Princess 249402 - Reviews

koffie

6,7

Maarten 12-12-2015 Product paar weken in bezit

4,4
Het apparaat gaf in 2 weken vervangen koolstoffilter aan.
Na 3 weken totaal geen koffie meer in het filterzakje omdat de schuif niet meer werkte en de koffie zich ophoopte.
Oplossing van Princess, met de stofzuiger leegzuigen en drogere koffie kopen.
Als de schuif niet werkt een oplossing van niets.
Als de schuif niet werkt ligt dat aan het apparaat en niet aan de bonen.
De schuif laat gewoon condens door.
Dit is dus een constructiefout.
Ik koop dit apparaat in ieder geval niet meer.
Terug gestuurd.

Margatjuh 22-05-2015 Product half jaar in bezit

3,2
Ook is dit voor mij het tweede apparaat. Ik kreeg de eerste in februari 2014, Na een half jaar deed hij helemaal niets meer. Terug naar de winkel 2 maanden later kreeg ik een nieuwe. Nu inmiddels weer bijna een half jaar verder. Doet hij weer helemaal niets. Terug naar de winkel. Gaat het verhaal weer helemaal van voor af aan. inleveren opsturen een nieuwe halen. Maar ik ben het zat wil geen princess meer. Een aantal jaar geleden had ik hetzelfde met een pad apparaat van princess

andre196 20-10-2014 Product jaar of meer in bezit

4,8
In augustus 2012 apparaat gekocht welke in juli 2013 defect raakte na 8 weken "na diverse telefoontjes" nieuw apparaat ontvangen en nu dus weer defect.Volgens winkelier is de garantie van 2 jaar verstreken ondanks dat wij vorig jaar een nieuw exemplaar hebben ontvangen (ongebruikelijke regeling).
Wij zullen geen onderzoekskosten of reparatie kosten gaan betalen op een apparaat wat een gemiddelde levensduur heeft van 1 jaar.
Voor ons geen dus Princess meer

vwcarfreak 17-10-2014 Product paar weken in bezit

5,8
We hebben het apparaat al 6 weken. En ja, bij het malen van de koffie maakt hij echt herrie. Maar dat doen ook meerdere apparaten.
Verder is de bediening redelijk. Je moet het even door hebben en goed de smaak proeven als je een bakkie maakt. Er zijn veel instellingen die ervoor kunnen zorgen dat je een lekker bakkie krijgt.
Maar dan, na 6 weken geeft hij aan dat het koolstoffilter vervangen moet worden.
Google is your best friend, maar dat lukt niet echt bij dit kooolstoffilter. Per toeval kom ik achter het artikelnummer Koolstoffilter (3 stuks) 901.249402.027. Prijs 20 euro. Dit zou betekenen dat ik 52/6=8,6 stuks. Dit betekend dus 60 euro per jaar! Apparaat moet 3 jaar meegaan en dat betekend 270 euro. Dus het apparaat kost ons na 3 jaar 90+270= 360 euro!

Ik heb wek contact opgenomen met Princess en die sturen mij een email met daarin vermeldt:
[Voor het bestellen van onderdelen kunt u terecht op de website van Princess, www.princess.nl. Via het kopje ‘Consumentenservice’ kunt u de onderdelen voor uw apparaat bestellen.]
Maar dan loopt het spoor dood!
Ik meld hun dat ik deze hyperlink gevonden heb:
[http://service.princess.info/nl-nl/product/901.249402.027/koolstoffilter-3-stuks.aspx]
En nu geeft Princess aan dat ik de juiste link heb! Vreemd.

Gelukkig heb ik op mp het een en ander gevonden!
Maar waarschijnlijk brengen we de machine retour met als opmerking: koolstoffilter defect, geen nieuwe te verkrijgen en Princess kan dit zelf niet oplossen.

Haensel 05-09-2014 Product jaar of meer in bezit

7,4
Als aanvulling op diegenen die last hebben van vocht.

Wij hebben dit apparaat bijna 3 jaar in ons bezit. Ik ontkalk braaf bij elke melding.

Vooralsnog geen problemen met condens achter het bedieningspaneel. Wel een irritante nadrup op de warmhoudplaat als je de pot er onder uit haalt.

