Sony MDR-S70AP

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-S70AP op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

p-touch 21-05-2014
Geschreven voor: Sony MDR-S70AP

Sony stond eind jaren '70 aan de wieg van de walkman. Je weet wel, zo'n groot rechthoekig ding waarin je oude cassettes moest steken waar dan muziek uit kwam. Meestal gingen die samen met een gebogen beugeltje met aan het einde 2 zwarte potjes die we beter kenden als kop- of hoofdtelefoon.

Veel soeps waren die standaard koptelefoontjes niet qua geluidskwaliteit, de bassen waren oppervlakkig en als je het volume net iets te enthousiast een zwaai had gegeven bleef je meestal met een defect resultaat achter. Tegenwoordig is de kwaliteit van de koptelefoons er sterk op vooruit gegaan en als pionier in de muziekwereld wil Sony dat ook met deze MDR-S70AP gaan bewijzen.

Je hebt koptelefoons in verschillende smaken en kleuren, van on-ears tot in-ears, van ruisonderdrukking tot basic. Deze serie bevindt zich in de categorie on-ears, wat wil zeggen dat je een lekker nostalgisch gevoel krijgt naar die zwarte "rommel" die vroeger bij je walkman geleverd zat, alleen is ie stukken beter!

Ik gebruik thuis nog een over-ear-model van Technics, maar aangezien ik brillendrager ben spant dit model na enige tijd zò hard dat het niet meer aangenaam gebruiken is. Met de Sony MDR-S70AP heb je daar helemaal geen last van, aangezien hij mooi OP de oren staat. Hij spant helemaal niet en is perfect aan te passen naar de grootte van je hoofd (OK, ik heb nogal een tamelijk groot hoofd en hij past er volledig op).

Een eerste test deed ik in Spotify met verschillende soorten muziek, van dance tot rock en ballads. Queen, Tiësto, Adele,... ze passeerden allemaal de revue. Zelfs op het luidste niveau gaf de hoofdtelefoon geen krimp. De klanken kwamen mooi helder door, lage tonen bleven diep nazinderen, hoge tonen bleven over de ganse lijn dezelfde hoogte aanhouden.

Qua vormgeving zouden we misschien kunnen vallen over het feit dat hij niet overal even goed aansluit om je hoofd, maar wie gaat daar om malen als hij lekkere muziek produceert? Aangezien het over een on-ear hoofdtelefoon gaat heb je dus wel nog vrij veel last van omgevingsgeluiden, die je minder gaat hebben met over-ears-of in-ears-modellen. Zet hem hard genoeg en je hoort het niet meer, maar het is ook niet de bedoeling dat je van het gebruik doof gaat worden.

Het model is makkelijk op te bergen, dankzij het handige tasje dat erbij geleverd wordt en het plooimechanisme. Dat brengt de hoofdtelefoon, indien je de oortjes helemaal inschuift, perfect in de juiste positie om zo weinig mogelijk plaats in te nemen. De kabel kan je er dan makkelijk rond draaien en alles netjes opbergen in het etuitje.

Eerlijk, ik heb er 2 kunnen kopen voor de prijs van 1, en heb het mij nog geen moment beklaagd! Ondanks het goedkopere uitzicht ben ik zéér te spreken over de klankkwaliteit die het onding geeft. Zijn er betere modellen? Waarschijnlijk wel, maar prijs-kwaliteit: KOPEN DIE HANDEL!!!

marcflanders 20-05-2014
Geschreven voor: Sony MDR-S70AP

Nette kleurencombinaties, voldoende kwaliteit in zulke prijsklasse;
Twee koptelefoons voor de prijs van één, bij Ibood.

timmerman franky 20-05-2014
Geschreven voor: Sony MDR-S70AP

perfect geluid draagcomgort is zeer gemakkelijk en ook handig mee te nemen door de plooibare beugels
de aansluiting is ook zeer makkelijk
kortom een goede koop kwaliteit voor redelijke prijs

jvelle 20-05-2014
Geschreven voor: Sony MDR-S70AP

Compacte en lichte headphone met veel draagcomfort. Geluidskwaliteit is zeer goed, ook in de lage tonen.

kingsley donkoh 20-05-2014
Geschreven voor: Sony MDR-S70AP

Super product, eenvoudige en klassieke. ik wou dat er meer verkoop of dit soort producten. Is gemakkelijk te dragen en het oor deksel is niet te groot, je kunt zelfs praten met iemand en tegelijkertijd listering uw muziek of iets anders.

kiekeopnevlo 20-05-2014
Geschreven voor: Sony MDR-S70AP

Echt zalige headphones voor een spotprijsje. Als voormalig dj valt de diepe bass onmiddellijk op. Ook het behaalde volume op mijn smarthpone is vrij hoog.
Vormgeving 1 minpuntje: breed draagvlak maakt het iets minder mooi maar zorgt dat de twee scharnieren het mogelijk maken om hem op te bergen.
Comfortabel ding, moest de kabel enkel aan 1 kant vastzitten zou ik hem zelfs als dj-headphone aanraden.

eliblockx 08-04-2014
Geschreven voor: Sony MDR-S70AP

Zeer mooie hoofdtelefoon met zeer goede kwaliteit geluid.
Zeer handig dat hij opplooibaar is, maar dat maakt hem natuurlijk iets kwetsbaarder.

joren_r 08-04-2014
Geschreven voor: Sony MDR-S70AP

Ik had hem iets groter verwacht aan de boxen. Als ik heb opzet is hij maar net gepast om goed geluid te leveren. Ik heb er wel zeer tevreden van. De kabel is lang genoeg en de microfoon werkt voortreffelijk. Je kan hem ook makkelijk opbergen vanwege het toeplooien en het bijpassende draagzakje. Ik heb hem nog maar enkele dagen dus of hij heel duurzaam is weet ik niet. De geluidskwaliteit bevalt ook prima. Je hoort goed de bassen. Kortom ben ik zeer tevreden van deze hoofdtelefoon. Persoonlijk vind ik hem het mooist in het zwart rood.