Philips HD7892 zwart, rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD7892 zwart, rood op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

vistavie2013 24-11-2016

lekker makkelijk en zeer mooi, handig toestel

Geschreven voor: Philips HD7892 zwart, rood

Ik heb het rode toestel en ik vind het echt een mooi toestel. Het toestel is lang en smal waardoor het aangepast is aan de diepte van het werkvlak en in de breedte niet veel plaats neemt.
De isoleerkan houdt de koffie lang warm en het gemak om te schakelen van kop naar kan is super makkelijk.
Geen prutserij en morsen door de bijgeleverde accessoires zoals de koffielepel, de onderzetter waar de gebruikte filter kan in uitlekken, ....

Echt een aanrader voor iedereen.

Pluspunten

• lekker gemakkelijk/ mooi design
  • keuze mogelijkheid tussen tas en kan
  • goede isoleerkan
  • handige accessoires
  • neemt niet veel plaats op aanrecht

Minpunten

• geen courante filtermaat

Maaike 22-11-2016

SenseoSwitch is super!

Geschreven voor: Philips HD7892 zwart, rood

SenseoSwitch is gemakkelijk in gebruik. Ideaal in elke situatie. Als Senseo gebruiker keek ik erg uit naar het toestel dat zowel 1 of 2 kopjes als een kan kon zetten. Mijn verwachtingen werden helemaal ingelost. Het is zeer gemakkelijk te switchen, niet alleen voor mij, maar zelfs mijn dochter van 10j kan dat :-) Op feestjes geen lange wachtrijen meer door mijn gewoon Senseo toestel. Een echte aanrader

Pluspunten

• kan is termos
  • toestel valt uit als het kopje klaar is
  • waterreservoir is gemakkelijk te reiningen
  • Switchen gaat vlot en snel
  • lekkere koffie

Minpunten

• lawaai
  • kan mocht groter (extra kan?)

Steven 20-11-2016

zeer gebruiksvriendelijk 2-in-1 toestel

Geschreven voor: Philips HD7892 zwart, rood

Dit toestel doet wat het belooft: de combinatie van de gekende Senseo apparaten met een filtersysteem.
- De switch gebeurt heel eenvoudig en gebruiksvriendelijk.
- De koffie wordt heel snel gemaakt, zowel bij de pads als bij de filterfunctie.
- Alle onderdelen zijn vlot te afneembaar en af te spoelen of af te wassen.
- De bijgeleverde thermoskan is voldoende voor kort gebruik, verwacht niet dat de koffie de hele dag heet blijft hierin.
- Geen druppels zodra de koffie is doorgelopen: bij andere koffiezetapparaten blijft dit soms nog eens druppelen.
- De indicatielampen geven duidelijk aan of het toestel aan het werk is. Enig minpuntje misschien is dat er geen lampje brandt indien het toestel nog onder spanning staat (stekker in het stopcontact). Dit is echter geen probleem omdat het heel duidelijk is wanneer het toestel werkzaam is.
- Er zijn 3 knoppen: de keuze tussen 1 tas of 2 tassen met een pad of een knop voor de filter. 1 duw op de knop is voldoende. Dit is een voordeel tov de oudere Senseo apparaten waar je 2 maal moest duwen op dezelfde knop (eerst om op te warmen en daarna om te starten).

Het design is eerder sober en oogt niet zo modern als de Senseo met de ronde en schuine vorm, maar het is wel heel functioneel en neemt niet meer plaats in dan nodig.

Minpuntje: het deksel van het waterreservoir wordt niet vastgeklikt en dat zou misschien op termijn snel stuk kunnen gaan (?). Eén enkele keer is de vlotter (die het waterpeil in het waterreservoir meet) geblokkeerd, maar mits een klein duwtje was dit weer in order gemaakt.

De koffiefilter maakt gebruik van formaat 1x2, hetgeen geen eerder klein en geen courant formaat is. Het gevolg is dat er per keer een 7-tal kleine kopjes koffie gezet worden. Dit is geen probleem omdat het toestel ook niet pretendeert om veel koffie tegelijkertijd te willen maken. Indien nodig, dan maakt het toestel heel snel een volgende lading koffie, via pads of via de filterfunctie.

Conclusie: dit is een zeer gebruiksvriendelijk toestel, handig in onderhoud en - het belangrijkste - het zet lekkere, smaakvolle koffie.

Pluspunten

• snel
  • lekkere koffie
  • zeer gebruiksvriendelijk

Minpunten

• filter voor kleinere hoeveelheden

eef79 19-11-2016

flexibel, maar lang

Geschreven voor: Philips HD7892 zwart, rood

Zeer flexibel toestel. In de week maak je eenvoudig 1 tas en in het weekend maak je een hele kan. De filterkoffie is bovendien heel lekker en de kan houdt alles goed warm.

