TDK EB950

Beyerdynamic iDX 160 iE

7,9

mitchl 31-10-2014 Product kwartaal in bezit

4,8
Door de positieve berichten de gok gewaagd om deze in-ear koptelefoon aan te schaffen. De anders vormgegeven plugs en volumeregelaar gaven de doorslag. Ik kan niet anders dan teleurgesteld zijn in deze koptelefoon en vind de prijs te hoog. Waarschijnlijk gaat de hoge prijs verloren in de luxe verpakking en bijgeleverde draaghoes, want de kwaliteit van de koptelefoon is bedroevend. Ik ben Koss hooftelefoons met heerlijk laag en sprankelend hoog van zichzelf en bij deze TDK ben ik heftig met de EQ aan de slag gegaan om toch een acceptabel geluid uit mijn telefoon te krijgen. De TDK EB950 heeft de geluidskwaliteit van een transistor-radio en eenieder die hiervan geniet is waarschijnlijk aan een laag niveau gewend geraakt. Ook de anders vormgegeven plugs zitten maar niet lekker en gaan op en duur irriteren. Kortom een miskoop en ik ben snel weer teruggegaan naar een hoogstaand Koss product.

Extranion 17-02-2013 Product paar weken in bezit

De oordopjes worden geleverd met een hoesje, die je vaak ook bij de grote koptelefoons ziet. Hier kan je makkelijk de oordopjes in kwijt als je ze even wilt opbergen. Wat ook anders is bij deze oordopjes is dat er oordopjes (de opzet stukjes) meegeleverd worden van schuim. DIe kunnen zich helemaal naar je oor vormen en zitten daarom erg goed.

De bass is vrij afgevlakt wat voor de meer professionele wereld fijn kan zijn, omdat je het geluid dan beter ervaart op de andere frequenties. Voor de consument die van harde bass houd zijn dit echter minder geschikte oordopjes. Geluidskwaliteit is verder uitstekend.

De oordopjes voelen duurzaam aan, maar na een paar weken geprobeerd te hebben kan je hier natuurlijk nog niet echt een goede score aan geven.

irroc 14-02-2013 Product paar dagen in bezit

Prima koptelefoon. Fijn dat er 4 sets verschillende maten oordopjes bij geleverd worden. Een kwestie van uitproberen welke maat het beste voldoet. Het kost even tijd voordat de dopjes echt goed zitten, maar dan komt er een uitstekend geluid uit, zonder last te hebben van omgevingsgeluiden. Heel functioneel is de inline microfoon met afstandsbediening om te schakelen tussen muziek en telefoon. Met dezelfde schakelaar kan het volume en volgende/vorige track bediend worden.
Er zit nog een adapter bij voor aansluiting op niet-Apple apparaten, maar die heb ik nog niet getest.
Handig is het bijgeleverde etuitje/opbergzakje om de hele set gemakkelijk in mee te nemen.
Kortom een prima set in-ears!

netraaaam 11-02-2013 Product paar weken in bezit

Om maar met de deur in huis te vallen, prima in-ear hoofdtelefoons voor een goede prijs!

Een fraai vormgegeven en compleet pakket, met een aantal accessoires inbegrepen. Zo wordt er een buideltje bij geleverd en zijn de in-ear dopjes in 3 formaten beschikbaar naast de Comply (lees schuim) dopjes die zorgen voor een perfect afgesloten geluid. De Comply dopjes zijn helaas iets te groot voor mij, maar de bijgeleverde kleine dopjes passen perfect.
De controls voor het opnemen en ophangen van telefoongesprekken werken voor de iPhone goed, maar een huisgenoot kan dit niet gebruiken bij zijn Sony Ericsson. Daarnaast is het erg handig dat je liedjes verder en terug kan zonder je telefoon aan te raken.
Wanneer deze hoofdtelefoon stoort bij het gebruik in combinatie met een ander apparaat dan kan men de bijgeleverde adapter (TRRS naar TRS) gebruiken om het als normale hoofdtelefoon te gebruiken.
De kabel is lang genoeg om de telefoon of mp3-speler in je broekzak te bewaren (ook voor lange mensen, ik ben zelf 2.05m).
De oortjes zelf zien er goed afgewerkt uit en de geluidsweergave laat naar mijn mening niets te wensen over.

