Sennheiser Momentum - Reviews

over het hoofd
Klankkast
gesloten

Arnold123456 25-12-2014 Product paar dagen in bezit

Wat ik de lezer van deze reviews wil meegeven, is dat de keuze van een hoofdtelefoon persoonlijk is, en dat aankoop over het internet niet altijd verstandig is. Niet alleen vanwege het geluid (hoewel dit vaak toch ook een kwestie van gewenning is), maar zeker ook vanwege het draagcomfort.

De momentum over-ear moet je zien als een portable hoofdtelefoon. Ik vind de momentum klein in vergelijking met de hoofdtelefoons die ik van vroeger ken uit het pre-walkman/I-pod/mobiele telefoon tijdperk.

Het is niet onlogisch dat nu tevens het accent op hanteerbaarheid ligt, maar voor mij zijn de schelpen echt te klein. De hoofdtelefoon klemt bovendien behoorlijk. Ik kan niet volstaan met zeggen dat het draagcomfort niet optimaal is: de hoofdtelefoon doet gewoon pijn aan de oren, en al helemaal in combinatie met een bril.

Het kleine formaat van de schelpen van de hoofd(pijn)telefoon had ik al eerder op het internet gelezen, maar ja, wat is klein? Om deze vraag te beantwoorden: de open ruimte van de ovale schelp, dus waar het oor in zou moeten vallen, is 5,5 bij 3,5 cm (diameters). Mijn oor is in de lengte maar een paar millemeter langer, maar net deze millimeters maken denk ik het verschil tussen zeer aangenaam en pijnlijk.

Over de duurzaamheid kan ik niets zeggen: bij de 'controle' van deze review kwam hier een 7 uitrollen, terwijl ik 'n.v.t.' heb aangegeven.

mjvanloon 10-10-2014 Product kwartaal in bezit

Ben een echten Sennheiser ven.
Heb een van de eerste HD 414 (open) (Goed)
En een paar jaar geleden de HD 202 (gesloten)(zeer goed)
En Nu de Sennheiser Momentum heel erg GOED.
Hei is ook te koop via de ING Rentepunten.
Dat scheelt aanmerkelijk in prijs.
Moet je wel een ING Rekening hebben.

MvL Gouda

hansholsbrink 06-09-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb lang getwijfeld tussen de Sennheiser momentum "on ear", de momentum "over ear" en de Bose QC 15.
De laatste viel af vanwege te weinig bass (hoewel erg goed in de mid-tonen)
Ik heb gekozen voor een Sennheiser Over ear. Allereerst omdat deze comfortabeler draagt dan de on ear. De geluid kwaliteit scheelt niet zo veel; de over-ears lijken iets voller te klinken, de bass net ietsje dieper. Mid en hoog zijn m.i. vergelijkbaar.
Na een aantal uren luisteren zowel op IPod als via een versterker kan ik zeggen dat ik erg tevreden met mijn aankoop ben: de koptelefoon draagt comfortabel, is licht, is over de hele range helder in het geluid met goede bass maar zonder opdringerig te zijn zoals b.v. een DrDre etc.
Conclusie: de Sennheiser Momentum Over-ear is een aanrader. Ik zou de "over-ear" nemen als je veel thuis luistert. Ben je veel onderweg dan misschien toch de "on-ear". Deze is net iets lichter, kleiner en scheel 5 tientjes in de aanschaf.

HHoL2 01-09-2014 Product paar dagen in bezit

Deze hoofdtelefoon geeft een sublieme geluidsweergave in combinatie met een prachtig design. Aanrader!

atdeblaauw 20-08-2014 Product paar dagen in bezit

De Sennheiser Momentum heeft een uitstekende geluidskwaliteit. Gebruik hem om naar muziek te luisteren, om te DJ'en en voor m'n keyboards. Heb de zwart met rode versie, die er mooi uitziet. Het enige waar je rekening mee moet houden bij dit "over ear" model, is dat de oorschelpen niet echt groot zijn.

Rob Steenhuis 22-07-2014 Product paar dagen in bezit

Ik was nog wel tevreden over de legendarische Pioneer SE305, in 1973 gekocht, maar die was groot en de grote jack-plug is onhandig met moderne apparatuur. De geluidskwaliteit van de Momentum over-ear is onberispelijk. Draagcomfort is ook prima maar de oorschelpen hadden niet kleiner moeten zijn, passen net en door zachte leer toch wel comfortabel.Over duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen maar ik denk dat deze ook tientallen jaren mee zal gaan.

tinka940 10-07-2014 Product paar dagen in bezit

Mooie koptelefoon met een goed geluid. Ik was op zoek naar een gesloten koptelefoon om overlast voor mijn directe omgeving te voorkomen. Voorlasnog tevreden over de aankoop.

Over de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen.

Wiroo 29-06-2014 Product paar dagen in bezit

Deze koptelefoon uiteindelijk gekozen om de fantastische geluidskwaliteit. Hij geeft de muziek weer zoals het is gemaakt, zonder storende aanpassingen.
Zit erg aangenaam op het hoofd. Omstanders hebben geen last van het geluid, zeker een pluspunt.
Is de prijs, die niet laag is, zeker waard.
Gekocht bij Fonq.nl. Hele snelle levering.

ave070 29-06-2014 Product paar dagen in bezit

de sennheiser momentum black geeft een sublieme geluidsweergave in combinatie met een prachtig design. super!

