Philips Switch HD7892/60 - Reviews

Aantal kopjes per keer
Type
koffiepadsysteem

Aat 02-12-2016 Product paar weken in bezit

Goed en degelijk apparaat, niet al te groot.

Een fantastische aankoop. Dit apparaat is goed te plaatsen op het aanrecht door zijn niet al te grote omvang. De Senseo kopjes koffie en de filter kopjes, welke beide met dit apparaat zijn te maken, zijn prima van smaak en goed warm. De thermoskan houdt de koffie enige uren lekker warm. Een aaanrader voor iedereen, die Senseo met filter koffie wil afwisselen.

Eline 01-12-2016 Product paar maanden in bezit

Alleen , met 2 of meer? Altijd koffietijd!

Elke ochtend kijken mijn man en ik uit naar een super start van onze dag met een overheerlijke kop koffie van de senseo switch. En dankzij de switch kunnen we ook ons bezoek verwennen zonder ze te laten wachten. De koffiekan is gemakkelijk om kopjes mee in te schenken zonder te morsen. De senseo switch past perfect in ons interieur met zijn slank zwart design en is zo licht dat ik hem zelfs al meegenomen heb naar vrienden voor een heerlijke koffieklets. De senseo is zeer gebruiksvriendelijk en heel gemakkelijk proper te maken. Een must voor elk huishouden!

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Snel
  • Eenvoudig te gebruiken
  • Gemakkelijk proper te maken

Minpunten

• Licht geluid

Sofia 28-11-2016 Product paar weken in bezit

Een super alles in 1 !!

Ik heb de switch nu een paar weken en ik moet zeggen, hij werkt super. Het is zo handig de 2 in 1 functie geen gedoe meer met 2 apparaten. De koffie is lekker en warm. De koffiekan is ideaal voor 2 personen alleen vind ik het waterreservoir voor de pads wat klein, dat moet je snel bijvullen.
Sofie

Pluspunten

• 2 in 1
  • mooi design
  • gemakkelijk

Minpunten

• klein waterreservoir

R.Teeuwen 21-11-2016 Product paar weken in bezit

2-in-1 Koffiezetapparaat.

De Senseo Switch is echt een aanrader als je op zoek bent naar een koffiezetapparaat met een 2-in-1 functionaliteit! Dit apparaat is zeer gebruikersvriendelijk en heeft een mooi design. Als fervent filterkoffie drinker is de barrière om in de ochtend een kan koffie te moeten zetten voor 1 a 2 kopjes koffie nu opgelost. De pad-houder voor 2 kopjes koffie is ideaal om je ON-TO-GO beker te vullen. Het zetten van filterkoffie gaat zeer gemakkelijk maar het duurt wel langer (en niet geheel geluidloos) dan bij een normaal filter koffiezetapparaat. Overall, zeker een aanrader!

Pluspunten

• Gebruikersvriendelijkheid
  • Functioneel
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Veel losse onderdelen.
  • Lawaaierig in geval van filterkoffie.
  • Zettijd filterkoffie

Karinskie 20-11-2016 Product paar weken in bezit

Zeer mooi apparaat!

We gebruiken de SenseoSwitch nu een aantal weken. Hij bevalt echt reuze goed. De senseo zelf werkt zoals we gewend zijn. Lekker snel en zeer lekkere koffie die goed op temperatuur is. De filterkoffie is echt heel handig dat dat ook kan. Je plaatst het filtergedeelte bovenop de thermoskan en dan is het wachten tot de koffie klaar is. De koffie smaakt goed en is prima qua temperatuur. Wij zijn blij verrast met de SenseoSwitch en zeggen kopen maar!

Pluspunten

• lekkere koffie
  • mooi apparaat

CindyN1979 20-11-2016 Product paar weken in bezit

Handig 2 in 1 apparaat

Ik gebruik de SenseoSwitch nu een aantal weken en hij bevalt heel goed. Ideaal om 1 of 2 kopjes te zetten en als je visite krijgt een kan, die ook nog eens langer warm blijft doordat het een thermoskan is. Daarnaast heb je maar 1 apparaat op het aanrecht die ook nog weinig ruimte in beslag neemt omdat het een slank model is. Prima apparaat!

