Philips Senseo HD7892 - Reviews

gemalen koffie, servings/koffiepads
Aantal kopjes per keer
Merk compatibiliteit
Senseo

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 123 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

skipper79 19-11-2016

fijne combinatie!

De Senseo Switch heb ik nu een aantal maanden in huis. Wat mij aanspreekt aan dit apparaat is de combinatie van de originele Senseo en de normale filterkoffie. In plaats van 2 apparaten op m'n aanrecht heb voldoende aan 1 Senseo Switch. Echt een ruimtebesparing!
Daarnaast vind ik de smaak van de Senseo beter dan m'n originele.
Ook kan je grotere koppen onder de Senseo Switch plaatsen. Handig voor het maken van een lekker cappuccino.
Een ander voordeel van de Senseo Switch vind ik dat deze automatisch uit gaat naar het zetten van de koffie. Omdat de Senseo Switch geen schakelaar heeft blijft het apparaat dus niet helemaal uit. Verbruik in standby modus is ongeveer 0,1W. Dat vind ik acceptabel.

Naast de vele voordelen ervaar ik 2 nadelen; het pulserende geluid bij het zetten van een kan koffie is vrij hard. Daarnaast heeft de Senseo veel losse onderdelen die je ergens in de buurt van het apparaat moet houden. Maar eerlijkgezegd is de ruimtebesparing groter met 1 Senseo Switch dan 2 losse apparaten.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • mooi design
  • 2-1
  • ruimtebesparing

Minpunten

• hard pulserend geluid bij filterkoffiezetten
  • kleine koffiekan
  • veel losse onderdelen

Jim 19-11-2016

Intelligente beauty

Reeds lang wou ik naast onze Senseo ook een klassieke percolator met koffiekan die gewoon doorloopt, maar da's dan alweer een toestel erbij in de keuken. Deze Switch combineert de klassieke doorloopkoffiekan met de individuele Senseo. Een goeie zaak is ook dat de koffiekan isolerend is zodat men de koffie niet dient warm te houden op een warme plaat (ecologisch en betere koffie). Het klopt dat ie bij het doorlopen van de koffie meer lawaai maakt dan een klassieke percolator (lawaai als een Senseo, maar dan in kleine schokjes tot de kan vol is), maar dat went volgens mij.
Bij individuele porties hoef je ook niet meer het Senseotoestel eerst op te warmen en dan nogmaals drukken om een kopje te maken zoals de vroegere modellen.
Het toestel geeft bovendien zelf aan wanneer het ontkalkt dient te worden, handig.
En dit alles toch in een strak design dat niet teveel plaats inneemt.

Veel waar voor je geld dus, als je 't mij vraagt. Soms valt een mens zijn mond nog eens open, zoals van deze Switch! Ik giet door dat mondje alvast die crèmige koffie naar binnen! Een aanrader.

Pluspunten

• 2 in 1
  • mooi design
  • compact
  • geeft zelf aan wanneer ontkalken nodig is
  • geen warmhoudplaat voor de koffiekan vereist

Minpunten

• beetje luider dan een klassieke percolator

jo 27-11-2016

Prima prijs-kwaliteitverhouding

Wat een handig apparaat! Het scheelt enorm in de ruimte op mijn aanrecht en staat nog eens stijlvol ook. Ook de smaak van de koffie is een verbetering, ik merk duidelijk dat de koffie gemaakt met de Switch van een betere kwaliteit is en ook warmer lijkt. Echt een verbetering ten opzichte van mijn vorige Senseo dus! De prijs-kwaliteitverhouding vind ik dan ook prima. Kleine minpuntjes: het apparaat maakt vrij veel lawaai, heeft geen uitknop (soms onhandig als ik per ongeluk op start heb gedrukt en de pad ben vergeten) en het duurt iets langer dan met het gewone Senseo/filterapparaat. Zou het apparaat echter niet willen inruilen voor een los apparaat, ben er heel blij mee. Mocht deze het na een tijdje opgeven, dan koop ik absoluut een nieuwe SenseoSwitch! Ook onze visite heeft al vaak opgemerkt dat de koffie zo lekker is en het apparaat heel mooi slank en stijlvol oogt. Het apparaat staat bij veel mensen op het Sinterklaaslijstje en is door een aantal zelfs al aangekocht!

