KRK Systems KNS 8400 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de KRK Systems KNS 8400 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Princeke 29-04-2015
Geschreven voor: KRK Systems KNS 8400 zwart

Ik had hiervoor een KOSS SB49 en deze was perfect: heel goed geluid, zat perfect op het hoofd, gesloten klankkasten, volledig over het oor zittende schelpen en vooral datgene wat ik zocht: een volumeregeling. Jammer genoeg was deze na drie maanden reeds defect (rechterschelp viel soms uit). Ik vreesde nooit nog zo'n goede koptelefoon te vinden tot ik op deze uitkwam.

De KNS8400 heeft eveneens gesloten klankkasten, de oorschelpen zitten volledig om de oren, er is een apart aan te sluiten volumeregeling (in tegenstelling tot wat hier bij de kenmerken staat!!!), .... .

Over het geluid kan ik kort zijn: het is zoals de muziek wordt gespeeld: glashelder en zuiver, alle instrumenten zijn duidelijk te horen, alleen de bassen mochten van mij iets beter doorkomen.

Het draagcomfort is ook meer dan goed al moet je dit de eerste uren wel wat gewend worden; bij het eerste gebruik moet je echt wel goed zoeken om de hoofdtelefoon perfect te laten passen op je hoofd en hem goed te positioneren. De hoofdband voelt het eerste uur nogal hard aan maar eenmaal je dit gewend bent en de hoofdtelefoon goed hebt kunnen aanpassen en positioneren heb je er geen problemen meer mee. Ikzelf heb hem nu al enkele uren op en voel geen last van de hoofdband of de oorschelpen. Bij warme temperaturen vrees ik wel dat je onder de oorschelpen zal zweten!! Indien je hem niet goed positioneert op je hoofd kan hij wel bewegen en/of afvallen bij hevige bewegingen.

De volumeregeling is apart en kan je naar eigen goeddunken gebruiken of volledig weglaten (aparte kabel). Bij het regelen van het volume heb je geen geruis of andere storende klanken van de regelknop.

Over de duurzaamheid kan ik momenteel niet veel zeggen want ik heb de hoofdtelefoon nog maar enkele uren in mijn bezit (en ook nog maar enkele uren in gebruik).

Kortom: voor de prijs die ik heb gevonden (149 euro) bij een lokale winkel is dit een heel goede hoofdtelefoon die aan al mijn verwachtingen voldoet; een echte aanrader!!