Jabra REVO Wireless zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Jabra REVO Wireless zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Wody 31-01-2014

Super hoofdtelefoon!
Speciaal aangekocht omdat hij draadloos werkt zodat je niet altijd met al die kabels aan het vechten bent.

Aangekregen in een mooie stevige plastieken doos dus zag er al direct heel degelijk uit.
Met het uitpakken nog extra kabels die ook stevig zijn afgewerkt en degelijkheid uitstraalt.

Daarna de hoofdtelefoon zelf uitgenomen en je kan direct voelen dat het zeker geen stuk plastiek is maar heel stevig dat zeker niet te zwaar om op je hoofd te zetten is.
Hij zit enorm goed op je hoofd en sluit goed af voor het omgevingsgeluid. Je kan de oorschelpen die van stevige scharnieren voorzien zijn ook mooi dichtklappen naar binnen om hem zo stevige te vervoeren in een bijgeleverd zakje.

Het koppelen met bluetooth of NFC ging bij mij heel vlot zonder problemen.
Heb hem al aan verschillende toestellen draadloos gekoppeld maar als je toch geen bluetooth hebt dan gebruikt je de kabel met de twee mini jacks of de usb-kabel.
NFC was nog gemakkelijker door de juiste oorschelp tegen het toestel te houden kreeg ik direct geluid.

Het geluid zelf dat eruit komt klinkt enorm goed zonder storing en heel helder. De hoge en diepe tonen komen allemaal goed uit waardoor je precies ter plaatse bent van een optreden door de gehele geluidsensatie. Als je film aan het zien bent en je zet deze op je hoofd dan heb je zeker geen surroundsystem meer nodig. Voor het telefoneren werkt het ook goed want de microfoon is heel goed en onderdrukt het omgevingsgeluid.

De bediening is ook heel innovatief want er is maar één beweegbaar knopje aanwezig om de hoofdtelefoon in te schakelen en om hem in zoekmodus te zetten voor bluetooth.
Voor de rest zijn het allemaal aanraakgevoelige knoppen zoals de multifunctionele knop die je als playtoets, opneemtoets, enz. kan gebruiken. Met een bewegen over een onzichtbare knop kan je het volume harder of zachter zetten. Je hebt ook nog toetsen om liedjes enz. over te slaan.

Er zit ook een klein ledje op de hoofdtelefoon om de juiste status weer te geven. Het opladen doe je gewoon met de usb-kabel die erbij geleverd is.

De autonomie is ook heel goed want je kan hem heel de dag gebruiken zonder te herladen.

Ik kan deze hoofdtelefoon dus iedereen aanraden omdat deze zo schitterend is.

WoutieF 25-01-2014
Geschreven voor: Jabra REVO Wireless zwart

Ongeveer een maand terug kocht ik de jabra revo op ibood.be. Ik was al een tijdje aan het kijken om een nieuwe te kopen maar vond er niet echt een die ik wou. Toen ik de deal van ibood zag was ik direct verkocht. Ik gebruik hem overal. In de auto, de bus, op straat... Hij is perfect voor mij, je kan hem lekker hard zetten zonder je medemensen te storen wat toch vaak het geval is met andere hoofdtelefoons.

De Jabra revo wordt in geleverd in een mooie stevige plastic doos. Daarin zie je de hoofdtelefoon mooi zitten. Hij is goed vastgemaakt en beschermt tegen schokken Niet met metalen ringetjes of plakband nee met vastgestikte velcro. In een appart doosje dat mooi in de doos verwerkt zit vind je alle accessoires.

Accessoires
- Een USB naar Micro-USB kabel om de hoofdtelefoon op te ladenv ia de computer.
- Een AUX kabel met pauzeknop zodat je de hoofdtelefoon ook kan gebruiken als de batterij leeg is.
- Een zakje met schijfsnoer zodat je hem gemakkelijk kan opbergen en meenemen in een rugzak en dergelijke.
- Meerdere gebruiksaanwijzingen en een code om de Jabra app te installeren

De kabels zijn in een oranje stof bekleed waardoor je alles als een mooi geheel kan beschouwen. Ook de hoofdtelefoon heeft een oranje toets op de oorschelpen. Ze passen perfect samen. Door de stof verstrikken ze ook minder snel

Geluid

Het geluid is fantastisch, alle tonen komen mooi tot hun recht mede dankzij de integratie van Dolby Sound welke toch wel bekend staat voor zijn fenomenaal geluid. De bassen mogen er zeker wezen maar ook de hogere tonen worden prachtig weergegeven. Dankzij de soundapp die je kan instaleren op ios en Android producten kan je de verhouding aanpassen moest je vinden dat de bassen te luid zijn of juist niet, je kan er alle kanten mee uit. Dit is zeker een van de betere hoofdtelefoons qua geluid in audioland. Desondanks dat bluetooth erom bekend staat dat het het geluid niet 100% hetzelfde is dan met een kabel hoor je het verschil amper.

