Bosch TKA8653 - Reviews

Ingebouwd display

6,8

BS1973 06-05-2015 Product jaar of meer in bezit

6,8
Voor de derde maal is de sluitmagneet van de filterhouder uitgezet. Ik heb op meerdere manieren contact gehad met bosch, maar ik krijg steeds weer te horen dat ik online een nieuwe kan kopen. De eerste keer is het apparaat voor reparatie opgestuurd en heb ik een nieuwe ontvangen en zou het euvel definitief verholpen zijn. Dus niet.Voor mij geen bosch meer. Binnen de garantie is de service super maar daarna heb je gewoon pech als je een apparaat koopt waar doorlopend wat aan mankeerd.

cfkm 09-04-2014 Product jaar of meer in bezit

5,4
Wij zijn waren in bezit van dit koffie zet apparaat,nu terug gestuurd naar bosch.

Kan lekt regelmatig ,vond ik nog niet zo erg .Maar nu wilde de filter niet meer dicht omdat het magneet sluiting stijf was verroest .``als ik eerdere reviews lees is dat dit al langer een probleem is van dit apparaat.
Nu begrijp ik bosch niet dat ze dit niet hebben verbeterd?Weet niet hoelang gaat duren voordat het apparaat terug is,geen ervaring mee.Hier voor een siemens porshe 14 jaar gehad echt een heel degelijk apparaat.

coolenton 20-12-2013 Product jaar of meer in bezit

5,2
Bosch TKA 8653 lekte tijden het zetten van koffie. 3 keer voor reparatie opgestuurd. Ná de 3e reparatie was het enkele maanden nadien weer hetzelfde. Toen heb ik een nieuw exemplaar gekregen. Na enkele maanden gebruik begon het verhaal weer opnieuw. Toen dacht ik "dat kan niet". Het aanrechtblad gecontroleerd op waterpas. Het apparaat stond perfect waterpas. Ik leer er maar mee leven, maar leuk is het niet. Dan het gebruiksgemak. Opzich makkelijk in gebruik, doch had ik liever gehad dat de koffiekan gebruikt moet worden om het waterreservoir te moeten vullen. Als je namelijk vergeet de koffiekan te checken en er zit nog een paar kopjes koffie in, dan heb je vette pret. Juist ja, dan heb je een koffie overstroming. Al met al, zo het weer niet mijn keuze zijn een dergelijk apparaat te kopen.

SjKobus 20-08-2013 Product kwartaal in bezit

4,6
Het apparaat zet koffie en daar houdt het mee op.
Wanneer de koffie klaar is en de kan onder het apparaat vandaan wordt gehaald komt er nog een plens water. Bij het inschenken lekt de kan gigantisch. Wie wil hem overnemen, kopen binnenkort wel een andere.

Co2_J 16-07-2013 Product jaar of meer in bezit

6,2
Ik las hier de reviews even n.a.v dat ikzelf ook wat problemen ervaar... heb net Bosch wel een mail hierover gestuurd en in afwachting van hun antwoord...

Ik had met de 1ste die ik had al na 1/2 jaar een lek probleem die snel opgelost werd door de serviceafdeling met het vervangen door een nieuwe. Erg content dus... maar
ook bij mij na ruim een jaar deze vervanging in gebruik te hebben is het magneetje van het filter zo verroest dat deze het sluiten bijna onmogelijk maakt. Je kan deze ook niet 100% goed schoon maken/houden omdat deze er dus niet af kan. Erg jammer want de koffie zelf is lekker, heet en prima te zetten i.c.m. de timer.
De inhoudt is bij veel bezoek misschien wat aan de kleine kant maar voor normaal gebruik prima. Dus algemeen wel een leuk cq fijn apparaat maar de duurzaamheid mede door de vormgeving zelf ( niet het uiterlijk) is ver onder de maat helaas.

