Whirlpool AKT 860 IX - Reviews

8,2 Lees 1 review
Energiesoort
elektrisch
Aantal zones gelijktijdig te gebruiken
Plaatsing
inbouw

Beoordeling op basis van 1 review

Mario1957 27-04-2012 Product jaar of meer in bezit

Een erg mooie plaat!

Heel mooi is de inox omlijsting v/d plaat en ook de lay-out van de tiptoetsen.
Wij hebben deze plaat sinds september 2009 en hebben wel even moeten wennen aan de tiptoetsen, maar eenmaal gewend is het apparaat heel fijn in het gebruik.
Ik heb speciaal gekeken naar hoe de zônes gegroepeerd zijn (groot en klein diagonaal) en deze leek mij perfect.
Helaas is bij onze plaat de grote rechter-zône iets meer naar links en naar achteren geplaatst, waardoor je weliswaar makkelijk twee grote pannen kunt gebruiken maar de kleine pannen in de verdrukking komen.
De afstand tussen de grote en de kleine zône is bij onze plaat 3,5cm. (zowel links als rechts)
Op de foto is de afstand tussen rechts groot en rechts klein, naar schatting 6 tot 7cm, waardoor de grote pan (bv. een koekepan) niet zo makkelijk in het gedrang komt met de kleine pan.

Helaas kan ik de plaat alleen beoordelen zoals deze bij ons is (en het gaat echt over de AKT 860(IX), bij de betere plaatsing (zoals op de foto), zou ik voor gebruiksgemak zeker een 9 en voor mogelijkheden ook een 9 gegeven hebben.

Veel mogelijkheden op dit apparaat, zoals duo-zône, booster-functie, smeltfunctie(voor chocolade), tijdklok, kinderslot enz..
Toch een puntje eraf omdat de pannen de ruimte moeten hebben!

Een serieus punt van kritiek betreft de gebruiksaanwijzing, niet heel duidelijk en gewoon op een A-4tje!
Een eenvoudig boekje tilt het kwaliteitsgevoel beslist naar een hoger plan, deze plaat verdient het!