt starten of stoppen, of binnenkomende telefoongesprekken aannemen. Maar je kunt er niet het volume mee regelen, zoals op sommige websites staat vermeld.
Beide kabels kun je aan de hoofdtelefoon vergrendelen door het stekkertje een kwartslag te draaien.
Als pluspunt wil ik ook melden, dat de hoofdtelefoon relatief weinig hinder heeft van storende geluiden in het oorkapje, wanneer de kabel langs je kleding wrijft.

DRAAGCOMFORT

Door de goede pasvorm kun je ermee gaan springen en dansen, zonder dat de hoofdtelefoon van je hoofd valt. Maar in het begin zit de hoofdband tamelijk strak, je oren kunnen zelfs pijn gaan doen. Gelukkig wordt deze band wat soepeler in het gebruik, wat het comfort ten goede komt.

De meegeleverde ronde kussentjes drukken gedeeltelijk op het oor. Daarom vind ik deze onprettig voor langdurig gebruik. Met deze kussentjes geef ik het draagcomfort een 6. De leatherlook bekleding van de kussentjes ziet er wel sjiek uit.

Met de los te bestellen Studio Ear Cushions PCU110 vind ik het draagcomfort aanzienlijk beter. Daarmee geef ik het comfort een 8. Ze zijn iets groter in de hoogte en sluiten geheel over het oor. Daardoor is de druk beter verdeeld en zit de gehele hoofdtelefoon fijner, ook bij langdurig dragen. Sommige mensen hebben mij verteld, dat ze dit belangrijk vinden wanneer ze oorbellen in hebben.

Waarom zouden deze kussentjes niet standaard zijn meegeleverd! Daarmee vind ik de hoofdtelefoon veel aantrekkelijker in het draagcomfort. En hij ziet er even compact en stijlvol uit. Deze studiokussentjes hebben een andere bekleding: een slijtvaste soort velours. Helaas trekt deze bekleding veel stof en pluisjes aan die je er nauwelijks af kunt krijgen. Het materiaal is ademend, de kussentjes voelen niet snel warm.

Zowel de meegeleverde als de studio oorkussentjes dempen het omgevingsgeluid goed. De omgeving hoor je nog steeds, maar de demping maakt het wel veel gemakkelijker om je op de muziek te concentreren. In de trein kun je de muziek redelijk horen, zonder het volume hoog op te schroeven. Verwacht geen volledige demping zoals bijvoorbeeld met gehoorbeschermers. Gesprekken van andere mensen kun je buitensluiten. Zwaardere geluiden dempen wat minder.

Dankzij de gedetailleerde neutrale weergave, degelijke uitvoering en de verwisselbare accessoires is deze hoofdtelefoon multifunctioneel inzetbaar.

TheGiantDj 14-02-2017

Geweldig spul voor je dj hobby!

Ik had hiervoor de Technics 1200, maar die was enorm versleten en ik had al een oogje op deze koptelefoon toen hij werd uitgebracht. Heb absoluut geen spijt van deze aankoop. Je merkt dat Armin echt bij de partij is geweest. Daarnaast de mat zwarte design vind ik erg mooi en de constructie is ook erg degelijk. Ben niet bang om deze koptelefoon intensief te gebruiken.

Stephan4 18-10-2015 Product half jaar in bezit

Deze koptelefoon van Armin van Buuren moet eerst worden ingespeeld. Dat duurt echt wel even. Maar dan krijg je ook subliem geluid. De meeste reviews zijn geschreven, wanneer hij gloednieuw uit de doos komt. Daarmee wordt aan dit product geen recht gedaan.

Ik ben zo ongeveer met deze koptelefoon vergroeid geraakt. Hiermee hoor ik echt alles, geen detail ontgaat me. Volle dynamiek, direct aanwezig geluid. Geluid dat staat als een huis. Geweldig om mee te werken. Ook de klankschoonheid en ruimtelijkheid komen volledig tevoorschijn. Daarmee klinkt alles geweldig, elke muziekstijl, ook klassieke muziek.