Ik heb de in-ears nu bijna 2 weken en heb ze iedere dag in gebruik bij het fietsen naar mijn werk. Ze zijn er tot op heden nog niet uitgevallen, wat ik bij andere in-ears wel heb gehad.

harcor 08-02-2013 Product paar weken in bezit

Deze TDK EB950 in-ears dragen zeeeeeer comfortabel, met name bij gebruik van de meegeleverde schuimdopjes. Klein nadeeltje is dat deze dopjes moeilijk "fris" te houden zijn, doordat de dopjes makkelijk plakkerige restanten uit je gehoorgang absorberen :-)
De vormgeving is compact maar heeft niet veel bijzonderheden. Ik vraag me af waarom er L en R op staat, want ik merk er weinig van als je ze verwisselt.
De geluidskwaliteit is wat mij betreft OK, maar dat is iets wat altijd erg persoonlijk is. Ze worden mede gepromoot vanwege de bastonen, maar dat is me eerlijk gezegd nog niet opgevallen en voor mijn gevoel komen juist de hogere tonen beter door.
Ik heb ze pas korte tijd, dus kan niet echt zinvolle dingen zeggen over de duurzaamheid; de materialen lijken soepel, dus ik verwacht niet snel draadbreuk.

bdeniet 08-02-2013 Product paar dagen in bezit

Goede in-ears, ook voor de veeleisende muzikant. Geeft mooi gescheiden het geluid weer. De foam opzetstukjes zorgen voor een goede geluidsisolatie en draagcomfort. Al met al een goede gedetailleerde geluidsweergave. Prima prijs-kwaliteit verhouding.

Pebesma 07-02-2013 Product paar dagen in bezit

Hele fijne oortjes. Ik gebruik al langer in-ears maar de silicone dopjes voldoen lang niet altijd. Je moet vaak wat duwen om de bas te horen.
De Comply-opzetjes van deze TDK-oortjes vind ik top. Even knijpen en ze in je oor zetten en ze sluiten perfect... en ik hoor een natuurlijke bas.
Ik weet niet hoelang die schuimpjes goed blijven, maar voor de zekerheid heb ik een tweede setje :)

kreature 07-02-2013 Product paar weken in bezit

Linker oortje zit perfect met de foam, rechteroortje ziet niet super comfortabel en valt af en toe uit. Dit kan aan mijn oor liggen maar heb andere oortjes gehad waarbij ik geen last had. Geluid is verder subliem en de oortjes zien er verder mooi uit. Heb een 8 voor duurzaamheid gegeven omdat ik ze nog niet zo lang heb dus niet weet hoelang ze mee zullen gaan.

yoopiej 07-02-2013 Product paar dagen in bezit

Draagcomfort is prima, zitten verschillende silliconen opzetstukjes bij en zitten niet onprettig in de oren.
Vormgeving is stylisher dan de doorsnee oordopjes, zien er hip uit.
Geluidskwaliteit is zeer goed. Ook bij het harder zetten blijft het muziek geluid nog helder
zeer tevreden met mijn aankoop

Shredmeijster 07-02-2013 Product paar dagen in bezit

Het eerste wat mij tot interesse dwong naar deze oordoppen was het feit dat ik, als muzikant/muziekliefhebber, iedere dag wel toe ben aan een mooi stukje muziek terwijl ik in mijn trein naar school zit.
Ik was daarnaast erg toe aan nieuwe oordoppen, gezien mijn kat het leuk vond om in het afgelopen jaar een stuk of 3 van mijn setjes kapot te knagen, iets wat ze ondertussen wel afgeleerd heeft.

