Philips HD6596 zwart, titanium

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD6596 zwart, titanium op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Svekke77 12-06-2018

Ideaal product

Is een ideaal product. Ik sta met de vaste vroeg en het is snel om te wisselen. s'Morgens een kop senseo, daarna wissel ik voor een thermos en op 6minuten heb ik heerlijke koffie voor op het werk.

Pluspunten

• Snel omwisselbaar

Minpunten

• Geen opbergvak

MustangBert 06-06-2018

Zeer leuk toestel!

Zeer handig toestel! Als je 1 kopje wilt gebruik je simpelweg de senseo pads en als je een thermos wilt gebruik je filterkoffie die op minder dan 10 minuutjes klaar is! Een tweede voordeel aan de filterkoffie is da je perfect de sterkte van je koffie kan bepalen door meer of minder koffie toe te voegen. Je kan alsook perfect bepalen hoeveel koffie je wenst te zetten door de handige aanduiding van het aantal kopjes op de watertank. Alle losse onderdelen zijn perfect afwasbaar in de afwasmachine dus geen gedoe meer met dat je ieder onderdeel moet gaan afwassen. Nog een leuke feature is dat de filterhouder perfect past in de bijgeleverde onderzetter waar ook de kopjes op zouden staan als men pads zou gebruiken. Als men de pads zou gebruiken kan men allereerst (net zoals alle andere senseo's) 1 of 2 kopjes kiezen met de daarbij horende padhouder en ten tweede ook de sterkte van de koffie selecteren. Voor de rest supermooi design!

• Sterkte van koffie bepalen
  • Uitlekbakje voor filter
  • Hoeveelheid koffie bepalen
  • Afwasbaar in de afwasmachine

Minpunten

• Geen

Thomas 03-06-2018

Goede en snelle koffie

De Switch is de ideale oplossing als je graag wisselt tussen het zetten van kopjes of een grote kan koffie.
Ik zet meermaals per dag een enkele, of twee kopjes koffie. Dit gaat snel en gemakkelijk, binnen de minuut met 1 druk op de knop.
Als we visite hebben dan is het leuk dat we een grote pot kunnen maken, zonder dat we ook dit toestel in huis moeten hebben.
Iedereen kent intussen wel de smaak van Senseo, maar toch vind ik dat dit toestel een veel betere kop maakt dan eerdere modelen.
De Intensity Select functie zorgt voor een gemakkelijke en aangename afwisseling in sterkte als je eens een kleiner, sterker kopje koffie wil. Je mag niet verwachten dat je er een echte espresso mee zal maken.
Verder is het design van het toestel niet lelijk. Het oogt modern en neemt niet teveel plaats in de keuken in. Enig minpunt is dat de waterniveauaanduiding enkel gemarkeerd is aan de rechterkant.

Niet onbelangrijk vind ik tot slot dat de pads die Senseo gebruikt veel ecologischer zijn dan capsules.

Pluspunten

• goede, snelle koffie
  • Intensity Select
  • zowel kan als kopje(s)xcds

Minpunten

• waterniveauaanduiding

Zacharias1969 02-06-2018

1,2 of vol.

Geen gedoe meer met 2 apparaten. De switch tussen pad voor 1/2 kopjes en een kan filterkoffie is ideaal.
De auto-off functie is erg prettig, het opwarmen en 1 kopje zetten is klaar terwijl je wacht.
Met andere woorden, of je nu in je eentje, met z'n tweeën of voor een kamer vol wilt koffiezetten. Nu het juiste apparaat.

Pluspunten

• snel
  • verwisselbaar

Inge 01-06-2018

Heerlijke koffie zowel met pads als filterkoffie

De Philips Senseo Switch is een fantastisch toestel met een mooi design. Je kan zowel koffie met pads maken als filterkoffie. Beide koffies smaken overheerlijk. De koffie met pads kan per 1 of 2 tassen gemaakt worden, de filterkoffie tussen de 7 en 10 kopjes koffie. De bediening is ook heel eenvoudig, geen geknoei met verschillende knopjes en standen.

gewiktengewogen 28-05-2018

Handige duo-oplossing!

Misschien niet voor iedereen een must, maar als je net zoals mezelf vaak een pad toestel en een filtertoestel moet combineren, dan is het uiteraard een groot gemak dat je maar één toestel in huis moet halen.

Ik zet voor mezelf overwegend koffie via het pad systeem, maar als ik wat meer volk over de vloer krijg, dan ontzie ik het toch om voor al mijn gasten een individueel potje koffie te maken en dan grijp ik naar de traditionele filterkoffiezet.