Rene FF 05-04-2013 Product jaar of meer in bezit

5,8
Ik heb nu mijn 2e BOSCH koffiezetter TKA8653, bij de 1e was de koffiefilter magneet binnen een jaar verroest en uitgezet, en bij het schenken gaat er veel koffie naast. Deze schenkt nog beroerder dan de 1e. Er valt niet mee te schenken, 50% van de tijd is het een bende waarbij de helft van de koffie naast het kopje ligt.
Hopelijk is de leverancier bereidt dit apparaat terug te nemen en een ander merk te leveren.

Jaap van Dijk 23 29-08-2012 Product paar weken in bezit

Prima apparaat, goede vormgeving, prettig in het gebruik,laatste hoeveelheid koffie schenkt moeilijk uit.

Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen, daarvoor is het apparaat nog tekort in ons bezit.

Arspider 22-08-2012 Product jaar of meer in bezit

Vorige week donderdag dit apparaat na 1 1/2 jaar terug gebracht naar de winkel met de klachten: Filter sluit niet meer en lekt, kan lekt bij inschenken.
Vandaag een geheel nieuwe apparaat gekregen. Goede service van Bosch.!!! Hopelijk gaat deze langer mee en zijn de problemen ondertussen opgelost.
Ik vind het verder een prima apparaat. Goede koffie die lang warm blijft in de kan. Reservoir vullen gaat makkelijk en apparaat slaat af wanneer de koffie klaar is. Het voor programmeren gebruik ik ook vaak. Over het algemeen ben ik best tevreden.

morkie13 18-08-2012 Product jaar of meer in bezit

4,2
ondanks vele artikelen die je moet schoonspoelen, indrukken en verwijderen, blijven er zwarte st. achter in je kopje. Zelfs in het handvat zitten grotere zwarte st.De filterhouder kan er niet af, om die schoon te maken moet je heel moeilijk doen. Op den duur word je er helemaal gek van dat gespoel e.d. De koffie blijft wel lekker warm in de kan.

A.Dagevos 29-07-2012 Product half jaar in bezit

Prima apparaat om goede koffie mee te zetten.Koffie is warm en apparaat ziet er aantrekkelijk uit. Echter een nadeel bij het uitschenken altijd goed opletten anders mors je gegarandeerd koffie.Kan helemaal leeg schenken onmogelijk.Jammer van dit mooie apparaat.

Seradd 14-04-2012 Product jaar of meer in bezit

5,4
Lauwe koffie. Vormgeving is mooi.
De thermoskan na enkele maanden kapot: deksel opende zich spontaan helemaal zodat bij het inschenken alle koffie eruit spoelde. Nieuwe kan besteld. Dit duurde 6 weken voordat we een nieuwe kregen. Nu na enkele maanden wederom kapotte thermostaat kan deksel, maar nu kregen we hem niet meer open.

Meneer Eef 16-12-2011 Product kwartaal in bezit

5,8
Het is een mooi apparaat om te zien het afneembare water reservoir is erg handig en werkt perfect. De koffie is lekker en snel klaar door het grote vermogen.
Maar morgen breng ik hem terug naar de winkel en hoop dat ik er nog van af kan.
Condens of lekwater, hoe dan ook lekt aan de buiten kant van het filter dus binnenkant filterhouder naar beneden. Het is altijd een natte janboel, er is zelfs al een kalkspoor zichtbaar op de buitenkant van het filter. Het ontkalken is er ook erg snel bij, ik moet ongeveer om de 5 weken ontkalkende. Maar het ergste is nog dat de vergrendeling van het deksel-mechaniek niet goed werkt. Het is nu 3x gebeurd dat tijdens het koffie inschenken de deksel open klapt en met een grote gulp alle koffie over de tafel. Dat is echt heel erg vervelend. Ik houd nu altijd met mijn vinger de deksel tegen, daarom scoort gebruiks gemak bij mij een 1. Ik heb het idee dat Bosch dit apparaat wat langer op de testbank had moeten houden.

anad34 18-11-2011 Product paar weken in bezit

Het is een mooi en makkelijk te bedienen koffiezetapparaat.
Pure luxe is dat je een tijdklok erbij hebt zitten en deze heel gemakkelijk op de desgewenst tijd in kan schakelen.
Het koffiezetapparaat hoor je wel pruttelen wat ik persoonlijk niet als vervelend ervaar.