Pluspunten

• Mooi design, slank model
  • 2 in 1 apparaat

Minpunten

• veel onderdelen
  • niet geluidloos

Limina 19-11-2016 Product paar weken in bezit

Goed c

Ik test de Senseo Switch nu al een paar weken en ik ben best tevreden. Ik vind het handig dat je zowel één/twee kopjes als een kan koffie kan klaarmaken. De koffie blijft goed warm in de koffiekan. Het toestel neemt ook niet véél plaats in en oogt ook mooi op het aanrecht. Het enige minpunt is dat het opwarmen van het water toch wat tijd in beslag neemt. Zeker voor één kopje koffie, geeft het mij de indruk dat het eventjes wachten is op het kopje koffie.

Pluspunten

• keuze 2/-3 kopjes- of kan koffie (7 kopjes)
  • Mooi design, neemt weinig plaats in

Minpunten

• duurt eventjes voor tasje koffie klaar is

Marisca 19-11-2016 Product paar weken in bezit

Switch

We hebben de Switch in gebruik en wat meteen opvalt is de mooie vormgeving. Hij is slank en strak en past precies op het werkblad. Het geluid is zachter dan van de gewone senseo. De Schwitch is gebruiksvriendelijk en er is zo maar een kop of een pot koffie gezet. het wisselen is simpel en snel. de kan is fijn in gebruik en houdt meteen de koffie op temperatuur. er zijn geen overbodige knoppen waardoor er niets mis kan gaan in gebruik. zelfs onze kinderen vinden het leuk om papa en mama van koffie te voorzien!

Pluspunten

• vormgeving
  • gebruiksgemak
  • temperatuur koffie

Eline 17-11-2016 Product paar maanden in bezit

Altijd en overal koffietijd

Opstaan met een glimlach! Elke ochtend kijken mijn man en ik uit naar een super start van onze dag met een overheerlijke kop koffie van de senseo switch. En dankzij de switch kunnen we ook ons bezoek verwennen zonder ze te laten wachten. De koffiekan is gemakkelijk om kopjes mee in te schenken zonder te morsen. De senseo switch past perfect in ons interieur met zijn slank zwart design en is zo licht dat ik hem zelfs al meegenomen heb naar vrienden voor een heerlijke koffieklets. De senseo is zeer gebruiksvriendelijk en heel gemakkelijk proper te maken. Een aanrader voor elk huishouden!

Pluspunten

• Mooi design, licht gewicht
  • Eenvoudige bediening
  • Snel
  • Lekker
  • Gemakkelijk proper te maken

GerbenJ 16-11-2016

Ideale combinatie

Deze Switch is een ideale combinatie van snel 1 of 2 kopjes koffie zetten of toch meer kunnen zetten met normale filterkoffie.
Natuurlijk kan je deze machine niet vergelijken met de, meestal veel duurdere, espressomachines, maar toch is deze machine prima in staat om een lekker bakje koffie te zetten. Als je maar 1 of 2 bakjes nodig hebt hoef je niet meteen een kan koffie te zetten en met de vele soorten senseo pads die tegenwoordig te verkrijgen zijn is er zeker wel een lekker kopje koffie te zetten. Bij het zetten van een kan koffie heb je 'gewone' filterkoffie en kan je dus zelf variëren met de sterkte van de koffie. Kortom een ideale combinatie van makkelijk senseo en toch ook de mogelijkheid om een kan koffie te zetten.
Verder is het design en het formaat prima. Hij neemt niet meer ruimte in op het aanrecht dan een normaal koffiezetapparaat. Hij gaat vanzelf uit en alle onderdelen kunnen in de vaatwasser.

Nadeel vind ik wel het geluid bij het zetten van een kan koffie. Om niet in een keer al het water op de gemalen koffie te gooien, lijkt het alsof het apparaat aan-uit-aan-uit gaat. Daardoor hoor je een best wel hard pulserend geluid.
Daarnaast kunnen er maar 7 kopjes in een kan. Dat is meestal voldoende, maar bij een verjaardag of ander feestje kan dat nog wel aan de kleine kant zijn.

