Philips HD7892 - Reviews

Aantal kopjes per keer
Type
koffiepadsysteem

Gertjan 24-10-2016 Product paar dagen in bezit

Senseo Switch: de ultieme samensmelting van 2 apparaten?

Verpakking
Bij het open maken van de wederom mooie en opvallende verpakking valt op dat er veel verpakkingsmateriaal is gebruikt: om het apparaat, in het apparaat, tussen het apparaat en de doos. Om een foldertje zit zelfs een plastic zakje. Eigenlijk is niet meer van deze tijd dat er zoveel verpakkingsmateriaal wordt gebruikt. Het zou een A-merk sieren om hier bewuster mee om te gaan, de consument kan dit alleen maar waarderen.

Eerste indruk en vormgeving
Bij het uit de verpakking halen van deze machine valt op dat deze mooi smal is, maar wel wat lang. Je moet dus even goed nadenken waar je deze gaat plaatsen. De klassieke Senseo kan je in de hoek van het aanrecht zetten, maar met dit model is die manier van plaatsen niet echt handig en staat ook niet mooi.
Persoonlijk vind ik een “Quickstart”-handleiding meer dan voldoende en wat mij betreft had het qua handleidingen en andere papieren wel wat minder gekund. Overige informatie kan je ook online beschikbaar maken.
Let op, het blijkt wel handig in ieder geval de “Quickstart”-handleiding te lezen, want het automatisch doorspoelen van de machine begint direct zodra je voor de allereerste keer op een willekeurige knop drukt, dus niet gelijk de eerste koffiepads erin drukken. Even een bakje eronder zetten! Het doorspoelen is zo gebeurd en daarna gelijk gereed voor gebruik.

Smaak
“Over smaak valt niet te twisten” zegt het spreekwoord en dat ga ik ook niet doen. De smaak is gewoon weer als vanouds bij Senseo, erg lekker. De smaak is met dit apparaat dan ook niet anders. Wat ik niet begrijp is dat er negatief gedaan wordt over Senseo. Waarschijnlijk omdat het zo eenvoudig is en minder ‘stoer’ als een handmatige espresso machine. Oké, het is geen espresso met handmatig versgemalen bonen, maar met de combinatie smaak, gemak en geld wint Senseo hier met ruime voorsprong.

2-in-1 functie
Over gemak gesproken, de 2-in-1 functie van dit unieke apparaat is erg makkelijk. Voor een ‘normale’ kop koffie doe je de nieuwe padhouders (met nieuw mondstuk) in het apparaat, koffiepad erin, klep weer dicht doen en op de juiste knop drukken. Het mechanisme en bouwkwaliteit is erg solide en het voelt stevig aan. Bij oudere Senseo modellen is het sluitingsmechanisme niet zo stevig en betrouwbaar als bij dit model.
Als je een pot koffie wil zetten haal je de padhouder eruit, lekbak weg, thermoskan met filterhouder eronder en zetten maar! Even een tip, hou er rekening mee dat er altijd nog een klein beetje water in het reservoir achterblijft. Dit water wordt dus niet, zoals bij een normaal koffiezetapparaat, helemaal opgebruikt. De smaak wordt dus iets sterker, of je doet er nog een beetje water bij.
Nog een tip, de maximale hoeveelheid kopjes die je kan zetten is 7. Bij normale koffiezetapparaten is dat ongeveer het dubbele. De foto’s van hele gezelschappen die koffie drinken met deze compacte thermoskan is dus lichtelijk overdreven. Bij normale filterkoffie neem je vaak makkelijker een kopje extra en dan kom je met 7 koppen niet uit. Deze filterkoffiefunctie is naar mijn mening alleen handig als je een compact gezelschap hebt, dus zeg maar 3 á 4 personen. Dan kan bijna iedereen nog een tweede bakkie krijgen en daarna moet je weer opnieuw zetten. De tijd van het zetten is vergelijkbaar met een normaal koffiezetapparaat.

Geluid
Ik ben gewend bij het zetten van een pot met koffie dat je het bekende gepruttel hoort, maar bij dit apparaat is dat anders. Schoksgewijs wordt er heet water in het filter gedruppeld. Het lijkt net alsof het apparaat steeds opnieuw moet starten met zetten. De eerste keer is dit even gek, maar je bent er snel aan gewend en het stoort me verder niet.