Maar deze koptelefoon is primair gemaakt voor de dj. Functioneel, niet om mooi te zijn. Maar mooi is hij ook. Hij is stoer om te zien, oerdegelijke gebouwd en hij verdoezelt niets aan het geluid om het mooier te laten lijken dan het is. Gebouwd voor de dj, en ook voor de studiorat.

Hiermee heb ik ook als muziekliefhebber en audiopurist een topper in handen. Dit is het beste wat ik ooit gehad heb. Niet meteen, in het begin was ik zelfs teleurgesteld. Hij wordt pas goed nadat hij ingespeeld is. Het gehele geluidsspectrum is in balans, ongekleurd en ragfijn gedefiniëerd.

Hou er wel rekening mee, dat aan dit raspaardje andere eisen zijn gesteld dan aan een hifi-koptelefoon voor in de luie stoel. Want deze dj-koptelefoon is je werkgereedschap. Hij moet stevig op je hoofd blijven zitten, ook als je staat te springen op de bühne. Dat is belangrijker dan zachte oorkussens, waardoor je hem niet voelt zitten. Als deze koptelefoon nieuw is, kan hij nogal knellen. Maar gelukkig worden de kussentjes en de hoofdbeugel soepeler. Dan zit hij als gegoten. Hij zal nooit zacht zitten. Uiteindelijk krijg je het comfort van een ingelopen bergwandelschoen, niet van een zachte pantoffel.

De afwerking is compact, degelijk en functioneel. Vergeet de soepele met stof beklede kabel, deze zou voor een dj veel te kwetsbaar zijn. De meegeleverde kabel is stug, raakt niet in de knoop, kan niet losschieten, is vergrendeld en heeft een gekruld gedeelte dat kan uitrekken. Met zijn ronde oorkussentjes is de koptelefoon gemaakt om snel op en af te zetten. Je kunt er ook studiokussentjes op zetten, die los verkrijgbaar zijn. Deze zijn iets groter in de hoogte en sluiten daardoor geheel over het oor, wat ik fijner vind zitten. De kussentjes zijn gemakkelijk uitwisselbaar. De geluidsisolatie van beide soorten is even goed.

Mijn beoordeling is gebaseerd op de koptelefoon, NADAT deze volledig is ingespeeld en ingedragen.

Mokkel1974 14-10-2015 Product paar dagen in bezit

Ik moet heel eerlijk zijn en zeggen dat ik deze kop telefoon vaak gebruik , echter in de dj booth bij live optreden dus. Prefereer ik 2 andere die ik heb. Dat heeft te maken dat ik de Kickbas onvoldoende vind.

Gekke review : goeie degelijke koptelefoon , echter is het een DJ koptelefoon en juist daar in die live omgeving komt ie te kort

Stephan4 15-10-2015

Ik herken wat je zegt. Maar de geluidskwaliteit van mijn exemplaar is in de loop van de tijd met sprongetjes vooruit gegaan.

In het begin was ik echt teleurgesteld. Enkele maanden later werd hij zo goed, dat het nu mijn favoriete gereedschap geworden is. Nieuw uit de doos waren de bassen zwak, nu zijn ze krachtig. Ook de transparantie, ruimtelijke diepte, zuiverheid en de klankdetails kwamen later pas. Mijn toestel klinkt nu zo indrukwekkend, dat ik geen andere meer wil. Ik hoor er gewoon alles mee. Bij drums hoor ik de vellen, bij de bas ervaar ik het trillen van de snaren, dat alles met de volle dynamiek, krachtig zonder dof of dreunend te worden.
Ik geloof dat de ingebouwde drivers pas volledig tot hun recht komen, nadat ze zijn ingespeeld. Net zoals bij topkwaliteit luidsprekers het geval is.
Mijn hoofdtelefoon is in ieder geval op alle vlakken beter gaan klinken.

