Philips Senseo HD 7892 - Reviews

gemalen koffie, servings/koffiepads
Aantal kopjes per keer
Merk compatibiliteit
Senseo

Beoordeling op basis van 135 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Gertjan 24-10-2016

Senseo Switch: de ultieme samensmelting van 2 apparaten?

Verpakking
Bij het open maken van de wederom mooie en opvallende verpakking valt op dat er veel verpakkingsmateriaal is gebruikt: om het apparaat, in het apparaat, tussen het apparaat en de doos. Om een foldertje zit zelfs een plastic zakje. Eigenlijk is niet meer van deze tijd dat er zoveel verpakkingsmateriaal wordt gebruikt. Het zou een A-merk sieren om hier bewuster mee om te gaan, de consument kan dit alleen maar waarderen.

Eerste indruk en vormgeving
Bij het uit de verpakking halen van deze machine valt op dat deze mooi smal is, maar wel wat lang. Je moet dus even goed nadenken waar je deze gaat plaatsen. De klassieke Senseo kan je in de hoek van het aanrecht zetten, maar met dit model is die manier van plaatsen niet echt handig en staat ook niet mooi.
Persoonlijk vind ik een “Quickstart”-handleiding meer dan voldoende en wat mij betreft had het qua handleidingen en andere papieren wel wat minder gekund. Overige informatie kan je ook online beschikbaar maken.
Let op, het blijkt wel handig in ieder geval de “Quickstart”-handleiding te lezen, want het automatisch doorspoelen van de machine begint direct zodra je voor de allereerste keer op een willekeurige knop drukt, dus niet gelijk de eerste koffiepads erin drukken. Even een bakje eronder zetten! Het doorspoelen is zo gebeurd en daarna gelijk gereed voor gebruik.

Smaak
“Over smaak valt niet te twisten” zegt het spreekwoord en dat ga ik ook niet doen. De smaak is gewoon weer als vanouds bij Senseo, erg lekker. De smaak is met dit apparaat dan ook niet anders. Wat ik niet begrijp is dat er negatief gedaan wordt over Senseo. Waarschijnlijk omdat het zo eenvoudig is en minder ‘stoer’ als een handmatige espresso machine. Oké, het is geen espresso met handmatig versgemalen bonen, maar met de combinatie smaak, gemak en geld wint Senseo hier met ruime voorsprong.

2-in-1 functie
Over gemak gesproken, de 2-in-1 functie van dit unieke apparaat is erg makkelijk. Voor een ‘normale’ kop koffie doe je de nieuwe padhouders (met nieuw mondstuk) in het apparaat, koffiepad erin, klep weer dicht doen en op de juiste knop drukken. Het mechanisme en bouwkwaliteit is erg solide en het voelt stevig aan. Bij oudere Senseo modellen is het sluitingsmechanisme niet zo stevig en betrouwbaar als bij dit model.
Als je een pot koffie wil zetten haal je de padhouder eruit, lekbak weg, thermoskan met filterhouder eronder en zetten maar! Even een tip, hou er rekening mee dat er altijd nog een klein beetje water in het reservoir achterblijft. Dit water wordt dus niet, zoals bij een normaal koffiezetapparaat, helemaal opgebruikt. De smaak wordt dus iets sterker, of je doet er nog een beetje water bij.
Nog een tip, de maximale hoeveelheid kopjes die je kan zetten is 7. Bij normale koffiezetapparaten is dat ongeveer het dubbele. De foto’s van hele gezelschappen die koffie drinken met deze compacte thermoskan is dus lichtelijk overdreven. Bij normale filterkoffie neem je vaak makkelijker een kopje extra en dan kom je met 7 koppen niet uit. Deze filterkoffiefunctie is naar mijn mening alleen handig als je een compact gezelschap hebt, dus zeg maar 3 á 4 personen. Dan kan bijna iedereen nog een tweede bakkie krijgen en daarna moet je weer opnieuw zetten. De tijd van het zetten is vergelijkbaar met een normaal koffiezetapparaat.