Schoonmaken
Dit apparaat heeft wat meer aandacht voor het schoonmaken nodig. Dit komt doordat de nieuwe padhouders een mondstuk met reservoir hebben. Deze reservoirs moet je na gebruik losklikken en ook schoonmaken, anders gaat hierin de oude koffie zitten en krijgt je koffie na een tijdje een lichte champignonsmaak erbij.

Opbergen
Na het eerste gebruik vond ik dat er nogal wat accessoire bleven liggen. De nieuwe, grotere padhouders, het filteropzetstuk en de thermoskan. Maar later bedacht ik me dat dit apparaat wel twee apparaten vervangt! En dan valt het natuurlijk reuze mee.

Conclusie
Ondanks het feit dat ik het apparaat heb mogen testen, zal ik mijn eerlijke mening hierover geven. Heb je nog geen filterkoffiezetapparaat en geen Senseo dan kan ik je deze zeker aanraden! Heb je wel beide, dan zal je moeten wennen aan de hoeveelheid filterkoffie die je maakt. En ondanks dat deze in een mooie en compacte thermoskan wordt opgevangen, koelt deze toch sneller af dan de koffie uit een standaard koffiezetapparaat. Bij dat laatste wordt de koffie natuurlijk ook warm gehouden door een verwarmingselement en dat kost natuurlijk ook weer energie, maar goed. Wel iets om rekening mee te houden.
Wat je als potentiële klant zeker over de streep zal trekken is de vormgeving, deze is erg smal en daardoor goed te plaatsen aan de zijkanten van je keukenblad. Ook zie je dat Philips de machine verder heeft doorontwikkeld. Zo is de stevigheid echt een stuk beter, warmt het apparaat niet weer opnieuw op na het zetten van 1 kopje en kan je nu ook hogere mokken plaatsen.

Pluspunten

• Smal ontwerp
  • 2- functies (filterkoffie en Senseo-koffie)
  • Warmt niet weer opnieuw op na het zetten
  • Solide bouw, voelt stevig aan
  • Compacte en handzame thermoskan

Minpunten

• Lang ontwerp
  • Iets meer onderhoud nodig
  • Maximaal 7 koppen koffie
  • Plaatsen van hogere mokken mogelijk

Lies 01-11-2016 Product paar weken in bezit

Zeer goede senseo met filterfunctie erbovenop!

Ik heb nu ongeveer een maand de Senseo Switch in huis en mijn ervaringen zijn nog steeds zeer positief!
De koffie is lekker, zowel van de pads als met de filter, en de machine oogt mooi en is zeer gebruiksvriendelijk. Het toestel is eenvoudig te bedienen en eenvoudig om te bouwen van pads naar filter en omgekeerd.
In vergelijking met de ‘oude’ Senseo is de Switch een verbetering op de volgende punten:
- Machine kan niet meer onnodig blijven opstaan omdat het water pas opwarmt nadat je op de ‘zet’ knop gedrukt hebt. Het water begint automatisch te lopen nadat het opgewarmd is.
- Waterreservoir kan op zichzelf rechtstaan
- Koffie lijkt heter
- Koffie drupt van hoger waardoor er een dikkere schuimlaag is.
- Het apparaat is veel mooier en smaller
Het voordeel is ook wel een potentieel nadeel: ik hou mijn hart vast voor de keer dat ik vergeet mijn tas eronder te zetten wanneer ik de machine aanzet.
De filterfunctie wordt door ons in het weekend gebruikt, als we met 2 koffie drinken. Het ombouwen gaat zoals gezegd snel en is zeer eenvoudig.
Pluspunten
- Water loopt ‘traag’ waardoor de koffie even lekker smaakt als ‘slow drip’ koffie
- Mooi kannetje
- Snel
Minpunten
- Luid
- 7 tassen is toch redelijk beperkt voor een ‘kan’ koffie
- Isoleercapaciteit max 2.5 uur
Toch wegen de voordelen veel meer door dan de nadelen en kan ik het iedereen aanraden!

