Philips Senseo HD 7892 - Reviews

servings/koffiepads
Aantal kopjes per keer
Type
koffiepadsysteem

Beoordeling op basis van 64 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Gertjan 24-10-2016 Product paar dagen in bezit

Senseo Switch: de ultieme samensmelting van 2 apparaten?

Verpakking
Bij het open maken van de wederom mooie en opvallende verpakking valt op dat er veel verpakkingsmateriaal is gebruikt: om het apparaat, in het apparaat, tussen het apparaat en de doos. Om een foldertje zit zelfs een plastic zakje. Eigenlijk is niet meer van deze tijd dat er zoveel verpakkingsmateriaal wordt gebruikt. Het zou een A-merk sieren om hier bewuster mee om te gaan, de consument kan dit alleen maar waarderen.

Eerste indruk en vormgeving
Bij het uit de verpakking halen van deze machine valt op dat deze mooi smal is, maar wel wat lang. Je moet dus even goed nadenken waar je deze gaat plaatsen. De klassieke Senseo kan je in de hoek van het aanrecht zetten, maar met dit model is die manier van plaatsen niet echt handig en staat ook niet mooi.
Persoonlijk vind ik een “Quickstart”-handleiding meer dan voldoende en wat mij betreft had het qua handleidingen en andere papieren wel wat minder gekund. Overige informatie kan je ook online beschikbaar maken.
Let op, het blijkt wel handig in ieder geval de “Quickstart”-handleiding te lezen, want het automatisch doorspoelen van de machine begint direct zodra je voor de allereerste keer op een willekeurige knop drukt, dus niet gelijk de eerste koffiepads erin drukken. Even een bakje eronder zetten! Het doorspoelen is zo gebeurd en daarna gelijk gereed voor gebruik.

Smaak
“Over smaak valt niet te twisten” zegt het spreekwoord en dat ga ik ook niet doen. De smaak is gewoon weer als vanouds bij Senseo, erg lekker. De smaak is met dit apparaat dan ook niet anders. Wat ik niet begrijp is dat er negatief gedaan wordt over Senseo. Waarschijnlijk omdat het zo eenvoudig is en minder ‘stoer’ als een handmatige espresso machine. Oké, het is geen espresso met handmatig versgemalen bonen, maar met de combinatie smaak, gemak en geld wint Senseo hier met ruime voorsprong.

2-in-1 functie
Over gemak gesproken, de 2-in-1 functie van dit unieke apparaat is erg makkelijk. Voor een ‘normale’ kop koffie doe je de nieuwe padhouders (met nieuw mondstuk) in het apparaat, koffiepad erin, klep weer dicht doen en op de juiste knop drukken. Het mechanisme en bouwkwaliteit is erg solide en het voelt stevig aan. Bij oudere Senseo modellen is het sluitingsmechanisme niet zo stevig en betrouwbaar als bij dit model.
Als je een pot koffie wil zetten haal je de padhouder eruit, lekbak weg, thermoskan met filterhouder eronder en zetten maar! Even een tip, hou er rekening mee dat er altijd nog een klein beetje water in het reservoir achterblijft. Dit water wordt dus niet, zoals bij een normaal koffiezetapparaat, helemaal opgebruikt. De smaak wordt dus iets sterker, of je doet er nog een beetje water bij.
Nog een tip, de maximale hoeveelheid kopjes die je kan zetten is 7. Bij normale koffiezetapparaten is dat ongeveer het dubbele. De foto’s van hele gezelschappen die koffie drinken met deze compacte thermoskan is dus lichtelijk overdreven. Bij normale filterkoffie neem je vaak makkelijker een kopje extra en dan kom je met 7 koppen niet uit. Deze filterkoffiefunctie is naar mijn mening alleen handig als je een compact gezelschap hebt, dus zeg maar 3 á 4 personen. Dan kan bijna iedereen nog een tweede bakkie krijgen en daarna moet je weer opnieuw zetten. De tijd van het zetten is vergelijkbaar met een normaal koffiezetapparaat.

Geluid
Ik ben gewend bij het zetten van een pot met koffie dat je het bekende gepruttel hoort, maar bij dit apparaat is dat anders. Schoksgewijs wordt er heet water in het filter gedruppeld. Het lijkt net alsof het apparaat steeds opnieuw moet starten met zetten. De eerste keer is dit even gek, maar je bent er snel aan gewend en het stoort me verder niet.