Geluid
Ik ben gewend bij het zetten van een pot met koffie dat je het bekende gepruttel hoort, maar bij dit apparaat is dat anders. Schoksgewijs wordt er heet water in het filter gedruppeld. Het lijkt net alsof het apparaat steeds opnieuw moet starten met zetten. De eerste keer is dit even gek, maar je bent er snel aan gewend en het stoort me verder niet.

Schoonmaken
Dit apparaat heeft wat meer aandacht voor het schoonmaken nodig. Dit komt doordat de nieuwe padhouders een mondstuk met reservoir hebben. Deze reservoirs moet je na gebruik losklikken en ook schoonmaken, anders gaat hierin de oude koffie zitten en krijgt je koffie na een tijdje een lichte champignonsmaak erbij.

Opbergen
Na het eerste gebruik vond ik dat er nogal wat accessoire bleven liggen. De nieuwe, grotere padhouders, het filteropzetstuk en de thermoskan. Maar later bedacht ik me dat dit apparaat wel twee apparaten vervangt! En dan valt het natuurlijk reuze mee.

Conclusie
Ondanks het feit dat ik het apparaat heb mogen testen, zal ik mijn eerlijke mening hierover geven. Heb je nog geen filterkoffiezetapparaat en geen Senseo dan kan ik je deze zeker aanraden! Heb je wel beide, dan zal je moeten wennen aan de hoeveelheid filterkoffie die je maakt. En ondanks dat deze in een mooie en compacte thermoskan wordt opgevangen, koelt deze toch sneller af dan de koffie uit een standaard koffiezetapparaat. Bij dat laatste wordt de koffie natuurlijk ook warm gehouden door een verwarmingselement en dat kost natuurlijk ook weer energie, maar goed. Wel iets om rekening mee te houden.
Wat je als potentiële klant zeker over de streep zal trekken is de vormgeving, deze is erg smal en daardoor goed te plaatsen aan de zijkanten van je keukenblad. Ook zie je dat Philips de machine verder heeft doorontwikkeld. Zo is de stevigheid echt een stuk beter, warmt het apparaat niet weer opnieuw op na het zetten van 1 kopje en kan je nu ook hogere mokken plaatsen.

Pluspunten

• Smal ontwerp
  • 2- functies (filterkoffie en Senseo-koffie)
  • Warmt niet weer opnieuw op na het zetten
  • Solide bouw, voelt stevig aan
  • Compacte en handzame thermoskan

Minpunten

• Lang ontwerp
  • Iets meer onderhoud nodig
  • Maximaal 7 koppen koffie
  • Plaatsen van hogere mokken mogelijk

Lies 01-11-2016

Zeer goede senseo met filterfunctie erbovenop!

Ik heb nu ongeveer een maand de Senseo Switch in huis en mijn ervaringen zijn nog steeds zeer positief!
De koffie is lekker, zowel van de pads als met de filter, en de machine oogt mooi en is zeer gebruiksvriendelijk. Het toestel is eenvoudig te bedienen en eenvoudig om te bouwen van pads naar filter en omgekeerd.
In vergelijking met de ‘oude’ Senseo is de Switch een verbetering op de volgende punten:
- Machine kan niet meer onnodig blijven opstaan omdat het water pas opwarmt nadat je op de ‘zet’ knop gedrukt hebt. Het water begint automatisch te lopen nadat het opgewarmd is.
- Waterreservoir kan op zichzelf rechtstaan
- Koffie lijkt heter
- Koffie drupt van hoger waardoor er een dikkere schuimlaag is.
- Het apparaat is veel mooier en smaller
Het voordeel is ook wel een potentieel nadeel: ik hou mijn hart vast voor de keer dat ik vergeet mijn tas eronder te zetten wanneer ik de machine aanzet.
De filterfunctie wordt door ons in het weekend gebruikt, als we met 2 koffie drinken. Het ombouwen gaat zoals gezegd snel en is zeer eenvoudig.
Pluspunten
- Water loopt ‘traag’ waardoor de koffie even lekker smaakt als ‘slow drip’ koffie
- Mooi kannetje
- Snel
Minpunten
- Luid
- 7 tassen is toch redelijk beperkt voor een ‘kan’ koffie
- Isoleercapaciteit max 2.5 uur
Toch wegen de voordelen veel meer door dan de nadelen en kan ik het iedereen aanraden!