Handig is dat het toestel zichzelf uitschakeld en dat je toch niet lang moet wachten op een tas koffie.

2 minpunten
- het toestel is heel smal, maar daardoor ook lang. Hierdoor neemt ze in onze keuken toch wel wat plaats in. Maar natuurlijk minder dan 2 toestellen.
- de kan zelf is relatief klein.

Pluspunten

• flexibiliteit
  • goede koffie
  • kan houdt goed warm
  • schakelt vanzelf uit

Minpunten

• relatief kleine kan
  • zeer lang design

STOFELIETJE 18-11-2016

Super toestel

Geschreven voor: Philips HD7892 zwart, rood

Gezien van reclame op TV. Zeer gemakkelijk te gebruiken, geen handleiding nodig. Lekker koffie, er gaat geen koffie meer verloren. Gaat snel en weinig onderhoud aan het toestel. Mooie kleur.

Pluspunten

• snel
  • gemakkelijk
  • lekker

1980lola 18-11-2016

Senseo

Geschreven voor: Philips HD7892 zwart, rood

Voordelen van de Senseo switch compact
Mooi design.
Lekkere warme koffie ,gemakkelijk te gebruiken voor jong en oud .
Nadelen: dat de kan steeds moet veranderd worden voordat je een kopje koffie kan maken

steven 17-11-2016

Gewoon perfect

Geschreven voor: Philips HD7892 zwart, rood

De Switch doet precies wat deze belooft: je zet er net zo makkelijk een kan koffie mee als een kopje Senseo koffie. Deze laatste is niet zo hip meer als vroeger en heeft, heb ik gemerkt, voor sommigen zelfs een wat negatieve associatie. Dat is gek, want de Senseo koffie die eruit komt is net zo lekker als de koffiepads die je erin doet. Dat is dan ook wellicht direct het probleem: je hebt heel veel verschillende soorten pads, ook van verschillende merken, en je moet uiteraard wel lekkere pads kopen. En als je bezoek krijgt, dan is het heel erg fijn dat je ook een kan koffie kunt zetten. De koffie die eruit komt is uiteraard net zo lekker als bij de meeste filterapparaten. Voordeel is wel dat er geen warmhoudplaatje is, maar de koffie in plaats daarvan eindigt in een thermoskan, waardoor je na een tijdje niet van die vieze oude warmgehouden koffie in je kan hebt zitten.
Voordeel: thermoskan i.p.v. warmhoudplaatje, ruimtebesparend t.o.v. twee losse apparaten, handig voor één kopje én voor bezoek

Pluspunten

• Losse thermoskan

Minpunten

• geen

kama 16-11-2016

Handig 2 in 1 toestel

Praktisch toestel
door kama uit Bonheiden

Dit is echt een super handig toestel. Voor een snelle kop koffie gebruik je een pad. Indien je meerdere kopjes wenst, zet je een kan. De koffie is steeds warm. Het toestel schakelt zichzelf uit. Ik heb de rode variant en vind die echt mooi. Ook wat onderhoud betreft is het een makkelijk toestel. Een minpuntje is wel dat het zetten van een kan wat geluid met zich meebrengt. De inhoud van de kan is ook beduidend kleiner dan die van een gewone koffiezet.

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak
  • onderhoudsvriendelijk

Minpunten

• geluid

BjornC 08-11-2016

Senseo switch is de perfecte mix !!

Geschreven voor: Philips HD7892 zwart, rood

Philips zet opnieuw een stapje voorwaarts met hun Senseo Switch!! Bij het openen van de verpakking zie je onmiddellijk een smal maar wel lang toestel. Ik vind dit superhandig omdat hij zo perfect in de hoek van mijn aanrecht past. Gebruik je hem niet, dan zet je hem tegen de muur en neemt hij, door zijn smal model, weinig plaats in beslag !!

EERSTE GEBRUIK:

Het bijgevoegde kaartje met de Quickstart menu maakt dat je bij het eerste gebruik precies ziet wat je moet doen. Het is namelijk zo dat bij een eerste gebruik de Senseo eerst water moet opzuigen via zijn waterreservoir. De handleiding dus zeker lezen!!

SENSEO functie:

Veel is er niet verandert. Je hebt twee knoppen, eén om één kop koffie en één om twee kopjes koffie te zetten.Vul het waterreservoir (er zit een vlotter in), klik de juiste padhouder erin en duw op de gewenste knop. Na nog geen minuut (opwarmtijd) begint het water te lopen en heb je een overheerlijke Senseo koffie. Super eenvoudig te bedienen!!