Toen ik 's ochtends het mailtje kreeg van iBood waarin deze oordoppen waren afgebeeld, was ik eerst niet overtuigd. De prijs leek voor mij te mooi om waar te zijn, en ik was verder niet bekend met het audio werk van TDK, mede door het feit dat ze daar naar mijn weten niet heel bekend mee zijn, maar meer met videobanden en dergelijke.

Maar toen ging ik naar meningen zoeken, ik kwam tot de conclusie dat veel mensen het een goed product vonden en dat maakte mij nieuwsgierig, dus ik besloot een bestelling te plaatsen.

De verwachte leverdatum zou 4-5 februari zijn, zo stond vermeld. Dit was tot mijn verassing niet het geval, waar ik mijn vorige iBood bestellingen netjes op tijd kreeg, kreeg ik mijn oordoppen zelfs 3 dagen eerder.

Na het pakketje te openen viel mij meteen op dat ze in een zeer nette verpakking zaten, alleen dat maakte mij niet veel uit, ik was namelijk zeer nieuwsgierig naar het product zelf:

De oordopjes zitten netjes om een stukje plastic heen gewikkeld, en de rest zitten ook goed verpakt.
Eerst dacht ik dat het etuitje dat er bij zat alleen was om de oordopjes in te doen, maar na deze open te maken zag ik de accessoires die er bij horen:

Een aantal andere dopjes die je er op kan klikken, om je comfort naar eigen smaak aan te passen, een clipje om hem vast te maken aan je jas of iets dergelijks, en een TRRS naar TRS verloopstukje, die bedoeld is om je geluidskwaliteitverlies terug te winnen, door de afstandbediening die halverwege je oordopjes zit, te deactiveren.

Dan over de oordopjes zelf.
De dopjes die er op zitten als ze uit de doos komen zijn van een soort schuim, dat zich een beetje in je oor nestelt, en dus goed blijven zitten.
Ik heb de andere setjes er nog niet bij geprobeerd, omdat deze schuimdopjes voor mijn oren zeer comfortabel werken.
Plus dat deze zo ongeveer compleet in je oor verdwijnen, waardoor hij omgevings geluiden praktisch compleet neutraliseert.

Het geluidskwaliteit van de EB950 is meer dan acceptabel te noemen, en dan met name in het laag.
Waar de reguliere in-ear oordoppen het meestal niet zullen bereiken in het lage frequentie gebied, halen deze dat wel, en dat vind ik persoonlijk zeer belangrijk (mijn muziekvoorkeuren zijn heavy metal en ik ben gek op orkeststukken).

Met name muziekstukken als de Score Soundtrack van Inception zijn erg fijn om te beluisteren met deze set.
maar daar ligt ook weer het nadeel in: wat hij in het laag ernstig goed uitvoert, levert hij in het hoog naar mijn mening in.

Het hoge frequentie gebied is naar mijn idee niet zeer goed te noemen.
sommige stukken in mijn nummers zijn dan niet zo mooi als ze zouden kunnen zijn.

Dan is er ook nog het probleem dat ze wat geluid lekken als je ze net iets te hard zet, en dan bedoel ik niet volume stand 10.
Dit doen ze namelijk helaas al bij stand 8-9.
als je even lekker in de trein zit een muziekje te luisteren en je wil hem even lekker laten knallen, dan kan hij wat geluid gaan "lekken", wat inhoudt dat hij in het hoog wat begint te oversturen.

De afstandsbediening doet wat hij moet doen, ik ben een iPhone gebruiker, en deze is daar voor gemaakt, en dat werkt prima.
Het design ben ik echter iets minder over te spreken, ze zijn namelijk nogal langwerpig, wat er voor zorgt dat hoe diep je ze ook in je oor hebt zitten, ze nog steeds een eindje uit je oor zullen steken, wat ik zelf niet zo prettig vind.

