Medisana TM 750 - Reviews

Type thermometer
oorthermometer, voorhoofdthermometer, orale, rectale of voor onder de oksel
LCD-display
Aantal geheugens

Beoordeling op basis van 5 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

3,8

LeoSel 01-06-2016 Product jaar of meer in bezit

Valt tegen

3,8
Onduidelijke knoppen (ongebruiksvriendelijk). Ik moet telkens de handleiding ergens uit een doos vissen om het apparaat te kunnen gebruiken. Dat is niet altijd praktisch. Met een intuitief design en logische knoppen zou dat niet nodig zijn. Bovendien geeft het telkens een andere meting, zelfs met tussenposes van een paar seconden.

Landsmeer 31-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Wanneer meting cruciaal is, dan heb je er weinig aan

Omdat een echt accurate meting essentieel is in ons geval, keuren we dit product af. Handleiding - die bijna niet te begrijpen is - geeft aan dat nauwkeurigheid deels afhankelijk is van hoeveelheid oorsmeer e.d. andere fluctuaties. Als je een temperatuur wilt meten, moet het gewoon goed te meten zijn, onafhankelijk van of je je oren wel geboend hebt. Tot twee keer toe een 'normale' temperatuur gemeten, terwijl mijn man hoge koorts had. Aangezien dit zeer belangrijk was om te weten, gezien zijn ernstige ziekte, hadden we aan dit instrument dus niets. Hij is de prullenbak in gegaan, omdat ik niet wens een ander met een dergelijk onbetrouwbaar ding op te zadelen. Levensgevaarlijk. NB. wij gebruiken nu een gewone digitale koortsthermometer en meten op de meest betrouwbare plaats in het lichaam: anaal.

Pluspunten

• mooi scherm
  • mooi ontwerp

Minpunten

• niet betrouwbaar
  • handleiding te complex

Mariëlle 24-01-2017 Product paar dagen in bezit

Onbetrouwbaar

Vandaag gekocht, gaat ook meteen weer terug. Bijgeleverde batterijen zijn al voor 75% leeg. Volgens de thermometer was mijn temperatuur 35,5 graden. (Onderkoeld) Terwijl ik met de ouderwetse nog 37,2 was. Hij is duidelijk af te lezen, maar je hebt er niets aan.

Pluspunten

• Duidelijk display

Minpunten

• Onbetrouwbaar

inge 15-12-2016 Product paar maanden in bezit

Zeer onbetrouwbaar

Helaas zeer onbetrouwbaar product met waardes van 35 - 37,5gr binnen paar seconden gemeten. Verder wel duidelijk af te lezen, waar je echter weinig aan hebt als hij niet betrouwbaar is.

Pluspunten

• Handig in gebruik

Minpunten

• zeer onbetrouwbaar

Maarten 23-10-2016 Product paar dagen in bezit

Snelle koortsmeting

Heb dit product gekocht omdat oude rectale thermometer veel tijd (minuten) nodig had voor de meting.
Nu meet ik de temperatuur in seconden; ook het display is veel duidelijker af te lezen.
Bij enkele controlemetingen met de rectale thermometer en de Medisana (gebruikt op voorhoofd) kwam ik op dezelfde waardes uit.
De geluidssignalen blijken niet hoorbaar voor ouderen, hetgeen de bruikbaarheid voor ouderen beperkt.
Gezien de 3 jaar garantie verwacht ik een goede levensduur, maar dit is nog afwachten.

Pluspunten

• snel
  • accuraat

Minpunten

• schroevendraaier nodig om batterijen te plaatsen