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • smaak
  • design

Minpunten

• geluid
  • geen uitknop

j 24-03-2017

druk op de knop kan koffie en dan stopt de machine ook

Ans 05-12-2017

Heerlijke koffie,

Vond hem vanaf eerste keer dat ik hem zag geweldig, handig als je visite krijgt ff eerst potje en daarna gewoon de pads, maar ..... Hoort het dat hij te tekeer gaat als hij potje koffie zet ????
Verder is hij geweldig

fe53male 09-11-2017

had er meer van verwacht

Ik dacht dat het handig zou zijn maar hij maakt heel veel lawaai ook vanaf dat lampje voor ontkalken na verschillende malen manieren ontkalken brand het lampje nog wat ik mateloos irritant vind

Marie-Louise 24-11-2016

Heerlijke combinatie

De Senseo Switch nu ongeveer een maand in mijn bezit. Na het uitpakken was ik eerst wat sceptisch, het zag er mooi maar wel "plastic" uit. Nu echter erg enthousiast, de pad-koffie is als vertrouwd en de pot koffie is ouderwets lekker. De bediening is erg simpel en het geheel is prettig in gebruikt.

Pluspunten

• ! kop of pot, in een handomdraai wissel je

Minpunten

• De koffie in de themoskan blijft niet lang warm

michelpa 24-11-2016

1 week in gebruik, en nu al een succes.

Na een slechte start, reparatie van een losgeschoten slangetje.
Gaat de herkansing perfect.
Ik wil hem echt niet meer kwijt.
Altijd je juiste hoeveelheid koffie zetten met pads of koffiefilter.
Temperatuur blijft lang goed.

Pluspunten

• Snel aangepaste hoeveelheid koffie
  • thermoskan werkt goed

Minpunten

• geluid zou minder kunnen

Maaike 22-11-2016

SenseoSwitch is super!

SenseoSwitch is gemakkelijk in gebruik. Ideaal in elke situatie. Als Senseo gebruiker keek ik erg uit naar het toestel dat zowel 1 of 2 kopjes als een kan kon zetten. Mijn verwachtingen werden helemaal ingelost. Het is zeer gemakkelijk te switchen, niet alleen voor mij, maar zelfs mijn dochter van 10j kan dat :-) Op feestjes geen lange wachtrijen meer door mijn gewoon Senseo toestel. Een echte aanrader

Pluspunten

• kan is termos
  • toestel valt uit als het kopje klaar is
  • waterreservoir is gemakkelijk te reiningen
  • Switchen gaat vlot en snel
  • lekkere koffie

Minpunten

• lawaai
  • kan mocht groter (extra kan?)

DirkVdw 17-11-2016

Geweldig en efficiënt

Dit toestel lost mijn probleem volledig op. Als ik studeer of werk, neem me nu een kannetje koffie, waarmee ik een ganse voor- of namiddag toekom zonder dat die te fel afkoelt. Als ik graag snel een tas koffie drink, gebruik ik gewoon de oude senseo functie.
Ik heb mijn oude senseo aan de kant geschoven voor deze Switch en ben er niet rouwig om.

Pluspunten

• Mooi ogend
  • Handig

Minpunten

• soms wat luid bij het maken van een kannetje

Paulus5 07-11-2016

Mooi design en prima koffie

Apparaat heeft een mooi design en is eenvoudig te bedienen. Er zitten veel losse onderdelen bij het apparaat die je afzonderlijk gebruikt afhankelijk van het zetten van 1, 2 kopjes of een kan koffie. Apparaat maakt veel geluid bij het zetten van een kan koffie. Voordeel is dat je voor de filterkoffie nu veel meer keuze hebt in soorten koffie dan bij de koffiepads.

• 2 in 1
  • Smal apparaat

Minpunten

• Veel geluid
  • Kunnen maar 7 kopjes in de kan

cathy79 29-10-2016

mooi slank apparaat

Een mooi apparaat om te zien, neemt weinig plek in, gaat meteen uit na een kopje koffie dus energiezuinig.
Persoonlijk vind ik het kannetje koffie niet lekker, door de snelle doorlooptijd is een stevig bakkie bijna niet mogelijk of je moet heel veel extra filterkoffie toevoegen. Verder prettig in gebruik. De pads werken hetzelfde als bij de 'gewone' senseo.
Super handig vind ik dat je snel kan switchen tussen losse kopjes of een kannetje (7p) koffie.

Pluspunten

• snel maatwerk qua hoeveelheid
  • snel warm

Minpunten

• slappe koffie bij kannetje
  • veel losse onderdelen (kan, houder enz)

wim 18-10-2016

Toptoestel, echte aanrader!