Schoonmaken
Dit apparaat heeft wat meer aandacht voor het schoonmaken nodig. Dit komt doordat de nieuwe padhouders een mondstuk met reservoir hebben. Deze reservoirs moet je na gebruik losklikken en ook schoonmaken, anders gaat hierin de oude koffie zitten en krijgt je koffie na een tijdje een lichte champignonsmaak erbij.

Opbergen
Na het eerste gebruik vond ik dat er nogal wat accessoire bleven liggen. De nieuwe, grotere padhouders, het filteropzetstuk en de thermoskan. Maar later bedacht ik me dat dit apparaat wel twee apparaten vervangt! En dan valt het natuurlijk reuze mee.

Conclusie
Ondanks het feit dat ik het apparaat heb mogen testen, zal ik mijn eerlijke mening hierover geven. Heb je nog geen filterkoffiezetapparaat en geen Senseo dan kan ik je deze zeker aanraden! Heb je wel beide, dan zal je moeten wennen aan de hoeveelheid filterkoffie die je maakt. En ondanks dat deze in een mooie en compacte thermoskan wordt opgevangen, koelt deze toch sneller af dan de koffie uit een standaard koffiezetapparaat. Bij dat laatste wordt de koffie natuurlijk ook warm gehouden door een verwarmingselement en dat kost natuurlijk ook weer energie, maar goed. Wel iets om rekening mee te houden.
Wat je als potentiële klant zeker over de streep zal trekken is de vormgeving, deze is erg smal en daardoor goed te plaatsen aan de zijkanten van je keukenblad. Ook zie je dat Philips de machine verder heeft doorontwikkeld. Zo is de stevigheid echt een stuk beter, warmt het apparaat niet weer opnieuw op na het zetten van 1 kopje en kan je nu ook hogere mokken plaatsen.

Pluspunten

• Smal ontwerp
  • 2- functies (filterkoffie en Senseo-koffie)
  • Warmt niet weer opnieuw op na het zetten
  • Solide bouw, voelt stevig aan
  • Compacte en handzame thermoskan

Minpunten

• Lang ontwerp
  • Iets meer onderhoud nodig
  • Maximaal 7 koppen koffie
  • Plaatsen van hogere mokken mogelijk

skipper79 19-11-2016 Product paar maanden in bezit

fijne combinatie!

De Senseo Switch heb ik nu een aantal maanden in huis. Wat mij aanspreekt aan dit apparaat is de combinatie van de originele Senseo en de normale filterkoffie. In plaats van 2 apparaten op m'n aanrecht heb voldoende aan 1 Senseo Switch. Echt een ruimtebesparing!
Daarnaast vind ik de smaak van de Senseo beter dan m'n originele.
Ook kan je grotere koppen onder de Senseo Switch plaatsen. Handig voor het maken van een lekker cappuccino.
Een ander voordeel van de Senseo Switch vind ik dat deze automatisch uit gaat naar het zetten van de koffie. Omdat de Senseo Switch geen schakelaar heeft blijft het apparaat dus niet helemaal uit. Verbruik in standby modus is ongeveer 0,1W. Dat vind ik acceptabel.

Naast de vele voordelen ervaar ik 2 nadelen; het pulserende geluid bij het zetten van een kan koffie is vrij hard. Daarnaast heeft de Senseo veel losse onderdelen die je ergens in de buurt van het apparaat moet houden. Maar eerlijkgezegd is de ruimtebesparing groter met 1 Senseo Switch dan 2 losse apparaten.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • mooi design
  • 2-1
  • ruimtebesparing

Minpunten

• hard pulserend geluid bij filterkoffiezetten
  • kleine koffiekan
  • veel losse onderdelen

Lies 01-11-2016 Product paar weken in bezit

Zeer goede senseo met filterfunctie erbovenop!