Pluspunten

• mooi design
  • handig in gebruik

Minpunten

• luid

Stevens 10-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooi model apparaat

Het is een heel mooi apparaat lekker makkelijk 2 in 1 koffie blijft goed warm in de kan. Op zich geen nadelen qua koffie. Het enige nadeel is dat er enorm veel geluid in zit met open keuken niet echt prettig, door het geluid trillen de kopjes waardoor er welles een kopje verschuift, niet handig want dan heb je geen 2 volle kopjes en moet je weer nieuwe senseo zetten. Wat betekent pads weggooien. ......je kan dan eigenlijk niet bij het apparaat weg lopen....twijfel nog of wij hem wel willen houden......

Pluspunten

• Lekkere hete koffie
  • Weinig ruimte nodig
  • Makkelijk te veranderen
  • Goed schoon te houden

Minpunten

• Kleine tank
  • Veel geluid
  • Trilt de kopje van plaat

Marie-Louise 24-11-2016 Product paar weken in bezit

Heerlijke combinatie

De Senseo Switch nu ongeveer een maand in mijn bezit. Na het uitpakken was ik eerst wat sceptisch, het zag er mooi maar wel "plastic" uit. Nu echter erg enthousiast, de pad-koffie is als vertrouwd en de pot koffie is ouderwets lekker. De bediening is erg simpel en het geheel is prettig in gebruikt.

Pluspunten

• ! kop of pot, in een handomdraai wissel je

Minpunten

• De koffie in de themoskan blijft niet lang warm

michelpa 24-11-2016 Product paar weken in bezit

1 week in gebruik, en nu al een succes.

Na een slechte start, reparatie van een losgeschoten slangetje.
Gaat de herkansing perfect.
Ik wil hem echt niet meer kwijt.
Altijd je juiste hoeveelheid koffie zetten met pads of koffiefilter.
Temperatuur blijft lang goed.

Pluspunten

• Snel aangepaste hoeveelheid koffie
  • thermoskan werkt goed

Minpunten

• geluid zou minder kunnen

Maaike 22-11-2016 Product paar weken in bezit

SenseoSwitch is super!

SenseoSwitch is gemakkelijk in gebruik. Ideaal in elke situatie. Als Senseo gebruiker keek ik erg uit naar het toestel dat zowel 1 of 2 kopjes als een kan kon zetten. Mijn verwachtingen werden helemaal ingelost. Het is zeer gemakkelijk te switchen, niet alleen voor mij, maar zelfs mijn dochter van 10j kan dat :-) Op feestjes geen lange wachtrijen meer door mijn gewoon Senseo toestel. Een echte aanrader

Pluspunten

• kan is termos
  • toestel valt uit als het kopje klaar is
  • waterreservoir is gemakkelijk te reiningen
  • Switchen gaat vlot en snel
  • lekkere koffie

Minpunten

• lawaai
  • kan mocht groter (extra kan?)

wim 18-10-2016 Product paar weken in bezit

Toptoestel, echte aanrader!

Ik heb sinds 2 weken mijn oude senseo en slow-drip filterhouder ingeruild voor dit nieuwe apparaat. Tegenover de oude Senseo is de Switch een enorme verbetering: apparaat ziet er beter uit, het is handiger -oa het waterreservoir staat op zichzelf-, de koffie is lekkerder doordat hij heter is en betere schuimlaag heeft. In de pad functie moet je nu direct je kopje selecteren en begint ie automatisch te lopen begint wanneer opgewarmd is. Vind ik top, geen nodeloos energieverbruik meer omdat de senseo blijft aanstaan. Alleen nooit vergeten je kop te zetten, of er volgt gesmos. Tot nu toe nog niet gebeurd. De filterkoffie is lekker, maar had voor mij heter gemogen, zeker omdat de thermos wel goed is, maar niet supergoed. Voor de rest gaat ie traag en met stoten, zodat de koffie zijn smaak goed aan het water kan geven. Dat is goed. Kleine verrassing dat het apparaat in deze functie wel direct begint te lopen, maar dat weet je na de eerste keer. Hij maakt wel veel lawaai in de filterstand. Maar toch een top toestel en een aanrader!