Wij zetten meestal 2 of 4 koppen per keer. Bijna nooit hele potten vol. Ik heb het idee dat daar het probleem zit. Als ik wel een volle pot zet, dan zet ik de maalgraad op het grofst zodat de koffie er z.s.m. doorheen loopt.

Als ik de boel ontkalk en 2 keer achterelkaar doorspoel met een volle pot, merk ik wel dat er aan alle kanten stoom uit komt. Bij het ontkalken en doorspoelen haal ik dan ook altijd de filterhouder eruit . Zodoende stroomt het water er bijna doorheen inplaats van langzaam sijpelen met bijbehorende dampen.

josschro 01-09-2014 Product jaar of meer in bezit

2,6
Ik heb het apparaat nu twee jaar en het kan nu echt aan de straat gezet worden. In het begin ben je nog wel blij met de smaak van pas gemalen bonen maar na een tijdje ga je je storen aan het lawaai. Als je een volle kan koffie zet, kun je een minuut of zo nergens in huis meer een gesprek voeren door het kabaal. Als je twee kannen of meer achterelkaar zet krijg je condens aan de binnenkant van het LCD-schermpje. Als je de kan met gezette koffie eruit neemt, druppelt het altijd na. Hetzij koffie, hetzij condens, maar het gevolg is dat het warmhoudplaatje zodanig krom trekt dat de kan er bijna niet meer tussen past. De genadeslag is uiteindelijk als het toetsenpaneeltje ermee ophoudt. Na verloop van tijd moet je steeds vaker op de aan-/uittoets drukken voordat hij uiteindelijk 'pakt'. Totdat het helemaal niet meer functioneert.
Het enige dat nog slechter is dan de kwaliteit van dit apparaat is de klantenservice van Princess. Men reageert niet of nauwelijks en heeft inmiddels door de trage reactietijd ervoor gezorgd dat de garantietermijn verlopen is (Ik wacht nu al enkele weken vergeefs op het retourformulier, dat ik aangevraagd heb). Voor mij NOOIT meer een apparaat van Princess.

eelkedijkstra 12-04-2014 Product paar dagen in bezit

wij hebben hiervoor zijn voorganger gehad ook een princess heeft het net voor de garantie begeven koffie malen wou hij niet meer begon veel te stomen en filter klepje hield niet meer maar wel warme en prima koffie en een heel mooi apperaat met verlichte toetsen en al
dit apperaat kosteloos aan geboden gekregen behalve iets bijbetalen omdat hij €7,00 duurder was verder uitermate tevreden over dit apperaat dus hoop dat ik dat met deze ook een tijdje verder kan

Flip Lang 23-03-2013 Product jaar of meer in bezit

in februari 2012 dit apparaat aangeschaft. Hij heeft het een jaar gedaan. we zetten 2 x per dag 2-4 koppen koffie. Geen heavy duty lijkt me. Wel heel veel herrie. 50 decibel of daaromtrent bij het malen. het waterreservoir zit aan de achterkant, dat is onhandig.
Hij trekt heel veel stroom, ook als de koffie warm gehouden wordt. Afijn, na een jaar produceerde het ding alleen nog hete stoom. Kun je je handen aan verbranden. Moet toch een jaar of 3-4 meegaan zo'n apparaat!Dus voor ons geen Princess meer.
De koffie smaakte prima.....

senzanord 22-03-2013 Product kwartaal in bezit

Toppertje! Eerst de voorloper hiervan gehad (van Philips) maar dat ging niet goed, lekkende schenkkan en maalgedeelte stuk na half jaar..... Deze heeft een betere schenkkan, gaat niet uit na 20 minuten, geeft aan wanneer er ontkalkt moet worden en heeft een timer. Gebruik nog wel het permanente filter van de Philips. Door een goede kombinatie van maalstand, hoeveelheid water en bonen: een heerlijk bakkie.

Hebron 03-02-2013 Product half jaar in bezit

3,4
In april vorig jaar gekocht. Veel geprobeerd om lekkere koffie te zetten. Verschillende soorten bonen, verschillende filters, maar echt lekkere koffie is het niet. Het blijft een slap bakje. Eind van het jaar deed de 'grinder' niets meer.... Inmiddels staat er een ander koffiezetapparaat. Deze Princess is geen aanrader.