Ik heb nu ongeveer een maand de Senseo Switch in huis en mijn ervaringen zijn nog steeds zeer positief!
De koffie is lekker, zowel van de pads als met de filter, en de machine oogt mooi en is zeer gebruiksvriendelijk. Het toestel is eenvoudig te bedienen en eenvoudig om te bouwen van pads naar filter en omgekeerd.
In vergelijking met de ‘oude’ Senseo is de Switch een verbetering op de volgende punten:
- Machine kan niet meer onnodig blijven opstaan omdat het water pas opwarmt nadat je op de ‘zet’ knop gedrukt hebt. Het water begint automatisch te lopen nadat het opgewarmd is.
- Waterreservoir kan op zichzelf rechtstaan
- Koffie lijkt heter
- Koffie drupt van hoger waardoor er een dikkere schuimlaag is.
- Het apparaat is veel mooier en smaller
Het voordeel is ook wel een potentieel nadeel: ik hou mijn hart vast voor de keer dat ik vergeet mijn tas eronder te zetten wanneer ik de machine aanzet.
De filterfunctie wordt door ons in het weekend gebruikt, als we met 2 koffie drinken. Het ombouwen gaat zoals gezegd snel en is zeer eenvoudig.
Pluspunten
- Water loopt ‘traag’ waardoor de koffie even lekker smaakt als ‘slow drip’ koffie
- Mooi kannetje
- Snel
Minpunten
- Luid
- 7 tassen is toch redelijk beperkt voor een ‘kan’ koffie
- Isoleercapaciteit max 2.5 uur
Toch wegen de voordelen veel meer door dan de nadelen en kan ik het iedereen aanraden!

Pluspunten

• mooi design
  • handig in gebruik

Minpunten

• luid

Stevens 10-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooi model apparaat

Het is een heel mooi apparaat lekker makkelijk 2 in 1 koffie blijft goed warm in de kan. Op zich geen nadelen qua koffie. Het enige nadeel is dat er enorm veel geluid in zit met open keuken niet echt prettig, door het geluid trillen de kopjes waardoor er welles een kopje verschuift, niet handig want dan heb je geen 2 volle kopjes en moet je weer nieuwe senseo zetten. Wat betekent pads weggooien. ......je kan dan eigenlijk niet bij het apparaat weg lopen....twijfel nog of wij hem wel willen houden......

Pluspunten

• Lekkere hete koffie
  • Weinig ruimte nodig
  • Makkelijk te veranderen
  • Goed schoon te houden

Minpunten

• Kleine tank
  • Veel geluid
  • Trilt de kopje van plaat

Jim 19-11-2016 Product paar maanden in bezit

Intelligente beauty

Reeds lang wou ik naast onze Senseo ook een klassieke percolator met koffiekan die gewoon doorloopt, maar da's dan alweer een toestel erbij in de keuken. Deze Switch combineert de klassieke doorloopkoffiekan met de individuele Senseo. Een goeie zaak is ook dat de koffiekan isolerend is zodat men de koffie niet dient warm te houden op een warme plaat (ecologisch en betere koffie). Het klopt dat ie bij het doorlopen van de koffie meer lawaai maakt dan een klassieke percolator (lawaai als een Senseo, maar dan in kleine schokjes tot de kan vol is), maar dat went volgens mij.
Bij individuele porties hoef je ook niet meer het Senseotoestel eerst op te warmen en dan nogmaals drukken om een kopje te maken zoals de vroegere modellen.
Het toestel geeft bovendien zelf aan wanneer het ontkalkt dient te worden, handig.
En dit alles toch in een strak design dat niet teveel plaats inneemt.

Veel waar voor je geld dus, als je 't mij vraagt. Soms valt een mens zijn mond nog eens open, zoals van deze Switch! Ik giet door dat mondje alvast die crèmige koffie naar binnen! Een aanrader.

Pluspunten

• 2 in 1
  • mooi design
  • compact
  • geeft zelf aan wanneer ontkalken nodig is
  • geen warmhoudplaat voor de koffiekan vereist

Minpunten

• beetje luider dan een klassieke percolator

S. Veenstra 12-04-2017 Product paar weken in bezit

Waardeloze thermische kan

Ongelooflijk geluid bij zetten koffie en een bij het deksel lekkende thermische kan (zoals Philips dit noemt). Contact met Philips gehad over de thermische kan. Het deksel lekt als een zeef (dus koffie is vlug koud). De volgende reactie van Philips gehad:'Hierbij laat ik u weten dat deze kan een thermoskan is, maar geen thermosfles. De kan is gemaakt om rechtop te staan en van daaruit te schenken' Zoals ik gedaan had, de kan in een schommelende auto meenemen kan niet. De tas stond vol koffie en de kan rechtop. Apparaat direct teruggebracht na de winkel.

