GROHE Red Duo - Reviews

8,9

hrkieskeurig 29-03-2015 Product paar weken in bezit

Ik was al enige tijd aan het kijken naar een kokend water kraan, uiteindelijk voor deze van Grohe gegaan mede door een aanbieding waardoor hij met een flinke korting onder de 700 euro dook (het valt me op dat het bij de concurrent Quooker veel lastiger is een forse korting te krijgen via internet).

Fijn aan deze kraan is dat het één kraan is voor alles; en hij ziet er fraai uit (uiteraard subjectief..). Ik heb de variant vierkant overigens. De kokendwaterknop is even wennen, mijn vrouw trok hard aan de hele knop terwijl je eenvoudig het palletje wegschuift en dan draait. De waterkoker is van het aanrecht verdwenen en we drinken veel vaker een kop thee. De kokendwater functie is ook handig voor noodles en snel een beetje heet water voor een schoonmaakdoekje (in het verleden zette ik zelfs soms een beetje heet water in de waterkoker daarvoor omdat voordat je heet water via de ketel op zolder uit de kraan hebt, je 5 liter water verder bent).

Wel even door laten lopen, want de eerste seconden is het water nog niet heet genoeg en krijg je schuim op de thee. De 3 liter ketel is tot nu toe nog voldoende geweest, alleen als je een grote pan vult met water voor het koken dan is het soms niet voldoende en moet je even wachten tot de pan weer kookt.

De uitloop zit ongeveer 40cm boven de bak, waardoor water soms spettert, maar je ook goed een emmer eronder kunt plaatsen.

Ik heb de kraan zelf gemonteerd; dat ging op zich goed. Wel door het gebrek aan ervaring een paar keer naar de bouwmarkt voor materiaal. De boiler staat stabiel in het gootsteenkastje; door de vierkante vorm lijkt me dat wat beter te werken dan de ronde boiler van de concurrent. Ik heb de boiler ook een stukje van de wand gezet zodat er bij ons dienbladen naast kunnen staan.

Minpunt bij de montage vind ik de informatie en de video's. In de video is de monteur zo klaar, alleen heeft die al aansluitingen waar je de slangen van de kraan zo op kunt aansluiten (3/8 aansluitingen) terwijl er bij mij een 12mm knelkoppeling aanwezig was. Met een stopkraantje 12mm knel naar 3/8 redelijk eenvoudig op te lossen met het bijeffect dat ik nu die aansluitingen gewoon kan dichtdraaien voor onderhoud. Daarnaast heeft de monteur in het filmpje geen veiligheids groep; dat is een vrij zware component (schatting 600 gram metaal), die er voor zorgt dat er geen water, dat in de ketel door het verwarmen uitzet, terug kan lopen in de waterleiding. Deze component moet voldoende steun krijgen door deze op de afvoer te monteren. Dat is mij niet gelukt, ten eerste omdat de kunststof verbindingen niet stevig genoed zijn om ook de aansluitslangen die trekken aan de veiligheidsgroep, ten tweede omdat er water terug loopt in de zogenaamde trechter als ik een grote hoeveelheid water loos in de gootsteen; gevolg een waterballet in het kastje. Ik heb deze veiligheidsgroep vervangen door een verloopnippel (waardoor je ook geen afvoer meer nodig hebt). Eigenlijk zou je deze veiligheidsgroep met slangen en zo hoog mogelijk in je gootsteenkastje moeten monteren. Als iemand een goede tip heeft om die veiligheidsgroep op een goede manier heeft om deze groep te monteren, dan houd ik mij aanbevolen. Zonder deze groep voldoet het waarschijnlijk niet aan de richtlijnen.

Dingen waar ik vooraf naar moest zoeken:
- Is het een zwenk-kraan? Ik heb een dubbele gootsteen en dan is het handig dat hij zwenkt. Ja, hij kan zwenken, maar de meeste plaatjes die je ziet daar staat de kraan alsof hij vast is.
- Kun je 'm aansluiten op een energieverdeler? De handleiding geeft aan dat de stroomaansluiting ononderbroken moet zijn. Ik heb de boiler toch aangesloten op zo'n verdeler, 30 euro bij de Hornbach, en die schakelt de boiler uit als de vaatwasser loopt. Werkt prima, hoewel we het idee hebben dat 's ochtends het iets langer duurt om echt goed heet kokend water te krijgen, wat zich uit in wat schuim op de thee.