Dit toestel biedt eigenlijk het beste van beide werelden: je kan er net zoals een klassieke senseo één of twee kopjes koffie mee zetten via koffiepads. Maar heb je grote dorst of meer gasten dan kan je ook een kan filterkoffie maken.

Het toestel zelf is mooi vormgegeven. Het oog wil ook wat en dit toestel kan je perfect een plaatsje geven op je aanrecht. Dankzij de strakke vormgeving en zwart/grijze kleurencombinatie past deze in elk interieur.
Het toestel is wat aan de grote kant (15 x 40 x 27 cm), maar als je twee toestellen in één combineert, lijkt me dit wel logisch.

Je hoeft geen ingenieursstudies gedaan te hebben om het toestel om te vormen van pad naar filtersysteem. Opvangbakje uithalen, padhouder verwijderen en filter en kan in de plaats zetten! Easypeasy. De onderdelen die je niet nodig hebt, plaats je wel beter in de lade of kast want anders blijft je aanrecht er wat slordig uitzien.

De duidelijke knopjes bovenaan laten ook geen twijfel: je maakt één kopje, twee kopjes of een kan koffie.

Na gebruik schakelt het toestel zich ook vanzelf uit, dus geen erg als je dit zelf vergeet!

Zowel via de pads als filter maakt dit toestel een lekker bakje koffie.
Via pads krijg je een mooi laagje schuim op je koffie en de filterkoffie maak je zo straf (of zo slap) je zelf wil. Ook bij de pads kan je de intensiteit zelf bepalen: één druk op de knop zorgt voor mildere koffie, tweemaal drukken op de knop geeft een kleiner kopje, straffe koffie. Handig, want iedereen heeft z’n eigen voorkeur.

Via de filter kun je zo’n 7 koppen koffie zetten. Er gaat één liter water in het waterrreservoir. De kan fungeert ook meteen als thermosfles en deze houdt meerdere uren warm. Ideaal als je niet alles ineens wil uitdrinken.

Klein nadeeltje: de filter heeft een kleiner formaat dan de klassieke koffiezet, dus je moet wel even overschakelen op een ander filter nummer.

Het toestel warmt snel op en na een druk op de knop tovert het binnen de minuut (met de stopwatch getimed!) een heerlijke kop koffie tevoorschijn.
Geruisloos is het toestel helaas niet. Ik vind dat (vooral bij het koffiezetten met pads) het toestel redelijk veel lawaai maakt.
Je kan het opvangreservoir ook niet in hoogte verstellen (wat bij sommige senseo toestellen wel kan) waardoor je ook wel wat koffiespetters krijgt op je aanrecht.

Conclusie

Wie zoekt naar een duo oplossing voor koffiezetten via filters en pads, hoeft niet langer uit te kijken. Deze Switch is ideaal !

Pluspunten

• duo oplossing
  • mooie vormgeving
  • intensiteit zelf bepalen

Minpunten

• luid
  • spettert

Titine83 27-05-2018

Zeer tevreden van dit toestel!

Ik ben zeer tevreden van dit toestel. De Switch heeft een mooi design en is ook makkelijk in gebruik. De koffie is heerlijk! Bij de eerste maal gebruiken van de filterkoffie was het even wennen aan het geluid, maar dit ben je snel gewoon.

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk in gebruik
  • heerlijke koffie
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• geluid bij het zetten van de filterkoffie

Sandra 25-05-2018

compact 2 in 1 koffiezet

Dit toestel neemt weinig plaats in op het aanrecht (vervangt koffiezet en Senseo want je hebt het beide in 1 toestel!).
Alleen of mer meerdere? Binnen enkele tellen heb je een dampende pot koffie, net zoals je zelf verkiest want de intensiteit kan gemakkelijk geregeld worden.

Pluspunten

• weinig ruimte
  • 2 in 1
  • snel koffie
  • in te stellen naar eigen voorkeur
  • makkelijk in gebruik

Katrien82 25-05-2018

Best of both worlds!

Ik ben heel tevreden over deze Senseo. Hij sprak me onmiddellijk aan omdat hij op 2 manieren kan gebruikt worden en omdat hij er mooi uitziet. Het is een ideaal toestel voor ons gezin. In de week een zalig, romig kopje koffie met een padje en in het weekend of bij bezoek een vlug een kan koffie op tafel. Het is ook heel eenvoudig om te switchen tussen beide systemen.
Je kan ook kiezen wat de intensiteit is van je kopje koffie. Ik vind het handig dat wanneer je op de knop drukt en je kopje er onder zet er niet meer moet aan denken. Het loopt onmiddellijk door wanneer het op temperatuur is en het apparaat schakelt automatisch uit.
Het thermosje is compact, maar kan toch tot 7 kopjes bevatten. Het houdt de koffie goed warm en is ergnomisch qua design. Het ligt goed in de hand en het schenkt makkelijk.
Het is wel grappig dat bij het maken van de filterkoffie er niet 1 waterstroom is, maar dat het kannetje pompend wordt gevuld.