FILTERKOFFIE:

Maar wat is het gemakkelijk dat je er ook filterkoffie mee kan zetten. En het is ook even eenvoudig. Je hebt namelijk nog een derde knop. (kan koffie) Opnieuw het waterreservoir vullen, filterhouder op de thermoskan plaatsen, filterzakje erin (type 102 en niet de gebruikelijke 'nr 4' filterzakjes!), gemalen koffie in het filterzakje, plaats het geheel onder de machine en druk op de knop. Het toestel warmt even op en begint dan beetje per beetje het water in de filterzak te spuiten. Het maakt hierbij een wat vervelend lawaai, maar je wordt dit toch snel gewoon hoor.

Een extra gemak is de thermoskan. De filterkoffie loopt meteen in de thermoskan. De koffie is heel heet en blijft nog zeker enkele uren lekker warm in de thermoskan. De thermos schenkt goed uit, dus geen druppels bij het schenken van de koffie!! En wat is het gemakkelijk dat je bij het ontbijt niet meer moet rechtstaan om je kop bij te vullen maar gewoon de thermos neemt en je lekker kan verder eten. :)

HANDIGE EXTRA'S:

Er zit ook een lichtindicator op het apparaat dat begint te knipperen wanneer het toestel moet ontkalkt worden. Handig, want een mens durft dat al eens te vergeten... Het toestel schakelt, na het maken van de koffie, zichzelf ook steeds automatisch uit. Energievriendelijk én veilig. Je kan het toestel nooit meer vergeten uit te schakelen! Ook zijn alle onderdelen vaatwasvriendelijk, dat is in tijden waarbij bijna iedereen een vaatwas heeft geen overbodige luxe!!

NADELEN?

Wel ja, dan misschien twee:
- Je kan slechts zeven tassen filterkoffie zetten in plaats van de gebruikelijke tien tassen in een gewone koffiezetmachine. Dus zit je met wat volk dan is de thermoskan onmiddellijk leeg en moet je nieuwe zetten.
- Je hebt met dit toestel opnieuw veel losse onderdelen die je opnieuw een plaatsje moet geven. (Twee cuphouders, filterhouder, kophouder) Het is de kunst dit niet te laten rondslingeren... ;)

EINDCONCLUSIE:

Ben je alleen dan maak je vlug een Senseo kopje. Komen er vrienden of familie op bezoek dan kan je switchen en met hetzelfde toestel filterkoffie zetten. Ook de eenvoudige bediening, en het feit dat hij weinig plaats inneemt zijn pluspunten! Dit is een super handig toestel dat ook nog eens lekkere, warme koffie maakt!

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Hete koffie
  • Thermoskan
  • 2 in 1 functionaliteit
  • Onderdelen vaatwasbestendig

Minpunten

• slechts 7 tassen filterkoffie
  • veel losse onderdelen

McLarenke 02-11-2016

Dit is een TOP apparaat !!!

Geschreven voor: Philips HD7892 zwart, rood

Ik heb dit toestel enkele weken in mijn bezit en ben er volledig weg van!! Zo'n mooi, simpel en goed functionerend toestel!! De Senseo functie is zoals het vroeger was. Eén tas of twee tassen, met elk een aparte knop om te laten starten. De koffie is wel heter dan de 'oude' toestellen van Senseo. Het voordeel is ook dat hij na het maken van de Senseo, het toestel zich automatisch uitschakelt.

Het is ook héél eenvoudig om te SWITCHen van Senseo naar filterkoffie. Je haalt de cuphouder eruit, plaatst de thermoskan en filterhouder onder de machine en klaar. (Gebruik wel '102' filterzakjes, de 'nr4' zakjes zijn te groot voor deze filterhouder!!) Het toestel warmt een minuutje op en begint dan beetje bij beetje (doch even snel als een gewone koffiezetmachine) water in het filterzakje te laten druppelen. Hierbij maakt het toestel echter wel een wat vervelend, buzzerend, lawaai. Storend? Een héél klein beetje dus... Ook hier schakelt het toestel zich automatisch uit. Je vergeet dus nooit nog het toestel uit te schakelen. Praktisch én veilig !!

De Senseo is dus lekker heet, warmer dan vroeger. Ook de filterkoffie is lekker heet. Zelfs als je niet meteen het deksel op de thermoskan plaatst blijft de koffie lekker warm. Een bijkomend voordeel, oké dit is dan gemakszucht, is ook dat je met een thermoskan niet nog eens moet rechtstaan om je kopje bij te vullen. Je kan lekker aan tafel blijven zitten. :)

Voor 2 tot 4 man is dit toestel fan-tas-tisch. Ben je met meer dan is 7 tassen filterkoffie toch wat te weinig. Maar je kan dit oplossen door te combineren, door te SWITCHen met een Senseo. Kortom: Dit is een prachttoestel. Alleen, met twee of met familie en/of vrienden. Dit toestel kan het allemaal aan. Het neemt écht weinig plaats in beslag. Mijn koffiezetapparaat en Dolce Gusto cupmachine staan al op zolder!