Minpunten

• De thermische kan lekt als een zeef bij het deksel

DirkVdw 17-11-2016 Product paar weken in bezit

Geweldig en efficiënt

Dit toestel lost mijn probleem volledig op. Als ik studeer of werk, neem me nu een kannetje koffie, waarmee ik een ganse voor- of namiddag toekom zonder dat die te fel afkoelt. Als ik graag snel een tas koffie drink, gebruik ik gewoon de oude senseo functie.
Ik heb mijn oude senseo aan de kant geschoven voor deze Switch en ben er niet rouwig om.

Pluspunten

• Mooi ogend
  • Handig

Minpunten

• soms wat luid bij het maken van een kannetje

Paulus5 07-11-2016 Product paar weken in bezit

Mooi design en prima koffie

Apparaat heeft een mooi design en is eenvoudig te bedienen. Er zitten veel losse onderdelen bij het apparaat die je afzonderlijk gebruikt afhankelijk van het zetten van 1, 2 kopjes of een kan koffie. Apparaat maakt veel geluid bij het zetten van een kan koffie. Voordeel is dat je voor de filterkoffie nu veel meer keuze hebt in soorten koffie dan bij de koffiepads.

• 2 in 1
  • Smal apparaat

Minpunten

• Veel geluid
  • Kunnen maar 7 kopjes in de kan

cathy79 29-10-2016 Product paar weken in bezit

mooi slank apparaat

Een mooi apparaat om te zien, neemt weinig plek in, gaat meteen uit na een kopje koffie dus energiezuinig.
Persoonlijk vind ik het kannetje koffie niet lekker, door de snelle doorlooptijd is een stevig bakkie bijna niet mogelijk of je moet heel veel extra filterkoffie toevoegen. Verder prettig in gebruik. De pads werken hetzelfde als bij de 'gewone' senseo.
Super handig vind ik dat je snel kan switchen tussen losse kopjes of een kannetje (7p) koffie.

Pluspunten

• snel maatwerk qua hoeveelheid
  • snel warm

Minpunten

• slappe koffie bij kannetje
  • veel losse onderdelen (kan, houder enz)

Snellebelle8720 16-10-2016 Product paar weken in bezit

ideaal voor de grote als kleine koffiedrinker

Dankzij The Insiders dit toestel mogen/kunnen testen. gedaan met het wisselen van toestel, nu alles in 1. ik gebruik het zelfs voor een kan warm water om mijn eigen thee in te laten trekken.
ideaal is dat je het toestel kan bijvullen zonder reservoir af te hoeven nemen. je hoeft slecht 1 maal op een knop te drukken en het schakelt zichzelf uit na gebruik.

Pluspunten

• 1 druk op de knop
  • uitdrupbakje filter
  • 1l reservoir
  • kan houd t° goed
  • bijvullen aan het toestel zelf

Minpunten

• raar geluid bij het zetten van een kan
  • prutswerk bij gebruikte pad weggooien
  • aanduiding inhoud niet aan beide zijden
  • laatste van kan moeilijk uitgieten

Rina1 23-09-2016 Product paar weken in bezit

Philips Switch HD7892/60

ik heb de Philips Switch HD7892/60 sinds 1 week in huis het is echt een aanrader, heerlijke koffie twee in een, makkelijk in gebruik en neemt weinig ruimte in beslag ik zou geen ander apparaat meer willen dit is echt een topper waar je geen spijt van zal krijgen

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • heerlijke koffie
  • keuze senseo of koffie

Ronald 26-07-2017 Product half jaar of langer in bezit

Zoveel meer van verwacht

Dat ik de reclame zag dacht ik echt dit is wat voor mij. Ik ben gek van Senseo en heb af en toe ook gewoon trek in een gewoon bakkie.

De watertank is gammel en erg klein, zeker als je pads gebruikt want dan gebruik je nog maar de helft van de kleine watertank. Weer dat knipperende lampje, maar na het vullen gaat hij weer uit en moet je hem opnieuw weer aandrukken.

Ik vind de koffie erg slap smaken en ben hierdoor zelfs overgestapt op de extra strong pads voor wat smaak.

Dan de energie besparing, waarom niet voorverwarmen en op elk moment een bakkie kunnen zetten of de keuze kunnen hebben om dit in te stellen.