Pluspunten

• koffie van pads en filter
  • energiezuiniger
  • prachtig design

Minpunten

• luid als ie in filterstand staat

Snellebelle8720 16-10-2016 Product paar weken in bezit

ideaal voor de grote als kleine koffiedrinker

Dankzij The Insiders dit toestel mogen/kunnen testen. gedaan met het wisselen van toestel, nu alles in 1. ik gebruik het zelfs voor een kan warm water om mijn eigen thee in te laten trekken.
ideaal is dat je het toestel kan bijvullen zonder reservoir af te hoeven nemen. je hoeft slecht 1 maal op een knop te drukken en het schakelt zichzelf uit na gebruik.

Pluspunten

• 1 druk op de knop
  • uitdrupbakje filter
  • 1l reservoir
  • kan houd t° goed
  • bijvullen aan het toestel zelf

Minpunten

• raar geluid bij het zetten van een kan
  • prutswerk bij gebruikte pad weggooien
  • aanduiding inhoud niet aan beide zijden
  • laatste van kan moeilijk uitgieten

Rina1 23-09-2016 Product paar weken in bezit

Philips Switch HD7892/60

ik heb de Philips Switch HD7892/60 sinds 1 week in huis het is echt een aanrader, heerlijke koffie twee in een, makkelijk in gebruik en neemt weinig ruimte in beslag ik zou geen ander apparaat meer willen dit is echt een topper waar je geen spijt van zal krijgen

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • heerlijke koffie
  • keuze senseo of koffie

Aat 02-12-2016 Product paar weken in bezit

Goed en degelijk apparaat, niet al te groot.

Een fantastische aankoop. Dit apparaat is goed te plaatsen op het aanrecht door zijn niet al te grote omvang. De Senseo kopjes koffie en de filter kopjes, welke beide met dit apparaat zijn te maken, zijn prima van smaak en goed warm. De thermoskan houdt de koffie enige uren lekker warm. Een aaanrader voor iedereen, die Senseo met filter koffie wil afwisselen.

Eline 01-12-2016 Product paar maanden in bezit

Alleen , met 2 of meer? Altijd koffietijd!

Elke ochtend kijken mijn man en ik uit naar een super start van onze dag met een overheerlijke kop koffie van de senseo switch. En dankzij de switch kunnen we ook ons bezoek verwennen zonder ze te laten wachten. De koffiekan is gemakkelijk om kopjes mee in te schenken zonder te morsen. De senseo switch past perfect in ons interieur met zijn slank zwart design en is zo licht dat ik hem zelfs al meegenomen heb naar vrienden voor een heerlijke koffieklets. De senseo is zeer gebruiksvriendelijk en heel gemakkelijk proper te maken. Een must voor elk huishouden!

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Snel
  • Eenvoudig te gebruiken
  • Gemakkelijk proper te maken

Minpunten

• Licht geluid

Sofia 28-11-2016 Product paar weken in bezit

Een super alles in 1 !!

Ik heb de switch nu een paar weken en ik moet zeggen, hij werkt super. Het is zo handig de 2 in 1 functie geen gedoe meer met 2 apparaten. De koffie is lekker en warm. De koffiekan is ideaal voor 2 personen alleen vind ik het waterreservoir voor de pads wat klein, dat moet je snel bijvullen.
Sofie

Pluspunten

• 2 in 1
  • mooi design
  • gemakkelijk

Minpunten

• klein waterreservoir

Imro 27-11-2016 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijk, lekkere koffie.

De Switch heeft mij bijzonder verrast. Er komt prima pad-koffie uit en nu dus ook heerlijke filterkoffie. Het apparaat werkt goed, koffie smaakt lekker en de bouwkwaliteit voelt goed aan. Met 1 druk op de knop begint het opwarmen en start meteen het zetten van de pad-koffie. Erg handig! De machine heeft een mooie slanke vorm en neemt niet veel plek op het aanrecht in.
Een nadeel van de filterkoffie is eigenlijk alleen het geluid dat het apparaat maakt tijdens het zetten. Dit is een vrij luid, regelmatig terugkerende brom gedurende een paar minuten. De machine werkt verder prima, voelt stevig aan en is gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Pads
  • Filterkoffie
  • Compact
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Geluid bij het zetten van filterkoffie