Ontwerp

De hoofdtelefoon is gemaakt van verschillende materialen. De hoofdband is van kunststof gemaakt en voelt heel zacht aan danzij het rubberachtig materiaal dat wordt gevuld met lucht. De oorschelpen zijn bekleed met een zacht materiaal dat erg lekker zit, zelf als je een bril ophebt. De speakers zitten in een stalen beugel die is afgewerkt met een matte donkergrijze kleur. De hoofdtelefoon is inklapbaar, daardoor wordt hij heel compact en kan je hem dus gemakkelijk overal meenemen. Hij voelt heel stevig aan door de combinatie van al die materialen en is uitvoerig getest op vallen en uitrekken.

Verder zijn de oorschelpen uitgerust met een aantal (aanrakingsgevoelige) knoppen. Aan de linkeroorschelp bevindt zich een knop om de Jabra-Sound app te openen en om via NFC te pairen (als het apparaat daarmee is uitgerust). Aan de rechteroorschelp bevindt zich in het midden een play/pauze knop waarmee je ook oproepen kan beantwoorden. De aanrakingsgevoelige knoppen zitten ingewerkt in een ring om de middelste knop. Wanneer met de klok meedraait wordt het volume harder. Tegen de klok in sordt het volume dan weer zachter gezet. Ook kan er als je achtereenvolgens twee keer na elkaar aan de rechterkant 'geklikt' wordt naar de volgende track gaan en naar de vorige track als hetzelfde gedaan wordt aan de linkerkant

Aan de onderkant van de linker oorschelp vind je de AUX aansluiting om de hoofdtelefoon via kabel te verbinden met de speler. Bij de rechter oorschelp vind je een micro-USB aansluiting om het toestel op te laden, de aan en uit schakelaar (ook om te verbinden via bluetooth) en twee microfoons om te telefoneren. Ook enkele lichtjes bevinden zich daar om te zien of hij al dan niet aanstaat.

Batterij
De batterij zit ingebouwd in de hoofdtelefoon en gaat gemakkelijk 10-12uur mee. Het opladen gaat relatief snel en wanneer je batterij leeg is kan je nog steeds via de kabel luisteren.

Verbinden

Het pairen van de hoofdtelefoon gaat erg gemakkelij. Wanneer de aan/uit en pair schakelaar tot de verste positie wordt geschoven en daar 3 seconden wordt vastgehouden gaat de hoofdtelefoon in de pairing mode. De hoofdtelefoon zelf kondigt dit aan door middel van een ingesproken handleiding die je helpt de hoofdtelefoon te verbinden. Zoals ik al zij is het toestel uitgerus met NFC waardoo je snel kan koppelen. Bovendien moet je wanneer je eenmaal hebt verbonden nooit meer wachten op de verbinding. Wanneer je de hoofdtelefoon nu aanzet zal hij automatisch koppelen via bluetooth.

Conclusie

Ik gebruik de hooftelefoon nu enkele weken intensief en ben erg tevreden van mijn aankoop. De prijs is niet erg aan de lage kant maar het is het zeker waard. Je krijgt een fantastische, stevige hoofdtelefoon met fenomenaal geluid. Als je nu de app gebruikt of niet, het is een fantastisch toestel. Je moet nooit meer knoeien met de kabels op de fiets wat erg handig is. De batterij gaat erg lang mee en laad snel op. Wanneer je toch zonder voeding valt kan je nog steeds via de kabel verder luisteren.

Nadelen heb ik nog niet echt gevonden. De touch-schelpen zijn eventjes wennen maar zijn toch heel erg handig.

+Stevig
+Laat weinig tot geen geluid door, zowel naar binnen als naar buiten
+Ziet er goed uit
+Zit lekker op het hoofd
+Fantastisch geluid
+Gratis apps

-Bediening via de touch-schelpen is eventjes wennen

bongy 24-01-2014
Geschreven voor: Jabra REVO Wireless zwart

Zeer handig om mee te nemen(opvouwbaar). Geluidskwaliteit is goed tot zeer goed te noemen. Ook het paren is eenvoudig en snel. bedieningsknoppen zijn heel makkelijk en efficiënt. Batterij gaat zeer lang mee(10u) Echt een aanrader.