BerkeyBites 08-09-2015

Goede en degelijke koptelefoon

Ik gebruik de koptelefoon zelf voor editing en dat bevalt me erg goed. Hij bevat vrijwel het hele geluidsspectrum en de bass zakt mooi weg waardoor hij niet bij lage tonen gecompressed wordt. Als je het geld er voor over hebt is het zeker een goede koop. Het is misschien niet een goedkope koptelefoon maar wel een kwalitatieve!

jeshof 31-07-2015 Product paar dagen in bezit

Ziet er goed uit, perfect geluid en een aansluitsnoer van ruim voldoede lengte.
Zit wel strak op het hoofd, maar dat zal wel wennen.

Trebl 26-07-2015

Toen ik Sonny’s kleppen hoorde, wist ik dat ik goed zat.

Om het geluid van mijn Ponoplayer helemaal tot zijn recht te laten komen voldeed mijn oude koptelefoon niet meer en moest ik dus een beslissing nemen over een alternatief. In alle eerder gecheckte reviews sprong de Philips A5-Pro er positief uit. Tijdens de cashback actie was er geen enkele reden meer om deze hoofdtelefoon niet nú aan te schaffen.

Vanaf het moment van uitpakken wist ik dat het goed zat. De koptelefoon is ‘massive’, de gebruikte materialen ogen sterk. Er zit zowel links als rechts een aansluiting voor de kabel. Dit is niet alleen handig in het gebruik, maar zal ook een langere levensduur betekenen. Mocht één zijde onverhoopt niet meer werken, dan zal de andere kant dat wel doen. Het vergrendelingspalletje op de plug is tamelijk briljant.

In de twee maanden dat ik de A5 nu in m’n bezit heb, heb ik ‘m intensief gebruikt. Van jazzrock in gelikte producties tot rauwere rock in min of meer geproduceerde platen: alles klinkt even subliem! Dat ik echt goed zat wist ik toen ik de kleppen van Sonny Rollins’ sax hoorde in zijn solo in “Waiting on a Friend”. Hi-res bestanden brengen je sowieso een gedetailleerd geluid, maar de A5 weet dit toch maar uitstekend naar boven te brengen. In muziek die ik door-en-door ken, hoor ik nu opeens details die ik niet eerder heb kunnen horen. Sonny’s kleppen bijvoorbeeld.

De bijgeleverde oorkussens sluiten goed af, maar het is erg gaaf dat Philips er drie afzonderlijke afmetingen kussens bij kan leveren. Ik heb ze allemaal besteld.

Goed dat ik me niet heb laten afschrikken door termen als “professionele” of “DJ-hoofdtelefoon”. Dit ding past iedereen en zal niemand teleurstellen.

T3odore 15-07-2015 Product paar dagen in bezit

Hallo, Ik heb mijn A5PRO zojuist binnen gekregen en opgezet.
Hij zit lekker alleen heb ik een gevoelig hoofd en de band irriteert bij mij een beetje. Het geluid klinkt goed en zeer levendig. Wel hoor je de vervorming van het geluid wanneer je de koptelefoon op zijn hardst zet. De kussens zitten fijn om mijn oren. Nu met de Cashback actie vind ik de prijs/kwaliteit super. Zonder denk ik dat er concurrenten zijn van Philips die beter kunnen zijn.

Wel een super fijne koptelefoon!
Armin gebruikt hem al het hele jaar dus het zal wel goed zitten met de kwaliteit.

Silko2102 14-07-2015 Product paar dagen in bezit

Hele mooi klinkende hoofdtelefoon, ik heb specifiek voor deze gekozen omdat hij heel stevig aanvoelt. Verder viel de prijs ook wel mee als je het vergelijkt met de Beats, de philips is veel beter

EvanBergen 13-07-2015 Product paar dagen in bezit

De Philips hoofdtelefoon A5pro is een supergoede hoofdtelefoon, omdat hij perfect op het hoofd aansluit, dus lekker zit. Er komt mooi helder geluid uit, zoals een echte DJ het wil hebben. Hij ziet er degelijk en heel sterk uit en hij is handig om mee te nemen, omdat hij opvouwbaar is. Dus ten slotte een absolute aanrader!!!