Pluspunten

• mooi design
  • handig in gebruik

Minpunten

• luid

Stevens 10-12-2016

Mooi model apparaat

Het is een heel mooi apparaat lekker makkelijk 2 in 1 koffie blijft goed warm in de kan. Op zich geen nadelen qua koffie. Het enige nadeel is dat er enorm veel geluid in zit met open keuken niet echt prettig, door het geluid trillen de kopjes waardoor er welles een kopje verschuift, niet handig want dan heb je geen 2 volle kopjes en moet je weer nieuwe senseo zetten. Wat betekent pads weggooien. ......je kan dan eigenlijk niet bij het apparaat weg lopen....twijfel nog of wij hem wel willen houden......

Pluspunten

• Lekkere hete koffie
  • Weinig ruimte nodig
  • Makkelijk te veranderen
  • Goed schoon te houden

Minpunten

• Kleine tank
  • Veel geluid
  • Trilt de kopje van plaat

jo 27-11-2016

Prima prijs-kwaliteitverhouding

Wat een handig apparaat! Het scheelt enorm in de ruimte op mijn aanrecht en staat nog eens stijlvol ook. Ook de smaak van de koffie is een verbetering, ik merk duidelijk dat de koffie gemaakt met de Switch van een betere kwaliteit is en ook warmer lijkt. Echt een verbetering ten opzichte van mijn vorige Senseo dus! De prijs-kwaliteitverhouding vind ik dan ook prima. Kleine minpuntjes: het apparaat maakt vrij veel lawaai, heeft geen uitknop (soms onhandig als ik per ongeluk op start heb gedrukt en de pad ben vergeten) en het duurt iets langer dan met het gewone Senseo/filterapparaat. Zou het apparaat echter niet willen inruilen voor een los apparaat, ben er heel blij mee. Mocht deze het na een tijdje opgeven, dan koop ik absoluut een nieuwe SenseoSwitch! Ook onze visite heeft al vaak opgemerkt dat de koffie zo lekker is en het apparaat heel mooi slank en stijlvol oogt. Het apparaat staat bij veel mensen op het Sinterklaaslijstje en is door een aantal zelfs al aangekocht!

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • smaak
  • design

Minpunten

• geluid
  • geen uitknop

j 24-03-2017

druk op de knop kan koffie en dan stopt de machine ook

S. Veenstra 12-04-2017

Waardeloze thermische kan

Ongelooflijk geluid bij zetten koffie en een bij het deksel lekkende thermische kan (zoals Philips dit noemt). Contact met Philips gehad over de thermische kan. Het deksel lekt als een zeef (dus koffie is vlug koud). De volgende reactie van Philips gehad:'Hierbij laat ik u weten dat deze kan een thermoskan is, maar geen thermosfles. De kan is gemaakt om rechtop te staan en van daaruit te schenken' Zoals ik gedaan had, de kan in een schommelende auto meenemen kan niet. De tas stond vol koffie en de kan rechtop. Apparaat direct teruggebracht na de winkel.

Minpunten

• De thermische kan lekt als een zeef bij het deksel

Snellebelle8720 16-10-2016

ideaal voor de grote als kleine koffiedrinker

Dankzij The Insiders dit toestel mogen/kunnen testen. gedaan met het wisselen van toestel, nu alles in 1. ik gebruik het zelfs voor een kan warm water om mijn eigen thee in te laten trekken.
ideaal is dat je het toestel kan bijvullen zonder reservoir af te hoeven nemen. je hoeft slecht 1 maal op een knop te drukken en het schakelt zichzelf uit na gebruik.