Pluspunten

• Ideale combinatie van senseo en filterkoffie
  • Lekkere koffie
Jmenting 16-11-2016 Product paar weken in bezit

Filterkoffie en padmachine in een apparaat

Via Insiders heb ik de afgelopen periode de Senseo Switch mogen testen. Ik had net voordat ik aan deze test mee mocht doen een nieuw Senseo Viva Cafe apparaat gekocht. Mijn oude Senseo had toen na een aantal jaar trouwe dienst definitief de geest had gegeven, en als koffiedrinker moest ik natuurlijk direct een nieuw apparaat in huis hebben. Dus, plots had ik de luxe om twee nieuwe machines met elkaar te kunnen vergelijken.

De Switch is een degelijk gebouwd apparaat dat door de slanke vorm weinig ruimte op het aanrecht in beslag neemt. De werking is heel simpel: je kan 1 of 2 Senseo kopjes zetten, of je zet een kan filterkoffie. De opzetstukken voor het zetten van een kan koffie zijn simpel te gebruiken, in een handomdraai wissel je tussen pad of filter koffie.

De smaak van de koffie is gewoon goed: filterkoffie smaakt zoals het moet en ook de pad koffie komt er zoals ik gewend was uit, inclusief de bekende crème laag. Ook de temperatuur van de koffie is prima: de Switch maakt hete koffie en zeker geen lauwe bak. Ik heb de temperatuur niet gemeten, maar volgens mij is de Senseo padkoffie uit de Switch een tikkeltje heter dan uit de Café Viva. De thermoskan die bij de Switch zit doet voor huis, tuin en keuken gebruik zijn werk prima: koffie blijft zeker een uur goed warm en ook de smaak blijft prima.

Na mijn uitvoerige testperiode heb ik drie minpunten die mij het meest opvallen:
- Persoonlijk vind ik het geluid dat het zetten van een kan filterkoffie vervelend: een luid, monotoon, knorrend geluid. Zeker met een volle kan voor 7 kopjes duurt het een paar minuten voor de koffie is doorgelopen. Aangezien wij een open keuken hebben is het met de gezinsleden afstemmen of er een kan koffie gezet kan worden.

- Na het zetten van filterkoffie blijft er in de padhouder vrij veel vocht achter en ook druppelt er nog wat koffie uit het tuitje. Het bijgeleverde lekbakje is dus geen overbodige luxe. Dit is wel wat lastig te gebruiken aangezien deze ook gebruikt wordt om de filterhouder na gebruik te laten uitlekken.

- Ik mis een indicator dat de machine aanstaat. Nu druk je op een knop zonder dat je zeker weet of de machine aanstaat. Aangezien bij ons in de keuken stekkers van diverse machines veel worden gewisseld, is het soms wat gokken of de Switch wel gaat werken.

Al met al ben ik erg positief verrast door de Switch. De machine doet wat hij belooft. Ondanks dat ik een hippe en splinternieuwe Viva Café had staan, heeft de Switch zijn plek in mijn keuken veroverd als voorkeurs koffiezetmachine.
De nadelen die ik noem zijn geen dealbrekers voor mij geweest, maar zijn wel punten die mogelijk in een tweede variant kunnen worden opgelost.

Pluspunten

• Neemt weinig ruimte in
  • Pad koffie en filterkoffie zijn lekker en warm

Minpunten

• Druppelt na
  • Maakt bij filterkoffie lawaai

Anneke Bloem 15-11-2016 Product paar weken in bezit

Handige 2 in 1 fuctie

De Senseo Switch een aantal weken in ons bezit en wij zijn heel blij met het apparaat.
Handig doordat je gewone koffie kunt zetten en een Senseo. De koffie is goed heet en de Senseo heeft een lekkere schuimlaag.

Pluspunten

• 1 kopje of een kan koffie
  • hete koffie
  • Klein en compact

Minpunten

• veel lawaai bij een kan koffie

marieke 15-11-2016 Product paar weken in bezit

hier krijg je zeker geen spijt van!

Ideaal dat je hiermee een kopje senseo kunt zetten met koffiepad, maar ook een kan filterkoffie kunt zetten. Neemt weinig ruimte in beslag, door de slanke vormgeving en ziet er ook nog eens mooi en degelijk uit! Tot nu toe heel erg tevreden!

