Hotpoint PH 960MST GH/HA - Reviews

Energiesoort
gas
Uitvoering
gas
Aantal zones gelijktijdig te gebruiken

Beoordeling op basis van 1 review

harpiedee 15-01-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb dit toestel al 10 jaar in gebruik, toen geleverd door Ariston.
Geweldig toestel!Zes pitten geven veel mogelijkheid om meerdere gerechten gelijk te bereiden. De twee grote pitten zitten aan de zijkant, handig want die gebruik je vaak om actief te handelen., dus staat je "werkpan" niet tussen andere hete pannen in.
Verder was voor mij erg belangrijk dat het kleine sudderpitje achteraan staat en niet vooraan. Vooraan werk ik , achteraan zet ik dingen weg om te pruttelen.
De vier pandragers zijn in zwaar gietijzer uitgevoerd. Dat is wel lomp zwaar, maar daarentegen ook erg stabiel. Je kunt de zware pannen goed verschuiven zonder dat ze een krimp geven. Ze kunnen in de vaatwasser.
Enige minpuntjes: De 2 ovale visbranders, die overigens 90 graden gedraaid kunnen worden voor een ander vlambeeld, hebben een wat lage capaciteit, bij mijn exemplaar. Verder is de pandrager rondom deze branders niet geschikt voor de kleinste pannetjes, die staan te wiebelig. Hadden ze 2 pootjes 3 cm. langer uitgevoerd dan was er geen enkele beperking geweest.
Na 10 jaar begint de elektronische ontsteking enigszins te haperen waarschijnlijk omdat ik de vonkpunten niet goed genoeg schoon houdt; moet eens een keer uit elkaar en goed schoon. Zo ook een van de thermostaten ; soms moet ik langer dan 5 sec. de knop ingedrukt houden omdat het pit anders afslaat. Mag van mij na 10 jaar; zal ik als t erg hinderlijk wordt ook wel een keer wisselen. Al met al zou ik bij een evt. verhuizing precies dezelfde kopen. Overigens stukken goedkoper dan 10 jaar geleden.