jo 27-11-2016 Product paar weken in bezit

Prima prijs-kwaliteitverhouding

Wat een handig apparaat! Het scheelt enorm in de ruimte op mijn aanrecht en staat nog eens stijlvol ook. Ook de smaak van de koffie is een verbetering, ik merk duidelijk dat de koffie gemaakt met de Switch van een betere kwaliteit is en ook warmer lijkt. Echt een verbetering ten opzichte van mijn vorige Senseo dus! De prijs-kwaliteitverhouding vind ik dan ook prima. Kleine minpuntjes: het apparaat maakt vrij veel lawaai, heeft geen uitknop (soms onhandig als ik per ongeluk op start heb gedrukt en de pad ben vergeten) en het duurt iets langer dan met het gewone Senseo/filterapparaat. Zou het apparaat echter niet willen inruilen voor een los apparaat, ben er heel blij mee. Mocht deze het na een tijdje opgeven, dan koop ik absoluut een nieuwe SenseoSwitch! Ook onze visite heeft al vaak opgemerkt dat de koffie zo lekker is en het apparaat heel mooi slank en stijlvol oogt. Het apparaat staat bij veel mensen op het Sinterklaaslijstje en is door een aantal zelfs al aangekocht!

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • smaak
  • design

Minpunten

• geluid
  • geen uitknop

Markie23 24-11-2016 Product paar weken in bezit

Prima apparaat

De Senso Switch is een mooi slank apparaat (o.a. te verkrijgen in mijn favoriete kleur: rood) dat relatief weinig gebruik inneemt op je aanrecht. Het geeft zowel de vertrouwde smaak van met pads gezette koffie als van koffie die je met een filterapparaat zet. In onze familie zijn liefhebbers voor beide soorten koffie dus tot op heden hadden we 2 apparaten op het aanrecht staan. Dankzij de Senseo Switch hebben we nu weer wat extra ruimte over.
De switch is perfect voor 1 kopje, maar ook voor een hele kan.
De streepjes op het waterreservoir geven aan hoeveel kopjes koffie je nog met het apparaat kunt maken, wat wel handig is.
Nadelen zijn: Geen warmhoudplaatje: de koffie komt wel in een thermoskan, maar koelt daarin toch nog redelijk snel af. Verder maakt het apparaat vrij veel herrie.
Deze nadelen wegen echter absoluut niet op tegen het gebruiksgemak en het supermooie design.
Zeker een aanrader, dit apparaat!

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak
  • neemt weinig plaats in

Minpunten

• maakt vrij veel geluid

vistavie2013 24-11-2016 Product paar maanden in bezit

lekker makkelijk en zeer mooi, handig toestel

Ik heb het rode toestel en ik vind het echt een mooi toestel. Het toestel is lang en smal waardoor het aangepast is aan de diepte van het werkvlak en in de breedte niet veel plaats neemt.
De isoleerkan houdt de koffie lang warm en het gemak om te schakelen van kop naar kan is super makkelijk.
Geen prutserij en morsen door de bijgeleverde accessoires zoals de koffielepel, de onderzetter waar de gebruikte filter kan in uitlekken, ....

Echt een aanrader voor iedereen.

Pluspunten

• lekker gemakkelijk/ mooi design
  • keuze mogelijkheid tussen tas en kan
  • goede isoleerkan
  • handige accessoires
  • neemt niet veel plaats op aanrecht

Minpunten

• geen courante filtermaat

R.Teeuwen 21-11-2016 Product paar weken in bezit

2-in-1 Koffiezetapparaat.

De Senseo Switch is echt een aanrader als je op zoek bent naar een koffiezetapparaat met een 2-in-1 functionaliteit! Dit apparaat is zeer gebruikersvriendelijk en heeft een mooi design. Als fervent filterkoffie drinker is de barrière om in de ochtend een kan koffie te moeten zetten voor 1 a 2 kopjes koffie nu opgelost. De pad-houder voor 2 kopjes koffie is ideaal om je ON-TO-GO beker te vullen. Het zetten van filterkoffie gaat zeer gemakkelijk maar het duurt wel langer (en niet geheel geluidloos) dan bij een normaal filter koffiezetapparaat. Overall, zeker een aanrader!