Markbos 27-12-2012 Product paar dagen in bezit

Twee van deze koffiezetapparaten versleten binnen een paar dagen, steeds kregen we de E01 melding, dat die gereinigd moest worden. Na de tweede hebben we besloten om maar een heel ander apparaat aan te schaffen.

Tim_koffielover 24-06-2012 Product maand in bezit

6,8
Ik ben er matig tevreden over, zet prima en lekkere hete koffie via de normale manier.
over de bonen maal stand ben ik minder tevreden, krijg geen sterke koffie uit het apparaat? hebbonen van DE dark roast (op de achterkant van het pak de sterkste smaak van DE) de maalstand op z'n fijnst ingesteld en het apparaat op strong gezet.....
en met sterke koffie bedoel ik: zet op de normale manier koffie neem 6 water en 4 schepjes koffie met een klein bolletje er op.

omdat het apparaat vrij hoog is is het lastig water bij te vullen als je hem op je aanrecht zet met keukenkastjes er boven.

je vriendin verrassen om een ontbijt op bed te maken met een ferse bak koffie zit er niet in voor mensen met een kleine woning. als de koffie klaar is geeft dit apparaat een aantal piepen dat ze gelijk wakker is :-(

Be. 27-05-2012 Product half jaar in bezit

5,4
-----------Update review, 27-5-2012----------
Ik heb mijn Princess weer ingeleverd en kon kiezen tussen geld terug of een andere.De princess had de kuren om soms de hele tijd te stomen en dan kreeg je niet de hoeveelheid koffie.Heb nu de Philips 7751 en bevalt tot nu toe beter,koffie is heter,je hoeft geen filters te gebruiken.

-----------1e review, 9-12-2011------------
Wij hebben deze koffiezetapparaat nu drie weken en hij zet heel lekkere koffie.(aldi espresso bonen)
De koffie is ook lekker heet.
Maar wij moesten wel even een paar keer koffie zetten tot we de juiste instelling hadden.
De koffiekan knoeit niet bij het schenken,zoals ik had gelezen over zijn broertje de Philips.

Jvdz2 25-05-2012 Product paar dagen in bezit

Erg tevreden over dit apparaat, smakelijke koffie van bonen die heet in de kan terecht komt. Instelling van de sterkte (mild, medium, strong) werkt goed, bij strong wordt het een goede sterke bak. Het apparaat maalt in deze instelling ongeveer 1.5keer zoveel koffie. Auto power off na 2 uur is ook prima.

Ik heb de afweging gemaakt tussen de philips hd7751 en dit apparaat, tot nu toe geen spijt van mn keuze.a

Johan 1942 18-04-2012 Product paar weken in bezit

9,6
De Princess 249402 voldoet volledig aan de verwachtingen die ik had gekregen na het lezen van de reviews.
Ik gebruik het apparaat voor het maken van een heerlijke cappuccino in combinatie met een melkopschuimer.

Ik ben zeer tevreden.

ariepiep 03-04-2012 Product paar dagen in bezit

Na jarenlang koffie gezet te hebben in een (voorverwarmde) thermoskan, toch weer terug naar de glazen kan.
Deze koffie is pas écht heet.
De gratis bijgeleverde koffiebonen geven een heerlijke zachte smaak.
Was even zoeken naar de sterkte, wij houden van een sterk bakje. Met de stand op "4 koppen" doe ik voor 3 koppen water in het vaste reservoir.

Enige minpuntjes: Geen los waterreservoir
Keuze knop om 2,4,6 of 8 kopjes te zetten, dus even zoeken en uitproberen.
Losse glazen kan kost € 37,-
Pluspunt: Binnen een half uur via de mail antwoord van de klantenservice.