Pluspunten

• 1 druk op de knop
  • uitdrupbakje filter
  • 1l reservoir
  • kan houd t° goed
  • bijvullen aan het toestel zelf

Minpunten

• raar geluid bij het zetten van een kan
  • prutswerk bij gebruikte pad weggooien
  • aanduiding inhoud niet aan beide zijden
  • laatste van kan moeilijk uitgieten

Marie-Louise 24-11-2016

Heerlijke combinatie

De Senseo Switch nu ongeveer een maand in mijn bezit. Na het uitpakken was ik eerst wat sceptisch, het zag er mooi maar wel "plastic" uit. Nu echter erg enthousiast, de pad-koffie is als vertrouwd en de pot koffie is ouderwets lekker. De bediening is erg simpel en het geheel is prettig in gebruikt.

Pluspunten

• ! kop of pot, in een handomdraai wissel je

Minpunten

• De koffie in de themoskan blijft niet lang warm

michelpa 24-11-2016

1 week in gebruik, en nu al een succes.

Na een slechte start, reparatie van een losgeschoten slangetje.
Gaat de herkansing perfect.
Ik wil hem echt niet meer kwijt.
Altijd je juiste hoeveelheid koffie zetten met pads of koffiefilter.
Temperatuur blijft lang goed.

Pluspunten

• Snel aangepaste hoeveelheid koffie
  • thermoskan werkt goed

Minpunten

• geluid zou minder kunnen

Maaike 22-11-2016

SenseoSwitch is super!

SenseoSwitch is gemakkelijk in gebruik. Ideaal in elke situatie. Als Senseo gebruiker keek ik erg uit naar het toestel dat zowel 1 of 2 kopjes als een kan kon zetten. Mijn verwachtingen werden helemaal ingelost. Het is zeer gemakkelijk te switchen, niet alleen voor mij, maar zelfs mijn dochter van 10j kan dat :-) Op feestjes geen lange wachtrijen meer door mijn gewoon Senseo toestel. Een echte aanrader

Pluspunten

• kan is termos
  • toestel valt uit als het kopje klaar is
  • waterreservoir is gemakkelijk te reiningen
  • Switchen gaat vlot en snel
  • lekkere koffie

Minpunten

• lawaai
  • kan mocht groter (extra kan?)

wim 18-10-2016

Toptoestel, echte aanrader!

Ik heb sinds 2 weken mijn oude senseo en slow-drip filterhouder ingeruild voor dit nieuwe apparaat. Tegenover de oude Senseo is de Switch een enorme verbetering: apparaat ziet er beter uit, het is handiger -oa het waterreservoir staat op zichzelf-, de koffie is lekkerder doordat hij heter is en betere schuimlaag heeft. In de pad functie moet je nu direct je kopje selecteren en begint ie automatisch te lopen begint wanneer opgewarmd is. Vind ik top, geen nodeloos energieverbruik meer omdat de senseo blijft aanstaan. Alleen nooit vergeten je kop te zetten, of er volgt gesmos. Tot nu toe nog niet gebeurd. De filterkoffie is lekker, maar had voor mij heter gemogen, zeker omdat de thermos wel goed is, maar niet supergoed. Voor de rest gaat ie traag en met stoten, zodat de koffie zijn smaak goed aan het water kan geven. Dat is goed. Kleine verrassing dat het apparaat in deze functie wel direct begint te lopen, maar dat weet je na de eerste keer. Hij maakt wel veel lawaai in de filterstand. Maar toch een top toestel en een aanrader!

Pluspunten

• koffie van pads en filter
  • energiezuiniger
  • prachtig design

Minpunten

• luid als ie in filterstand staat

Rina1 23-09-2016

Philips Switch HD7892/60

ik heb de Philips Switch HD7892/60 sinds 1 week in huis het is echt een aanrader, heerlijke koffie twee in een, makkelijk in gebruik en neemt weinig ruimte in beslag ik zou geen ander apparaat meer willen dit is echt een topper waar je geen spijt van zal krijgen

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • heerlijke koffie
  • keuze senseo of koffie

Marnne 01-10-2017

Ruimtewinner, maar moeilijk schoonmaken

Wat mij met name stoort is dat het apparaat moeilijk is schoon te maken. Doordat er altijd een laagje water in het reservoir achterblijft, groeien er zelfs algen in! Ik gebruik het apparaat 3-8x per dag, dus echt drogen tussendoor lukt niet echt. Met een borstel erbij komen lukt ook niet, het reservoir in een vaatwasser stoppen durf ik niet. Ik ga weer voor de oude vertrouwde senseo en ons echte koffieapparaat komt van zolder weer naar beneden....