Aalst95 24-01-2014
Geschreven voor: Jabra REVO Wireless zwart

Ik heb deze hoofdtelefoon nu al een paar weken in bezit en ben er al bij al zeer tevreden over.

Het design van de hoofdtelefoon sprak me direct aan, ik vind het nog steeds een strak en mooi ontwerp.
De geluidskwaliteit is zeer goed, elke toon wordt met een volle klank afgespeeld en de muziek wordt goed geïsoleerd door de kussens. Over het geluid hoef je je dus zeker geen zorgen te maken.
Het comfort is in het algemeen ook goed, hij blijft stevig op je hoofd zitten (ik gebruik hem elke dag op de fiets naar school) maar na een paar uur moet ik hem toch een paar minuutjes afzetten omdat het dan toch wat oncomfortabel begint aan te voelen (dit komt denk ik omdat mijn vorige hoofdtelefoon een over-ear was, wat in het algemeen gewoon comfortabeler is, en deze een on-ear). Maar voor de rest heb ik geen last ondervonden van bijvoorbeeld de warmte die ik kreeg bij een ander hoofdtelefoon na lang gebruik. Verder heeft hij ook zonder problemen al een paar fietstochten doorstaan in de gietende regen.
Ik heb nog maar enkele gesprekken gehad via de hoofdtelefoon maar ik hoorde het gesprek klaar en duidelijk en de persoon naar wie ik belde verstond mij ook goed.
Het touchpad aan de rechterkant is in het begin wat wennen maar na wat oefenen is het zeer handig om te gebruiken, ik hoef (weeral op de fiets) mijn gsm niet uit mijn zak te nemen als ik naar een volgend nummer wil. Het is dan ook spijtig dat je het niet kan gebruiken als je luistert via de aux-kabel.
Hij verbind makkelijk via Bluetooth met al mijn toestellen maar als je draadloos luistert en je kijkt bijvoorbeeld naar een film, dan merk je wel dat het geluid wat vertraagt toekomt (dit is, denk ik, bij zowat alle Bluetooth-afspeelapparaten). Als ik naar een video kijk gebruik ik dan ook altijd de kabel. Je kan ook meerdere toestellen tegelijk verbinden (hij geeft elke keer een melding als het met een toestel verbonden is of als de verbinding is verbroken).
De applicatie die je kan downloaden gebruik ik niet echt, ondanks dat je wel het verschil hoort met het Dolby Digital geluid, vind ik de applicatie gewoon niet zo handig.
Waar ik in het begin wat bang voor was en erg van ben verschoten is de batterijduur. De hoofdtelefoon gaat, vind ik persoonlijk, heel lang mee. Als ik intensief luister ( 5 à 6 uur per dag) gaat hij zeker 2 dagen mee, wat Jabra dus ook beloofd. Vanaf de eerste melding die je krijgt als je batterij bijna leeg is, blijft hij zeker nog 1,5 uur werken. Ik laad hem elke keer als hij volledig plat is op en dit duurt, zoals Jabra ook zegt, ongeveer 2 uur.
Ik ben dus zeer tevreden over mijn aankoop en heb tot nu toe geen spijt van. Als je nog twijfelt of je hem zou kopen of niet, ik raad de koptelefoon echt aan.

yamax63 24-01-2014
Geschreven voor: Jabra REVO Wireless zwart

De 'verpakking' waarin de Jabra Revo komt is een staaltje van design op zich! Mooie hard plastic doos, met 'stootkussentjes' voor de hoofdtelefoon die met velcro sluitingen op zijn plaats wordt gehouden...
Voor een "on-ear" headset zit hij vrij comfortabel. Goed bruikbaar voor wandelen of fietsen... maar te zwaar om te joggen lijkt mij.
De geluidskwaliteit vind ik zeer goed, zeker met de Jabra sound app waarbij je Dolby + equilizer tot je beschikking hebt.
De microfoon heb ik nog maar 1 maal gebruikt en geen probleem gemerkt.
De bluetooth connectie verliep snel (ook re-connect). Het signaal gaat bij mij indoors door 2 muren... maar verliest connectie als er 3 muren in de 'weg' staan. Bij het terugkeren naar de kamer met de bron connecteerd hij terug zonder problemen. Over het algemeen zeer tevreden, zeker aan de ibood prijs! Maar als ik 1 suggestie mag doen aan Jabra zelf: Indien je de meer-kost van de verpakking (tov kartonnen doos) in het aparaat zelf zou steken... zou je er een "over-the-ear" versie kunnen van maken, wat voor langdurig gebruik mijns inziens nog comfortabeler zou zijn.