Al met al zou ik deze oordopjes iedereen aanraden, het draagcomfort is ideaal, ze zitten niet irritant in je oor of iets dergelijks, en voor oordopjes vind ik de geluidskwaliteit fantastisch.
Ik heb zowiezo geen spijt van deze aankoop.

mulato75 07-02-2013 Product paar dagen in bezit

Echt top product, echt goed geluid, verpakking was echt luxe, draagtas met extra earin in verschillende formaten. Wat nog leuker is dat ze helemaal afsluiten van de omgeving. Ik kan gerust op kantoor werken, met mijn eigen muziek zonder geen last van hard pratende collegas. Ik denk dat voor in de vliegtuig zullen deze perfect zijn. De oordoppen sluiten echt perfect geen pijn zoals andere oordoppen.

Aniketos 07-02-2013 Product paar dagen in bezit

Gezien mijn oude oordopjes het begaven besloot ik via iBood 2 paar te bestellen. Heb op dit moment alleen 1 paar getest (de andere hou ik als reserve).

Na een paar dagen ze te hebben gebruikt moet ik zeggen dat ik er positief over ben. Door het schuim zitten ze goed vast in je oren en de geluid kwaliteit is top.Daarnaast was de geluidsisolatie ook behoorlijk goed.

Een minpunt is wel dat het "besturing stuk" niet volledig werkt in combinatie met mijn Android telefoon (P990 LG Optimus 2x). Volume verhogen of verlagen werkt niet maar liedje overslaan wel. Volgens de verpakking is het ook voor iPhone gemaakt dus op zich begrijpelijk.

Gauravje 07-02-2013 Product paar dagen in bezit

Ik heb ze gekocht voor m'n iPhone. Ik kreeg ze in een aparte verpakking. Erg origineel.
Na een paar dagen gebruikt te hebben zitten ze heel fijn in de oren. Ze sluiten ie echt af van de omgeving, dus geen last van anderen.
Alleen de bas mocht wel wat warmer en zwaarder klinken.
De oortjes voelen goedkoop aan maar wanneer je ze in je oren hebt dan merk je wel dat ie waard hebt gekregen voor je geld qua geluid.
De knopjes werken goed mee voor m'n iPhone.
Echt een aanrader als je goede oortjes wilt voor een redelijke prijs.

Mat67 07-02-2013 Product paar dagen in bezit

In bijzonder fraaie verpakking recent mijn TDK oordoppen ontvangen. Ze zijn met name bedoeld voor mijn vakantie en op de fiets tijdens mijn MTB rondes. Het enige wat ontbreekt is een mooie warme bassound voor de rest voldoen ze perfect.

marielouise58 07-02-2013 Product paar dagen in bezit

normaal draag ik nooit inear modellen,ik had van deze gehoord van een vriendin,ik moet zeggen dat in tegestelling tot vorige week,voor deze tdk inear,was ik compleet anti,nu vind ik het prettig. ten eerste vallenze er niet uit en voel je ze niet zitten,na een paar minuten,en de geluidskwaliteit,ook bij laag volume is uitstekend,bij hoog volume vind ik dat moeilijk te beoordelen,en bij de meeste,alle soorten hoofdtelefoons,is het lage volume vervormd.duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen.

MKNB 07-02-2013 Product paar dagen in bezit

De TDK 950B die gepromoot wordt als een in-ear koptelefoon met een sonisch geoptimaliseerd, innovatief, geluidsisolerend ontwerp, dat voor een superieure akoestische ervaring zorgt.
In deze review zal ik beschrijven wat mijn ervaringen zijn met dit product gedurende mijn gebruiksperiode.

Als eerste de verpakking. De in-ears worden geleverd in een goed beschermende, mooi design en stevige verpakking die de gepromote kwaliteit eer aandoet. Binnenin zitten de oortjes al te wachten met comply-foam tips erop. Naast de oortjes krijg je ook nog een assortiment aan accessoires bestaand uit 3,5mm trrs naar trs plug, 3 formaten rubberen eartips(S,M,L), shirt-clip en een stevig zelfsluitend opbergzakje.