Pluspunten

• Gebruikersvriendelijkheid
  • Functioneel
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Veel losse onderdelen.
  • Lawaaierig in geval van filterkoffie.
  • Zettijd filterkoffie

Steven 20-11-2016 Product paar maanden in bezit

zeer gebruiksvriendelijk 2-in-1 toestel

Dit toestel doet wat het belooft: de combinatie van de gekende Senseo apparaten met een filtersysteem.
- De switch gebeurt heel eenvoudig en gebruiksvriendelijk.
- De koffie wordt heel snel gemaakt, zowel bij de pads als bij de filterfunctie.
- Alle onderdelen zijn vlot te afneembaar en af te spoelen of af te wassen.
- De bijgeleverde thermoskan is voldoende voor kort gebruik, verwacht niet dat de koffie de hele dag heet blijft hierin.
- Geen druppels zodra de koffie is doorgelopen: bij andere koffiezetapparaten blijft dit soms nog eens druppelen.
- De indicatielampen geven duidelijk aan of het toestel aan het werk is. Enig minpuntje misschien is dat er geen lampje brandt indien het toestel nog onder spanning staat (stekker in het stopcontact). Dit is echter geen probleem omdat het heel duidelijk is wanneer het toestel werkzaam is.
- Er zijn 3 knoppen: de keuze tussen 1 tas of 2 tassen met een pad of een knop voor de filter. 1 duw op de knop is voldoende. Dit is een voordeel tov de oudere Senseo apparaten waar je 2 maal moest duwen op dezelfde knop (eerst om op te warmen en daarna om te starten).

Het design is eerder sober en oogt niet zo modern als de Senseo met de ronde en schuine vorm, maar het is wel heel functioneel en neemt niet meer plaats in dan nodig.

Minpuntje: het deksel van het waterreservoir wordt niet vastgeklikt en dat zou misschien op termijn snel stuk kunnen gaan (?). Eén enkele keer is de vlotter (die het waterpeil in het waterreservoir meet) geblokkeerd, maar mits een klein duwtje was dit weer in order gemaakt.

De koffiefilter maakt gebruik van formaat 1x2, hetgeen geen eerder klein en geen courant formaat is. Het gevolg is dat er per keer een 7-tal kleine kopjes koffie gezet worden. Dit is geen probleem omdat het toestel ook niet pretendeert om veel koffie tegelijkertijd te willen maken. Indien nodig, dan maakt het toestel heel snel een volgende lading koffie, via pads of via de filterfunctie.

Conclusie: dit is een zeer gebruiksvriendelijk toestel, handig in onderhoud en - het belangrijkste - het zet lekkere, smaakvolle koffie.

Pluspunten

• snel
  • lekkere koffie
  • zeer gebruiksvriendelijk

Minpunten

• filter voor kleinere hoeveelheden

Karinskie 20-11-2016 Product paar weken in bezit

Zeer mooi apparaat!

We gebruiken de SenseoSwitch nu een aantal weken. Hij bevalt echt reuze goed. De senseo zelf werkt zoals we gewend zijn. Lekker snel en zeer lekkere koffie die goed op temperatuur is. De filterkoffie is echt heel handig dat dat ook kan. Je plaatst het filtergedeelte bovenop de thermoskan en dan is het wachten tot de koffie klaar is. De koffie smaakt goed en is prima qua temperatuur. Wij zijn blij verrast met de SenseoSwitch en zeggen kopen maar!

Pluspunten

• lekkere koffie
  • mooi apparaat

CindyN1979 20-11-2016 Product paar weken in bezit

Handig 2 in 1 apparaat

Ik gebruik de SenseoSwitch nu een aantal weken en hij bevalt heel goed. Ideaal om 1 of 2 kopjes te zetten en als je visite krijgt een kan, die ook nog eens langer warm blijft doordat het een thermoskan is. Daarnaast heb je maar 1 apparaat op het aanrecht die ook nog weinig ruimte in beslag neemt omdat het een slank model is. Prima apparaat!

Pluspunten

• Mooi design, slank model
  • 2 in 1 apparaat

Minpunten

• veel onderdelen
  • niet geluidloos