Pluspunten

• vormgeving
  • benodigde ruimte
  • combinatie filterkoffie en koffiepads

Minpunten

• koffiesterkte is niet instelbaar

Anita62 14-11-2016 Product paar weken in bezit

Goed apparaat, maakt wel wat geluid

Ik vind het een super mooi koffiezetapparaat wat echt aan mijn verwachtingen voldoet. Gezellig ouderwets met de koffiekan weer op tafel, komt er iemand binnen is een kopje koffie zo gezet. De originele senseo pads smaken goed, de nieuwe varianten (Senseo Specials, met een smaakje) zijn heel erg waterig en niet erg lekker. Het wisselen van pads naar kan is erg makkelijk, precies zoals ik had verwacht. De kan is qua formaat voor het dagelijks gebruik erg handig.

Pluspunten

• makkelijk te wisselen
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• geluid bij een kan koffie

Robert 05-11-2016 Product paar weken in bezit

1 kopje of een kan? Nu kan het!!

We hebben een Senseo en een filter apparaat. De Senseo staat eigenlijk altijd in de kast. Toch twijfelden we nog wel eens om de Senseo weer op het aanrecht te zetten. Allebei de apparaten hebben zo hun voordelen. Nu hebben we de switch en is het niet langer nodig om een keuze tussen deze twee apparaten te maken. Voor ons echt ideaal. Daar komt bij dat het design ook vele malen minder lomp oogt dan het ouderwetse Senseo apparaat. De switch neemt minder ruimte in beslag.

De kwaliteit van de koffie is zoals je mag verwachten gewoon goed. De Senseo smaakt niks anders dan je gewend bent van Senseo. Dit geldt ook voor de filterkoffie. De temperatuur van de koffie is ook echt goed. Geen flauwe bak, maar gewoon heet. Wel even de koffiekan met warm water omspoelen. Dan blijft ie net iets langer warm.

Het enige nadeel wat ik kan verzinnen is dat de switch iets minder stil is bij het zetten van een kan dan het filterapparaat wat we gebruikten.

edit: inmiddels hebben we dit apparaat 4 weken in ons bezit en zijn we nog zeer tevreden over het apparaat. Nog steeds is het enige mankement dat bij het zetten van de kan de switch niet geheel stil is. Bij het zetten van een kan hoor je iedere 3 seconden even het geluid wat je ook hoort bij het zetten van een enkele kop senseo. Klinkt een beetje als een verkouden eend :-)

• Weinig ruimte
  • Filter koffie
  • Senseo 1/2 kopjes

Minpunten

• Geluid bij het zetten van een kan koffie.

Lies 01-11-2016 Product paar weken in bezit

Zeer goede senseo met filterfunctie erbovenop!

Ik heb nu ongeveer een maand de Senseo Switch in huis en mijn ervaringen zijn nog steeds zeer positief!
De koffie is lekker, zowel van de pads als met de filter, en de machine oogt mooi en is zeer gebruiksvriendelijk. Het toestel is eenvoudig te bedienen en eenvoudig om te bouwen van pads naar filter en omgekeerd.
In vergelijking met de ‘oude’ Senseo is de Switch een verbetering op de volgende punten:
- Machine kan niet meer onnodig blijven opstaan omdat het water pas opwarmt nadat je op de ‘zet’ knop gedrukt hebt. Het water begint automatisch te lopen nadat het opgewarmd is.
- Waterreservoir kan op zichzelf rechtstaan
- Koffie lijkt heter
- Koffie drupt van hoger waardoor er een dikkere schuimlaag is.
- Het apparaat is veel mooier en smaller
Het voordeel is ook wel een potentieel nadeel: ik hou mijn hart vast voor de keer dat ik vergeet mijn tas eronder te zetten wanneer ik de machine aanzet.
De filterfunctie wordt door ons in het weekend gebruikt, als we met 2 koffie drinken. Het ombouwen gaat zoals gezegd snel en is zeer eenvoudig.
Pluspunten
- Water loopt ‘traag’ waardoor de koffie even lekker smaakt als ‘slow drip’ koffie
- Mooi kannetje
- Snel
Minpunten
- Luid
- 7 tassen is toch redelijk beperkt voor een ‘kan’ koffie
- Isoleercapaciteit max 2.5 uur
Toch wegen de voordelen veel meer door dan de nadelen en kan ik het iedereen aanraden!