Terminator-X 14-06-2014 Product paar dagen in bezit

Vlak voor het vliegen een flink aantal koptelefoons geprobeerd. Was teleurgesteld over Beats, positief verrast door de Bose Quickcomfort, met name afsluiting en hoge tonen. Maar toen ik daarna deze Momentum hoorde was ik direct verkocht. Warm geluid en heerlijk diepe bas. Prima hoge tonen en voor mij genoeg ruimte in het totaalbeeld. En natuurlijk prachtig design. Goede vervanger voor mijn huidige Sennheiser. Heb hem direct via rentepunten bij ING aangeschaft. Komt in luxe bewaardoos met Android en iPhone kabel, de laatste met fraaie zilverkleurige plug, die scharniert tegen kabelbreuk. Pas bij mij prima over de oren, maar wellicht niet bij mensen die grotere oren toebedeeld hebben gekregen. Oorschelpen van mooi, warm leer. Een kwaliteitsproduct, om te zien maar vooral ook om te horen!

Andre van I 09-06-2014 Product paar dagen in bezit

Ik ben erg tevreden met de Sennheiser Momentum, de Ivory-uitvoering ziet er zeer luxe uit. Als ik de Momentum met de HD205 vergelijk (ook van Sennheiser) dan wordt de hogere prijs van de Momentum vooral gerechtvaardigd door het veel betere draagcomfort (de pasvorm en het materiaal van de oorschelpen (echt leder) is beter) en door de natuurlijker en opener weergave. Goede opnamen komen tot hun recht met deze hoofdtelefoon, maar slechte opnamen vallen door de mand....kortom een eerlijk en mooi product voor de liefhebber!

Knarf1962 24-05-2014 Product paar dagen in bezit

Ik ben super tevreden over de Sennheiser Momentum. Hij is beduidend beter, ik hoor dingen die ik met mijn vorige Sennheiser HD 558 echt niet hoorde! Dit is voor mij echt een aanrader!!!

M1chel76 20-05-2014 Product paar dagen in bezit

Hoofdtelefoon ziet er prachtig uit, ik vind hem net iets te klein om makkelijk om de oren te vallen. Het zeer grote minpunt is dat hij veel te veel laag geeft waardoor de muziek gewoon vies klinkt. In vergelijking met mijn in ear setje van Bowers en Wilkins is dit echt een wereld van verschil. Helaas neemt de mediamarkt geen hygiene produkten meer terug en is het daar in de winkel niet goed te beluisteren (je kan niet je eigen muziek erop luisteren) De beleving van het geluid algemeen en met de bas wat terug geregeld blijft nog teleurstellend in vergelijking met de Bowers en Wilkins. Muziek zowel op de B&W als deze Sennheiser kwam van een iphone 5s en was gedownload van itunes. Helaas geen wow effect wat ik wel had verwacht van Sennheiser.

Early adopter 14-05-2014 Product paar weken in bezit

Prachtig apparaat, fijn in gebruik en een goede hoofdtelefoon. Goed dat hij met twee snoeren en een opbergcassette wordt geleverd.
Minpunt is dat hij niet 'made in Germany' is en dat de hoofdtelefoon alleen in de kleinste stand in de opbergcassette past.

VeronW 20-02-2014 Product paar weken in bezit

Erg fijne koptelefoon, wel aan de dure kant maar dat merk je ook aan de kwaliteit van zowel het geluid als de bouw. Enige minpuntje is dat de bas bij laag volume erg op de achtergrond blijft. Dus als je van heel erg veel bas in je muziek houdt, dan is de on-ear variant van deze koptelefoon fijner.

R0806 17-11-2013 Product kwartaal in bezit

Sinds een paar maanden in het bezit van deze schitterende premium koptelefoon. Nog geen moment spijt gehad van deze aankoop. Het is echt een koptelefoon die meedoet en gericht is op het duurdere segment van de markt, wat ook terug te zien is in de prijs.

Vormgeving, draagcomfort en duurzaamheid.
De koptelefoon is strak en netjes afgewerkt. De oorschelpen zijn bedenkt met echt leer en geen nep leer of een soort kunststof. Dit voelt premium en dat mag je ook verwachten voor deze prijs. De schelpen zijn wel krap van binnen. Het was voor mij even passen en meten om mijn (niet al te grote) oren er in te krijgen. Als dat gelukt is zit het ook prima en dempt dit het omgevingsgeluid aanzienlijk. Verder zijn de oorschelpen zowel in hoogte als in positie verstelbaar zodat ze eigenlijk altijd goed moeten kunnen zitten.
De hoofdband is in mijn versie (rood met zwart) met rood stiksel afgestikt. Tevens is het snoer rood. Ziet er in mijn ogen echt mooi uit. Er worden twee snoeren meegeleverd. Een standaard zonder headset functie, en een met headset functie en een draaibare 3,5mm aansluiting die in een hoek van 90 graden verstelbaar is. Laatst genoemde zit er bij mij standaard in en voldoet prima. Wel jammer dat de volumetoetsen op de headset niet op een Android telefoon werken en alleen maar op Apple producten. Toch jammer.

Geluidskwaliteit.
In mijn ogen schitterend. Niet een te prominente bass maar alles is in balans. De hoge tonen, het middenbereik en de bass zijn in balans en zijn allemaal geweldig aanwezig. Ik ben geen expert, lees daar andere meer professionele reviews voor, maar ik vind het een schitterend warm geluid. Het geluid is ruimtelijk en dat waardeer ik wel. Het zit voor mijn gevoel niet gelijk naast mijn oren maar komt uit de ruimte erom heen. Knap gedaan!
Kom zelf van een Sony MDR-V55 en je merkt toch echt dat dit beter is.

Als je op zoek bent naar een kwalitatief zeer goede en stijlvolle koptelefoon dan is de Sennheiser echt een aanrader!

+ Design
+ Premium materiaalkeuze