Ik heb sinds 2 weken mijn oude senseo en slow-drip filterhouder ingeruild voor dit nieuwe apparaat. Tegenover de oude Senseo is de Switch een enorme verbetering: apparaat ziet er beter uit, het is handiger -oa het waterreservoir staat op zichzelf-, de koffie is lekkerder doordat hij heter is en betere schuimlaag heeft. In de pad functie moet je nu direct je kopje selecteren en begint ie automatisch te lopen begint wanneer opgewarmd is. Vind ik top, geen nodeloos energieverbruik meer omdat de senseo blijft aanstaan. Alleen nooit vergeten je kop te zetten, of er volgt gesmos. Tot nu toe nog niet gebeurd. De filterkoffie is lekker, maar had voor mij heter gemogen, zeker omdat de thermos wel goed is, maar niet supergoed. Voor de rest gaat ie traag en met stoten, zodat de koffie zijn smaak goed aan het water kan geven. Dat is goed. Kleine verrassing dat het apparaat in deze functie wel direct begint te lopen, maar dat weet je na de eerste keer. Hij maakt wel veel lawaai in de filterstand. Maar toch een top toestel en een aanrader!

Pluspunten

• koffie van pads en filter
  • energiezuiniger
  • prachtig design

Minpunten

• luid als ie in filterstand staat

Jayden 30-03-2018

Het apparaat moet elke maand ontkalkt worden Kosten €2,--

Het apparaat bevalt me uitstekend, maar een groot minpunt is, dat elke maand ontkalkt moet worden. De kosten hiervoor zijn bijna € 2,--
De filter is van dun materiaal en trekt na een paar keer koffie zetten scheef. In het filter kan slechts 6 lepeltjes koffie in voor 7 koppen koffie. Als u van sterke koffie houdt is dit apparaat niet geschikt voor u. Voor ons is dit niet erg, wij gebruiken maar 5 lepeltjes koffie voor 7 kopjes!

Nancy72 19-03-2018

Mooi apparaat, veel herrie

Heb na 1 dag al spijt van mijn aankoop.
Mooi apparaat alleen het geluid wat geproduceerd wordt is niet normaal.
Koffie smaakt goed maar is niet echt warm.
Vorige nog werkend apparaat (Senseo Twist) weg gedaan omdat ik de gewone koffie miste.
Denk er hard over om hem terug te sturen.

boyke2018 18-03-2018

zou hem niet meer kopen.

Van een senseo koffiezetapparaat met pads mag je verwachten dat er een mooie schuimlaag op zit.maar bij dit apparaat mis ik de schuimlaag.dat valt ontzettend tegen.ik ben ontzettend teleurgesteld in dit apparaat,daar ik een favoriete liefhebber ben van koffie met schuimlaag.

L.kurvers

Tina 26-02-2018

philips senseo switch

We hebben het nu 2 jaar en 2 maanden in gebruik. ziet er mooi uit maar maakt te veel lawaai. weet niet of ik het zal aanbevelen. Helaas is het apparaat nu al stuk, en net 2 maanden na de garantie, altijd op tijd ontkalkt . Hier zijn we niet blij mee

Pluspunten

• mooi
  • goede smaak

Minpunten

• lawaai
  • te snel stuk

harm51 20-02-2018

handig in gebruik Lekker warme koffie

Handig ,omdat ik een klein aanrecht heb ,en dus geen ruimte voor 2 apparaten.
Vind alleen het brommende geluid bij het zetten van een kan koffie wat minder.

Jacobus1945 20-02-2018

een fijn niet te lomp apparaat

het apparaat voldoet aan onze normen, er mogen wel meer rubberdopjes onder, het apparaat gaat als de koffiepot eraf gaat wel een achterover! Verder voldoet het apparaat prima, het geluid was eerst wel even wennen.

rokar 13-02-2018

Geweldig apparaat

Zet prima filterkoffie en de koffie met senseo pads smaken VEEL beter dan dat mijn oude senseo apparaat produceerde, terwijl mijn oude senseo toch echt goed ontkalkt was. (waarschijnlijk een betere techniek nu met hogere druk op de pads)

Rokko 04-02-2018

Makkeljjk apparaat

Makkelijk apparaat . Was kado van de kleinkinderen . Is wel jammer dat het apparaat vreselijk veel herrie maakt . Lijkt wek of het water er pulserend door een filter gepompt wordt.