Koffietante 06-11-2011 Product paar weken in bezit

Een goed koffiezetapparaat. Nadat we de eerste versie hadden ontvangen bleek dat de tijdklok niet in te stellen was. Een mail naar Bobshop en gelijk na een paar dagen omgeruild. (een goede service!)
De koffie blijft goed heet en de kan schenkt goed uit. De smaak is in grote mate afhankelijk van welke koffie die je gebruikt. Wij gebruiken naast het apparaat een losse koffiemolen omdat zelf gemalen koffie toch altijd de beste smaak geeft. Ook zetten we na gebruik dmv. de schakelaar de stroom ervan af!

opa71 02-11-2011 Product kwartaal in bezit

Eerlijkheid gebied te zeggen dat je met dit apparaat een heerlijk kopje koffie kunt zetten. Bij aanschaf helemaal content. koffie blijft ook goed warm en goed op smaak. Echter eenmaal de kan er niet helemaal goed onder gezet; nadeel is dat de koffie door de vormgeving van het apparaat rechtstreeks naar de knoppen en bediening aan de voorzijde lekt. Natuurlijk is hier sprake van eigen fout dus dit is simpel te voorkomen. Na echter 2,5 maand komt er uit de filterhouder een aardige sloot water als de koffie gezet is en je de thermoskan eronder vandaan haalt. Dit ligt niet aan de druppelstop maar komt uit de zij/onderkant van de filterhouder. Hierover een mail gestuurd naar bosch klantenservice met de vraag hoe het beste te handelen. Resultaat, geen enkele reactie dus de service is waardeloos. nu staat er standaard een rol keukenpapier naast het apparaat; binnenkort wordt het apparaat verstuurd naar de winkel. Ook het ontkalken is een drama; het apparaat geeft om de 1,5 week aan dat er ontkalkt dient te worden. of we hebben heeeeeeeel hard water in noord holland of er is een deal met het ontkalkbedrijf. Conclusie: lekker bakkie, slechte kwaliteit en zeer slechte service van Bosch.

bert bol 20-09-2011 Product paar weken in bezit

9,4
Koffie is goed heet ook bij 2 kopjes. Koffie smaakt goed na een week in gebruik te zijn. [ de nieuwigheid moet er een beetje van af zijn]. Vormgeving is netjes, timer is handig. Kan schenkt goed uit. Eindelijk een goed kop koffie die heet blijft in de kan en goed van smaak is. Is duits, dus zal lang blijven werken.

Urquhart 14-02-2011 Product maand in bezit

Dit is het perfecte apparaat als je een 'gewoon' koffiezetapparaat zoekt dat net iets meer kan. Lekkere en goed hete koffie, het lijkt daarbij of de koffie lekkerder wordt we hem een minuut of 10 in de thermoskan laten rusten, voordat we deze opdrinken. De thermoskan is superpraktisch en schenkt heel nauwkeurig en zonder morsen. Het waterreservoir is makkelijk afneembaar en onder de kraan af te vullen. De maataanduiding zit aan twee kanten, dus dat gaat altijd goed. Ook de filterhouder is makkelijk te vullen en de filter is achteraf heel makkelijk weg te gooien. Omdat er geen warmhoudelement in het apparaat zit, is hij ook nog eens zuinig. De timerfunctie gebruiken we niet heel vaak, maar het is wel super als je op zondagmorgen je bed uitstapt en je direct een vers kopje koffie kan nemen. De constructie is simpel en degelijk, dus we verwachten dat we er lang plezier van kunnen hebben. Kortom: wat ons betreft een goede keus.

bbqueen 31-01-2011 Product paar weken in bezit

prima apparaat tot nu toe, mooie vormgeving en zuinig met koffie, goede smaak en een prima schenkkan , nu eindelijk eens een apparaat waarmee je koffie kunt schenken zonder een voetbad te creeren....
Nu hopen dat hij langere levensduur heeft dan onze vorige die maar een jaar oud is geworden.