Ten tweede het draagcomfort. De comply-foam tips zaten voor mij als gegoten en isoleren uitstekend. Als je de muziek aan hebt hoorde ik niks meer van de omgeving. Ze voelde zacht aan, waren flexibel en bleven stevig in mijn oor zitten. De andere formaten heb ik daarna niet meer naar gekeken.

Ten derde de vormgeving. Naast dat de oortjes goed zitten zien ze er naar mijn mening goed uit. De behuizing is stevig, de bedrading voelt ook stevig en flexibel aan. Ook de 3,5mm plug(onderhalf plastic en bovenhalf rubber) voelt stevig, maar lijkt aan elkaar vastgelijmd te zijn(ervaring met andere oortjes is dat dit nog wel eens los wilt komen, hoop dat het met deze niet het geval is). Ook hebben de oortjes bij de y-splitsing van het draad een play/pause en volume knoppen zitten werkend op trrs aansluiting(volgens verpakking voor ipad,ipod en iphone).

Ten vierde de geluidskwaliteit. De TDK EB950 geven een warm geluid met een redelijke bass. Ik luister vooral rap, reggae en r&b in deze genres valt het geluid naar mijn mening goed en ik heb tot nu toe geen last van vervormingen of andere geluidsproblemen gehad. Als je apparaat geen trrs ondersteuning heeft kan het geluid nog wel eens wat scheller en minder bass vertonen, maar met de 3,5mm trs plug is het geluid gewoon weer goed(de bediening werkt niet met de plug.)

Als laatste mijn conclusie. De TDK EB950 zijn goeie in-ear phones als je op zoek bent naar een warm geluid met een redelijke bass. Samen met de zeer isolerende comply-foam tips ben je zeker van een goede luisterervaring. Ze voldoen zeker aan de prijs-kwaliteit verhouding. Ook krijg je er vele handige accessoires bij die goed te gebruiken zijn.

ariejohan 07-02-2013 Product paar dagen in bezit

ik heb al verchillende in ear bij mijn ipod classic gebruikt,ook tijdens het sporten en deze tdk eb950 zijn
een geweldig produkt.

Jurgen Jansma 07-02-2013 Product paar dagen in bezit

Ik heb deze oortjes nu bijna een week in bezit (gekocht op iBood) en ben er tevreden over.
In het begin was het heel erg wennen aan het materiaal van de oortjes, dit is een soort schuimrubber o.i.d. wat zich aanpast aan de vorm van je oortjes. Ik heb de jaren hiervoor altijd oortjes gehad met zachter, plastic, spul, dus dit was meteen heel anders. Hier was ik echter vrij snel (lees: binnen een dag) aan gewend. De oortjes blijven door dit materiaal wel veel beter zitten dan de oortjes die ik voorheen heb gehad, die moest ik meerdere keren opnieuw in doen.
Ook het geluid is prima, althans, voor de muziek die ik luister. Ik denk dat als je muziek luistert met veel bass, de kwaliteit wel iets minder zal zijn. Kortom: fijne oortjes met een 7 als eindcijfer.

alb9812 05-02-2013 Product paar dagen in bezit

Ik zocht nieuwe oordopjes ter vervanging van mijn verloren A-Jays One. Ik heb nog wel de standaard Apple en Samsung oortjes, maar de geluidskwaliteit van beide vind ik matig. Ik gebruik ze met name met sporten en tijdens reizen. Ik kon deze TDK-EB950 goedkoop krijgen en heb ze nu een aantal dagen in gebruik.

De verpakking ziet er mooi uit, maar het gaat uiteindelijk om de kwaliteit en daar zal ik me in deze review op richten. De oortjes zien er mooi uit en onderscheiden zich van de meest voorkomende standaard designs. De degelijkheid kan ik na enkele dagen niet goed beoordelen.

Het draagcomfort van de meegeleverde Comply foam tips is prima. Je moet ze goed inknijpen voordat je ze in je oren stopt en daarna zetten ze langzaam uit zodat ze goed blijven zitten en omgevingsgeluiden uitstekend worden tegengehouden. Ik heb er twee keer mee gesport en zelfs op de fiets met veel wind had ik geen last van vervelende bijgeluiden.