Al met al ben ik behoorlijk tevreden nu het apparaat ingebouwd is; wellicht dat ik de montage volgende keer aan een professional zou over laten.

visionmaster 07-09-2015 Product paar weken in bezit

5,5
Wij gebruiken nu een paar weken de boiler en zijn er niet tevreden over, het eerste kopje water wat we met de 100 graden knop tappen is maar 60 graden, de tweede kop is dan 80 graden en de derde kop is 93 graden. Als ik een thermoskan van 0,5 liter vult is deze maar 82 graden. Dit lijkt ons niet goed omdat er overal wordt vermeld dat je direct kokend water hebt voor een kopje thee bijvoorbeeld. Op deze manier zoals het bij ons gaat, verspillen wij dus onnodig water en daar hebben wij hem niet voor aangeschaft, maar voor het gemak dat je direct kokend water kan tappen. Op deze manier hadden we het ook met een waterkoker kunnen doen. Dus is onze conclusie dat of er iets niet goed werkt of het product niet doet wat er van gezegd wordt.
Tevens gaat de draaiknop van de boiler ook bijzonder zwaar met verstellen van de temperatuur.

demok 16-10-2015 Product paar weken in bezit

Snelle montage . Handleiding duidelijk op 1 klein min puntje na. Er staat niest vermeld over een resetknop die op de boiler zit. Moest hiervoor met Grohe bellen, maar dit werd heel snel gefixed door de volgende dag een monteur te sturen.

Gebruiksgemak is uitstekend. Zeer tevreden met dit product.

gebruiker33344 13-09-2015 Product maand in bezit

Wij hebben de Grohe Red Duo nu iets meer dan een maand en zijn er heel tevreden over. We hebben de kraan online gekocht, en deze werd netjes verpakt bezorgd. We hebben de kraan en de boiler zelf gemonteerd. De gebruiksaanwijzing is uitgebreid en goed te volgen.

De kraan is degelijk, en hij tapt zowel warm water als kokend water goed. Ook het gebruiksgemak van de kraan is prima. De bediening van de heet water functie vergt twee handelingen, de kraan heeft een soort kinderslot. Wel druppelt de kraan wat kokend water na, vooral als je meerdere koppen thee tapt. Warm water is voldoende voor een afwas. Als de boiler leeg is dan duurt het ongeveer een half uur voordat je weer een volle boiler kokend water hebt.

De betrouwbaarheid hebben we niet kunnen testen, aangezien we de kraan nog maar een maand hebben.

Al met al zijn we heel tevreden met de kraan.

kflee8888 21-08-2015 Product paar weken in bezit

super blij met deze aankoop, kraan voldoet aan alle verwachtingen.
ik heb de kraan door een loodgieter laten aanbrengen. was ongeveer 1 uurtje werk.
super makkelijk babyflesje aanmaken of koken. ook afwassen met 100graden celsius water is zo goed.
beste koop in tijden.

annelies33 07-08-2015 Product paar weken in bezit

Goede en duidelijke beschrijving, dus makkelijk zelf te installeren. Mooie vormgeving, en werkt prima.

Liersen321 28-05-2015 Product maand in bezit

Het is fijn om direct kokend water te hebben. Geen lange opwarmtijden voor het koken van groenten etc. Waterbesparend, want in de waterkoker bleef toch altijd iets meer over, dan ik wilde. De kraan ziet er mooi uit en is soepel te bedienen.

Ria 20-04-2016 Product paar weken in bezit

Grove Red bevalt goed

Deze kokend water kraan doet wat de naam aangeeft. De beveiliging werkt prima, omdat je de knop moet blijven vasthouden. Je kunt dus niet per ongeluk heet water over je heen krijgen. Alleen warm water moet nog uit de gewone leiding komen, wat bij mij van zolder is. Dit is te ondervangen door tegelijk koud water en kokend water te tappen.
Ik ben er blij mee!

stip01 21-09-2015 Product paar weken in bezit

Mooie en betaalbare kraan, heel handig in gebruik.
Miste alleen twee pakkingen om alles waterdicht te krijgen in het pakket. Verder zeer tevreden!

