Siemens EC645PC90N - Reviews

Energiesoort
gas
Uitvoering
gas
Aantal zones gelijktijdig te gebruiken

R Forst 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Ansprechendes Design
Gut zu reinigen

Henk 21-11-2016 Product paar dagen in bezit

Degelijk

Aangekocht voor mijn zoon vanwege de hoge kwaliteit en scherpe prijs
Ik heb zelf ervaring met een kookplaat van Siemens en die doet na 5 jaar intensief gebruik nog hetzelfde als de eerste dag.

Pluspunten

• Degelijk
  • Snelle ontbranding
  • Zeer gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Wat scherpe pannendragers

Gerard 08-10-2016 Product paar dagen in bezit

mooi design

zeer mooi design kookplaat met degelijke gietijzeren pannendragers. De branders zitten van voor naar achteren 20 cm en van links naar rechts 31 cm uit elkaar De branders zijn goed en traploos regelbaar en geven een mooie stabiele vlam. De vonkontsteking bedien je door de regelknop naar beneden te duwen en als je dan de knop een kwartslag naar links draait zal de gaspit ontsteken. Je moet de knop daarna nog even vasthouden zodat het thermokoppel dat op elke pit aanwezig is warm wordt en zo de gasklep openhoud. Dit thermokoppel dient ervoor dat als er om wat voor reden dan ook de vlam uit gaat bij één van de gaspitten, de gastoevoer stopt zodat er geen gas in de ruimte stroomt. Ik heb hem ingebouwd en ik ben er erg blij mee. Hij ziet er echt heel mooi uit en ik kan hem iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• traploos regelbaar
  • eenhandsbediening voor vonkontsteking
  • giet ijzeren pannendragers
  • apart verwisselbare sudderbrander voor laag vuur

Minpunten

• heb ik niet

Ed 04-12-2015 Product jaar of meer in bezit

Ben tevreden over de gaskookplaat.
Bij al dit soort inbouw gaskookplaten blijkt de afstand tussen de pitten te klein is. Als je van een gasfornuis komt dan kun je je pannen er niet meer gelijktijdig op kwijt!!
Ook de gaskookplaat met wokbrander levert hetzelfde euvel.
Investeer liever in een goede inductie plaat.

DStar79 18-06-2015 Product maand in bezit

Netjes en goed. Gemakkelijke ontsteking. Goede branders en steunen. Met andere woorden: goede prijs-/kwaliteitsverhouding.

Braafmans 28-05-2015 Product maand in bezit

Bij een eerdere keuken al een prima ervaring van 3 jaar daarom opnieuw juist dit merk en type gekocht bij de keuken i.v.m. groot gebruiksgemak en geen vervorming van bedienknoppen door oververhitting doordat er voldoende afstand is tot de branders.

Jaap van Kampen 03-05-2015 Product jaar of meer in bezit

Prima gaskookplaat. Deze is perfect snel schoon te houden. Levert voldoende vermogen om uitgebreid te kokkerellen.

Hanneke8330 27-04-2015 Product maand in bezit

aansteking werkt prima. Genoeg ruimte op t toestel voor de pannen en de verschillende grotes van de gaskoppen is prettig

ReinP82 12-04-2015 Product paar weken in bezit

Strak en nette kookplaat. Makkelijk schoon te maken en simpel te bedienen, het is tenslotte een kookplaat ;)

DeKapitein 15-08-2012 Product paar weken in bezit

Voor de aanschaf van een nieuwe Ikea keuken hebben wij deze kookplaat aangeschaft. Wij waren eerst bang dat de pitten te dicht op elkaar zouden zitten omdat zowel de knoppen als de pitten op hetzelfde oppervlak zitten vergeleken bij het oude gasfornuis. In de praktijk blijkt dat er genoeg ruimte zit tussen de pitten, ook als je een grote pan gebruikt.

Ikea zelf levert kookplaten van Whirlpool die nou niet bepaald degelijk aanvoelen. Goedkope aanvoelende knoppen en gammele lichte pannendragers met een bijbehorende bedenkelijke levensduur. Daarom hebben wij de keuken gecombineerd met apparatuur van Miele en Siemens.

Vandaar de keuze voor deze kookplaat. De kwaliteit dik in orde, en de plaat ziet er in mijn ogen zeer goed uit. De knoppen voelen degelijk aan, hetzelfde geldt voor de gietijzeren pannendragers. Erg zwaar en stevig en de pannen staan er mooi stabiel op.
De gasonderbreking als de vlam dooft werkt perfect. De automatische ontsteking is in het begin wat lastig omdat je de slag even te pakken moet krijgen. De knop moet verder worden ingedrukt dan je verwacht, anders dooft de vlam meteen nadat je hem los laat.

De pitten kunnen een pan zeer snel heet krijgen, heb de eerste keer de boel bijna droog laten koken omdat ik de veel mindere vlammen van het oude gasfornuis nog was gewend. De pitten kunnen van een zeer grote vlam naar een zeer kleine worden gedraaid dus dat is geen probleem.

Er zit overigens een fout in de handleiding van de kookplaat. Indien je de gastoevoer opzij wil hebben in plaats van naar beneden (ivm een lade onder de kookplaat zoals bij ons bijvoorbeeld) staat er dat je een hoekstuk van 10€ en een pakking van €2 moet hebben. Het hoekstuk is niet nodig omdat je de oude simpelweg een kwartslag kan draaien en opnieuw kan monteren met de nieuwe pakking. De pakking is te bestellen via de site van Siemens, ik had hem binnen 2 dagen in huis.
Let trouwens goed op, de gasaansluiting draai je rechtsom los, in plaats van linksom. De schroefdraad zit dus in spiegelbeeld, dit staat ook in de handleiding.

Al met al dik tevreden en zou hem zo weer kopen.