RtyQ 13-07-2015 Product paar dagen in bezit

Geweldige koptelefoon, Mooi helder geluid, zeker niet alleen voor DJ muziek!
Het enige nadeel is dat hij redlijk zwaar is als je hem op hebt, hier heb ik zel niet echt last van, maar als je hem voor een langere tijd op hebt begin je het wel een beetje te merken.

bluemoon 13-07-2015 Product paar dagen in bezit

Geluid zuiver, natuurgetrouw en zeer direct. Had wat mij betreft wel ietsje warmer gemogen. Verder zeer tevreden, heb weer een 'nieuwe' CD collectie!
Mvg,
Hagers

emmen70 11-07-2015 Product paar dagen in bezit

Vandaag heb ik de hoofdtelefoon ontvangen en gelijk maar uitvoerig getest. Wat opvalt is dat de hoofdtelefoon nogal strak op de oren zitten. Ik hoop dat dit in de loop van de tijd wat losser wordt. Het geluid is dit in orde. Het apparaat ziet er degelijk uit en kan denk ik jaren mee. Jammer dat er geen verschillende losse oorkussens worden meegeleverd.
Voor de rest ben ik uiterst tevreden.

DJ Attick 09-07-2015 Product paar dagen in bezit

De hoofdtelefoon zit zeer comfortabel; de oorkussens zitten fijn en hij is niet zwaar, het enige minpuntje is dat de hoofdband wat hard is, gaat na een tijdje lichtelijk irriteren op het hoofd.

Ruud Oudejans 09-07-2015 Product paar dagen in bezit

Frequentiebereik ruim voldoende. Lekker robuust. Vormgeving stoer en handig met grote L/R op de buitenkant. Lang krulsnoer. Comfortabel. Opbergtasje. Inklapbaar. Super over nagedacht.

Joop12345678 08-07-2015 Product paar dagen in bezit

Very detailed sound stage.
Excellent isolation from surrounding sounds
Just fits over my ears and does not fall off or move on the skull while moving

Martinus1979 07-07-2015 Product paar dagen in bezit

Het is een mooie hoofdtelefoon om te zien. En het idee dat deze samen met Armin van Buuren is ontworpen maakt het als een soort collecters item. Wat ik een gemak vind is dat je het spiraalkoord kunt losnemen en zowel links als rechts kunt (terug) plaatsen. Zo als beloofd kun je hem opvouwen tot een compact pakketje zodat hij maar zeer weinig ruimte inneemt. Ondanks dat hij flexibel is voelt hij erg stevig aan door zijn aluminium uitvoering in plaats van kunststof waar de meeste van zijn vervaardigd.

davie1970 07-07-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb deze koptelefoon net in bezit en heb als DJ en audioliefhebber erg veel ervaring met verschillende hoofdtelefoons.

Ik vind de bouw erg robuust en hij voelt stevig aan.

Wat betreft draagcomfort voldoet hij wat betreft het gedeelte van de oorkussens. Hij sluit goed af maar moet wel zeggen dat hij net als vele andere hoofdtelefoons bovenop je hoofd pijn gaat doen wanneer je hem een langere periode draagt.

Wat betreft de geluidskwaliteit heb ik wat gemengde gevoelens. Het geluid klinkt goed maar wanneer je hem hard zet en er wat bass in gooit gaat hij voor mijn gevoel toch te snel vervormen. Dit in tegenstelling van wat ik ervan had verwacht. Haal je de bass er wat uit dan kan hij wel redelijk hard. Ik vergelijk hem dan even met mijn Stanton en Pioneer hoofdtelefoon en die konden beide meer verdragen.

Wat betreft duurzaamheid kan ik er nog geen uitspraken over doen, ik heb hem nog maar een paar uur in huis

Universe Radio 05-07-2015 Product paar dagen in bezit

De headset voelt lekker degelijk aan. Geluid is prima. Draag comfort is een 7, maar met de optionele studio kussens een 8.

fdb69 05-07-2015 Product paar dagen in bezit

wow wat n pracht van een headphone en n perfect geluid!Dat is wat anders dan de in ears die ik gewend was