Vronski 26-08-2017

Heel handig

Heel goed en handig toestel. 's Morgens drinken mijn man en ik elk één kop vooraleer we vertrekken naar het werk. In het weekend en als er bezoek komt, dan maken we een kan koffie. Echt handig. We zijn heel tevreden over de aankoop van dit toestel.

Ronald 26-07-2017

Zoveel meer van verwacht

Dat ik de reclame zag dacht ik echt dit is wat voor mij. Ik ben gek van Senseo en heb af en toe ook gewoon trek in een gewoon bakkie.

De watertank is gammel en erg klein, zeker als je pads gebruikt want dan gebruik je nog maar de helft van de kleine watertank. Weer dat knipperende lampje, maar na het vullen gaat hij weer uit en moet je hem opnieuw weer aandrukken.

Ik vind de koffie erg slap smaken en ben hierdoor zelfs overgestapt op de extra strong pads voor wat smaak.

Dan de energie besparing, waarom niet voorverwarmen en op elk moment een bakkie kunnen zetten of de keuze kunnen hebben om dit in te stellen.

Ik zal dit apparaat niet aanraden en ik denk dat ik mijn oude Senseo apparaat weer van zolder af haal om hier gewoon 10 bakjes mee te kunnen zetten ipv 4 zonder water bij te vullen

Pluspunten

• Makkelijk om pads en filterkoffie af te wisselen

Minpunten

• Kleine watertank
  • Gammele watertank
  • Slappe koffie (pads)
  • Zinloze energie besparing

Elro 24-07-2017

koffie drinken is nu koffie genieten

Of het nu filterkoffie of Senseo is het is genieten.

Jammer dat het apparaat veel lawaai maakt bij het maken van filterkoffie.

aqua1955 28-05-2017

Back to basic

Het ouderwetse zetten van koffie is terug, want hoe raar het ook klinkt, niet iedereen wil een Senseo kopje koffie.
Met dit apparaat sla ik dus 2 vliegen in een klap en kan mijn gasten tevreden stellen. Daarnaast kan ik het prachtig designed koffiepotje met dubbele wand op tafel zetten. De koffie die ik drink (Mokka) heeft een grootse smaak.

koffie64 09-05-2017

zeer handig apparaat

Heerlijke koffie. Mooi design.
Enige probleem dat we hebben is dat als je 2 kopjes op het zeer kleine plateau zet het tijdens het koffiezetten de kopjes gaan verschuiven door het hevig trillen. Hierdoor zijn we genoodzaakt steeds bij het apparaat te moeten blijven.

Oldie1943 06-05-2017

Werkt tot nu toe probleemloos.

Ben er blij mee, werkt naar behoren, je ziet als de kopjes koffie kleiner worden (pads) dat er even daarna ontkalkt moet worden, dit vind ik wel snel, meestal rond de 6 tot8 weken. Jammer.
Koffie smaakt uitstekend !

Alfons 03-05-2017

Handig apparaat met snelle koffie!!!!

Ivm defect van vorige Senseo gekozen voor dit combi-apparaat. Leverd een hoop plaats besparing op het aanrecht. Het geluidniveau is wel iets aan de hooge kant maar dan hoor je wel op afstand als het apparat klaar is :). Verder een fijn apparat dat goed werkt en lekker warme koffie verzorgd.

Pluspunten

• Prijs, 2 voor de prijs van 1.
  • Mooi design.
  • Plaats besparing op het aanrecht

Minpunten

• Geluid mag iets minder

Sprokkel 03-05-2017

Goed apparaat, jammer van het lawaai die het maakt.

Weinig negatiefs over te zeggen behalve het lawaai dat dit apparaat maakt, dat zou toch echt wel wat minder gekund hebben.