Pluspunten

• mooi design
  • handig in gebruik

Minpunten

• luid

Natasja 31-10-2016 Product paar weken in bezit

Handig 2-in-1

Wat handig! Eindelijk een apparaat waarmee je zowel 1 of 2 kopjes Senseo koffie met de koffiepads kunt zetten, als een grotere kan.
Het kopje koffie is zo gezet, in je eigen favoriete senseopad smaak.
De koffiekan oogt eigenlijk wat klein, toch valt dit in de praktijk erg mee. Het komt niet vaak voor dat het huis megavol zit. En in de praktijk is het genoeg, die paar kopjes koffie in de koffiekan. 7 kopjes. Heerlijk dat je dan de filterkoffie kunt gebruiken, helemaal naar eigen smaak en sterkte. De koffie blijft lang warm in de kan.
Het enige is eigenlijk, dat je de losse onderdelen natuurlijk ergens moet bewaren. Maar de ruimtewinst op het aanrecht is fijn. Wij bewaarden voorheen de filterkoffie/koffiezetapparaat op zolder. Waardoor je het in de praktijk toch niet snel ophaalt en de visite alsnog op een kopje senseokoffie zat te wachten. Dit is voor ons een mooie uitkomst. Heel erg tevreden over. Het apparaat oogt ook erg mooi, mooi design.

Esther 29-10-2016 Product paar weken in bezit

De nieuwe must in de keuken

Wat een heerlijk apparaat! Een mooi apparaat om te zien, maar ook erg praktisch in het gebruik. Ideaal als je visite hebt. Voor een feestje heb je nog wel een groter koffiezetapparaat nodig, maar voor het dagelijks gebruik is dit erg prettig. Niet meer de hele tijd (dure!) kopjes koffie zetten voor je gasten, maar gewoon een kannetje koffie. De senseo-koffie smaakt beter en is warmer dan het oude apparaat. Het vullen van het waterreservoir is erg makkelijk. Ook het aandoen is verbeterd: niet eerst meer het aan/uit-knopje, wachten tot het knipperen stopt en dan het knopje van het kopje koffie. Nee, één actie: het knopje indrukken welke je nodig hebt, en het apparaat gaat werken.
Onderdelen zijn makkelijk te verwijderen en te plaatsen en makkelijk schoon te maken.
Het geluid bij het koffiezetten, bij de kan koffie, is wel een beetje irritant. Maar als je druk aan het kletsen bent met je visite, dan hoor je dat niet eens...

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk in gebruik
  • koffie smaakt goed
  • makkelijk schoon te maken
  • aandoen is makkelijker dan bij de oude senseo

Minpunten

• geluid bij 'gewone' koffiezetten licht irritant

pme van gent 29-10-2016 Product paar weken in bezit

Mooi design, lekkere koffie!

De koffie met een pad is zo gezet.Ik krijg meer en warmere koffie dan met mijn oude senseo!Het koffiezetten met de filterkoffie gaat ook prima al is het geluid van het doorpompen van het water wat aan de harde kant.De koffie blijft goed warm en smaakt goed.

Pluspunten

• Mooi
  • Warme koffie
  • Snel
  • Keuze uit pad of filterkoffie in 1 apparaat

Minpunten

• Hard geluid bij zetten filterkoffie

katkes 25-10-2016 Product paar weken in bezit

2 in 1, zo makkelijk

Heel tevreden om dit apparaat te kunnen gebruiken, het neemt niet teveel plaats in terwijl het toch heel veel functies heeft. Het is makkelijk te kiezen hoeveel koffie je wil maken door de duidelijk knopjes.
Ook is het een apparaat dat mag gezien worden. Bij mij blijft het alvast op het aanrecht staan. Ook is het makkelijk in onderhoud wat heel belangrijk is.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • neemt niet veel plaats