De geluidskwaliteit is voor deze prijsklasse prima en aanzienlijk beter dan standaard oortjes van bijvoorbeeld Apple of Samsung. Ze hebben een prettig bas die ik beter gedefinieerd vind dan bijvoorbeeld een Senheiser CX300. Het midden wordt helder en zuiver weergegeven en behoeft weinig bijregeling. Het hoog is wat zwakker, maar met een equalizer is dit prima bij te regelen.

De oortjes hebben extra functies voor een Iphone/Ipod. Gelukkig werken diverse functie ook met mijn Galaxy S2. De telefoon opnemen gaat prima door op de schakelaar in de kabel te drukken en je kunt ook het afspelen van muziek pauzeren. De volumeregelaar en het switchen naar een volgend nummer werkt helaas niet bij een Galaxy S2.

Al met al ben ik tevreden met de TDK EB950 oortjes. Ze hebben een prima prijs/kwaliteits verhouding en zowel de geluidskwaliteit als draagcomfort is prima.

fad115 04-02-2013 Product paar dagen in bezit

Hierbij mijn gedachte over dit product.

Gebruik is in samenwerking met iPhone 4S.

De unique selling point van dit product is de "memory" comply foam, in eerste instantie dacht ik dat dit dummy oortjes waren. De oortjes die erop zitten bij het openen van de verpakking zijn de comply foam oortjes. Opzicht is dit een goed idee, helaas lijkt het alsof TDK weinig vertrouwen heeft in deze techniek aangezien ze deze alleen meeleveren in large, waardoor ze voor mij persoonlijk veel te groot zijn. Daarom heb ik ze moeten vervangen voor de bijgeleverde (normale) rubberen oortjes (small), zodat ze voor mij comfortabeler zijn.

Geluidskwaliteit valt voor mij ietswat tegen. Dit ligt echter aan wat voor muziek je graag beluisterd. Zo heb ik gemerkt dat muziek met veel bass (r&b, hip hop) de oortjes wel eens wilt vervormen. Mijn oudere (sony MDR-EX50) oortjes hadden in dit aspect veel betere diepe tonen. Met muziek zoals b.v. salsa is dit minder een probleem. (tip: speel eens met de equalizer, dit helpt enorm).

De koptelefoon vind ik persoonlijk mooi vormgegeven, alleen lijken ze minder te hebben nagedacht over de lengte van de bedrading. Zo is het gedeelte van de oren naar de microfoon te lang, waardoor de microfoon gedeelte bij mij vaak in mijn jas verdwijnt, terwijl het gedeelte van de microfoon naar de aansluiting weer te kort is.

De knoppen van de remote zijn goed te bereiken en in te drukken. Helaas is deze niet zo duidelijk als hij zou moeten zijn. De basis functies zijn makkelijk te vinden, + voor harder geluid, - voor zachter en het midden voor het aan en uit zetten van de muziek/video. Het skippen van een nummer of video gebeurd echter door het 2x snel indrukken van de middelste knop, wat opzicht redelijk gaat na een paar keer testen. Het terug gaan naar een vorige nummer moet echter door 3x snel op de middelste knop te drukken gebeuren, helaas is dit wel lastig om goed getimed te doen. (tip: door het twee maal klikken en bij de tweede klik de middelste knop in te houden kan je muziek naar voren spoelen, en hetzelfde met 3x klikken en bij de derde klikken inhouden terug spoelen. volgens mij staat dit niet in de beschrijving) Middelste knop inhouden is voor SIRI mocht je een iPhone 4s of 5 hebben. Liever had ik dus gezien, dat je bij het inhouden van de + of - knop muziek kon skippen, deze actie heeft nu geen functie ook al zou je denken dat de volume dan geleidelijk omhoog gaat.

Al met al prima koptelefoon, al ligt het eraan wat je ervoor uitgegeven hebt. Respectfully my 2 ct :)