Pluspunten

• Warme koffie
  • 2 in 1 functie
  • Eenvoudig gebruik
  • Neemt weinig plaats in
  • Thermoskan

Minpunten

• 'slechts' 7 tassen filterkoffie
  • lawaai bij zetten van filterkoffie

Veerle 30-10-2016

De 2-in-1 functie is ideaal!

Geschreven voor: Philips HD7892 zwart, rood

De SENSEO Switch is dé oplossing voor het probleem dat ik had als er familie of vrienden op bezoek kwamen. Dankzij de SENSEO Switch is het niet meer nodig om een gewoon koffiezetapparaat boven te halen als ik koffie wil zetten voor een groep. Met het apparaat kan ik zowel een kopje voor mezelf zetten als een kan koffie zetten voor een groep.
Het toestel is eenvoudig te bedienen en de koffie is lekker en warmer dan de koffie uit mijn oud SENSEO-toestel.
Het enige nadeel dat ik ontdekte is dat het apparaat redelijk wat lawaai maakt bij het zetten van een kan koffie.
De SENSEO Switch schakelt automatisch uit, wat handig is.
De SENSEO Switch is zeker een aanrader!

Pluspunten

• de 2-in-1 functie
  • warmere koffie dan bij mijn oud SENSEO-apparaat
  • smalle, langwerpige vorm
  • gebruiksgemak
  • schakelt automatisch uit

Minpunten

• lawaai bij het zetten van een kan koffie

ThomasL 25-10-2016

Mooi design & handig in gebruik

Geschreven voor: Philips HD7892 zwart, rood

Ik mocht dit toestel testen via The Insiders. Ik had daarvoor een gewone senseo en een aparte filterkoffiemachine. Sinds ik de Switch heb, heb ik beide oude toestellen opgeborgen. Mijn koffie bij het ontbijt zet ik elke morgen met de filter, als ik eens snel een kop koffie wil drinken gebruik ik de pads. Ik mis mijn twee oude toestellen niet en zie ze dus niet snel terugkomen.
Het toestel is ook heel mooi qua design en past heel mooi in de keuken.
Wat ik persoonlijk ook een hele verbetering vindt t.o.v. de "oude" senseo is dat je niet langer hoeft te wachten op het opwarmen van het water vooraleer je op de knop voor koffie kunt drukken. Bij deze heb je slechts 3 knoppen: 1 kop, 2 koppen of een kan. Je drukt erop, het toestel gaat aan de slag en je krijgt je koffie.
Als ik echt een nadeel moet noemen is het dat je alleen een volle kan koffie kunt zetten. Maar dat is muggenziften en na enkele weken sta ik er al niet meer bij stil.

Pluspunten

• design
  • plaatsbesparend
  • lekkere koffie

Minpunten

• je kunt alleen een volle kan koffie zetten

Sophie 19-10-2016

Handige 2-in-1

Geschreven voor: Philips HD7892 zwart, rood

Dankzij the insiders dit toestel kunnen testen.
Het is heel makkelijk in gebruik, wisselen tussen de 2 functies gaat in enkele seconden.
Dankzij de compacte vorm is deze makkelijk ergens te plaatsen: hou er wel rekening mee dat het toestel redelijk lang uitvalt.
Enig minpuntje is het geluidsniveau en het toch wat plastiekachtig aanvoelen.

Pluspunten

• 2-in-1
  • compact

Minpunten

• geluidsniveau
  • plastiekachtig aanvoelen

wim 18-10-2016

Toptoestel, echte aanrader!

Geschreven voor: Philips HD7892 zwart, rood

Ik heb sinds 2 weken mijn oude senseo en slow-drip filterhouder ingeruild voor dit nieuwe apparaat. Tegenover de oude Senseo is de Switch een enorme verbetering: apparaat ziet er beter uit, het is handiger -oa het waterreservoir staat op zichzelf-, de koffie is lekkerder doordat hij heter is en betere schuimlaag heeft. In de pad functie moet je nu direct je kopje selecteren en begint ie automatisch te lopen begint wanneer opgewarmd is. Vind ik top, geen nodeloos energieverbruik meer omdat de senseo blijft aanstaan. Alleen nooit vergeten je kop te zetten, of er volgt gesmos. Tot nu toe nog niet gebeurd. De filterkoffie is lekker, maar had voor mij heter gemogen, zeker omdat de thermos wel goed is, maar niet supergoed. Voor de rest gaat ie traag en met stoten, zodat de koffie zijn smaak goed aan het water kan geven. Dat is goed. Kleine verrassing dat het apparaat in deze functie wel direct begint te lopen, maar dat weet je na de eerste keer. Hij maakt wel veel lawaai in de filterstand. Maar toch een top toestel en een aanrader!

Pluspunten

• koffie van pads en filter
  • energiezuiniger
  • prachtig design

Minpunten

• luid als ie in filterstand staat