ATAG HG6211BA - Reviews

Energiesoort
gas
Uitvoering
gas
Aantal zones gelijktijdig te gebruiken

5,5

marij01 18-03-2016 Product paar weken in bezit

Geen fijne kookplaat met slechte kwaliteit rvs

6,3
De vangschaal ziet uit als rvs maar is vlekkerig, niet weg te poetsen.
Branderopstelling en afstand is niet gelijk bij de 4 pitten :( De 2 voorste hebben veel kortere afstand dan de achterste.
Branderdoppen ( metaal? ) zijn ook vlekkerig. Helaas zat deze plaat al in het huurappartement, maar anders ...

Gieske 17-02-2015 Product kwartaal in bezit

5,8
Vanwege de reviews van de RVS, heb ik gekozen voor de donkere grafiet vangschaal. Jarenlang tot volle tevredenheid een Atag gaskookplaat gehad, dus wilde ik er nu weer een.De ruimte op de voorste pannendragers is te klein, zelfs voor mijn 2 pers. huishouden. Met het aansteken van de vlam links voor moet je voorzichtig zijn.Er is nu al slijtage te zien door het schuiven van pannen over de pannendragers. De vlekken op de pitten krijg ik niet meer verwijderd.Dus een grote tegenvaller, na mijn oude gaskookplaat. Had ik mijn oude RVS uitvoering van jaren geleden nog maar. Ik kan deze kookplaat dus echt niet aan bevelen.

jolanda47 07-12-2014 Product kwartaal in bezit

5,2
Deze ATAG HG6211BA zat in de standaardkeuken die in mijn koopwoning geplaatst was. Ik heb hem zelf dus niet uitgekozen.
Hij heeft veel nadelen:
* de knoppen zitten aan de voorzijden, waardoor de panhouders aan de voorzijde kort zijn. Je hebt de neiging de pan naar achteren te schuiven om omkiepen te voorkomen, waardoor dan de gasvlam niet goed onder de pan komt.
* Sowieso kun je maar max. twee grote pannen kwijt.
* Je ziet er alles op. Rond de gasbranders ontstaan ook bruine kringen. je mag dit niet met schuurmiddel reinigen (om het niet nóg erger te maken), maar moet met ingewikkelde en dure reinigers aan de slag om het weg te krijgen. En dat lukt zelfs dan ook niet helemaal.
Toch één pluspuntje: de pannendragers zijn qua materiaal wel degelijk.
maar verder: niet kopen als je zelf de keus hebt.

Annet L 18-02-2013 Product paar weken in bezit

3,8
Deze gaskookplaat van Atag is echt een ramp om schoon te maken. Er ontstaan al direct bruine vlekken rondom de branders, die je niet schoon krijgt. Atag zelf beveelt het gebruik van chemische spuitbussen aan (ovenreiniger én rvs reiniger). Dit is natuurlijk absurd als je dit na elke maaltijd zo moeten doen. Bovendien hebben andere rvs kookplaten van andere merken dit probleem niet. Ook waterdruppels geven al vlekken. Onze vorige RVS gaskookplaat van Atag van 20 jaar oud zag er mooier uit! De pannendragers zijn niet symmetrisch waardoor de voorste pannen snel wiebelen. Verder zijn de branders zo krachtig dat zachtjes koken bijna onmogelijk is. Ik zou deze RVS kookplaatvan Atag niet aanbevelen.

Gerbrand G 16-01-2013 Product kwartaal in bezit

4,8
De plaat is van ruw geborsteld RVS. Zonder dagelijkse reiniging ontstaan binnen de kortste keren bruine inbrandplekken op het RVS. Dagelijks 100% reinigen en geheel ontvetten is noodzakelijk. Door de uitvoering van het staal is dit echt een zeer naar werk. De installateur (Keukenrenovatie.nl) gaf deze noodzaak en problemen ook aan, maar toen was de koop al gesloten. Ik raad dit product echt niemand aan.

hendrik25 12-07-2011 Product kwartaal in bezit

fijne kookplaat, echter de rvs uitvoering is een ramp. niet schoon te krijgen en krast heel gemakkelijk.rond de branders bruine aanslag die niet weg te krijgen is. over de duurzaamheid is vanzelfsprekend na zo'n korte tijd niets te zeggen.