Philips Viva Café HD7825 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 399 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Viva Café HD7825 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

bernt 22-04-2016

zeer goed maar luidruchtig

prima toestel maar maakt zeer veel lawaai, de fabrikant spreekt dan van ontkalken maar een nieuwtoestel doet het ook.

Ruupherd 24-05-2014

Ook hier een dikke NUL voor duurzaamheid.
Na 2,5 jaar niks meer: zodra een gevulde watertank geplaatst wordt, schakelt het apparaat zich uit.
De vlotter van de watertank werkt nog goed en zit mooi bovenaan.

Philips gecontacteerd en zij hebben me een gratis watertank opgestuurd ("uit coulance"). Mooi gebaar, maar zoals ik al vreesde, heeft dit niets opgelost. Nog steeds schakelt het apparaat zich uit zodra de nieuwe tank geplaatst wordt.

Omdat dit apparaat buiten garantie was en ik opzag tegen dure verzend- en administratiekosten heb ik op internet het verhaal van de condensator opgepikt en deze zelf vervangen. Ondanks 2 linkerhanden en nog nooit een soldeerbout in de hand genomen te hebben, ging dit vrij vlot.
(zie https://www.youtube.com/watch?v=IhnihFjmaVw en www.onderdelensenseo.nl)

Met succes !!!
Het apparaat doet het weer zoals voorheen en warmt netjes op.

Dit heeft me 2,20 euro gekost voor de condensator (en nog wat geld voor de torx-schroevendraaier, want anders krijg je de printplaat niet gedemonteerd).

Ik snap dat Philips zijn klanten niet zal adviseren om dit zelf te doen, maar ik hoop ten zeerste dat de Philips service-centra deze herstelling voor een redelijke prijs kunnen uitvoeren (2 euro voor de condensator en 15 minuten werk).

bartthepassenger 17-11-2012
Geschreven voor: Philips Viva Café HD7825

Dit is mijn tweede senseo omdat mijn eerste begon te lekken naar verloop van tijd. Heb toen de opvolger gekocht, de eerste 4 maanden geen problemen maar toen begon hij weer te lekken zoals mijn eerste senseo. Alle onderdelen goed gereinigd maar geen resultaat. Vind het niet kunnen dat een bekend probleem van vorige senseo-apparaten zich nog voordoen op de nieuwere modellen. Spijtig dat er geen ander apparaat van een ander merk bestaat die ook met die pads werkt en aan 1,5 bar (of weet er iemand een apparaat van een ander merk?). Heb maar een gewone koffiezetapparaat gekocht en gebruik de senseo enkel alleen nog voor mijn koffie voor ik naar mijn werk vertrek.

Officiele reactie van Philips Nederland 08-01-2013

Beste Bartthepassenger,

Uit uw review begrijp ik dat uw Senseo Viva Café water lekt. Ik betreur het om te vernemen.

Het zou niet mogen zijn dat de Senseo een dergelijk euvel vertoond. Ik wil u erop attenderen dat u 2 jaar fabrieksgarantie (vanaf aankoopdatum) heeft op het apparaat. Ik wil u adviseren om telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen. Als het apparaat binnen de garantie valt, kunnen we het kosteloos aanbieden ter reparatie. Mijn collega zal met u de mogelijkheden doorspreken.

Uiteraard kunt u ook kosteloos contact opnemen via de chat of email! De gegevens hiervoor vindt u door de volgende link te klikken:

Met vriendelijke groet,
Philips Webcare

greenpassenger 01-09-2012
Geschreven voor: Philips Viva Café HD7825

heb deze gekocht ter vervanging van mijn oude senseo
in heb begin ging alles goed maar na een paar keer ging het lampje voor te ontkalken, ik heb dit tot nu toe genegeerd, en heb daar ook geen problemen van gekregen
wel was ik de de onderdelen waar de koffie doorstroomt geregeld uit (ook de tuit en zo) anders liep de koffie op het aanrecht maar één keer je dat weet is het een goed apparaat

Gompy47 02-09-2012

Beste Greenpassenger,

Je verhaal is hetzelfde als van mij en vele anderen v.w.b deze Philips Senseo Viva Café HD7825, véél ellende dus.
Maar goed, misschien helpt het volgende.

Om het lekken op het aanrecht tegen te gaan, de tuit zover als mogelijk naar boven schuiven, totdat het niet verder kan.
Als het ontkalk-lampje ineens begint te branden en niet meer uit wil gaan, net zolang doorgaan met ontkalken totdat het apparaat vanzelf helemaal uit gaat.
Dus reservoir helemaal vullen, 1 en 2 kopjes-knop tegelijk indrukken en net zolang door gaan met hervullen van het reservoir tijdens het ontkalken totdat het apparaat vanzelf uitslaat, zo ging het bij ons.
Voor de rest, sterkte met dit rampen-apparaat.

Weckhuyzen Stefaan 28-07-2012
Geschreven voor: Philips Viva Café HD7825

Reeds na 6 maanden defect, de tassen worden maar voor 1/4 gevuld, maakt veel lawaai.
Na reparatie na 1 dag terug hetzelfde probleem.
Dit is na mijn derde Senseo toestel ook mijn laatste, gaan veel te snel stuk.