Ik zal dit apparaat niet aanraden en ik denk dat ik mijn oude Senseo apparaat weer van zolder af haal om hier gewoon 10 bakjes mee te kunnen zetten ipv 4 zonder water bij te vullen

Pluspunten

• Makkelijk om pads en filterkoffie af te wisselen

Minpunten

• Kleine watertank
  • Gammele watertank
  • Slappe koffie (pads)
  • Zinloze energie besparing

Alfons 03-05-2017 Product paar weken in bezit

Handig apparaat met snelle koffie!!!!

Ivm defect van vorige Senseo gekozen voor dit combi-apparaat. Leverd een hoop plaats besparing op het aanrecht. Het geluidniveau is wel iets aan de hooge kant maar dan hoor je wel op afstand als het apparat klaar is :). Verder een fijn apparat dat goed werkt en lekker warme koffie verzorgd.

Pluspunten

• Prijs, 2 voor de prijs van 1.
  • Mooi design.
  • Plaats besparing op het aanrecht

Minpunten

• Geluid mag iets minder

Roy 18-04-2017 Product paar dagen in bezit

Moderne vormgeving

Schitterend apparaat, waarbij de werking als pad machine en filter apparaat zeer goed voldoet.
De temperatuur in de thermoskan blijft lang op peil.

Pluspunten

• slanke vormgeving
  • thermoskan blijft lang op temperatuur

Minpunten

• verdeling bij 2 kops pad gaat niet gelijk op

willem 16-03-2017 Product paar dagen in bezit

Heerlijk apparaat

Een heerlijk apparaat.'s-ochtend met ons allen een kopje koffie drinken. Wanneer de est naar het werk is blijf ik lekker thuis en kan dan heerlijk een kopje senseo drinken. Geen gedoe met telkens moeten wachten, 1 pot voor de ochtend en en later op de dag heerlijk rustig een kopje koffie.

Pluspunten

• gemakkelijk in gebruik
  • keuze een kopje of een potj
  • makkelijk in onderhoud
  • plaats besparend, een apparaat ipv twee
  • waterreservoir is makkelijk te vullen

Minpunten

• geen opberg mogelijkheid voor onderdelen

Gerda 05-02-2017 Product paar dagen in bezit

2in1

had er veel van verwacht de koffie is niet warm en de Senseo ook niet dit is het lange wachten om dat ze steeds niet leverbaar waren zeker niet waard

Pim kleij 02-02-2017 Product paar dagen in bezit

Aankoop Philips Senseo Switch

Lekker kompact klein koffiezetapparaat VOO zowel gewone koffie als koffie pads.
Neemt weinig plaats in en is snel klaar om te gebruiken.

Pluspunten

• Klein
  • Alles in 1

Ad 07-12-2016 Product paar weken in bezit

Zelf keuze bepalen in koffiesoort

3 weken gebruikt en geeft plotseling geen water meer ,terug gestuurd naar Philips en keurig na 4 dagen retour (boiler vervangen)Bij gebruik 1 keer weer kapot moet ik het app weer wegbrengen met de hoop dat app blijft werken....hou jullie op de hoogte.

Pluspunten

• Keuze in koffiezetten

Minpunten

• Snel kapot

Aat 02-12-2016 Product paar weken in bezit

Goed en degelijk apparaat, niet al te groot.

Een fantastische aankoop. Dit apparaat is goed te plaatsen op het aanrecht door zijn niet al te grote omvang. De Senseo kopjes koffie en de filter kopjes, welke beide met dit apparaat zijn te maken, zijn prima van smaak en goed warm. De thermoskan houdt de koffie enige uren lekker warm. Een aaanrader voor iedereen, die Senseo met filter koffie wil afwisselen.

Eline 01-12-2016 Product paar maanden in bezit

Alleen , met 2 of meer? Altijd koffietijd!

Elke ochtend kijken mijn man en ik uit naar een super start van onze dag met een overheerlijke kop koffie van de senseo switch. En dankzij de switch kunnen we ook ons bezoek verwennen zonder ze te laten wachten. De koffiekan is gemakkelijk om kopjes mee in te schenken zonder te morsen. De senseo switch past perfect in ons interieur met zijn slank zwart design en is zo licht dat ik hem zelfs al meegenomen heb naar vrienden voor een heerlijke koffieklets. De senseo is zeer gebruiksvriendelijk en heel gemakkelijk proper te maken. Een must voor elk huishouden!

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Snel
  • Eenvoudig te gebruiken
  • Gemakkelijk proper te maken

Minpunten

• Licht geluid