Bastiaan vd H 25-03-2012 Product maand in bezit

Wat heerlijk om de beleving te hebben van echt verse koffie. Hele koffiebonen gaan in de maler. MMMM, ruikt lekker. Even malen en binnen een paar minuten heb je een bak heerlijke koffie. Wat een verschil met de koffiepads. Leuk om verschillende soorten bonen uit te proberen. Ik moet bekennen dat ik er nog niet uit ben hoe ik nou de lekkerste koffie zet en welke boon ik het lekkerst vind. Momenteel zet ik veel op de middelste maalstand en de sterkte op 'sterk'. Hij verbruikt dan wel meer koffiebonen dan als je de maalstand op 'fijn' zet en de sterkte op medium. Maar in mijn beleving is de smaak dan nog wat minder intens. Het is echt een kwestie van uitproberen, dus koop in het begin niet teveel van één koffiesoort. Het apparaat ziet er verder best hip uit, is niet al te groot en ik stoor me helemaal niet aan het maalgeluid. Dat duurt slechts een paar seconden. Minpuntje vind ik dat het waterreservoir aan de achterkant zit en redelijk klein is. Je kunt het apparaat dus niet in een hoekje zetten en het zo makkelijk vullen. Ik heb hem daarom structureel een kwartslag gedraaid, zodat ik er in elk geval water in kan doen. Tweede minpuntje is dat de stoom op het laatst een beetje naar plastic ruikt (wat je wel vaker bij koffiezetapparaten ruikt). Dat is jammer, want ik vind die koffiebonengeur zo lekker. Ruim een maand geleden heb ik overigens Princess gemaild met de vraag hoe het koolstoffilter vervangen kan worden. Tot op heden heb ik nog geen reactie van ze ontvangen. Dus over de klantenservice ben ik nog niet echt te spreken. Een andere fabrikant: Russel Hobbs, die hetzelfde apparaat levert, kon mij echter vertellen dat het apparaat ook zonder filter werkt. Je kunt het filter er overigens makkelijk zelf uithalen. Dus laat je daar niet door afschrikken.
Samenvattend: ik raad dit apparaat aan voor de koffiedrinker die iets meer kwaliteitswensen heeft dan de gemiddelde koffiedrinker. Maar als je echte restaurantkwaliteit wil, dan kun je beter een espressoapparaat kopen.

Ledo 22-03-2012 Product maand in bezit

Even een toevoegimg op de vorige review. ( Ledo)
Nu een maand in bezit en het apparaat houdt zich prima.
Geen gekke dingen meegmaakt en qua smaak prima.
( we wisselen af met de padjes, dus kunnen we vergelijken)
Deze mag blijven.
Maalgraad staat redelijk fijn, 330 cc water voor 2 kopjes koffie en de boontjes staan op 3.
Dan misschien een tip die ikzelf nog moet proberen, als je de molen wilt reinigen dan kun je daar droog oud brood(kruim) voor gebruiken.
Verkruimel het zodat het door de maler kan, het schijnt het vet van de koffiebonen redelijk goed uit de maler mee te nemen, zodat die open blijft en dus redelijk schoon.

Ledo 28-02-2012 Product paar dagen in bezit

Eindelijk eens een niet al te duur apparaat waarmee toch koffie gezet kan worden van koffiebonen, die je dan dus zelf kan kiezen.
Na lezen van de gebruiksaanwijzing is het allemaal simpel en we zetten er een heerlijk bakkie mee.
Padjes apparaat heeft het een beetje gehad op dit moment.
Je moet iets meer doen dan bij een volautomaat, maar dat onthaast alleen maar.
We hebben er een melkschuimer bij gekocht, completer kan haast niet voor een zeer redelijke prijs.
Het apparaat is wat ons betreft helemaal prima.
Duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen.

kompjuter01 10-02-2012 Product paar dagen in bezit

Het apparaat zet lekkere en hete koffie, en is zeer goed te dozeren in sterkte.
heb het apparaat een paar dagen in mijn bezit, ben zeer tevreden ermee.
De mogelijkheid voor filtermaling en het gebruik van normale koffie filters is een extra pluspunt.

Behalve het malen van de koffie is het apparaat zeer stil en laat weten wanneer het klaar is. slaat na 2 uur uit ter beveiliging en er zit een koolstof filter bij voor het water. Deze heb ik na besteld bij Princess even bellen en werden na betaling opgestuurd.

Al met al tot nu toe zeer tevreden, over de kwaliteit is het nog te vroeg om hier iets over te zeggen, maar zie op het eerste ogenblik geen zwakke plekken.