Hooge 15-09-2015 Product paar dagen in bezit

Goede Kraan, erg handig voor thee en het koken. Op eerste gezicht vrij groot maar functioneert prima.

Anoniem 26-08-2015 Product paar dagen in bezit

Het is een degelijke grote kraan. Ik heb hiervoor een Quooker gehad en daar doet Grohe niet voor onder. Bij de Grohe spat het kokende water minder alleen de bediening van Quooker is wat eenvoudiger te bedienen dan de Grohe. Al met al zeer tevreden.

evasmitt 14-08-2015 Product paar dagen in bezit

Prachtige kraan, soepele bediening, zowel de koud/warm hendel als de kokendwaterhendel zijn eenvoudig te bedienen. Hoe degelijk de kraan is kan ik natuurlijk pas over een tijd echt goed beoordelen maar de kraan doet zeer degelijk en duurzaam aan. Ik ben er bijzonder blij mee.

visionmaster 10-08-2015 Product paar dagen in bezit

Prima kraan zeer tevreden,doet wat hij doen moet en nog kind veilig ook. Na heet water tappen gewoon koud uit de kraan bij oude boiler ging dat wel eens mis.

t_peters 02-08-2015 Product kwartaal in bezit

Kraan functioneert zeer goed! Handig in gebruik en montage was redelijk eenvoudig. Volgens tekening is een gat van 34mm noodzakelijk, maar met 30mm is het ook gelukt.

Do26 02-08-2015 Product paar dagen in bezit

We hebben deze kraan via 100meningen aangeschaft. Na een week of twee werd het geleverd. De kraan ziet er mooi en degelijk uit. Pas een week in gebruik, dus kunnen niet al teveel zeggen over de degelijkheid . De boiler is ook keurig weg te werken onder de spoelbak. Het aansluiten ging prima, een minpuntje is dat het t-stuk dat erbij zat, bleef lekken bij de aansluiting met de stopkraan. Meereden soorten " rubberen" ringen geprobeerd maar niks hielp. Uiteindelijk maar een nieuwe t-stuk bij een bouwmarkt (was niet overal verkrijgbaar) gekocht en dat werkte. Al met al erg tevreden met deze kraan.

yoekster 29-07-2015 Product half jaar in bezit

Onze keuken uitgebreid met deze kokend water kraan. Perfect, vooral als je geen warm water aansluiting hebt.

Meteen kokend water en nog veilig voor kinderhandjes ook!

Gebruiksaanwijzing was niet echt duidelijk maar na een uurtje zat de kraan en boiler er in.

Rotzooi007 24-07-2015 Product paar weken in bezit

Fijne kraan, doet wat het moet doen en de boiler is wat hoger en smaller waardoor deze makkelijker in een hoekje weg te werken is. Het kokende water moet je even twee seconden laten lopen, maar dan heb je ook echt kokend water.

Degelijkheid een 8 gegeven, op zich is het een degelijke kraan, alleen wanneer je warm water tapt gaat de hals een beetje omhoog. Geen groot minpunt, maar daardoor ook geen 10 waard.

D.Kil 19-07-2015 Product half jaar in bezit

Deze kraan doet precies wat beloofd wordt: Hij biedt zowel het standaard koud/ warm water als kokend water. Tijdens het tappen van kokend water wordt de buitenkant absoluut niet heet. In het dagelijks gebruik valt er dus weinig op te merken. Al vind ik het in algemene zin jammer dat je bij dergelijke kranen beperkt bent in de keuzemogelijkheden voor wat betreft ontwerp. Ook was het wel handig geweest wanneer de positie van de beide "knoppen" gewisseld had kunnen worden.

Josuus 17-07-2015 Product paar weken in bezit

Een goed werkend product , veilig en snel kokend water. Het aansluiten van de kraan was ook niet zo ingewikkeld.

johanzwolle 16-07-2015 Product maand in bezit

Degelijke kraan. Fijn omn direct kokend water te hebben. In gebruik zeer tevreden. Installatie vond ik wat minder. De veiligheidsoverloop is nogal zwaar, en dat hangt aan kunststof vast aan de afvoer. Niet heel degelijk... Middels tairipjes vastgemaakt.

Verder tevreden!