Pluspunten

• groot waterreservoir
  • mooi design
  • pads en filterkoffie
  • handig in gebruik
  • schakelt zelf uit na het zetten

Minpunten

• maakt redelijk veel lawaai
  • veel losse onderdelen

Jeske13 24-05-2018

Heel handig duo toestel

Heel gebruiksvriendelijk toestel.
Makkelijk switchen tussen filterkoffie en pads.
De thermos voor filterkoffie blijft lang warm, na 6u had ik nog warme koffie.
Mooi design en smal toestel.

Pluspunten

• 2 in 1 toestel, heel handig en makkelijk

Minpunten

• Iets luider dan dan klassiek toestel

MP199 22-05-2018

Super handig, deze combinatie

De eerste testen zijn achter de rug en we genieten van de koffie. Er is een verschil in smaak tussen de koffie in de aparte kopjes en de kan, maar dat is wellicht omwille van het verschil in koffie, dit is niet omwille van de machine.
Het toestel oogt mooi, is smaller dan andere Senseo toestellen en past mooi in onze nieuwe keuken in wit en zwarte tinten.
Wij gebruiken de filterfunctie vooral in het weekend, wanneer we de hele dag door koffie drinkers hebben. Maar switchen naar een enkele tas is heel snel en gemakkelijk voor diegenen die een andere of straffere variant willen op dat moment.
Enig minpunt, als ik er dan toch één moet verzinnen: er is geen ruimte voor de delen die je op dat moment niet gebruikt, maar dat is niet onoverkomelijk. En verder viel me bij het eerste gebruik van de filter, het geluid heel erg op, helemaal anders dan een andere filtermachine, maar dat went wel.

Pluspunten

• Snel
  • Lekkere koffie
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Beetje luid

MarleenC 21-05-2018

Een koffiezetapparaat met zoveel meer mogelijkheden!

Ik heb dit SENSEO® koffiezetapparaat al meerdere keren gebruikt en blijf er tevreden over.
Met één druk op de knop kan je een kan of een kop koffie maken. Dankzij de eenvoudige drieknopsbediening zet je immers met één toestel en met één druk op een knop één kopje, twee kopjes of een hele kan koffie.
Het apparaat heeft bovendien een extra koffiereceptinstelling. Je kan kiezen voor een grote kop milde SENSEO® koffie of voor een kleinere kop sterke SENSEO® koffie. De Crema Plus zorgt bovendien voor een fijner en fluweelzacht crèmelaagje op je kopje koffie. Echt heerlijk om je dag mee te starten! De roestvrijstalen thermische kan zorgt voor een hete kop filterkoffie. De kan houdt urenlang de temperatuur en het aroma vast, wat een pluspunt is als er familie of vrienden op bezoek komen. Met mijn vorig koffietoestel, koelde de koffie in de bijgeleverde kan vlug af.
Het waterreservoir is voldoende groot om 7 koppen koffie te zetten. Een handige functie voor vergeetachtige koffiedrinkers als ik, is de directe automatische uitschakeling van het toestel na het koffiezetten om energie te besparen. Het ontkalkingslampje geeft ook aan wanneer u het apparaat moet ontkalken.
Kortom, niets dan positief over de Senseo Switch.

Pluspunten

• Een of twee kopjes in minder dan een minuut
  • Intensiteitsselectie
  • Roestvrijstalen thermische kan
  • Automatische uitschakeling
  • Ontkalkingslampje

kellyco 17-05-2018

heel tevreden

Heel handig dat je met hetzelfde apparaat zowel een kan of individuele kopjes koffie kunt maken.
Het is een mooi ogend apparaat en heel handig om mee te werken.
zeker een aanrader

Pluspunten

• handig in gebruik
  • mooi apparaat
  • schakelt vanzelf uit

karinvr 14-05-2018

zeer handig maar maakt meer lawaai dan klassieke koffiezet

echt handig als je regelmatig mensen op bezoek krijgt. geen gedoe meer met een aparte koffiezet. wel vonden wij dat de koffiezet toch wel wat lawaai maakt in tegenstelling tot een klassieke koffiezet.

Pluspunten

• geen gedoe met een aparte koffiezet
  • goed van smaak
  • kan koffie is rap gezet
  • koffie blijft lang warm in de kan

Minpunten

• maakt meer lawaai dan een klassieke koffiezet